Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221354 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 26-02-2012, 15:07:53 »
Mocht Tim degene zijn geweest die alsnog groen heeft gestemd ligt dit waarschijnlijk eerder aan het feit dat hij Anne-Marie niet vertrouwde, of de info van Frits niet
Tja daar vind ik geen logica in zitten. Frits wantrouwde hij helemaal niet en die maakte toch klip en klaar dat je de mol moest omzeilen door doorgaan te stemmen, dat zou ook tegen AM in zijn geweest dus goed als hij Anne-Marie niet vertrouwde. Maar eens dat niet overal logica achter zit hoor. En wat betreft naive Tim; tja, dat kan ik moeilijk nog afschuiven op mollenstreken toch? Ik kan dat alleen maar verklaren uit dat hij ECHT zo is ::regenboog::

En zoveel mensen in zo'n vroeg stadium die haar verdenken? Kijkers bedoel je, want die zetten volgens .nl tenminste haar steeds laatste. Of kandidaten? Ja,wat dat betreft doet ze het ook niet erg goed en dat heeft er m.i. inderdaad voluit mee te maken dat ze zich afzondert van de rest. Dit is nu juist het moeilijke van de mol spelen, je in 2-en splitsen, dat lukt ook AM niet dus 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #481 Gepost op: 26-02-2012, 15:11:27 »
Tja daar vind ik geen logica in zitten. Frits wantrouwde hij helemaal niet en die maakte toch klip en klaar dat je de mol moest omzeilen door doorgaan te stemmen, dat zou ook tegen AM in zijn geweest dus goed als hij Anne-Marie niet vertrouwde. Maar eens dat niet overal logica achter zit hoor. En wat betreft naive Tim; tja, dat kan ik moeilijk nog afschuiven op mollenstreken toch? Ik kan dat alleen maar verklaren uit dat hij ECHT zo is ::regenboog::
Nee ik bedoelde niet Frits zelf, maar zijn info die dus afkomstig was van iemand anders met wie hij had overlegd (mogelijk zijn andere verdachte, Liesbeth.  ;) )
Ik snap idd zijn houding van overlopend zelfvertrouwen dat niet op veel gebaseerd lijkt ook niet echt. Maar als ik me goed herinner had Arjen daar soms ook last van.  ::rofl::

Citaat
Of kandidaten? Ja,wat dat betreft doet ze het ook niet erg goed en dat heeft er m.i. inderdaad voluit mee te maken dat ze zich afzondert van de rest. Dit is nu juist het moeilijke van de mol spelen, je in 2-en splitsen, dat lukt ook AM niet dus 8)
Ik bedoelde dat er veel kandidaten zijn die haar vanaf dag 1 al verdenken, ja.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stefaniee

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #482 Gepost op: 26-02-2012, 17:19:46 »
Liesbeth of Hadewyh, maar ik zit al vanaf aflevering 2 in de Liesbethtunnel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #483 Gepost op: 26-02-2012, 18:47:28 »
zijn houding van overlopend zelfvertrouwen dat niet op veel gebaseerd lijkt

Nee, als ik het allemaal weer terug zie dan begrijp ik waarom ik hem eerst als snelle exitkandidaat zag. Afl. 1 zegt hij over die foto dat ie dacht dat het gewoon een leuk plaatje was  ::rofl:: en dan later mag hij de 3e vrijstelling verdelen en dan kiest ie Marit omdat hij haar toch niet verdenkt??? Het is natuurlijk voor lijfsbehoud alleen slim om iemand die je *wel* denkt dat de mol is een vrijstelling te geven. Dit soort dingen stapelden zich zo op dat hij echt overkwam als een Milouska-2. Maar niet dus.

