Auteur Topic: Wie is.... de presentator 2012?  (gelezen 54322 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #20 Gepost op: 23-10-2011, 19:43:44 »
Waarom zijn zoveel mensen negatief over potentieel Art als presentator?
Zijn veel mensen dat? Ik heb niet het idee dat ik die negativiteit echt zie hier, althans niet als algemeen heersende opvatting.

Persoonlijk heb ik er een heel gemengd gevoel bij. Aan de ene kant vind ik dat Pieter-Jan het geweldig goed doet en ik zou het jammer vinden als hij het niet meer zou doen. Hij past bij het programma en de keuze destijds voor hem is een hele verstandige gebleken.
Aan de andere kant, áls er dan een andere presentator moet komen dan heeft Art mijn zegen. Juist vanwege wat ik van hem heb gezien in de rol van kandidaat. Ik heb geen idee hoe het zal "staan" met hem als presentator, maar ik weet nu wel dat hij een erg leuke jongen is en ik ben wat dat betreft ook wel erg benieuwd naar zijn manier van presenteren bij dit programma.

Hij heeft ook Peking Express en dergelijke programma's gepresenteerd, maar daar hangt zeker niet zo'n mystieke sfeer rond als rond WIDM en het is dan ook een totaal ander soort programma. Het is nog heel erg afwachten of hij "past" bij WIDM.

En misschien gaat het me wel helemaal niet bevallen met Art als het nieuwe gezicht van WIDM. Wie weet. Maar nu is nog te vroeg om te oordelen. Met een echt oordeel over een nieuwe presentator - wie dat dan ook zou zijn - zouden we eigenlijk zeker tot 2014 moeten wachten naar mijn idee. Maar ik kijk er wel naar uit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #21 Gepost op: 23-10-2011, 19:52:58 »
Waar ik dus nog steeds naar op zoek ben, is het volgende: de opnames van WIDM-12 begonnen half mei. Ik neem aan dat ze tot begin juni hebben geduurd.


Heeft iemand nog enig idee, kan iemand zich nog iets herinneren over de AANwezigheid van Pieter-Jan in die periode?  Presenteerde hij toen eenvandaag, weet iemand zich dat nog te herinneren?  Indien die vraag met JA kan worden beantwoord, is het ene deel van de vraag: wie is de presentator, beantwoord. PJ is het dan in ieder geval NIET.

Aangezien niemand (bewegende) beelden heeft gezien van ART op IJslandse bodem, kan deel 2 van de vraag vooralsnog niet beantwoord worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #22 Gepost op: 23-10-2011, 19:55:45 »
Zijn veel mensen dat? Ik heb niet het idee dat ik die negativiteit echt zie hier, althans niet als algemeen heersende opvatting.

Dat idee kreeg ik - zo af en toe een topicje meepakkend. Misschien een verkeerde observatie

Verder ben ik het met je eens.  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #23 Gepost op: 23-10-2011, 20:26:54 »
Ik heb interessant leesvoor voor alle sceptici:

[Presentator] Pieter-Jan uit het Wie is de Mol 2008-forum. Zijn eerste jaar dus.
En voor de liefhebbers,    
Karel van de Graaf nieuwe presentator
in het 2006-forum.

Wat opvalt is dat in beide topics pagina één opvallend negatief gestemd is. Mensen zien het niet zitten en willen de huidige presentator liefst behouden.
Wat ook opvalt is dat verderop in de topics vol lof wordt gesproken over beide heren.

Een mooi citaat (enigszins geherformuleerd) is van mol Thessa, hier:

Let vooral op de vooral negatieve berichten die gepost zijn vóórdat aflevering 1 werd uitgezonden, en op het veel positievere nieuws daarná. In het bijzonder
Citaat
Ik ben er dan ook van overtuigd dat als PJH volgend[e] ja[a]r[en] weer presenteert, en het jaar daarna komt er nog een reeks met bijvoorbeeld een nieuwe presentator, iedereen over de nieuwe presentator zal zeggen: hij/zij doet het ook oke, maar het is geen PJH!

