Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237681 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #580 Gepost op: 13-01-2012, 18:55:28 »
Goed bezig Daedalus, slim om dat even op te meten.

Tja, moeilijk te zeggen of Maarten dat kan weten. Hij kan het zeker redelijk nauwkeurig schatten. 100 meter straal is ongeveer 600 meter omtrek (2 pi r), delen door 360 graden is ongeveer 2 meter. Even heel grof, maar je komt aardig in de buurt van jouw getallen. Maar misschien deed hij dat in zijn hoofd al en vroeg hij daarom aan Frits om heel precies te meten. De conclusie dat het zó precies is dat je dat niet kan meten, is moeilijk te maken als je het kompas niet in je handen hebt. En daarnaast, weet je nooit wat er precies bedoeld wordt (helaas). Want als het waar is dat de windrichtingen uitkomst boden, dan is die hele opdracht in de soep gedraaid simpelweg omdat ze één dingetje niet begrepen. En dat zou ik toch jammer vinden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #581 Gepost op: 13-01-2012, 19:00:37 »
Ik vraag me ook af hoe ze het konden weten? Had de eerste grope misschien wel in de kokertjes mogen kijken, maar alleen niet meenemen? Ik kreeg de indruk dat de kandidaten ze helemaal niet op mochten pakken, maar uit de zichtbare instructies van Art is dat niet heel duidelijk.

De eerste groep kreeg toch niet voor niets die pikhouweel mee?
Art had gezegd dat ze geen geld mee mochten nemen, dus vraag ik me nog steeds af waarom Frits die vrijstellingen niet meenam.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #582 Gepost op: 13-01-2012, 19:08:57 »
De eerste groep kreeg toch niet voor niets die pikhouweel mee?
Art had gezegd dat ze geen geld mee mochten nemen, dus vraag ik me nog steeds af waarom Frits die vrijstellingen niet meenam.
Ze krijgen vaak nog een extra uitleg als de camera uit staat. Daar kan gezegt zijn dat ze helemaal niet aan de kokkers mogen komen.

Een gletsjer op zonder pikhouweel en ijsstijger-schoenen wordt volgens mij afgeraden en is in sommige gebieden/landen volgens mij zelfs verboden. Ik kan mij herinneren dat ik ook dat soort tuig aan kreeg toen ik als kind op een (relatief kleine) Noorse gletsjer stond. Als je weg aan het glijden bent richting zo 'n geul, is het in elk geval heel fijn dat je je met het pikhouweel nog vast kan zetten.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #583 Gepost op: 14-01-2012, 14:27:39 »
Zou iemand screens kunnen nemen/heeft iemand screens genomen van de foto's van het panorama per kandidaat. Maarten zijn foto is niet te zien, maar van derest wel. Zou iemand aub van iedereen een screen kunnen nemen van zijn/haar foto? (Van de personen die er nog inzitten)
Lomperik..

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #584 Gepost op: 26-01-2012, 17:28:28 »
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar ik kwam deze ergens tegen: afl 1 min 39:11 krijgen we dit plaatje in een hele snelle flits te zien bij de schietopdracht, ik zag in de preview voor ep 4 al iets met duiken, mss dat het hiermee te maken heeft, of misschien zien we hier wel gewoon de mol?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 19:24:55 door Lukie4, Reden: spoiler tags toegevoegd ivm afmeting foto »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #585 Gepost op: 26-01-2012, 19:06:12 »
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, maar ik kwam deze ergens tegen: afl 1 min 39:11 krijgen we dit plaatje in een hele snelle flits te zien bij de schietopdracht, ik zag in de preview voor ep 4 al iets met duiken, mss dat het hiermee te maken heeft, of misschien zien we hier wel gewoon de mol?

Dit heeft zeker niets met duiken te maken. Met zo'n helm op verzuip je gelijk...  :o

Denk dat het de bescherming is van de cameraman(nen) bij de paintballopdracht op de brug...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #586 Gepost op: 26-01-2012, 19:07:46 »
beetje groot bestand..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 1
« Reactie #587 Gepost op: 26-01-2012, 20:02:22 »
Heb dit ook al gepost in het topic van Marit. Een van de dingen die me is opgevallen, het fotokader net achter Marion, met het mysterieuze meisje dat haar hoofd op haar hand steunt. Zowel Marit, Maarten en Anne-Marie doen iets soortgelijks tijdens de executie. Heel vreemd maar ik vond het echt wel te gek om het gerust te laten. Volgende week misschien toch maar eens opletten of we weer zoiets zien wat iemand probeert te imiteren. Het zou zomaar een soort doorlopende hint kunnen zijn.

EDIT: Et voila, de screenshot erbij gezet.

Die afbeelding is van een cherubijntje, een engeltje, zeer populaire afbeelding. Paar jaar gelee ook in NL te koop op elk dienblad of behangpapier:)

Ik denk naar Raphael; "De Cherubijn van de Liefde", ets.

Ik moet er net weer aan denken omdat er zoveel speculatie is over het nieuwe land, heb dat na aflevering 1 opgezocht maar is daarna weer in de vergeetput beland. Het was inderdaad een cherubijntje, een heel bekend zelfs. En inderdaad geen mysterieus meisje zoals ik eerst dacht.