Ik zag in afl. 1 trouwens geen verdachte AM-dingen. Hadewych was wel onmols door het sprintje om de 1000 euro met Tim maar nipt te verliezen. Van Liesbeth kan je wellicht zeggen dat de -500 koker van haar kwam, tenminste dat merkte 1 van de molloten indertijd op. Maar hij kwam eigenlijk van Marit.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #484 Gepost op: 26-02-2012, 19:07:37 »
Nee, als ik het allemaal weer terug zie dan begrijp ik waarom ik hem eerst als snelle exitkandidaat zag. Afl. 1 zegt hij over die foto dat ie dacht dat het gewoon een leuk plaatje was  ::rofl:: en dan later mag hij de 3e vrijstelling verdelen en dan kiest ie Marit omdat hij haar toch niet verdenkt??? Het is natuurlijk voor lijfsbehoud alleen slim om iemand die je *wel* denkt dat de mol is een vrijstelling te geven. Dit soort dingen stapelden zich zo op dat hij echt overkwam als een Milouska-2. Maar niet dus.

Ik zag in afl. 1 trouwens geen verdachte AM-dingen. Hadewych was wel onmols door het sprintje om de 1000 euro met Tim maar nipt te verliezen. Van Liesbeth kan je wellicht zeggen dat de -500 koker van haar kwam, tenminste dat merkte 1 van de molloten indertijd op. Maar hij kwam eigenlijk van Marit.
Anne-Marie niet verdacht in aflevering 1? What about haar rare route op de gletsjer... of is dat alleen verdacht als je weet hoe extreem ze is afgeweken van haar originele route? ;D (Zie plaatje!)

Ze is heel dicht bij de plek van Frits en Tim, al is niet te bewijzen dat ze daar echt langs komt door gebreken aan beelden (daarom heb ik het plaatje ook nog niet eerder gepost). (Speculatie: Ze heeft de vrijstellingen neer gelegd, of zag ze liggen en had er zelf geen trek in.) In het midden van het plaatje, op het meest verkleinde screenshot, zie je William, Tim en Liesbeth opzoek naar kokers, daardoor zie je pas goed hoe ver AM naar links is gelopen om bij kokers uit te komen (of althans dat beweert ze zelf, want we krijgen die kokers nooit te zien).

Liesbeth geeft inderdaad alle controle uit handen op de gletsjer door Marit een koker te laten pakken, niet des mols.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #485 Gepost op: 26-02-2012, 20:06:48 »
Wat ik in de analyses van de gletsjeropdracht telkens mis, is het gegeven dat ze precies 5 kokers moesten hebben op het eind. Maarten vindt (in groep 1) 5 kokers in het ijs en legt uit dat de opdracht helder was: slechts in 1 van die kokers zou geld zitten. De andere 4 waren leeg of bevatten een negatief bedrag.

Dat betekent dat als één van de plekken met kokers niet gevonden wordt door groep 2, de kans om geld te winnen enorm afneemt. Om überhaupt aan 5 kokers te komen, moet je er dus 2 van een andere plek meenemen, waarvan er in zeker weten 1 geen geld zit, dan wel een negatief bedrag bevat.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #486 Gepost op: 26-02-2012, 20:13:19 »
Wat ik in de analyses van de gletsjeropdracht telkens mis, is het gegeven dat ze precies 5 kokers moesten hebben op het eind. Maarten vindt (in groep 1) 5 kokers in het ijs en legt uit dat de opdracht helder was: slechts in 1 van die kokers zou geld zitten. De andere 4 waren leeg of bevatten een negatief bedrag.

Dat betekent dat als één van de plekken met kokers niet gevonden wordt door groep 2, de kans om geld te winnen enorm afneemt. Om überhaupt aan 5 kokers te komen, moet je er dus 2 van een andere plek meenemen, waarvan er in zeker weten 1 geen geld zit, dan wel een negatief bedrag bevat.

Dat wordt wel degelijk meegenomen hoor. Kijk maar eens in het Hadewych topic, of in mijn overzichten. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #487 Gepost op: 26-02-2012, 21:47:49 »
Dat wordt wel degelijk meegenomen hoor. Kijk maar eens in het Hadewych topic, of in mijn overzichten. :)
Ja, oké. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat niemand dat in de gaten had. ;) Ik heb alleen vaak opmerkingen gezien als "de mol wist natuurlijk in welke koker de -500 zat" en zelf verwacht ik eigenlijk niet dat de molactie bij die opdracht dáár in zat. Veel te lastig voor de mol ook, om van alle kokers te onthouden wat er in zat.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #488 Gepost op: 27-02-2012, 11:18:45 »
Dat betekent dat als één van de plekken met kokers niet gevonden wordt door groep 2, de kans om geld te winnen enorm afneemt. Om überhaupt aan 5 kokers te komen, moet je er dus 2 van een andere plek meenemen, waarvan er in zeker weten 1 geen geld zit, dan wel een negatief bedrag bevat.

Dat is niet helemaal waar. De kans dat je geld pakt is steeds 1 op 5. Haal je 2 of 3 kokers uit hetzelfde groepje weg, vergroot je zowel de kans dat 1 van die kokers geld bevat als de kans dat je een negatieve pakt.

Marit pakt bijvoorbeeld 3 van de 5 kokers (ervan uitgaande dat er 5 lagen). Pakt ze er 1 is de kans 20% op geld. Is de eerste leeg, heeft de 2e al 25% kans op geld.


Sterker nog als je 3 van de 5 pakt, heb je 25% kans op +500, 25% kans op -500 en 50% kans dat je op 0 uitkomt. Je kunt namelijk 3 kokers pakken. Stel je noemt die +500, -500, leeg 1, leeg 2, en leeg 3. Dan kun je in 60 mogelijke volgordes 3 kokers oppakken.

Op 15 manieren hiervan heb je alleen de +500 gepakt met 2 lege
Op 15 manieren hiervan heb je alleen de -500 gepakt met 2 lege
Op 6 manieren hiervan pak je 3 lege kokers
Op 24 manieren hiervan pak je zowel de -500 als de +500

Met 3 kokers pakken vergroot je dus zowel de kans op een positieve als een negatieve koker van 20% naar 25%. Je verkleint alleen de kans dat je niks pakt. (van 60% naar 50%)


Overigens hebben alleen Marit, Tim en William kokers gepakt. Het pakken van een negatieve koker was dus sowieso de molactie niet. Wat dan rest is dus:
- Kokers niet vinden (Liesbeth)
- Een verkeerde kaart tekenen en de vrijstelling ontlopen (Annemarie)
- Iemand naar een verkeerde locatie sturen (Hadewych), wat dus niet per se effectief is.

En mogelijk dus de +500 kwijtmaken, maar dat kan alleen effectief door Annemarie gedaan zijn, gezien Marit niet op de plek van Hadewych uitkomt en Liesbeth uberhaupt niks vind. (Edit, Liesbeth hoorde bij Annemarie, dus ook als Annemarie een koker kwijt maakt, had dit niet uitgemaakt)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 12:28:33 door Qper »

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #489 Gepost op: 27-02-2012, 14:51:50 »
Ben ik met je eens. Voor Hadewych waarom ze geld pakt in het doolhof en ze zichzelf niet goed voorspelt bij het abseilen, voor Annemarie waarom ze het vlot raakt, voor Liesbeth waarom ze de beste kandidaten op de toren zet en bij het munitiedepot meteen naar
 haar eigen plek toe rijdt.

Zelfs niet alleen dat, voor Anne-Marie. Wat het meest tegen haar spreekt, is toch wel haar overduidelijke positieve, onmolse gedrag. Ik heb het even bekeken en er zijn maar liefst 9 opdrachten die ze (mede) doet slagen of iets doet wat de opdracht zou hebben kunnen doen slagen (vliegtuig, jeeps, rondleiding, munitiedepot, snorkelen, westerndorp, speurtocht met de vlaggen, boogschieten, vispuzzel) en dan nog eens 2 opdrachten (vliegtuigvragen, kunstopdracht) waar ze niets doet. En dan zijn de opdrachten waarin ze nog een onzichtbare molactie zou kunnen hebben uitgehaald en de onderhandelingsopdracht waar ze dus helaas inzicht in de stemmen zou hebben gekregen zelfs nog buiten beschouwing gehouden.
Ter vergelijking: Tim had 4 (en dat is nog ruim genomen) opdrachten waarin hij een hand heeft gehad in het slagen ervan en 2 waarin hij niets gedaan heeft. En bij Liesbeth zal het waarschijnlijk nog minder zijn.