Ik trek een aantal conclusies.
  • Molloten houden niet zo van het idee dat de presentator wordt vernieuwd, ongeacht wie door wie wordt vervangen.
  • De Avro kiest capabele mensen.
  • Molloten trekken vervolgens snel bij en de nieuwe presentator is de held van de serie.
Persoonlijk denk ik dat over een maand of vijf onze grote vriend Art helemaal da bomb is ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #24 Gepost op: 23-10-2011, 20:34:22 »
Scherp, ik weet alleen niet of Art het 'mysterie' kan hebben dat PJ altijd met zich meebracht naar mijn idee, gezien het feit dat we hem als fanatieke kandidaat gezien hebben. Het is raar dat iemand die zo z'n best gedaan heeft, ineens boven een groep probeert te staan. Maar och, 't zal wennen zijn.
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #25 Gepost op: 23-10-2011, 20:38:56 »
Had vanmiddag ook de wisseling-topics van de vorige keren opgezocht. Vielen mij ook wat dingetjes op: inderdaad dat het gros liever geen nieuwe presentator heeft, maar ook dat het al veel vroeger bekend was dat er een nieuwe presentator kwam (bij PJH zelfs nog voordat WIDM 2007 was afgelopen!).

Ik denk ook dat het verschil er in zit dat Art vorig jaar nog kandidaat was, en dat mensen dan denken: maar die was vorig jaar toch winnaar? Geeft toch een vreemd gevoel, denk ik.

Ik moet toegeven dat ik liever PJ als nieuwe presentator zie op dit moment. En dat ik inderdaad Art liever niet als nieuwe presentator heb, maar misschien kan dat in de loop van het nieuwe seizoen veranderen.  ::jaja::

Alleen, het hoeft natuurlijk geen Art te zijn. We hebben hier geen enkele aanwijzing van.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #26 Gepost op: 23-10-2011, 21:05:02 »
Voor mij persoonlijk is het verschil dat ik Karel en PJ al kende voor widm en ik wel wist dat het goede presentatoren zijn. En Art kende ik niet voor widm en vorig seizoen vond ik hem nou niet heel leuk als kandidaat. Ook in FB ben ik niet echt fan van hem en ik ben dus bang dat ik me ontzettend aan hem ga ergeren mocht hij widm presenteren.
The British are not impressed.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #27 Gepost op: 23-10-2011, 21:19:31 »
Wat is het totaal aantal minuten per aflevering dat de presentator in beeld is? Het zijn toch de kandidaten die bepalend zijn voor de hele serie, niet de presentator dacht ik.

Naar mijn bescheiden mening geef je iedereen eerst een kans, en kom je daarna pas met een oordeel.
Pieter Jan deed het uitstekend als presentator, net zoals Angela en Karel dit deden.
Misschien heeft Pieter Jan er zelf voor gekozen WIDM niet meer te presenteren, misschien presenteert hij het nog wel, en vergissen we ons allemaal.....


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #28 Gepost op: 23-10-2011, 21:24:22 »
Ik geef dus ook geen oordeel over PJ of Art, vraag me alleen af of er nog iemand PJ heeft gezien in de periode waarvan we nu weten dat dat de opnameperiode van WIDM-12 is geweest.

Op internet is het antwoord niet te vinden, bij mijn weten valt Eenvandaag niet terug te zien bij Uitzending gemist.

Update: Eenvandaag is dus wel te zien op Uitzending gemist.

In de periode dat WIDM werd opgenomen, heb ik PJ het NIET zien presenteren.


Je moet er wel enige moeite voor doen om bij de juiste datum uit te komen, om precies te zijn moet je zoeken vanaf maandag 25 mei, tot grofweg 14 juni.

Wie het tegendeel kan laten zien, mag het zeggen.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2011, 21:31:47 door Bodejos »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #29 Gepost op: 23-10-2011, 21:30:01 »
Toch kan je niet zomaar iedereen neerzetten. De presentator heeft wel degelijk een aandeel in de kwaliteit van het eindproduct, evenals de kandidaten. Daarom zijn er elk jaar discussies over wie mensen wel of niet als kandidaten willen zien. En dat is niet anders met de presentator.
The British are not impressed.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #30 Gepost op: 23-10-2011, 21:35:27 »
@Bodejos: Volgens deze reactie (klik) is PJH ergens in die periode nog in een livedebat geweest?
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #31 Gepost op: 23-10-2011, 21:41:16 »
@Dae, wat ik weer probeer te geven: zelf vind ik wel dat het wel verschil maakt of je er iemand neerzet die zich in het spel kan inleven, of dat je er een droogkloot als Fred Oster neerzet (als die al achter de geraniums vandaan geplukt zou kunnen worden).


