Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
42 (50.6%)
Hadewych
21 (25.3%)
Liesbeth
20 (24.1%)

Totaal aantal stemmen: 83

Auteur Topic: [poll] Wie is de 12e Mol?  (gelezen 221402 keer)

Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 28-02-2012, 13:00:10 »
Ik hoop Hadewych :) Die verdenk ik dan ook nog steeds, ook omdat ik nu op het laatste moment niet meer over wil stappen op Anne-Marie.
Liesbeth heb ik afgeschreven, misschien ook omdat ik haar geen leuke mol zou vinden  :-[

Over dat terugzetten van die klok: Wie zegt dat de mol dat zelf heeft gedaan?
We zien niks, alleen dat de tijd wordt teruggezet. Wie weet stonden alle kandidaten plus de mol al op hun plek (waar ze gedropt zijn).
Zou het niet kunnen zijn dat iemand van de crew die klok heeft terug gezet?
Nee, ik weet het niet. Het was maar een ideetje.
Denk dat in de terugblik net zoiets komt als vorig jaar; De klok, de hand van de mol, en zo steeds meer totdat de mol in beeld is :D

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 28-02-2012, 16:47:14 »
Ik zou Liesbeth ook wel een leuke mol vinden, maar zit niet in haar tunnenl. Wel in die van Hade, en zeker niet in die van A-M. En ja, dat is de vader van de gedachte.
Amandla Awethu

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 29-02-2012, 17:07:00 »
Gezien morgen de finale komt, leg ik nu vast mijn kaarten op tafel. Met een risico van 66,67% dat ik voor het eerst sinds 2006 in de finale de verkeerde mol aanwijs, neem ik bij deze (zo goed als) definitief de volgende stelling in:

"Annemarie is de Mol"

En wat hiervoor precies de reden is? Ze hebben allen zo hun voors en tegens. Marit stemde wss op Annemarie en ze raakte het vlot. Echter is het nog altijd mogelijk dat Marit echt een zooitje van de test heeft gemaakt (als we haar interview mogen geloven had ze zelfs de goede mol) en dat vlot kan per ongeluk of door een ander zijn geraakt.

Kijk ik echter naar de anderen, dan is Liesbeth de meest voor de hand liggende mol. Doet weinig goed, en de beste plek in de onderhandelingen. Echter is het bij Liesbeth opvallend dat ze vaak de beste positie voor de mol heeft, maar deze als mol verkeerd invult. Bij het munitiedepot direct naar haar eigen bord rijden, de beste mensen op de toren zetten. Daarnaast helpt ze anderen in het vliegtuig aan goede antwoorden en kapt ze William af in de discussie bij de visopdracht. Twee dingen die je als mol ook had kunnen laten.

Hadewych is op basis van verdenkingen het meest logisch als mol, maar voorspelt zichzelf dan verkeerd bij het abseilen, strijdt op de brug om 1000 ipv 1500 euro, beantwoord de vraag over de bruggen goed, pakt geld in het Labyrinth en merkt tijdens de rondleiding eerder dan Tim op dat zijn telefoon gaat, niet logisch voor een mol.


Annemarie doet ook wel goede dingen tijdens opdrachten, maar vaak niet doorslaggevend (afgezien van eventueel die vuurpijl) Als leidende factor in mijn keuze heb ik besloten om niet meer teveel waarde aan enkel de onderhandelingen te hechten en ook niet puur naar afvallers, hint of geld te kijken, maar terug te vallen op een aloude regel: "De mol heeft voorkennis"

Voor Liesbeth (munitiedepot, snorkelen met niet waterproof mascara, rondleiding) en Hadewych (rondleiding, abseilen) zijn er naar mijn mening diverse indicaties dat zij niet over voorkennis beschikken. Voor Annemarie heb ik die niet. Sterker nog, van haar heb ik juist het meest de indruk dat ze de opdrachten vooraf al kende.