Maar wat wel is, het is één van de twee cherubijntjes op het schilderij de Sixtijnse Madonna, een schilderij van Raphael. Wijst dus toch naar een vrouw, als het al een hint is. En het wijst nog maar eens naar Italië. Dus we zullen zien als het iets is. ::trots::

Info Sistine Madonna
Foto Cherubijntjes
Foto Sixtijnse Madonna

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #588 Gepost op: 3-02-2012, 23:23:43 »
Met de kennis van nu heb ik het begin van aflevering 1 terug gekeken (tot de gletsjeropdracht).

Wat mij opviel was het volgende: je ziet als eerste dat Art de mol afzet bij het vliegtuig (daar gaan we van uit). De mol heeft een wit glanzende envelop met een foto van het vliegtuig en nog een foto (of een ander papier) erin. Daarna zie je de volgende personen, in deze volgorde, ergens uit de auto gezet worden:

1. Frits
2. Hadewych
3. Anne Marie
4. Tim (je ziet alleen een spijkerbroek en schoenen en kan op dat moment dus niet zien dat het Tim is)
5. William

Alle afvallers tot nu toe zie je niet en Liesbeth zie je ook niet uit de auto worden gezet. Liesbeth de mol of de volgende afvaller? Van degenen die niet bij het vliegtuig zijn aangekomen, zie je dan wel weer als enige Liesbeth die door Art wordt afgezet bij het vliegtuig.

Daarna zie je als eerste de huidige 6 overblijvers hun envelop openmaken en zoekend rondkijken, in deze volgorde:

1. Frits (je ziet hem geen envelop openen, en het lijkt alsof hij met een witte envelop loopt, later zie je dat hij alleen de foto in zijn hand heeft, dus het kan zijn dat ik de achterkant van de foto voor een witte envelop aanzie)
2. Hadewych
3. William
4. Liesbeth
5. Tim
6. Anne Marie

Iedereen heeft een bruine envelop waar hij of zij de foto uithaalt, behalve Frits, daar zie je dus een witte of geen envelop. Frits de mol?

Ik weet niet of het een hint is, maar ik vind het op z'n minst opvallend dat we alleen degenen die nu nog over zijn uit de auto gezet hebben zien worden. En dat ze ook als eerste zes in beeld zijn verschenen zoekende met hun envelop (zonder een van de afvallers tussen de eerste 6 die in beeld kwamen).



Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #589 Gepost op: 4-02-2012, 07:49:43 »
Opvallend is het zeker Pippi, als Frits de volgende afvaller blijkt te zijn zou dit heel goed een hint kunnen zijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #590 Gepost op: 8-02-2012, 19:04:59 »
De rol van die CV's is ook nog steeds niet duidelijk.
Nu Marit en Dio exit zijn, is enkel Frits zijn CV nog relevant.
Daarnaast is het ook enkel de CV van Frits, waarop een duim is te zien. Enkele seconden later zien we close up Frits op zijn kaartje kijken.
Duim matching?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #591 Gepost op: 8-02-2012, 19:09:04 »
De rol van die CV's is ook nog steeds niet duidelijk.
Nu Marit en Dio exit zijn, is enkel Frits zijn CV nog relevant.
Daarnaast is het ook enkel de CV van Frits, waarop een duim is te zien. Enkele seconden later zien we close up Frits op zijn kaartje kijken.
Duim matching?

Ik heb al eens eerder gepost, dat het een hint naar Anne-Marie zou kunnen zijn.
We hebben n.l de CV's gezien van de 3 kandidaten die met hun achternaam alfabetisch precies voor haar achternaam komen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #592 Gepost op: 8-02-2012, 19:12:03 »
Ik heb al eens eerder gepost, dat het een hint naar Anne-Marie zou kunnen zijn.
We hebben n.l de CV's gezien van de 3 kandidaten die met hun achternaam alfabetisch precies voor haar achternaam komen.

Haar duim correspondeert niet... Maar het zou aannemelijk kunnen zijn wat je zegt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #593 Gepost op: 8-02-2012, 19:23:33 »
Haar duim correspondeert niet... Maar het zou aannemelijk kunnen zijn wat je zegt.

Het kan ook gewoon niets te betekenen hebben, het zijn alfabetisch op achternaam gewoon de eerste kandidaten. Dus pak een stapel CV's die op alfabet liggen, dan komen deze 3 eerst.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #594 Gepost op: 26-02-2012, 18:38:01 »
ik weet niet of dit al eerder gepost is, had eerlijk gezegd om de 30 pagina's (nogmaals) door te spitten.

ik heb aflevering 1 nog eens terug gekeken en voordat de mol de de klok van 3 naar 2 uur zetten kwam er in een split second dit in beeld, duidelijker kreeg ik het niet (misschien iemand anders)



op de achtergrond staat iets, misschien een persoon, echt duidelijk is het niet.
misschien is het niks, viel me alleen op dat je het nauwelijks ziet, alleen als je echt op zoek gaat naar dit soort dingen.
en weer ondergronds......

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #595 Gepost op: 26-02-2012, 18:38:48 »


en weer ondergronds......

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #596 Gepost op: 26-02-2012, 19:00:14 »
Het is een levensgroot Avro logo!!!!


 :o
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 1
« Reactie #597 Gepost op: 26-02-2012, 20:01:19 »
is het niet gewoon de dakota?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #598 Gepost op: 26-02-2012, 20:07:06 »
Ik zie er niets in hoor... ::ohno::
臥底 是 谁?

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #599 Gepost op: 26-02-2012, 20:17:52 »
is het niet gewoon de dakota?

nee want volgens mij kijk je hier vanuit (een gat in) de dakota
en weer ondergronds......