Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221415 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 13-02-2012, 19:15:27 »
Waarom zijn er zoveel mensen naar Hadeywch overgeswitched?  ??? Meeste kandidaatsacties, doet ook weinig fout, onwaarschijnlijke rol in de onderhandelingen en komt het natuurlijkst over van alle kandidaten (behalve misschien William). Of is dat vooral wishful thinking?

Ik denk het laatste ja. Nadat Anne-Marie en Liesbeth door bepaalde (vermeende?) feiten onwaarschijnlijker zijn geworden, zijn een aantal mensen een andere mol gaan kiezen.
Met name de mannelijke kiezers kiezen dan voor Hadewych boven Tim lijkt het. ;)

Zelfde geldt volgens mij voor het internationale gevolg hoewel daarvan sommigen al vanaf dag 1 Hadewych als hoofdverdachte hebben. Ik heb er nog niet veel argumenten voor gehoord van die mensen trouwens.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 13-02-2012, 20:17:37 »
Met name de mannelijke kiezers kiezen dan voor Hadewych boven Tim lijkt het. ;)

Probeer je mijn macho-gehalte uit te testen?  :P

...nee, oké. Stiekem hoop ik ook nog dat het toch Hadewych blijkt te zijn. Maar of ze speelt het briljant, of ik zit te diep vast in mijn tunneltje, maar in haar zie ik toch nog steeds geen mol  ::ohno::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 13-02-2012, 20:48:31 »
  • Bij de snorkelopdracht noemen Anne-Marie en Hadewych de gehele volgorde van de foto's, die voor een groot deel ook goed is. Dit is best tricky wanneer je de mol zou zijn, zeker omdat ze de eerste snorkelgroep vormen en Marit de informatie van de tweede en derde snorkelgroep nog kan gebruiken in combinatie met de volgorde van Anne-Marie en Hadewych om tot de juiste oplossing te komen.

Ik herhaal mezelf nog maar eens: bijna goed is NIET goed. Ze leggen wel mooi één foto verkeerd neer ... en zijn de enige die Marit van informatie voorzien .. informatie die dus niet geheel klopt. Één fout wasgenoeg om de opdracht te laten mislukken. Één van de twee kan hier dus best een Molactie hebben gedaan.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 13-02-2012, 20:56:03 »
Zo had ik Tim al doorgestreept om de test van Marion. De eerste afvaller! Normaal toch een ijzersterk argument tegen.

De Molgeschiedenis heeft al minstens 2x bewezen dat dit argument juist helemaal niets wil zeggen (2006, 2009)

Citaat
Door Marit kon een streep omdat ze potbeheerder werd. Een veeg teken.

Vorig jaar geen Mol gekeken?

Citaat
De blondines brengen simpelweg te veel geld in het laatje om de mol te zijn, ze grossieren in kandidatenacties. Het was dus al vroeg zo bij mij dat ik geen mol meer overhield ::rofl:: :-[

Eigenlijk hier dezelfde wedervraag :-)

Trouwens, hier ben ik het, althans zeker wat betreft Hadewych niet mee eens. Ik kan alleen de rondleiding bedenken. Nah, en de Pim Pam Pet-opdracht, maar dit ging om zeer weinig geld en iedereen verdiende hier wel iets.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 23:01:43 door tumtum »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 13-02-2012, 20:58:25 »
Volgens mij krijg je een harde landing tumtum  ::rofl:: :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 13-02-2012, 23:01:21 »
Volgens mij krijg je een harde landing tumtum  ::rofl:: :-*

Hmm, die uitdrukking ken ik niet, wat bedoel je ermee? Zoiets als een totaal ineenstortende tunnel, die jij donderdag voor de tweede keer gaat meemaken ofzo?

« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 23:03:13 door tumtum »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 14-02-2012, 08:30:15 »
Het blijft wel een spel hè jongens, laten we een klein beetje aardig voor elkaar blijven. ::hug:: Ook voor de naïevelingen die zelfs in Hadewych nog een Mol zien. ;) (Wow, dat zijn er nu best veel. ;D)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 14-02-2012, 08:37:52 »
Het blijft wel een spel hè jongens, laten we een klein beetje aardig voor elkaar blijven. ::hug:: Ook voor de naïevelingen die zelfs in Hadewych nog een Mol zien. ;)

 ;)
Inderdaad.
Ik vind het altijd een beetje jammer als het aan het einde een soort 'welles- nietes' wordt.
Iemand is de mol, en daar is de ene keer meer 'bewijs' voor dan de andere.
De productie heeft die gekozen en afwisseling telt ook.

Als blijkt dat één groep 'in het gelijk gesteld' wordt door hun visie wil dat nog niet zeggen dat de punten die de anderen aandragen ineens van generlei waarde zijn geweest.

In die zin is er bij de Mol nooit een 'absoluut gelijk'. En er een dergelijk persoonlijke issue van maken heeft volgens mij sws geen zin want wij hebben geen invloed op de edit, wat ons voorgeschoteld wordt, wat we denken te zien of, belangrijker, wie de productie uiteindelijk naar voren schuift als de mol.(Ik denk dat de keuze van bepaalde voorgaande mollen dat ook wel duidelijk maakt).

Ik persoonlijk vind het erg leuk om alle verschillende perspectieven te lezen, en ik zie in allemaal wel iets. Ok in de ene meer dan de andere, maar het zorgt nog steeds dat je alles met open ogen kan blijven bekijken als het goed is.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 14-02-2012, 09:19:31 »
Nou dat vind ik dus ook! Maar Tumtum gaat steeds op een 180 graden ander standpunt zitten en dan heeft het geen zin meer er nog verder op in te gaan want dan wordt het inderdaad welles-nietes... meestal het teken dat het inmiddels tijd is voor de volgende aflevering dan zien we het vanzelf ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 14-02-2012, 09:26:20 »
Nou dat vind ik dus ook! Maar Tumtum gaat steeds op een 180 graden ander standpunt zitten en dan heeft het geen zin meer er nog verder op in te gaan want dan wordt het inderdaad welles-nietes... meestal het teken dat het inmiddels tijd is voor de volgende aflevering dan zien we het vanzelf ::ok::

Ik vind het een beetje flauw dat je nu gaat vingertje wijzen alsof ik degene ben die de sfeer verziekt? Ik denk er inderdaad anders over dan jij, maar no hard feelings! Dit forum is toch bedoelt voor de discussie? Ennuh .. welles-nietes is het niet zolang je steeds weer met argumenten komt om je 'welles' of 'nietes' kracht bij te zetten ... vind ik. Of ben je het daar niet mee eens?  ::tandpastasmiley::

Ik vond je 'harde landing'-opmerking trouwens niet erg aardig overkomen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik 'm niet begrijp. Vandaar misschien dat je mijn reactie erop ook weeer onaardig vond. Sorry daarvoor ... maar kun je dat van die harde landing nog eens uitleggen dan?

Ennuh .. jah, heel hard tijd voor een nieuwe aflevering!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 14-02-2012, 09:49:29 »
Tja ik merkte gewoon dat alles wat ik als persoonlijke visie had door jou gekielhaald werd en daar zat inderdaad niks positiefs bij met opmerkingen als "geen Mol gekeken?". Ik ga dan verder de discussie er niet over aan want dat heeft dan toch geen enkele zin. Het is toch leuk om verschillende perspectieven te lezen, waarom moet je dat steeds in het ridicule trekken?

Dan schrijf ik bijv. een lang verhaal van 5000 karakters met een lijst waarom ik Tim als mol zie en dan kom jij alleen met dat is niet goed, dat niet, dat niet. Kortom er deugt niks van de persoonlijke visie van een ander. Dat doe je bij anderen ook wel maar ik word dan soms wat moe de discussie verder aan te gaan dus vandaar sloot ik af.

En zeker, de discussie is leuk, maar altijd aanvallen niet, en zeker dat steeds herhalen niet. Herhaling van zetten is gewoon een welles-nietes spelletje om gelijk te krijgen. Ik ga dus niet NOG eens uitleggen waarom mijn persoonlijke doorstreepregel die van de 1e afvaller is en 2006 en 2009 heel anders waren, als jij dit anders vindt is dat toch prima! Het is MIJN regel dus die dring ik jou niet op, ik vertel alleen hoe ik denk.

Vandaar dat ik de discussie wilde afsluiten en er niet meer op inging. Jij hebt zulke diametrale opinies waar je rotsvast in staat dat je automatisch een harde landing krijgt wanneer het niet uitkomt. Dat geldt voor mij hetzelfde, zoals ik elders al zei deze week wordt de landing voor mij hard mocht Tim exit zijn. Zoals ik ook een harde landing kreeg toen Marion exit was maar ik toch Tim moest accepteren als mol. Want die regel was jarenlang een trouwe bondgenoot van mij geweest.

Niks speciaals dus verder. Mensen die ergens rotsvast instaan zoals jij en ik krijgen een harde landing als het vervolgens niet uitkomt. Dat is niet erg. Ik vind het juist mooi als mensen zich uitspreken en hun overtuiging delen op het forum. Is zelfs de kern van WIDM: want wie is de mol? En waarom? Maar dit is allemaal erg off topic dus als je hier een discussie over wilt kan je beste gewoon even een pm sturen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 14-02-2012, 10:40:10 »
Ik heb gisteren besloten dat Anne-Marie toch mijn mol blijft!

Tim zou het heel goed kunnen zijn (al zie ik weinig rood in de overzichten van Heinz), maar er zijn te veel opdrachten waarbij ik niet goed kan bedenken hoe Tim gemolt heeft. Ik zal er niet van wakker liggen als Tim het wel is. Maar geen switch!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 14-02-2012, 11:03:38 »
Ik heb gisteren besloten dat Anne-Marie toch mijn mol blijft!