Dus daarom: "Annemarie is de mol!"  (gok ik :p)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 29-02-2012, 17:36:25 »
Marit stemde wss op Annemarie en ze raakte het vlot

Ik kan het me beiden niet voorstellen. Als je haar interview leest dan 'heeft ze het altijd wel geweten'. En hoe vaak is het niet voorgekomen dat je dacht de goede mol te hebben maar toch een ander uitkoos omdat je ging twijfelen? Ik denk dus dat ze de bewuste test, na de grote twijfel in Hofdi, heeft ingevuld op Liesbeth. Die verdacht ze immers ook getuige de rooksignalenopdracht. En toen ze rood kreeg dacht ze meteen: was het dus toch AM, altijd al geweten!

Het vlot zal inderdaad door een ander zijn geraakt. Dat gaat om zoveel geld... de mol heeft ongetwijfeld geoefend dus kan echt wel misschieten. Ze heeft zich vast voorgenomen meteen wel de pijl te claimen want ze werd op dat moment al flink verdacht door iedereen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 29-02-2012, 17:41:18 »
Gezien morgen de finale komt, leg ik nu vast mijn kaarten op tafel. Met een risico van 66,67% dat ik voor het eerst sinds 2006 in de finale de verkeerde mol aanwijs, neem ik bij deze (zo goed als) definitief de volgende stelling in:

"Annemarie is de Mol"

Spoiler: *knip* (klik om te tonen/verbergen)

Dus daarom: "Annemarie is de mol!"  (gok ik :p)
Mooie analyse! Zo kijk ik er ook zo 'n beetje tegen aan. Ondanks dat Anne-Mollie in de "follow the money"-lijstjes als slechtste uit de bus komt, vind ik haar gedrag beter te verklaren (richting een mol) dan sommige handelingen van de twee andere dames.

 ::ok::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 29-02-2012, 17:55:59 »
Mooie analyse! Zo kijk ik er ook zo 'n beetje tegen aan. Ondanks dat Anne-Mollie in de "follow the money"-lijstjes als slechtste uit de bus komt, vind ik haar gedrag beter te verklaren (richting een mol) dan sommige handelingen van de twee andere dames.

 ::ok::

follow the money lijstje kun je dit jaar weinig mee door die onderhandelingsopdracht. Ook al staat een mol nu op +2k geld en een kandidaat -3k geld. En dan blijkt de Mol de onderhandelingen te hebben laten mislukken kun je er ineens van de +2 -6,5k maken en van de -3k -1k. Die opdracht heeft een hele grote invloed gehad dit jaar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 29-02-2012, 18:20:46 »
die onderhandelingsopdracht

Klopt helemaal. Mijn overtuiging is nog steeds dat Tim een domme fout heeft begaan en groen stemde dus dit is dan niet op de mol te schuiven. En AM wordt soms 2500 in de maag gesplitst terwijl wel de pijl helemaal niet gezien hebben. Dat soort bedragen horen niet thuis in follow the money.

Blijven er nog altijd meer molacties van Liesbeth staan naar mijn smaak overigens. Maar van haar verwacht ik morgen al een exit (zie theorie Afvallerstopic). En van de resterende dames brengt Hadewych zo enorm vaak en veel onnodig geld in de pot dat AM het wel zal zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 29-02-2012, 18:27:49 »
Als ik A-M, Hade & Liesbeth vergelijk met voorgaande jaren zie ik voldoende overeenkomsten:

Liesbeth = te vergelijken met Sanne, Anniek.
Hade = te vergelijken met Frits & Viviënne.
A-M = te vergelijken met Kim & Jon.

In seizoenen 9 & 10 zag ik Anniek en Sanne verdachte dingen doen. Er viel naar mijn idee genoeg mollenstreken aan te merken bij beide. Zo ook dit jaar met Liesbeth. En toch bleken Jon & Kim de mol te zijn. Om dat nu dus door trekken naar dit jaar.. dan zal A-M wel de mol zijn. En Hade gelijk aan Art, Frits, Viviënne zal winnen.