Een doorslaggevende rol zal de presentator imo (met een knipoog naar Supernova) niet kunnen of moeten spelen. Het zijn de kandidaten die het doen, in positieve of negatieve zin. Kijk maar naar Soundos^, kijk maar naar Georgina^, kijk maar naar Nadja (die als actrice en in panels wel uit de verf komt, maar in WIDM dus niet).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #32 Gepost op: 23-10-2011, 21:47:24 »
@Bodejos: Volgens deze reactie (klik) is PJH ergens in die periode nog in een livedebat geweest?
Dat zou de doorslag geven. Dan moeten we op zoek naar dat Live-debat.

Ik dacht eerst dat je doelde op 16 mei, maar dat kan dus niet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #33 Gepost op: 23-10-2011, 22:20:10 »
Gevonden:


Wilt u het debat bijwonen? Meldt u zich dan per mail aan via debat@avro.nl

Debat georganiseerd door de AVRO o.l.v. Pieter Jan Hagens

Locatie:         Bijlmer Parktheater in Amsterdam
Datum/tijd: 30 mei 2011, aanvang 20.15 uur
Adres:           Anton de Komplein 240, Amsterdam
Parkeren:     Klik hier voor meer informatie



Uitgaande van een opnameperiode tussen 25 mei en 14 juni, mag je ervan uitgaan dat PJ NIET de presentator is van Wie is de Mol? serie 12.

Tenzij iemand natuurlijk kan aantonen dat de opnames op 30 mei al achter de rug waren.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #34 Gepost op: 23-10-2011, 22:24:57 »
PJ presenteerde die hele periode gewoon EénVandaag. Dus toen wisten we al dat hij wrs niet de presentator zou zijn.

Ik zat te denken, misschien is er nog de mogelijkheid van een soort duo-presentatorschap, dat PJ de intro en terugblik doet en Art mee op reis naar IJsland is gegaan. Misschien wel omdat PJ door omstandigheden niet mee kon.
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #35 Gepost op: 23-10-2011, 22:28:41 »
Welkom terug, Vera.

Ik heb net de uitzendingen van Eenvandaag teruggekeken, en daarin is die enigszins volslanke collega van hem te zien, en niet PJ.

Opnames NA  14 juni lijkt me sterk, 14 juni is er een uitzending met PJ.

16 mei dan? Wordt krap.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #36 Gepost op: 23-10-2011, 22:30:02 »
Welkom terug, Vera.

Ik heb net de uitzendingen van Eenvandaag teruggekeken, en daarin is die enigszins volslanke collega van hem te zien, en niet PJ.

Opnames NA  14 juni lijkt me sterk, 14 juni is er een uitzending met PJ.

16 mei dan? Wordt krap.

Ik heb ook een keer die afleveingen bekeken om te zien of pj ze presenteerde en toen was dat idd het geval... Er was nooit een periode van 2 a 3 weken dat hij niet op tv was.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #37 Gepost op: 23-10-2011, 22:31:58 »
Het programma is speciaal door het format. Het programma wordt leuk gemaakt door de deelnemers. Het programma wordt door een presentator aan elkaar gepraat. Ik heb Angela, Karel en PJ gezien. Ik vond ze allemaal wel prima. Het is het format waarom ik kijk. Art als jij het bent: succes ::ok::  Pieter Jan als jij het bent dan wordt het weer een top seizoen ::ok:: iemand anders ???? Ook goed :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #38 Gepost op: 23-10-2011, 22:34:55 »
Ik heb ook een keer die afleveingen bekeken om te zien of pj ze presenteerde en toen was dat idd het geval... Er was nooit een periode van 2 a 3 weken dat hij niet op tv was.
Ik ga toch nog eens kijken. Is er een afgebakende periode om in te zoeken, we hebben het hier steeds over 25 mei t/m half juni, maar misschien moeten we eerder zoeken?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #39 Gepost op: 23-10-2011, 22:54:18 »
Nou de mol kriebels zijn er alweer. Ik ben erg benieuwd wie de presentator wordt. Voor mij maakt t toch wel degelijk deel uit van de format wie die presentator is. Angela, Karel en PJ gaven daar elk op hun eigen unieke manier kleur aan. En die kleur maakte toch wel iets uit. Mocht Art de presentator zijn dan ga ik kijken met een open blik. Toch ik vind t feit dat hij vorig jaar kandidaat en winnaar was zijn manier erg zullen kleuren en of dat positief is.....
Time will tell maar persoonlijk spring ik toch een gat in de lucht als gewoon PJ zegt.... Welkom , dit is WIE IS DE MOL!
« Laatst bewerkt op: 23-10-2011, 22:55:49 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna