Auteur Topic: WIDM 2012 Nieuwskrant  (gelezen 15697 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Gepost op: 19-11-2011, 01:38:27 »
niet dat opeens een cameraman molletje is... (Of presentator)

Heh, heb nog overwogen om dat als onderwerp van een nonsense-artikel te nemen.
Had sowieso het idee om komend widm-seizoen bv elke aflevering een fake-mol-krant te maken met allemaal onzin-nieuws, maar goed - zou een hoop tijd en moeite in gaan zitten, die ik niet voor handen heb  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #1 Gepost op: 19-11-2011, 11:58:08 »
Had sowieso het idee om komend widm-seizoen bv elke aflevering een fake-mol-krant te maken met allemaal onzin-nieuws.

Hoeft toch ook niet iedere week ? Er staat ook niet elke week een Duckstad Krant in de Donald Duck  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #2 Gepost op: 19-11-2011, 12:21:50 »
Nee, maar het zou ook voor de donald duck niet te doen zijn om 52 weken lang een hele pagina te verzinnen  ;)

Ja, misschien om de week.. of misschien soms een willekeurig stukje -- ik weet het nog niet, kijk wel  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #3 Gepost op: 19-11-2011, 12:22:58 »
Leuk ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #4 Gepost op: 19-11-2011, 12:32:36 »
Als je nog een redacteur zoekt: ik zie dat wel zitten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2011, 12:39:46 »
heh - als ik een krantenpagina zou willen maken zou ik een beeldredacteur nodig hebben, zodat ik tekst(en) aan kan leveren en de lay-out van de pagina niet hoef te doen - want daar zou ik weinig/niets van bakken  ;)

Maar die overweging is eigenlijk een stuk serieuzer dan ik tot nu toe over het concept heb nagedacht  ::rofl::

Volgens mij eind vorige serie bedacht nav een artikeltje over deelname Beatrix [zat wel goed in elkaar dacht ik] - maar vervolgens bijna niet meer over nagedacht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2011, 12:58:03 »
heh - als ik een krantenpagina zou willen maken zou ik een beeldredacteur nodig hebben, zodat ik tekst(en) aan kan leveren en de lay-out van de pagina niet hoef te doen - want daar zou ik weinig/niets van bakken  ;)

Maar die overweging is eigenlijk een stuk serieuzer dan ik tot nu toe over het concept heb nagedacht  ::rofl::

Volgens mij eind vorige serie bedacht nav een artikeltje over deelname Beatrix [zat wel goed in elkaar dacht ik] - maar vervolgens bijna niet meer over nagedacht.

Uw beeldredacteur is present!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2011, 13:03:07 »
Is het wellicht mogelijk een strip te maken? En dan met huidige deelnemers en forummers door elkaar?

Ik noem maar iets: een forummer die ineens een opdracht binnen komt wandelen, om een deelnemer te corrigeren, op het verkeerde been te zetten, of wat dan ook.

Hoeft geen hoogstaande stripteken-kwaliteit te hebben, als de figuurtjes maar een beetje herkenbaar zijn, ook zonder dat ze iets zeggen.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2011, 13:24:51 »
Is het wellicht mogelijk een strip te maken? En dan met huidige deelnemers en forummers door elkaar?

Ik noem maar iets: een forummer die ineens een opdracht binnen komt wandelen, om een deelnemer te corrigeren, op het verkeerde been te zetten, of wat dan ook.

Hoeft geen hoogstaande stripteken-kwaliteit te hebben, als de figuurtjes maar een beetje herkenbaar zijn, ook zonder dat ze iets zeggen.
Dat doet me denken aan de sein opdracht van seizoen 8... Patrick was daar heel goed in :P
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #9 Gepost op: 19-11-2011, 13:32:37 »
Uw beeldredacteur is present!

 ::oink:: sneltrein-vaart hier ineens ::rofl::

Is het wellicht mogelijk een strip te maken? En dan met huidige deelnemers en forummers door elkaar?

Ik noem maar iets: een forummer die ineens een opdracht binnen komt wandelen, om een deelnemer te corrigeren, op het verkeerde been te zetten, of wat dan ook.

Hoeft geen hoogstaande stripteken-kwaliteit te hebben, als de figuurtjes maar een beetje herkenbaar zijn, ook zonder dat ze iets zeggen.

Ik heb in geen jaren getekend, dus zou mezelf er niet mee vertrouwen  ;)
Vriendlief is natuurlijk een geweldig tekenaar - maar ik dacht dat hij het nogal druk had / heeft / gaat hebben
Man man man, we moeten nog vacatures gaan maken..  ::rofl::

--

Hmm, goed - ik zal dit alles eens serieus deze middag gaan overwegen  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brown

  • Forumlid
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #10 Gepost op: 19-11-2011, 16:36:04 »
Hallo ! Ik weet niet meer waar, maar er is iemand die een soort strip maakt. Vorig jaar deed ie dat ook. Misschien dat iemand weet wie ik bedoel?.. vraag het die persoon. Misschien kan hij er een gemengde strip van maken.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #11 Gepost op: 19-11-2011, 17:10:37 »
En je bent zeker dat je iemand anders bedoelt dan Vriendlief?


Als hij de tijd ervoor zou hebben, zou het wellicht een idee zijn om een en ander te combineren. Maar dan moet wel alles op elkaar worden afgestemd.

Offline Brown

  • Forumlid
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #12 Gepost op: 19-11-2011, 18:06:23 »
Ik bedoel de persoon die ook deze tekening gemaakt heeft.


Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #13 Gepost op: 19-11-2011, 18:08:55 »
Ja, dat is van Vriendlief!


Ik hoop dat hij weer gaat tekenen komend seizoen, want ik ben echt een groot fan  ::love::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #14 Gepost op: 19-11-2011, 18:51:13 »
Hij heeft het inderdaad drukker dan ooit, maar ik sluit niet uit dat ie binnenkort weer opduikt met een mooie intro-cartoon.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #15 Gepost op: 19-11-2011, 20:01:26 »
Zijn altijd fantastische tekeningen ja  ::jaja:: :)

Heb nog wat zitten nadenken vandaag - en heb wel paar ideeen voor artikeltjes en dergelijke  :) het kan nog wel wat worden ook ;)

ps: Mevrouw Aap, misschien is het een idee een numerieke naamswijziging door te voeren  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #16 Gepost op: 19-11-2011, 20:14:27 »
Het lijkt me een leuk idee ook!
Als je het echt gaat doen en nog hulp nodig hebt, laat maar wat weten!

Ps: nee is niet mijn leeftijd, maar 'mijn' getal  ::hypocriet::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #17 Gepost op: 19-11-2011, 21:06:00 »
Ps: nee is niet mijn leeftijd, maar 'mijn' getal  ::hypocriet::

Ah okay  ;)

--

Ik weet het eigenlijk allemaal nog niet echt. Stond vanochtend op met het idee dat het allicht leuk zou zijn, maar dat het er in de praktijk niet van ging komen.
Maar inmiddels wil bartjel wel beeldredacteur zijn; heeft bodejos zich als potentieel redacteur opgegeven [hoofdredacteur?  ;)] en wil jij nog wel iets doen. Dus uhm - het lijkt me allemaal leuk en geweldig, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar dit gaat eindigen  ::rofl::

Heh, we kunnen er ook nog bijvoorbeeld een soort groeps-project van maken; met 2 of 3 personen zegmaar als kern en anderen die per editie al dan niet meedoen, afhankelijk of ze bijvoorbeeld een leuk idee hebben.
Of als het een voorpagina-krant wordt met bv 1 hoofdartikel, 1-2 kleine artikeltjes, een columnpje [en iets kleins als een 'twitter'-blokje], dan zou de column bijvoorbeeld een wisselcolumn zijn.

Ik opper maar enkele ideeen - improviseer op het moment ook grotendeels  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #18 Gepost op: 19-11-2011, 21:28:39 »
Hahahaha, HDD, zo gaat dat, wanneer je een idee hier neerzet. Voor je het weet wordt het opgepikt.


Maar het kan helemaal geen kwaad om dit seizoen iets toe te voegen aan wat we al hebben.

Ik noem maar iets: vorig jaar was het Tin-Tin de geit, ik heb ooit die zuignapcompetitie bedacht (en tot mijn stomme verbazing vonden verschillende mensen het ook nog leuk), een paar jaar geleden ''de grootste molkenner allertijden'', een eer die Heinz ten deel viel, we hebben de cartoons van Vriendlief.

Het is juist leuk als er iets nieuws bij komt.


Oftewel: hoe er uit een hersenspinsel een concreet plan kan ontstaan.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: WIDM 2012 Nieuwskrant
« Reactie #19 Gepost op: 19-11-2011, 21:46:44 »
Ik heb jullie een eigen topic gegeven om hier jullie plannetje verder uit te broeden ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.