Elke serie kent in de montage wel iemand die nadrukkelijk verdacht wordt weg gezet. Ditmaal is aan Liesbeth die rol toebedeeld. Veel van wat we in de afleveringen van haar te zien krijgen, kan zo doorgaan voor mollenstreken. Natuurlijk is dit voorbarig te noemen, want pas volgende week hebben we pas echt het antwoord op die ene vraag ;)

Het ligt wel in de lijn der verwachting, WIDM kennende, dat Anne-Marie het antwoord is op de topictitel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 29-02-2012, 18:34:47 »
Als ik A-M, Hade & Liesbeth vergelijk met voorgaande jaren zie ik voldoende overeenkomsten:

Liesbeth = te vergelijken met Sanne, Anniek.
Hade = te vergelijken met Frits & Viviënne.
A-M = te vergelijken met Kim & Jon.

In seizoenen 9 & 10 zag ik Anniek en Sanne verdachte dingen doen. Er viel naar mijn idee genoeg mollenstreken aan te merken bij beide. Zo ook dit jaar met Liesbeth. En toch bleken Jon & Kim de mol te zijn. Om dat nu dus door trekken naar dit jaar.. dan zal A-M wel de mol zijn. En Hade gelijk aan Art, Frits, Viviënne zal winnen.

Elke serie kent in de montage wel iemand die nadrukkelijk verdacht wordt weg gezet. Ditmaal is aan Liesbeth die rol toebedeeld. Veel van wat we in de afleveringen van haar te zien krijgen, kan zo doorgaan voor mollenstreken. Natuurlijk is dit voorbarig te noemen, want pas volgende week hebben we pas echt het antwoord op die ene vraag ;)

Het ligt wel in de lijn der verwachting, WIDM kennende, dat Anne-Marie het antwoord is op de topictitel.

Mooi gezegt  ::hug::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 29-02-2012, 21:05:40 »
Klopt helemaal. Mijn overtuiging is nog steeds dat Tim een domme fout heeft begaan en groen stemde dus dit is dan niet op de mol te schuiven.

Daar heb ik anders toch ook veel moeite mee, want dat betekend dat de Mol gewoon gedaan heeft wat ze beloofd had... En dat zou ik toch ook niet leuk vinden

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 29-02-2012, 21:09:41 »
Ben nu flink aan het twijfelen over Liesbeth.
Heb nu aflevering 1 t/m 3 teruggekeken en Liesbeth komt eigenlijk helemaal niet bijzonder verdacht over. Misschien maken we er alleen maar van dat Liesbeth verdacht in beeld wordt gebracht. :-\\
En Anne-Marie doet best veel positieve acties in die afleveringen.
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 29-02-2012, 21:12:08 »
Ik kan mij echt niet voorstellen dat Tim zo erg dom is om naar groen te switchen, zeker omdat hij Anne-Marie duidelijk niet vertrouwde. Zulke actie als de pot leegmaken door van rood naar groen te switchen en zich niet aan de afspraak te houden is duidelijk het werk van de mol. En aangezien Liesbeth de laatst overgebleven kandidaat is die beweert rood gestemd te hebben ...
« Laatst bewerkt op: 29-02-2012, 21:20:56 door Luc »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 29-02-2012, 21:15:40 »
Liesbeth!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 29-02-2012, 21:53:34 »
Daar heb ik anders toch ook veel moeite mee, want dat betekend dat de Mol gewoon gedaan heeft wat ze beloofd had... En dat zou ik toch ook niet leuk vinden
Ik snap echt niet waarom niet. De molactie bij deze opdracht hoeft niet per se tijdens het stemmen plaats te vinden, het kan ook tijdens het onderhandelen. Dat is juist ook veel sluwer.
Ik denk dat de mol juist graag wíl doen wat ze beloofd heeft, dan kan ze namelijk achteraf de vermoorde onschuld spelen.

De mol wil niet dat het unaniem groen wordt, maar de kans daarop is eigenlijk ook vrij klein (even in het midden latend of de mol inzage heeft). Maar de mol wil juist óók niet dat iedereen rood stemt. De mol wil vooral dat genóeg mensen groen stemmen. Zelf zal ze dus vrijwel in alle situaties beloven groen te stemmen en dat ook doen.

