Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237728 keer)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #460 Gepost op: 8-01-2012, 16:58:45 »
Opdracht 3 is gewoon verwarrend en kan ik niet zo veel uit afleiden.
Marit heeft ook de reacties en gezichtsuitdrukkingen van een mol bij het openen van de kokertjes na opdracht 2 en bij de executie.
Marit is mijn mol!.. nu.
Opdracht 3 verwarrend? Ik vond het juist zo klaar als een klontje. Frits, Tim en Marit hadden een vrijstelling en de rest kon geld verdienen door ze af te schieten. De anderen zijn dus allemaal verdacht, met de nadruk op Dio en William die geen enkel schot losten terwijl Marit langzaam en met de handen omhoog naar de overkant liep. Zij was het makkelijkst te raken en zelfs daarin faalden ze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #461 Gepost op: 8-01-2012, 17:00:38 »
Citaat
De Mol heeft dan wel 2 foto's, maar op deze screen (hieronder de link) zien we de foto van Dio). Hij staat dan wel alleen voor het vliegtuig wat niet klopt met de aflevering, maar er is op zijn foto toch alleen een horizoen te zien, en geen berg en vegetatie. Zijn foto is dus van de andere kant van de berg.

http://i1237.photobucket.com/albums/ff468/Nys-Fan/horzirnt.jpg

We kunnen Dio afstrepen als Mol?

Volgens mij heeft hij de foto gewoon maar half uit de envelop gehaald, anders is de foto wel enorm groot.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1
« Reactie #462 Gepost op: 8-01-2012, 17:02:31 »
Pas na een aantal keer kijken, viel me op dat er dit seizoen weer afleveringstitels zijn. Ik ben benieuwd of er wellicht weer een hint in gaat zitten  ;D :D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #463 Gepost op: 8-01-2012, 17:02:58 »
Opdracht 3 verwarrend? Ik vond het juist zo klaar als een klontje. Frits, Tim en Marit hadden een vrijstelling en de rest kon geld verdienen door ze af te schieten. De anderen zijn dus allemaal verdacht, met de nadruk op Dio en William die geen enkel schot losten terwijl Marit langzaam en met de handen omhoog naar de overkant liep. Zij was het makkelijkst te raken en zelfs daarin faalden ze.
De opdracht zelf vind ik niet verwarrend, maar het verloop wel. Ik vind iedereen wel iets verdachts doen eigenlijk. Dus verwarrend om aan de hand van die opdracht een mol te vinden.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #464 Gepost op: 8-01-2012, 17:17:29 »
Volgens mij heeft hij de foto gewoon maar half uit de envelop gehaald, anders is de foto wel enorm groot.

Wat heeft dat te maken met dat er geen blauwe berg op te zien is ? ;)
Lomperik..

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #465 Gepost op: 8-01-2012, 17:21:08 »
Citaat
Het getal twaalf wordt wel als het getal van perfectie gezien. Dit heeft waarschijnlijk ermee te maken dat 12 oorspronkelijk als grondtal werd beschouwd. Er zijn 12 maanden, 12 apostelen 12 uren per half etmaal enz. Omdat 3 en 4 volgens de christelijke leer beide heilige getallen zijn, is het product hiervan net als de som zeven extra heilig, dus perfect.
Iemand die hier van wat gevonden heeft in de aflevering?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #466 Gepost op: 8-01-2012, 17:24:49 »
Wat heeft dat te maken met dat er geen blauwe berg op te zien is ? ;)

Dat de voorkant "Voor 2500 euro, Wees op tijd" is. Dan staan er inderdaad geen blauwe bergen op.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #467 Gepost op: 8-01-2012, 17:28:45 »
Dat de voorkant "Voor 2500 euro, Wees op tijd" is. Dan staan er inderdaad geen blauwe bergen op.

Dat zou gekund hebben als er ook geen horizon opstond, maar hier zie je toch echt duidelijk een horizon. En voor zover ik weet stond op de voorkant enkel de tekst.
Lomperik..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #468 Gepost op: 8-01-2012, 17:33:07 »
Dat zou gekund hebben als er ook geen horizon opstond, maar hier zie je toch echt duidelijk een horizon. En voor zover ik weet stond op de voorkant enkel de tekst.

Die horizon die jij trekt, die rode streep, is volgens mij gewoon het einde van de envelop, waar de brief uitsteekt. Dat bedoelde ik er mee.

EDIT: Het kan trouwens ook gewoon schaduw zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #469 Gepost op: 8-01-2012, 18:05:42 »
Bedankt. Maar volgens dat plaatje zou Liesbeth ten zuiden van Tim moeten uitkomen. En we zien haar tussen Tim en William lopen naar het noordoosten (32:09). Hiet klopt iets niet. Of Liesbeth doet iets verkeerd of Anne-Marie heeft haar de verkeerde kant uitgestuurd.


Liebeth zegt dat ze 119 meter moest lopen, wat volgens dat plaatje van Tim en Frits is. Zit de fout in het plaatje?
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #470 Gepost op: 8-01-2012, 18:08:33 »
Ik snap even niet hoe mensen tot de conclusie komen dat de Mol twee foto's zou hebben. Omdat je eerst een foto ziet als de klok wordt teruggezet? Dat betekent toch niet automatisch dat de Mol die foto nog steeds in zijn bezit heeft? Ik denk ook niet dat dat allemaal echt daar zo gefilmd is, al die mysterieuze shots hebben ze op andere momenten kunnen filmen, niet alles wat je ziet is chronologisch.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #471 Gepost op: 8-01-2012, 18:13:46 »
Ik snap even niet hoe mensen tot de conclusie komen dat de Mol twee foto's zou hebben. Omdat je eerst een foto ziet als de klok wordt teruggezet? Dat betekent toch niet automatisch dat de Mol die foto nog steeds in zijn bezit heeft? Ik denk ook niet dat dat allemaal echt daar zo gefilmd is, al die mysterieuze shots hebben ze op andere momenten kunnen filmen, niet alles wat je ziet is chronologisch.

