Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221423 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 10-02-2012, 19:44:08 »
Heb de aflevering teruggekeken, en William is ook mijn mol ! Ben geswitched. Verklaar me maar voor gek, met Avogadro heb ik iig 1 medestander :)
You'll never walk alone

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 10-02-2012, 22:56:53 »

1. Tim  ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 10-02-2012, 23:00:29 »
1. Liesbeth ::trots::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 11-02-2012, 22:50:00 »
Liesbeth en Tim wil ik gewoon niet dat ze de Mol zijn. Als het halve forum het nu al goed zou hebben zou ik het een slecht seizoen vinden, dus daar doe ik niet aan mee.
Anne-Marie heeft wat mij betreft te veel goede acties gehad.
William pakte totaal onnodig 1000 euro en had geen invloed op de onderhandelingen.
Hadewych blijft voor mij over, hoewel ik niet echt meer het gevoel heb dat zij de Mol is. Maar ik ga wel voor haar.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 11-02-2012, 22:51:30 »
Hi Ha Hadewych! ::cheerleader::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 11-02-2012, 22:58:12 »
Liesbeth en Tim wil ik gewoon niet dat ze de Mol zijn. Als het halve forum het nu al goed zou hebben zou ik het een slecht seizoen vinden, dus daar doe ik niet aan mee.

Hmm volgens mij was dat vorig jaar al eerder zelfs.
Goed de helft zat op Pepijn en de andere helft op Patrick.
Maar de overige kandidaten waren volgens mij rond afl 4-5 grootdeels afgeschreven.
Een enkeling geloofde nog in Karin en Art maar na afl 5 al zo goed als niet meer.

Toen Pepijn afviel in afl 7 zat zo'n 70-80% op Patrick als mol.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2012, 09:46:13 »
Wat nou als de AVRO gemerkt heeft dat het binnen niet-molloten-kringen niet gewaardeerd wordt als ze het te moeilijk maken om te zien wie de Mol is / als de Mol te weinig molt ? Misschien is het gewoon makkelijker dit jaar ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 13-02-2012, 09:53:22 »
Wat nou als de AVRO gemerkt heeft dat het binnen niet-molloten-kringen niet gewaardeerd wordt als ze het te moeilijk maken om te zien wie de Mol is / als de Mol te weinig molt ? Misschien is het gewoon makkelijker dit jaar ?

Tja.. Art was toch ook wel erg makkelijk vorig jaar en dat zagen mensen toch ook echt wel.  :P
Ik weet niet..
Ik denk dat de mate waarin Arjen verdacht werd (terwijl hij mi zo goed als niks echt uitzonderlijk verdachts deed) een goed voorbeeld was van in hoeverre montage kan sturen of iemand wel of niet verdacht wordt.

Dus ik denk dat ze daar bij de montage van widm zonder meer bewust zijn, temeer daar het hele programma daarmee staat of valt.

Waar hij mij om gaat is, de gewone kijker moet straks toch niet thuis zitten met een gevoel van 'zie je wel, ik wist het allang...'. Zonder dat het dermate vergezocht en onbegrijpelijk is dat de kijker  hier zelf ooit op zou komen (i.e. een Hadewych bijvoorbeeld).

Ik bedoel daarmee dat de kijker zich er wel mee moet kunnen identificeren en ook het gevoel moet hebben dat die molsacties wel in beeld zijn geweest (en niet alleen te bespeuren voor iemand die er naarstig naar zoekt).

Maar inderdaad, die gulden middenweg lijkt (voor zover ik nu kan zien iig) in deze serie zoek, dus eerlijk gezegd weet ik ook niet wat hier gaande is. Misschien is jouw verklaring nog niet zo gek.
Ik zou het denk ik vreemder vinden als ze zouden kiezen voor een obscure mol die niemand kon 'zien'

Zoals ik in afl 6 topic al aangaf, een merkwaardige serie in dat opzicht.  ::)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 09:59:18 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 13-02-2012, 10:27:55 »
de gewone kijker moet straks toch niet thuis zitten met een gevoel van 'zie je wel, ik wist het allang...'


Dat bedoel je andersom toch? De gewone kijker moet thuis zitten met een gevoel dat ze de mol inderdaad zelf gevonden hebben? Ik denk dat ze inderdaad daarop aansturen, dat zal voldoening geven bij de meeste kijkers, en aangezien WIDM een veelbesproken onderwerp is zal in de kennissenkring ook wel een enkeling het wel degelijk fout hebben dus daar zetten ze hun prestatie dan tegen af. M.a.w.: voor de gewone kijker moet het al makkelijk zijn, dan is het voor ons natuurlijk heueueueuel makkelijk  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2012, 16:29:03 »
Tja, wie is de mol? Ik kijk altijd naar de acties die verraden dat een kandidaat NIET de mol is, waarna er na verloop van tijd toch wel een mol uit de bus komt. Maar eigenlijk valt voor iedere kandidaat wel wat te zeggen over waarom diegene niet de mol kan zijn.