Aandringen op groen is een molactie bij deze opdracht, maar het grappige is natuurlijk dat mensen geneigd zijn dat niet zo te zien, omdat het aan de andere kant ook zo nobel overkomt. De lieve kandidaat die z'n medekandidaten gunt om door te gaan en hoopt er nog geld mee te verdienen ook.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 29-02-2012, 22:23:39 »
De mol wil in de onderhandelingsopdracht één van de volgende situaties bereiken:

1. Unaniem groen, de mol stemt dan rood zodat de pot leeg gaat.
2. Meerderheid groen, de mol heeft zijn doel dan bereikt.
3. 3 rood waaronder de mol, de mol stemt dan groen waardoor de pot leeg gaat.

De laatste situatie werd het geval.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 29-02-2012, 22:31:44 »
Ik snap echt niet waarom niet. De molactie bij deze opdracht hoeft niet per se tijdens het stemmen plaats te vinden, het kan ook tijdens het onderhandelen. Dat is juist ook veel sluwer.
Ik denk dat de mol juist graag wíl doen wat ze beloofd heeft, dan kan ze namelijk achteraf de vermoorde onschuld spelen.

De mol wil niet dat het unaniem groen wordt, maar de kans daarop is eigenlijk ook vrij klein (even in het midden latend of de mol inzage heeft). Maar de mol wil juist óók niet dat iedereen rood stemt. De mol wil vooral dat genóeg mensen groen stemmen. Zelf zal ze dus vrijwel in alle situaties beloven groen te stemmen en dat ook doen.

Aandringen op groen is een molactie bij deze opdracht, maar het grappige is natuurlijk dat mensen geneigd zijn dat niet zo te zien, omdat het aan de andere kant ook zo nobel overkomt. De lieve kandidaat die z'n medekandidaten gunt om door te gaan en hoopt er nog geld mee te verdienen ook.

Ik heb altijd geroepen dat een MOL juist op groen zou aandringen altijd, dat is namelijk het simpelst, alleen zou de Mol zelf dan wel rood stemmen.

op groen aansturen en groen stemmen en dan maar hopen dat iemand anders rood gaat stemmen is geen molactie, dat is hopen tegen beter weten in

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 29-02-2012, 22:41:54 »
De mol wil in de onderhandelingsopdracht één van de volgende situaties bereiken:

1. Unaniem groen, de mol stemt dan rood zodat de pot leeg gaat.
2. Meerderheid groen, de mol heeft zijn doel dan bereikt.
3. 3 rood waaronder de mol, de mol stemt dan groen waardoor de pot leeg gaat.

De laatste situatie werd het geval.

4. Meerderheid gaat voor rood, de mol kan hier geen malle moer aan doen en stemt groen (precies zoals de mol al beloofde). Iemand in die meerderheid bedacht zich om wat voor reden dan ook. Dit zou ook de laatste situatie kunnen zijn, dus jouw conclusie is een beetje voorbarig.

Het kan Tim zijn geweest of Liesbeth, en de reden kan dommigheid of wantrouwen zijn geweest, maar ook toch liever de hele groep door willen laten gaan en zeker als je kandidaat bent kan het zijn dat je je niet durft te verantwoorden voor een rode stem, die gewoon betekent dat je iemand naar huis gaat sturen. In het verleden is al vaak genoeg gebleken dat het groepsgevoel dermate belangrijk is, dat het geld totaal geen rol meer speelt.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 29-02-2012, 22:47:11 »
De mol wil in de onderhandelingsopdracht één van de volgende situaties bereiken:

1. Unaniem groen, de mol stemt dan rood zodat de pot leeg gaat.
2. Meerderheid groen, de mol heeft zijn doel dan bereikt.
3. 3 rood waaronder de mol, de mol stemt dan groen waardoor de pot leeg gaat.

De laatste situatie werd het geval.


Ik heb die onderhandeling tot in den treure geanalyseerd met als conclusie dat Tim of Frits wel de mol moet zijn. Liesbeth kan natuurlijk degene zijn die van rood naar groen ging. Echter heeft Liesbeth feitelijk de minste positie. Als Liesbeth klaar is, spreekt Hadewych nog met Annemarie en Frits nog met Tim. Dat zijn dus 4 personen die nog buiten haar weten om van stem kunnen veranderen. Tim kan in theorie bijvoorbeeld Frits nog overtuigen van groen door te zeggen dat hij Liesbeth niet moet vertrouwen.

Voor Annemarie en Hadewych geldt inderdaad dat ze groen gestemd hebben, ze uitgaan van 2 groene stemmen en ze als mol rood hadden moeten stemmen. Maar dit is als je (zoals ik ook deed) er van uit gaat dat ze geen inzicht hebben in de andere gesprekken. Het gesprek Hadewych-Annemarie vind plaats na Liesbeth-Frits, het gesprek waarin voor het eerst rood ter sprake komt. Zowel Hadewych als Annemarie kan hierover ingefluisterd zijn en daardoor gewoon 'naief' voor groen blijven gaan.


Rest alleen de vraag waar de groene stem vandaan komt. Voor de hand liggend is inderdaad een molactie van Liesbeth. Echter er zijn meer opties:

1. Molactie Liesbeth
2. Inschattingsfout Tim
3. Inschattingsfout Liesbeth (die overigens lange tijd Frits niet vertrouwde)

of zelfs:
4. De mol wisselde stemmen om
5. De mol leverde 2 groene kaarten in, er lagen 6 in de bus en Art heeft de 3e rode nooit getoond.


Die laatste 2 lijken me niet erg waarschijnlijk, maar ik sluit voor deze opdracht helemaal niks meer uit.

De conclusie Liesbeth belooft als 1 van de 3 rood en is als enige van hen over, dus is ze de mol lijkt me tekort door de bocht. Het is haast te makkelijk, dit zou namelijk inhouden dat we alle andere opdrachten buiten beschouwing mogen laten om de mol aan te wijzen.

 

« Laatst bewerkt op: 29-02-2012, 22:51:36 door Qper »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 29-02-2012, 23:11:00 »
Ik heb net dat stukje koffietijd zitten kijken, waar ze ons nog even trakteerden op briljant stukje  ::love:: George ::love:: in actie. George op het touw boven een ravijn die, luidkeels aangemoedigd door zijn medekandidaten, schijnbaar wanhopig probeert zijn hartslag onder controle te krijgen. Maar hem in feite natuurlijk juist opvoerde om er zo lang mogelijk over te doen, zodat Jantien het uiteindelijk niet zou halen! (opdracht slaagde uiteindelijk toch, als ik me goed herinner, maar dat maakt zijn actie niet minder tof)

Wat ik maar wil zeggen is: het is moeilijk om te bepalen wat nu precies een constructieve actie is en wat niet. Als de mol iets doet waardoor een ander (bijna) faalt, dan kan de mol daar (zeker voor de kijker) nog best heel goed en 'constructief' overkomen.





Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de 12e Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 29-02-2012, 23:17:18 »
Aangezien het hier al een paar berichten lang weer over de onderhandelingen gaat, kan ik daar mijn mening ook nog wel aan toevoegen.

Ik heb de ontknoping van aflevering 4 nog eens nauwkeurig teruggekeken, frame voor frame waar nodig, en ik kan nog steeds niet anders concluderen dan dat Liesbeth het laatste derde groen niet verwachtte. Met andere woorden, zij ging uit van een scenario met drie keer rood en zal zelf één van de twee roodstemmers zijn geweest. Ik weiger te geloven dat de Mol, in de belangrijkste opdracht van het seizoen, gaat voor een scenario dat de pot gelijk houdt en niet voor de hoofdprijs; minimaal drie keer groen en de pot leeg!

Tim blijft voor mij degene die van rood (afspraak) naar groen switchte. Niet als geslepen Mol, zo is gebleken, maar als oelewapper (leuke term van Lo) van een kandidaat. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, maar des te verrassender, de Mol zit denk ik toch wel degelijk bij de twee dames die (zoals wij het in beeld zagen) vol voor groen gingen.

#team ::blond::
Facial expression, body language, context, interpretation!