Tim zou het heel goed kunnen zijn (al zie ik weinig rood in de overzichten van Heinz), maar er zijn te veel opdrachten waarbij ik niet goed kan bedenken hoe Tim gemolt heeft. Ik zal er niet van wakker liggen als Tim het wel is. Maar geen switch!
::ok::

Zolang je je er zelf maar prettig bij voelt zou ik zeggen.  ;)
Ik zit nu al geruime tijd 'op' Tim maar het blijft een beetje tegen wil en dank.
Ik kan gewoon te weinig 'bewijs' vinden om naar iemand anders over te stappen.

Niet alles klopt maar bij anderen kloppen meer dingen niet heb ik de indruk.
Ik zou alleen noch Liesbeth noch Tim (maar het geldt voor Liesbeth nog meer, die ontken ik.  :P ) een leuke of interessante Mol vinden.

Toegegeven, we moeten afl 10 afwachten want misschien hebben we eea nog niet gezien.
Het probleem is alleen dat ik van de andere drie echt geen mol kan maken. Heel heel misschien een klein kansje voor William dan nog, als ze toch een 'rookgordijn' hebben gemaakt van die onderhandelingen. Maar eigenlijk van de andere twee dames echt niet.

Alles wat hier genoemd wordt is begrijpelijk maar wat mij betreft te ver gezocht om als molactie te betitelen. Mja ach Jon was ook ineens de mol, dus sja.  :P

Ik hoop op een verrassing, maar dan wel een waar wel wat gemold is, en waar het niet alleen maar vage suggestie is. Vooralsnog zie ik daartoe weinig mogelijkheden behalve de hoofdverdachten en zoals gezegd een kleine kanttekening bij William omdat die iig wel een duidelijke molstactiek zou hebben gekozen, van deze drie, en ook wel wat vreemde dingen heeft gedaan.

Ik waardeer je keuze wel, want uiteindelijk gaat het ook om het plezier aan het programma en eerlijk gezegd ligt dat voor mij op dit moment nog zuiver bij het zoeken naar hints en dergelijke.  :-[ (even los van het plezier van het bekijken van de afl an sich natuurlijk.  ;))

ETA:
Aan de Anne-Marie en Hadewych verdenkers.
Wat zou hun molstactiek zijn volgens jullie? :)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2012, 11:07:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 14-02-2012, 11:07:23 »
Ik merk dat ik vooral kijk naar wie wil dat de mol is, en niet naar wie de meest waarschijnlijke Mol is. :-\\ Bijvoorbeeld Tim, ik vind het leuker als het forum niet nu al grotendeels goed zou zitten, maar wie dat dat niet kan?
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 14-02-2012, 11:38:50 »
Ik heb gisteren besloten dat Anne-Marie toch mijn mol blijft!

Tim zou het heel goed kunnen zijn (al zie ik weinig rood in de overzichten van Heinz), maar er zijn te veel opdrachten waarbij ik niet goed kan bedenken hoe Tim gemolt heeft. Ik zal er niet van wakker liggen als Tim het wel is. Maar geen switch!

He gezellig  ::hug::  Vond het al zo eenzaam worden in m'n tunneltje  ;)

Ik blijf sowieso op A-M als poolmol want als ze het niet is maakt het toch niet veel meer uit. Maar ik kan haar maar niet afstrepen, nog niet i.i.g.
De enige die ik nog zou overwegen is Hadewych en heel misschien William en heel heel misschien Tim...Liesbeth niet, daar heb ik echt definitief een streep door gezet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 14-02-2012, 12:09:43 »
poolmol want als ze het niet is maakt het toch niet veel meer uit
Klopt dat heb ik ook met mijn finalisten: ik laat William maar staan hoewel ik zelf denk dat hij er snel uitvliegt.... :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 14-02-2012, 12:11:17 »
Klopt dat heb ik ook met mijn finalisten: ik laat William maar staan hoewel ik zelf denk dat hij er snel uitvliegt.... :o

toch niet als mol?  ;)
Ik heb William vanaf het begin als verliezend finalist. Laat ik ook zo staan totdat hij gaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 14-02-2012, 12:18:43 »
poolmol

Nee daar heb ik het sowieso in het begin fout want mijn schot voor de boeg was Marit. Ik denk dan ook dat leden als Moedermol en lightman wel nog kans maken op het poolkampioenschap. Ik probeer zelf wel in de top-100 te komen nu ik toch meedoe :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 14-02-2012, 12:30:38 »
1 Tim
2 William
3 Hadewych
4 Anne-Marie
5 Liesbeth

 ::tandpastasmiley::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 14-02-2012, 13:33:07 »
1. Tim - Beste positie in de onderhandelingen, diverse potentiële molacties)
2. William - Was niet bij de onderhandelingen, maar is de enige kandidaat van wie ik bij elke andere opdracht een potentiële molactie zie, ook bij opdrachten waar ik ze van Tim niet zie (met name de trap). Bij de opdrachten met weinig opties voor de mol (rondleiding en visopdracht) is het William die (naast Tim) een van die weinige opties aangrijpt
3. Liesbeth - Gezakt door het vechten om de vrijstelling en het toelaten dat Frits 1500 euro pakt
4. Hadewych
5. Annemarie