Auteur Topic: Wie is.... de presentator 2012?  (gelezen 54345 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #80 Gepost op: 25-10-2011, 21:51:53 »
Aangezien eind mei al de foto's in het roddelblaadje stonden moesten de opname's dus op zijn minst rond de 22e zijn begonnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #81 Gepost op: 25-10-2011, 22:00:42 »
PJ is vanaf 31 mei t/m 4 juni te zien geweest, en daarna weer op 14 juni. Dus juni doet er wat dat betreft wel toe. Later zoeken heeft geen nut, aangezien de groep in mei gespot is.


Ik heb via Uitzending gemist alle presentatoren kunnen terugvinden (staan gewoon in een lijst),ik heb vanaf 12 maart tot en met 14 juni gezocht en in die periode is Pieter Jan pas vanaf 22 mei t/m 30 mei, en vanaf 4 juni 10 dagen achter elkaar niet te zien geweest. De andere periodes van afwezigheid waren 5 of 6 dagen.

Dus de optie van ''even invliegen'' kan ook worden afgestreept.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2011, 22:05:51 door Bodejos »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #82 Gepost op: 25-10-2011, 22:13:51 »
Hoewel het er steeds meer op begint te lijken dat Pieter Jan dit jaar niet de presentator is, durf ik het nog niet helemaal uit te sluiten. We leven inmiddels in de tweede decennium van de 21ste eeuw. De techniek staat voor niks. Wat te denken van het volgende?
Pieter Jan is gewoon in Nederland gebleven. Via live beeldverbindingen kan hij de kandidaten op IJsland toespreken. Eventueel door middel van een hologram, hoewel me dat wat ver gezocht lijkt. En dan op de laatste opnamedag, tijdens de ontknoping, vliegt hij over naar IJsland, of waar ze dan ook mogen zijn, om de finalisten nog even live mee te maken.
Door middel van montage zou het één en ander mooi en mysterieus in beeld gebracht kunnen worden.

Het is niet dat ik niet wil geloven dat Art de nieuwe presentator wordt. Ik wil nog niet helemaal uitsluiten dat het alsnog Pieter Jan is. En mocht het toch Art zijn, ik heb wel vertrouwen in die jongen.
Heb je de wandelgangen van Art in die periode al onderzocht, Bodejos?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Caramia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #83 Gepost op: 26-10-2011, 00:36:36 »
Akkoord, misschien is ie erbij geweest, wellicht in een andere rol. Hoe verklaar jij dan die 21e, 30e en 31e mei, ten tijde van de opnames van het programma op IJsland? Vast staat inmiddels dat die in ieder geval VOOR 24 mei zijn gestart.

Geen beargumenteerde verklaring. Puur een gevoel naar aanleiding van de (lekker nagenieten) reactie van Pieter Jan. We zullen zien in januari  :P
« Laatst bewerkt op: 26-10-2011, 00:39:59 door Caramia »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #84 Gepost op: 26-10-2011, 00:48:48 »
Tja, Pieter Jan zag er ook heel blij uit (hij leek zelfs "Wow!" te roepen) toen Mies zei dat VI had gewonnen. Terwijl hij stiekem natuurlijk dacht dat... heuh, dat kan je zelf wel bedenken. Dus ik zou nog niet teveel afgaan op hoe je PJ ziet kijken.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #85 Gepost op: 26-10-2011, 14:45:26 »
Als Pieter-Jan op 21 en 31 mei EV heeft gepresenteerd, hoeft dat niet naar mijn idee direct te betekenen dat dus Pieter-Jan het twaalfde seizoen niet heeft gepresenteerd. Ik voorzie met IJsland als locatie namelijk wel een herhaling van seizoen 9 en 11. Dat men halverwege dus afreist richting het tweede land.

Verder is het toch zo dat de opnametijd eerst drie volle weken bedroeg en dat men dat naderhand heeft teruggeschroefd naar twee volle weken, dan wel tien dagen? Pieter-Jan kan dus evenwel op 22 mei met de groep zijn afgereisd (waarna ze gespot waren, dat geeft Privé nog enkele dagen de tijd dit snel te verwerken voor hun nieuwste magazine). Vervolgens kunnen ze (ervan uitgaande dat ze het houden op twee dagen per aflevering) de eerste vier afleveringen op IJsland opgenomen hebben.

Afl 1: 23-24 mei
Afl 2: 25-26 mei
Afl 3: 27-28 mei
Afl 4: 29-30 mei
PJ vliegt terug naar NL voor 1V op 31 mei. 1 juni vliegt de gehele groep + Pieter-Jan en crew richting het tweede land.
Afl 5: 2-3 juni
Afl 6: 4-5 juni
Afl 7: 6-7 juni
Afl 8: 8-9 juni
Finale: 10 juni
Terugblik-aflevering: moet nog opgenomen worden

Kom je weliswaar op 17 dagen uit, terwijl 14 of 10 allicht waarschijnlijker is tegenwoordig. Ik ga er niet vanuit dat er in WIDM 12 sprake gaat zijn van duo-presentatie. Bij WIDM hoort 1 presentator, vraag is wie die rol op zich heeft genomen voor het twaalfde seizoen. En hoewel het weliswaar onwaarschijnlijk lijkt (mede gelet op wat Laura zoal gehoord en met name niet gehoord heeft) plus dat je wel zit met moeilijk doen om het moeilijk doen om koste wat kost PJ en EV en WIDM tegelijkertijd te laten presenteren. Kijk, voor dat debat kan ik nog enigzins begrijpen waarom ze PJ daar voor willen inzetten. En in weze kun je zeggen dat wie de presentatie van WIDM op zich neemt niet tijdens die opnames beschikbaar is voor andere programma's. Dus dat pleit tegen PJ als presentator van het twaalfde seizoen.

Mocht het zo zijn dat Art het stokje overneemt van Pieter-Jan dan verbaasd dat mij wel. Waarom? Welnu, met Angela had de AVRO een presentatrice in huis die al geruime tijd bij de PO programma's presenteerde. Dito voor Karel en PJ. Maar Art? Die is pas recentelijk overgestapt, heeft weliswaar al een aantal programma's gepresenteerd voor de AVRO. Maar hij maakt nog geen jaar onderdeel uit van de AVRO zelf. Dat breekt dus met voorgaande wisselingen, waarbij de een werd opgevolgd door iemand wier al geruime tijd voor de PO presenteerde. Dat Art ook ER en PE heeft gedaan geeft hem al de nodige ervaring. Dus het kan best. En daarnaast is het een wisseling v/d wacht zoals nooit te voren. Want niet eerder nam een ex-kandidaat uit WIDM de presentatie op zich van een volgend seizoen. En al helemaal niet wanneer de nieuwe presentator/presentatrice nog een seizoen geleden meedeed. Wederom, dit wil niet zeggen dat het niet zou kunnen. Maar het zou mij verbazen. Verder denk ik dat Art prima de presentatie op zich kan nemen van WIDM. Alleen menig molloot kijkt dan met gemengde gevoelens aangezien WIDM 11 nog zo vers in het geheugen zit. Alleen daarom lijkt het mij een gewaagde keuze.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2011, 14:48:13 door Joosie200 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #86 Gepost op: 26-10-2011, 16:12:00 »
Stel nou eens dat de groep al eerder (in april ofzo) gespot is door Santegoeds op Schiphol. De Avro heeft Santegoeds ook gezien en samen spreken ze af dat Santegoeds een paar foto's mag maken maar dan mag hij het artikel pas plaatsen half mei (wanneer ze waarschijnlijk weer terugzijn) om zo ons te verwarren. Ze hebben immers ook wel door dat ze Santegoeds niet kunnen overtuigen om het artikel niet te plaatsen.

Ik weet trouwens niet of dit mogelijk is en ik heb data ook niet nagecheckt ofzo maar zoals hier volgens mij al eerder is gezegd is dat het natuurlijk mogelijk is om de opnamedata te verschuiven.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #87 Gepost op: 26-10-2011, 16:24:34 »
Heeft iemand de Privé met het artikel over WIDM nog en zou die 'm kunnen inscannen en hier kunnen posten? Misschien staat daar nog iets in dat meer kan verklaren...

Stond dat in de Privé van 16 mei? Dat soort dingen...


En over die vulkaanuitbarsting? Mensen konden niet via het vliegtuig reizen van 22 mei tot 23 mei, dus wat Josie200 zegt kan wel.
Maar aan de andere kant moet de Avro wel steeds meer bezuinigen, even voor één dagje een vliegtuigje nemen, dat weet ik nog niet...


En ik hoop trouwens niet dat het er zo gaat uitzien: nos.nl/video/
« Laatst bewerkt op: 26-10-2011, 16:35:47 door bartjel »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #88 Gepost op: 26-10-2011, 18:43:46 »
Het zou volgens de Volkskrant van 25 mei in de laatstverschenen Prive hebben gestaan, en dat is die van 24 mei.

Ik ben ook van mening dat daar geen uitgewerkt artikel in kan staan van een gebeurtenis die plaatsvindt op de dag van het drukken van het blad, dus de groep moet eerder op Schiphol zijn geweest.

Volgens een idioot strak schema zou je het programma in 10 dagen kunnen opnemen, maar vergeet niet dat je dan moet uitgaan van 22 mei tot en met 29 mei, misschien 30 mei, omdat PJ ook dat debat heeft gepresenteerd.  Dat zou een opnameschema van 9 dagen betekenen. Lijkt me een onmogelijke klus.

Twee opties staan dan nog open: Pieter Jan is NIET meegeweest, en Pieter Jan is gedurende de opnames vervangen door presentator X, waarvan vooralsnog wordt aangenomen dat het om Art gaat.

Theoretisch kan het.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #89 Gepost op: 26-10-2011, 19:00:36 »
zoveel maakt het ook niet uit. ik vind het jammer dat PJ niet de presentator is. angela was te aardig, zo vond ze het altijd jammer dat de opdracht niet is gelukt en karel was soms gewoon gemeen over de kandidaten. PJ leek gewoon geen gevoelens te hebben en dat vond ik zo geweldig. naast het feit dat art zo misterieus doet, waarom word hij gezien als de presentator? zijn er niet meer argumenten? anders zou ik ook wel kunnen zeggen dat chantal janzen het presenteerd XD
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #90 Gepost op: 26-10-2011, 19:05:43 »
Of PJ was ziek vlak voor  de opnames, de avro heeft halsoverkop Art of een andere avroër geregeld en PJ komt halverwege terug in die (laatste) 9 dagen die bodejos zei, evt dmv een spel?
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #91 Gepost op: 26-10-2011, 19:23:56 »
Al met al willen veel mensen heel krampachtig vasthouden aan PJ als presentator. Op zich niets op tegen.

Wat het scenario van Pac-Mol betreft: probeer het eens te rijmen met de aanwezigheid van PJ op 16, 17, 18, 19 en 21 mei bij Eenvadaag? Zou ie dat wel kunnen presenteren als ie ziek is? Het gaat niet om dat half uurtje per dag, maar een actualiteitenprogramma vergt ook voorbereidingstijd tijdens redactievergaderingen.


Mijn conclusie: we willen eigenlijk zo graag dat Pieter Jan het presenteert, dat we alle mogelijke en onmogelijke scenario's gaan bedenken. Het aanwezig zijn in een ander programma dan WIDM, is voor mij overtuigend genoeg om aan te mogen nemen dat er ´´iets´´ is met de presentatie, dit jaar.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #92 Gepost op: 26-10-2011, 21:08:02 »
Afwachten
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #93 Gepost op: 27-10-2011, 17:34:35 »
 :P

Ik weet niet waarom iedereen hier zo moeilijk over doet?
Alleen omdat PJ zegt, ik weet van niks?  ;)
Wat moet hij dan zeggen, ja idd het is zo..?

De reden dat het bij Angela en Karel zo duidelijk in de media was is duidelijk: Het verliep met nogal wat strubbelingen. Angela vertrok en met Karel was er een kort geding. Geen van beide was bevorderend voor de werkrelatie mogen we aannemen.  :P

Of het geheel naar wens is geweest van PJ zal giswerk blijven lijkt me, iig zolang 'wiens brood men eet, wiens woord men spreekt' geldt.  :P

In ieder geval.. Er vanuit gaande dat er een nieuwe presentator zal komen, en ja nogmaals, daar ga ik gezien de feiten voor zover bekend van uit, dan zou ik echt niet weten wie dat anders moest zijn dan Art...

1. De Avro roept al jaren om 'verjonging' blabla (daarom moesten Angela en Karel immers het veld ruimen??)
2. Het is duidelijk dat widm een cross-section publiek aantrekt, maar vooral ook deels jongere kijkers met de huidige BN samenstelling. Art sluit daarop perfect aan.
3. Het ligt in het verlengde van eerdere reality shows door hem gepresenteerd.
Belangrijkste argumenten:
4. Het zou als overwegend argument gebruikt zijn om hem over de streep te trekken (dat zie ik de overige shows die hij presenteert, hoe gevarieerd ook, nog niet doen want daarvan is het kijkerspubliek te variabel/ laag (ZoMoslima) of (nog) onbekend (Fort Boyard, Mag Ik U Kussen).
Diversiteit an sich is een argument maar geen sterk genoeg om zijn behoorlijke vinger in de pap bij diverse goed scorende producten bij Net5 te compenseren laat staan overtroeven - en ik neem aan dat dat bij de overstap toch de bedoeling is..  ;) )
5. Hij is qua houding en postuur 100% herkenbaar in beeld (weliswaar van achteren) in de eerste beelden.

Goed, advocaat van de duivel.
Laten we stellen dat het ondanks deze (steekhoudende, mi) argumenten NIET Art is, maar wel een andere presentator van de Avro.. Wie zou het dan plausibelerwijze kunnen zijn?? Met name nadat Art al zoveel andere programma's (ie mindere goden..) heeft gepresenteerd, de laatste tijd..??  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #94 Gepost op: 27-10-2011, 18:38:43 »
Hahaha, jij zou hoge ogen gooien met WordFeud, of hoe heet dat spelletje? Plausibelerwijze zou heel wat punten opleveren, als het grammaticaal correct is.

Wat je laatste opmerking betreft: het viel me op dat ie zoveel projecten deed dit seizoen. Ik heb Art vervolgens in een twitterberichtje gevraagd, of er ook programma's dit seizoen waren die hij NIET gepresenteerd heeft.

Het antwoord was volmondig "JA"...........

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #95 Gepost op: 27-10-2011, 19:06:26 »
JP heeft van 14 mei tot 6 juni niet getwitterd ( op één tweet na op 24 mei)
Art wel...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #96 Gepost op: 27-10-2011, 22:20:48 »
Ik denk... een van deze mensen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #97 Gepost op: 27-10-2011, 22:23:43 »
Bijdehand, hoor...........




 ::rofl:: ::rofl::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #98 Gepost op: 27-10-2011, 22:25:17 »
Ik heb wss wel gelijk ::trots::

Nou, wie denken jullie XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #99 Gepost op: 27-10-2011, 22:43:37 »
HANS!  ::bravo:: ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48