Anne-Marie
  • Houdt Tim en William tegen om de toren in te gaan. De opdracht slaagt en er wordt 2000 euro mee verdiend.
  • Raakt het hooi met haar vuurpijl en verdient daarmee 2500 euro voor de pot. Dit zou een mol in mijn ogen nooit doen.
  • Bij de snorkelopdracht noemen Anne-Marie en Hadewych de gehele volgorde van de foto's, die voor een groot deel ook goed is. Dit is best tricky wanneer je de mol zou zijn, zeker omdat ze de eerste snorkelgroep vormen en Marit de informatie van de tweede en derde snorkelgroep nog kan gebruiken in combinatie met de volgorde van Anne-Marie en Hadewych om tot de juiste oplossing te komen.

Hadewych
  • Houdt Tim en William tegen om de toren in te gaan. De opdracht slaagt en er wordt 2000 euro mee verdiend.
  • Voor haar geldt hetzelfde als voor Anne-Marie wat betreft de snorkelopdracht.

Liesbeth
  • Schiet dicht genoeg bij de vrijstelling om niet in de schuttersgroep te komen bij de vrijstellingsopdracht. Als mol zou je toch veel liever in die groep zitten om de kans op het verdienen van geld te verkleinen.

Tim
  • Presteert met Dio slecht bij de rooksignalen-opdracht. Als gevolg hiervan mislukt het doorseinen en wordt er geld verdiend.
  • Kiest de envelop met 1000 euro in plaats van de jokers.

William
  • Kiest voor de envelop met 1000 euro in plaats van de jokers.
  • Doet niet mee aan de onderhandelingsopdracht. Ik denk dat de productie de mol daar wel in zou plaatsen, omdat dit een cruciale opdracht is voor de pot.
  • Kiest bij de western-opdracht niet voor Frits, die daarvoor 1500 euro had gepakt, om tegen te duelleren. Daardoor verspeelt hij ook de kans om die 1500 euro weer weg te spelen.

Toch is er één iemand NIET niet de mol, dus de mol heeft sowieso iets gedaan wat je niet zou verwachten van een mol. In de pool vul ik al vanaf de start Liesbeth in als mol. Ik denk dat ik daar wel bij blijf, maar ik heb wel ontzettend moeite met de montage die haar wel erg verdacht maakt. Enkele voorbeelden:

  • In aflevering 1 wordt Liesbeth al meteen bij de eerste opdracht verdacht neergezet (`haar koffer was verdacht schoon'). De andere kandidaten die niet bij het vliegtuig aankomen worden lang niet zoveel in de spotlight gezet.
  • In aflevering 3 wordt er onnodig nadruk gelegd op dat Liesbeth het geld van de torenopdracht aanneemt en in haar zak stopt. In feite gebeurt daar niets verdacht, want het geld wordt meteen daarna aan Maarten gegeven.
  • In aflevering 6 wordt bij de vispuzzel haar tekenactie uitgebreid besproken, terwijl dat eigenlijk niet zoveel voorstelt.

Bovenstaande zaken zouden heel makkelijk achterwege gelaten kunnen worden en hierdoor zou je zeggen dat de regie probeert om een normale kandidaat extra verdacht over te laten komen, zodat de daadwerkelijke mol buiten schot gehouden wordt. Maar goed, in seizoen 10 zat ik in de eerste afleveringen ook fout omdat ik Kim te obvious vond door de montage en die bleek gewoon de mol te zijn. Ik weet dus niet zo goed wat ik nu van de montage moet vinden.

Ik denk dat de finale zal eindigen met een duel tussen Liesbeth en Tim (a la Art vs. Pattrick, Sanne vs. Kim, Anniek vs. Jon). Als William de volgende aflevering overleeft zonder zijn jokers in te zetten, dan zou hij ook wel de finale moeten halen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 13-02-2012, 16:46:05 »
Tja, wie is de mol?

Ja ik heb ook een aantal doorstreepregels zoals jij. Wat wel leuk is, dat is dat WIDM ook bijleert, en ze elk jaar wel van zulke doorstreepregels onderuit halen. Dat doen ze denk ik heel bewust om een verrassingseffect te creëren.

Zo had ik Tim al doorgestreept om de test van Marion. De eerste afvaller! Normaal toch een ijzersterk argument tegen. En hij pakte ook nog eens 1000,-. Maar dat is gewoon te verklaren als geld dat linksom of rechtsom de pot wel in zou gaan.

Door Marit kon een streep omdat ze potbeheerder werd. Een veeg teken. Maar belangrijker was dat ze niet meedeed in DE opdracht van het jaar. Daarom kan er door William ook een streep.