In HD kan ik enkel dit hoekje screenen van het 'tweede' papier wat de 'mol' in zijn/haar envelop had zitten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #472 Gepost op: 8-01-2012, 18:16:47 »
Ik snap even niet hoe mensen tot de conclusie komen dat de Mol twee foto's zou hebben. Omdat je eerst een foto ziet als de klok wordt teruggezet? Dat betekent toch niet automatisch dat de Mol die foto nog steeds in zijn bezit heeft? Ik denk ook niet dat dat allemaal echt daar zo gefilmd is, al die mysterieuze shots hebben ze op andere momenten kunnen filmen, niet alles wat je ziet is chronologisch.
In het shot dat je de mol de foto met het vliegtuig uit de envelop ziet halen, zie je er nog een tweede foto achter zitten. De mol heeft dus twee foto's gekregen. Of die indruk wordt in elk geval gewekt als dit niet in scene is gezet met een willekeurige foto. Dat de mol de foto met het vliegtuig daarna nog in de envelop laat zitten lijkt mij erg onwaarschijnlijk, deze zal hij/zij wegmoffelen.

Maar in eerste instantie zie je twee fotoos tegelijk (achter elkaar).

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #473 Gepost op: 8-01-2012, 18:17:51 »
In het shot dat je de mol de foto met het vliegtuig uit de envelop ziet halen, zie je er nog een tweede foto achter zitten. De mol heeft dus twee foto's gekregen. Of die indruk wordt in elk geval gewekt als dit niet in scene is gezet met een willekeurige foto. Dat de mol de foto met het vliegtuig daarna nog in de envelop laat zitten lijkt mij erg onwaarschijnlijk, deze zal hij/zij wegmoffelen.

Maar in eerste instantie zie je twee fotoos tegelijk (achter elkaar).
Zie screen hierboven. Het is geen foto.

 ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #474 Gepost op: 8-01-2012, 18:19:32 »
Maar dan zouden we iedereen af kunnen strepen waarvan we de foto hebben gezien?

Hallo, zo dom zijn ze ook weer niet bij de Avro  ::rofl::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #475 Gepost op: 8-01-2012, 18:27:08 »
Ik snap even niet hoe mensen tot de conclusie komen dat de Mol twee foto's zou hebben.

Dat is te zien op 1:46 als de Mol zijn enveloppe opent. Je ziet een foto met de Dakota en aan de rechterkant daaronder een stukje van een tweede landschapsfoto. Bij het openmaken zie je daar weer onder een kandidatenCV maar die is echt lastig te zien.

Liebeth zegt dat ze 119 meter moest lopen, wat volgens dat plaatje van Tim en Frits is. Zit de fout in het plaatje?

Je hebt gelijk! Het plaatje van Sylvester klopte niet. Dus Anne-Marie en Liesbeth hebben wel goed gelopen. Alle analyses waren voor niets... :(

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #476 Gepost op: 8-01-2012, 18:31:05 »
Zie screen hierboven. Het is geen foto.

 ::vergroot::
Ik weet niet waar dat screenshot vandaan komt, maar ik heb hier toch echt een screenshot waarop duidelijk een tweede foto te zien is, als de mol ze uit de envelop haalt.


Maar dan zouden we iedereen af kunnen strepen waarvan we de foto hebben gezien?

Hallo, zo dom zijn ze ook weer niet bij de Avro  ::rofl::
Vandaar ook steeds mijn opmerkingen "als het niet in scene gezet is" en "aangenomen dat"... Maar zelfs als het wel zo is, dan blijft alsnog de halve groep over waarbij je niet met zekerheid kan zeggen of ze die foto in handen hadden.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #477 Gepost op: 8-01-2012, 18:42:47 »
En die jeugdfoto van een meisje bij de intro. Dat meisje heeft een schaakbord voor zich en links onder ligt iets wat lijkt op een paard van een schaakbord. Na even te hebben gegoogled kwam ik erachter dat in de Chinese astrologie een Water-Paard bestaat. Zo heeft iedereen zijn eigen dier met element. Zo ben ik een Vuur-Os en was vorig jaar Patrick een Geit (die toen in de intro te zien was). Ik ga nog even uitzoeken of een deelnemer een Water-Paard is.

Zie Foto.
Het is geen wit paard, maar een soort ankertje waarmee de ingesealde foto to z'n plek gehouden wordt.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #478 Gepost op: 8-01-2012, 18:44:35 »
Het is geen wit paard, maar een soort ankertje waarmee de ingesealde foto to z'n plek gehouden wordt.

Volgens mij bedoelen ze het speelstuk dat het meisje in haar hand houdt OP de foto.  ::vergroot::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #479 Gepost op: 8-01-2012, 18:50:02 »
Da's mooi duidelijk Pierre!
Krijg ook de indruk dat het geen schaakstukken op de foto zijn.

Zouden ze dit hebben gefilmd in The Blue lagoon?
-Geothermisch meer in ZW IJsland-

Nog 4 nachtjes!
Omnia vincit amor