Vandaar, ze heeft nog wel wat uit te leggen. En als dat lukt, prima hoor. Bij mij heeft ze zich dan in ieder geval helemaal niet verdacht gemaakt, ik heb zelfs iedere poll haar naam ingevuld bij 'Wie is niet de mol'. Maar dan hoop ik in ieder geval dat ze daadwerkelijk iets gedaan heeft, ook al leek het niet zo, en niet zo'n mol is die de groep maar alles fout laat doen (en er dan nog niet in slaagt de verdenkingen van zich af te krijgen).

...maar goed, dit is het topic 'Wie is de 12e mol' en dan moet ik toch echt zeggen, ondanks dit alles, Anne-Marie. Ze mag dan wel veel goed gedaan hebben, maar in een mol die al vanaf het begin hoofdverdachte is van de kijker (zeker omdat Tim nu niet in de finale zit) geloof ik al helemaal niet, en Hadewych heeft ook al haar geloofwaardigheid verloren na die 3 keer onnodig €500 in de pot.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #490 Gepost op: 27-02-2012, 15:18:15 »
[knip betoog]
...maar goed, dit is het topic 'Wie is de 12e mol' en dan moet ik toch echt zeggen, ondanks dit alles, Anne-Marie. Ze mag dan wel veel goed gedaan hebben, maar in een mol die al vanaf het begin hoofdverdachte is van de kijker (zeker omdat Tim nu niet in de finale zit) geloof ik al helemaal niet, en Hadewych heeft ook al haar geloofwaardigheid verloren na die 3 keer onnodig €500 in de pot.
::rofl::

Bedankt dat je mijn huidige gedachten bijna letterlijk hebt verwoord.  ;D
Ik denk dat Anne-Marie uiteindelijk de meest logische verklaring is van alles wat we tot nu toe gezien hebben, ook omdat de edit zo duidelijk suggereert dat William (volgens Liesbeth) op Anne-Marie zou hebben gezeten (uit zijn gedrag lijkt het me logischer dat hij Liesbeth verdacht en waarom zou hij zijn mol de waarheid hebben verteld sws, William zei altijd dan weer dit, dan weer dat..), alsmede Tim. Ergo Anne-Marie kan de mol niet meer zijn, volgens de 'gewone' kijker.

Ik blijf wel in mijn maag zitten met wat er nou precies is gebeurd met Marit, maar van Hadewych kan ik geen mol maken omdat ze voor de mol wel erg vreemde dingen doet (idd herhaaldelijk onnodig geld pakken, jezelf verkeerd voorspellen etc.). Op zijn minst heeft zij dan ook wel het eea uit te leggen.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #491 Gepost op: 27-02-2012, 19:43:43 »
Zelfs niet alleen dat, voor Anne-Marie. Wat het meest tegen haar spreekt, is toch wel haar overduidelijke positieve, onmolse gedrag. Ik heb het even bekeken en er zijn maar liefst 9 opdrachten die ze (mede) doet slagen of iets doet wat de opdracht zou hebben kunnen doen slagen (vliegtuig, jeeps, rondleiding, munitiedepot, snorkelen, westerndorp, speurtocht met de vlaggen, boogschieten, vispuzzel) en dan nog eens 2 opdrachten (vliegtuigvragen, kunstopdracht) waar ze niets doet.
Niemand weet nog wie de mol is, laat ik dat even vooropstellen. En we weten al helemaal niet welke mollenstreken er wel of niet zijn uitgehaald, maar ik zie hier toch een aantal opdrachten waarbij Anne-Marie wel degelijk mogelijk een sabotagepoging heeft gedaan. Alleen op een andere manier dan jij verwacht, denk ik?