Door Liesbeth kan een streep omdat ze consequent dik 1e staan op de .nl poll. Uiterst opvallend omdat ze op Hyves, Facebook, twitter en hier op .com 2e tot 5e staat.

De blondines brengen simpelweg te veel geld in het laatje om de mol te zijn, ze grossieren in kandidatenacties. Het was dus al vroeg zo bij mij dat ik geen mol meer overhield ::rofl:: :-[

Maar dat is dus het leuke; WIDM dwingt je van gebaande paden af te gaan en dus zulke oude vertrouwde doorstreepregels zelf door te halen. Dan neem ik in dit geval maar de test van Marion. Nog steeds raar dat het heeft kunnen gebeuren maar het moet dan wel zo zijn.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 13-02-2012, 17:12:57 »
Zo had ik Tim al doorgestreept om de test van Marion. De eerste afvaller! Normaal toch een ijzersterk argument tegen.

Ik heb laatst eens de executie van aflevering 1 van 2006 teruggekeken.
- Geert was de enige van de 6 kandidaten (Liz en Roderick waren er niet bij, Toine had een vrijstelling en Milouska was de mol) die Milouska als verdachte noemde.

- Geert had hier natuurlijk inderdaad 6 jokers waarvan hij slechts 2 inzette, maar er waren ook kandidaten die maar 2 jokers hadden (of meer en ook maar 2 in hadden gezet). Alsnog is hij de enige die in aflevering 1 de goede mol noemde in de biecht over zijn test. (naast Milouska noemde hij ook Toine)

Volgens dezelfde logica waarmee men Tim (of Frits of Liesbeth) wegstreept op basis van de test van Marion, had je in 2006 ook Milouska na aflevering 1 moeten doorstrepen.

Oftewel: Op wie de afvaller van aflevering 1 zat zegt niet zoveel

Offline Widm?fan

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2012, 18:14:34 »
Oftewel: Op wie de afvaller van aflevering 1 zat zegt niet zoveel

In de eerste aflevering gaan de meeste kandidaten nog op drie of meer personen. Dus wie er de 1e keer uit gaat is redelijk willekeurig.
Ik denk na deze aflevering toch dat Hadewych de mol is, als 2e Tim, omdat hij bij het boogschieten er de eerste keer niet zoveel van kon, maar de tweede keer een bijna perfecte schuttershouding had. (niet dat ik daar verstand van heb, maar toch)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 13-02-2012, 18:15:32 »
Wow, Hadewych en Liesbeth staan gedeeld 2e nu!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 13-02-2012, 18:47:39 »
Wow, Hadewych en Liesbeth staan gedeeld 2e nu!

Wat zeer onterecht is................ :(

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 13-02-2012, 18:51:58 »
Wat zeer onterecht is................ :(

Klopt!!!

Iedereen zou immers Tim moeten stemmen en verder iedereen 0 stemmen >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 13-02-2012, 18:55:35 »
die Milouska als verdachte noemde

Dat grapje zit er nu weer in he. Ze monteren van iedereen dat ze Tim ***noemen***. Dat is compleet wat anders dan test invullen op...

Dit heeft dus geen enkele waarde. Marion wel. Zij vulde daadwerkelijk de test in op Tim, althans dat probeerde ze. Dit kwam naar buiten in het na-gesprekje met Art. En ook in de roodshow. Maar toch ging ze exit wat dus later geweten werd aan slordig snel invullen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 13-02-2012, 18:55:59 »
Klopt!!!

Iedereen zou immers Tim moeten stemmen en verder iedereen 0 stemmen >:D

 ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 13-02-2012, 19:03:28 »
Dat bedoel je andersom toch? De gewone kijker moet thuis zitten met een gevoel dat ze de mol inderdaad zelf gevonden hebben?
Nee dat bedoelde ik precies zoals ik het zei.  ;)
Dit was volgens mij althans altijd de bedoeling in voorgaande series: een verrassingseffect.
Oh jee die opzichtig mollende Kim was het dus toch.
Oh Jon de clown ipv de alles mollende Anniek? Oh toch niet Artemis.. etc.

Dit jaar is daar wat mij betreft iets vreemds aan de hand en ik kan het niet goed ermee rijmen.
Het blijft me dwarszitten. Misschien klopt wat G-root veronderstelt, maar als dat zo is wijkt het toch echt af van voorgaande jaren in dat opzicht.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 13-02-2012, 19:12:03 »
Waarom zijn er zoveel mensen naar Hadeywch overgeswitched?  ??? Meeste kandidaatsacties, doet ook weinig fout, onwaarschijnlijke rol in de onderhandelingen en komt het natuurlijkst over van alle kandidaten (behalve misschien William). Of is dat vooral wishful thinking?