Bij het vliegtuig was het terugzetten van de klok sowieso de molactie. Wie de mol ook is. Ik denk niet dat we nog op zoek hoeven naar iets anders. Dat maakte namelijk dat het (vrijwel) onmogelijk werd dat iedereen op tijd zou komen.

Bij de jeepopdracht verwacht jij de molactie bij het raden? Vond jij dat Anne-Marie zoveel weggaf dat het makkelijk werd om te raden? Ik denk van niet. Sowieso werd het niet geraden, dus wat dat betreft valt er ook weinig uit op te maken. Als ze het woord had geroepen had ik het ook onmols gevonden, ja. Maar nu?
Hoe dan ook kon de mol nooit weten of ze zou worden uitgekozen om te raden, dus de echte molactie zal ze in de auto hebben uitgehaald.

Wat de rondleiding betreft, begrijp ik dat je het hebt over het zogenaamde tegenhouden van Tim en William. Maar ja, dat geldt voor alle overgebleven dames. Dat doet mij vermoeden dat die reactie op dat moment (nog) de enige optie was voor de Mol, omdat het anders teveel zou opvallen. Van Anne-Marie kun je tenminste nog zeggen dat ze probeert de groep te laten opschieten. Zwakke molactie wellicht, maar goed... met Maarten en Marit op de toren móest dit bijna wel slagen.

En in het Westerndorp... geld pakken wordt blijkbaar als onmols gezien, maar dat is het niet. Het wordt pas onmols als je ook nog probeert te winnen (dan komt het geld pas in de pot), maar dát doet Anne-Marie niet. Je kunt denk ik zelfs zeggen dat ze, door het geld zelf te pakken, ervoor zorgt dat William het tenminste niet in de pot kan brengen. Hij heeft dan bij die kistjes alleen nog maar de keuze tussen een joker en wegdrukken.

Ten slotte: bij de vliegtuigvragen geeft ze wel degelijk eerst het verkeerde antwoord. Helaas (als ze de mol is) zijn anderen gelijk zo zeker van het juiste dorp-met-de-moeilijke-naam dat ze haar foute antwoord niet kon volhouden.

Dus tja, het is denk ik maar net welke molacties je verwacht of op welke plek. Ik vrees dat je je sowieso, wie de mol ook blijkt te zijn, met voorbereiden op een aantal zwakke of niet-geslaagde acties. Maar ik denk ook dat het er bij hoort. Ze kunnen nooit allemaal slagen.

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #492 Gepost op: 27-02-2012, 19:57:34 »
Even 1 ding hoor:
het is toch de bedoeling dat de mol zo weinig mogelijk geld in de pot brengt...
dan zou ik het echt heel raar vinden dat ze ervoor zorgen dat de mol geen sleutelposities krijgt, als de pot heel laag is...

Dat hoor ik namelijk heel vaak hier: ja, er moet meer geld in de pot, want het is nu te laag... het is toch nooit laag genoeg, daar draait het spel toch juist om voor de mol? Anders kun je net zo goed geen mol hebben toch?

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #493 Gepost op: 27-02-2012, 19:59:05 »
 ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #494 Gepost op: 27-02-2012, 20:18:56 »
Even 1 ding hoor:
het is toch de bedoeling dat de mol zo weinig mogelijk geld in de pot brengt...
dan zou ik het echt heel raar vinden dat ze ervoor zorgen dat de mol geen sleutelposities krijgt, als de pot heel laag is...

Dat hoor ik namelijk heel vaak hier: ja, er moet meer geld in de pot, want het is nu te laag... het is toch nooit laag genoeg, daar draait het spel toch juist om voor de mol? Anders kun je net zo goed geen mol hebben toch?
Het doel van de mol is om opdrachten te saboteren en niet ontmaskerd te worden. Dat betekend niet altijd dat de mol er naar streeft om zo min mogelijk geld in de pot te brengen. Dat een mol geld pakt als daar totaal geen reden voor is, wordt meestal niet gewaardeerd. Maar als de mol daarintegen altijd in een sleutelpositie zou zitten, dan rolt hij er in enkele lijstje op dit forum altijd uit als mol en dat is ook niet goed. Dan is de mol te makkelijk te ontmaskeren. De mol moet zich bewegen binnen dit grensgebied.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #495 Gepost op: 27-02-2012, 20:24:52 »
@Jayne: Dat eerste: had je het nu over mij, of in het algemeen? Want wat mij betreft zouden ze het alledrie evengoed kunnen zijn (en zou ik evengoed zoiets over Liesbeth en Hadewych kunnen schrijven), dat bericht was gewoon geschreven uit het standpunt van 'als Anne-Marie de mol zou zijn.'

Het ging bij dat eerste rijtje van opdrachten er mij niet om dat ze niets fout kan hebben gedaan (want zo kan je wel van iedereen een mol maken), maar dat ze in al die opdrachten positief gedrag vertoonde waardoor de opdracht een grotere kans op slagen had of zelfs slaagde.

Bij het vliegtuig, oké (al noem ik dat sowieso geen molactie, aangezien het al vast stond dat de mol de klok zou verzetten en dat vooral voor het dramatisch effect was gedaan), maar ze speelt het dan wel al meteen bij de eerste opdracht riskant, als alle mensen waren gevonden was de opdracht gewoon geslaagd.
Als Anne-Marie bij de jeepopdracht VI...N... zou Maarten er mogelijk 'Viking' van hebben kunnen gemaakt en was de opdracht geslaagd. Dus wel een beetje riskant, maar goed, dat valt inderdaad nog goed te praten.
Bij de torenopdracht: inderdaad, maar dat neemt niet weg dat Anne-Marie hier mede verantwoordelijk was voor het slagen van de opdracht.
In de westernopdracht was dit zeer riskant, want de twee schutters concentreerden zich op William, dus als die afgeschoten werd kwam het geld wel in de pot.
Bij de vliegtuigvragen is ze totaal niet betrokken bij de andere vragen en als het foute dorp zeggen een molactie was, was het wel een hele zwakke (en ik dacht dat ze zichzelf zelfs meteen corrigeerde?) Maar goed, dit kan natuurlijk te wijten zijn aan dat ze echt ziek is (waarschijnlijk dan zelfs) en misschien had ze nog enige invloed met Tim vroeg in de rij te zetten, dat was niet zo duidelijk in de aflevering.

Als ze hier nu een goede verklaring voor zou kunnen geven, of op zijn minst briljante molacties zou hebben gedaan die dat goedmaken, weet ik al bijna zeker dat ze tot één van mijn favoriete mollen behoort. Maar tot voor de executie van Tim heb ik tot nu toe wél het gevoel gehad dat Anne-Marie verantwoordelijk was voor het slagen van de meeste opdrachten.


@Supernova: Haha, als ik je reacties zo lees denk ik dat ik al heel het seizoen op dezelfde lijn zit met jou: eerst nog wat vaag, vanaf een bepaald moment kon het niet anders dan Tim zijn, en nu na de executie van Tim wat in het duister tastend  ;D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #496 Gepost op: 27-02-2012, 20:40:21 »
Zelfs niet alleen dat, voor Anne-Marie. Wat het meest tegen haar spreekt, is toch wel haar overduidelijke positieve, onmolse gedrag. Ik heb het even bekeken en er zijn maar liefst 9 opdrachten die ze (mede) doet slagen of iets doet wat de opdracht zou hebben kunnen doen slagen (vliegtuig, jeeps, rondleiding, munitiedepot, snorkelen, westerndorp, speurtocht met de vlaggen, boogschieten, vispuzzel) en dan nog eens 2 opdrachten (vliegtuigvragen, kunstopdracht) waar ze niets doet.

Erm .. niet helemaal waar:
- Bij het vliegtuig zet ze de klok terug (geldt voor elke Mol)
- Bij de jeeps gaat ze gewoon mee in het foute antwoord. Ze zegt wel de V en de I te zien (voorkennis?) maar maakt er geen Viking van .. wie weet, als Maarten niet mt WIDM was gekomen had ze iets andersgezged, bijvoorbeeld Vik, het dorp waar ze vlakbij waren.
- Rondleiding: ze probeert als enige de rondleiding te versnellen door te beginnen over een tijdslimiet. Het is niet gelukt, maar als ze vijf minuten sneller waren geweest hadden Marit en Maarten niet de groep op tijd kunnen bereiken.
- Snorkelen: ze verwisselt - met Hadewych - de foto van Tim en zet die ook nog eens op de verkeerde plek neer. Ook herhaalt ze de verkeerde volgorde duidelijk hoorbaar voor Marit (voorkennis?). Zie topic over Hadewych (denk ik) waar ik heel uitgebreid over deze opdracht heb geschreven. In de zwemtocht van de eerste twee kan duidelijk gemold zijn.
Munitiedepot: Ze probeert Frits en Marit (geloof ik) te verwarren dat I AM bij William past. Ook grijpt ze niet heel stellig in als Marit de verkeerde kant op fietst.
- Speurtocht: Ze wil nadat ze de straatnaam hebben gevonden daar meteen naartoe gaan. Mogelijk verwacht ze als Mol dat de andere groep nooit alle drie de andere aanwijzingen op tijd vindt, waardoor het onmogelijk is het juiste adres te vinden. (Daarvoor is nl. de combinatie van alle vier de aanwijzingen nodig). Niet gelukt natuurlijk, maar wel een mogelijke poging tot Mollen.
- Vliegtuigvragen: In eerste instantie geeft ze het verkeerde antwoord

Ik zeg niet dat alle acties even briljant waren en helaas zijn ze ook niet allemaal gelukt, maar je kunt niet zeggen dat Anne-Marie bij al deze opdrachten alleen maar heel goed bezig was en niet (mogelijk) gemold heeft!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 20:43:11 door tumtum »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #497 Gepost op: 27-02-2012, 20:51:57 »
@Jayne: Dat eerste: had je het nu over mij, of in het algemeen? Want wat mij betreft zouden ze het alledrie evengoed kunnen zijn (en zou ik evengoed zoiets over Liesbeth en Hadewych kunnen schrijven), dat bericht was gewoon geschreven uit het standpunt van 'als Anne-Marie de mol zou zijn.'

Nou, ik probeerde je in ieder geval niet aan te vallen, dus ik hoop niet dat ik die indruk heb gewekt. ;)
Verder wilde ik ook meer in het algemeen zeggen dat molacties soms op een andere manier zijn gebeurd dan wij met z'n allen misschien bedenken. Mensen (ik ook!) zijn soms geneigd om bij een opdracht te bedenken wat de meest toffe en spectaculaire molactie zou zijn en dan te verwachten dat het ook zo heeft plaatsgevonden. Terwijl bij de beste opdrachten er op verschillende manieren gesaboteerd kan worden en de mol dus best iets heel anders kan hebben gedaan.

Ik ben het met je eens dat ze het alledrie nog kunnen zijn en dat voor allemaal geldt dat ze dingen hebben gedaan die 'onmols' overkomen. Voor een deel is dat ook logisch, want de mol moet ook gewoon de indruk wekken een kandidaat te zijn. Zolang het aan het einde maar geen verhaal wordt van 'Ja, ik heb maar niks gedaan, want ik wilde niet ontdekt worden' bij elke opdracht, vind ik het best. :P
Overigens had ik ook bij de zo alom verdachte Tim een paar dingen die hij had moeten uitleggen als hij de mol was geweest. Zoals bijvoorbeeld zijn handelswijze bij de rooksignalen.

Wat die dropping nog wel even dit: Ik hoop wel dat de mol, na het verzetten van de klok het zelf heeft moeten redden en dus niet daarna nog met de auto ergens anders is gebracht. Lijkt een detail, maar voor mij toch net het verschil tussen een molactie en een opdracht die eigenlijk gewoon 2 uur duurde.

En om toch nog even ontopic te gaan, mijn lijstje op volgorde van verdenking:
1) Anne-Marie (al vanaf het begin)
2) Hadewych
3) Liesbeth

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #498 Gepost op: 27-02-2012, 20:58:30 »
Erm .. niet helemaal waar:
- Bij het vliegtuig zet ze de klok terug (geldt voor elke Mol)
- Bij de jeeps gaat ze gewoon mee in het foute antwoord. Ze zegt wel de V en de I te zien (voorkennis?) maar maakt er geen Viking van .. wie weet, als Maarten niet mt WIDM was gekomen had ze iets andersgezged, bijvoorbeeld Vik, het dorp waar ze vlakbij waren.
- Rondleiding: ze probeert als enige de rondleiding te versnellen door te beginnen over een tijdslimiet. Het is niet gelukt, maar als ze vijf minuten sneller waren geweest hadden Marit en Maarten niet de groep op tijd kunnen bereiken.
- Snorkelen: ze verwisselt - met Hadewych - de foto van Tim en zet die ook nog eens op de verkeerde plek neer. Ook herhaalt ze de verkeerde volgorde duidelijk hoorbaar voor Marit (voorkennis?). Zie topic over Hadewych (denk ik) waar ik heel uitgebreid over deze opdracht heb geschreven. In de zwemtocht van de eerste twee kan duidelijk gemold zijn.
Munitiedepot: Ze probeert Frits en Marit (geloof ik) te verwarren dat I AM bij William past. Ook grijpt ze niet heel stellig in als Marit de verkeerde kant op fietst.
- Speurtocht: Ze wil nadat ze de straatnaam hebben gevonden daar meteen naartoe gaan. Mogelijk verwacht ze als Mol dat de andere groep nooit alle drie de andere aanwijzingen op tijd vindt, waardoor het onmogelijk is het juiste adres te vinden. (Daarvoor is nl. de combinatie van alle vier de aanwijzingen nodig). Niet gelukt natuurlijk, maar wel een mogelijke poging tot Mollen.
- Vliegtuigvragen: In eerste instantie geeft ze het verkeerde antwoord

Ik zeg niet dat alle acties even briljant waren en helaas zijn ze ook niet allemaal gelukt, maar je kunt niet zeggen dat Anne-Marie bij al deze opdrachten alleen maar heel goed bezig was en niet (mogelijk) gemold heeft!

Om de V en I te zien heb je geen voorkennis nodig. Ik zag het in 1 oogopslag (vanaf de tekeningen) en de letters waren in het zand goed herkenbaar.

Weinig mensen die Hadewych verdenken zie ik.
Amandla Awethu

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #499 Gepost op: 27-02-2012, 21:42:54 »
Om de V en I te zien heb je geen voorkennis nodig. Ik zag het in 1 oogopslag (vanaf de tekeningen) en de letters waren in het zand goed herkenbaar.

Maakt het alleen maar sterker. Het is duidelijk te lezen dus noemt ze het op (anders zou 't misschien weer verdacht zijn) .. punt is dat de opdracht toch niet slaagt.

Weinig mensen die Hadewych verdenken zie ik.

Er zijn er nog wel een paar. Ik heb lange tijd op Hadewych gezeten, en hoop nog steeds dat ze het is. Maar in de laatste paar afleveringen heeft ze veel onnodig onmolse dingen gedaan, terwijl ik bij Anne-Marie nog veel potentiëel gemol zie. Liesbeth is voor mij geen mogelijkheid meer, het is of A-M of Hade ... maar alles wijst m.i. net iets meer naar Anne-Marie.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 21:44:41 door tumtum »