Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237695 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #560 Gepost op: 11-01-2012, 17:35:45 »
Jongens, is dit een hint?
Aflevering 3? Ik weet het niet meer :S aaarrrghh
http://avro.nl/wieisdemol/Player/AVRO_1489837#.Tw20mW_j7GU

Ik zie aan de reactie dat je de vinder was van deze link? Hoe kwam je aan de link?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #561 Gepost op: 11-01-2012, 17:40:22 »
De site van wie is de mol crawlen ;). Ik dacht misschien zit er iets in de site. gezien de opmerking van www.live.avro.nl Dus ik dacht, ik ga verder zoeken. Toen kwam ik dit tegen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #562 Gepost op: 11-01-2012, 17:40:50 »
Ook vond zij alleen de lege, plastic petflessen, daar is verder voor zover ik weet ook nog geen verklaring voor gevonden, ik bedoel die liggen daar toch niet zomaar?
Het vliegtuig ligt er toch ook zomaar. :P
Flessen zullen wel aangespoeld zijn oid.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #563 Gepost op: 11-01-2012, 18:00:38 »
Ook vond zij alleen de lege, plastic petflessen, daar is verder voor zover ik weet ook nog geen verklaring voor gevonden, ik bedoel die liggen daar toch niet zomaar?

Ik raad je aan deze documentaire te kijken. Om in de stemming te komen is het gepresenteerd door Pieter-Jan.

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/35298/zee_vol_plastic
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #564 Gepost op: 11-01-2012, 19:43:16 »
Wat ik me net bedenk, wat ook vroeger gedaan werd...

Die A op het vliegtuig, is het niet dat daar uiteindelijk een URL uitkomt zoals seizoen 9?
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #565 Gepost op: 11-01-2012, 19:45:44 »
Wat ik me net bedenk, wat ook vroeger gedaan werd...

Die A op het vliegtuig, is het niet dat daar uiteindelijk een URL uitkomt zoals seizoen 9?

Die A zit er al sinds mensenheugenis op. Nouja, sinds iemand er een foto van maakte en dat op internet zette. ;)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #566 Gepost op: 11-01-2012, 20:19:43 »
In ieder geval al sinds 1 juni 2011: http://nicelandic.tumblr.com/day/2011/06/1
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #567 Gepost op: 11-01-2012, 20:27:32 »
In ieder geval al sinds 1 juni 2011: http://nicelandic.tumblr.com/day/2011/06/1

Dat is dus na de opname van aflevering 1 :-)

Maar er zijn ook oudere foto's van dat vliegtuig te vinden, met een A.

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #568 Gepost op: 11-01-2012, 23:20:56 »
Is het iets nieuws dit jaar dat je de aflevering de dag voordien al kan bekijken op wieisdemol.avro.com? Dit kwam via de Mol-mail en je kan de hele aflevering, tot aan de executie, bekijken. (Dus de executie niet lijkt me).

Best straf vind ik dat, vraag me af waarom ze dat doen. Dan kijkt toch bijna niemand meer naar tv? Art twittert dit ook: "Overmorgen is 't zover; afl. 2#widm! Kun je niet wachten? Morgenavond staat ie al online (tot aan de executie) op wieisdemol.avro.nl !!"


Ook was er een filmpje bij met wat volgens de kandidaten goede eigenschappen van de Mol zijn. Het valt me op dat Dio de enige is die de ideale eigenschappen niet zegt, maar wel de dingen van de anderen bevestigd dat die bij hem passen. Wat nog opvalt is dat Tim zegt: ok, die jongen, euhmmm of dat meisje, is gewoon dom. Hij lijkt zich hier te mispreken dat hij denkt/weet dat de Mol een man is/is zelf de Mol. http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_eigenschappen_mol
Wat vreemd dit! Dio lijkt hier gewoon te suggereren dat hij het is...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #569 Gepost op: 12-01-2012, 03:54:05 »
Het vliegtuig ligt er toch ook zomaar. :P
Flessen zullen wel aangespoeld zijn oid.

Ik raad je aan deze documentaire te kijken. Om in de stemming te komen is het gepresenteerd door Pieter-Jan.

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/35298/zee_vol_plastic

Dat snap ik allemaal maar het blijft eigenaardig dat alleen zij die dingen vind en niet een van de andere kandidaten.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #570 Gepost op: 12-01-2012, 07:15:12 »
Dat snap ik allemaal maar het blijft eigenaardig dat alleen zij die dingen vind en niet een van de andere kandidaten.
Zij bleef, als een strandvonder, langs het strand lopen, de anderen niet.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #571 Gepost op: 12-01-2012, 08:31:09 »
Ik was naar het gesprek met Marion in de Roodshow aan het luisteren toen ik me herinnerde dat ik nog niet gezegd had dat ik in de HD versie gezien had dat haar paintball wapen helemaal niet kapot was, ze had namelijk de beveiliging erop zitten...

Ik heb zelf al een paar keer gepaintballt en er zit een pin op het wapen die je van links naar rechts en andersom kan drukken, er zit een oranje ringetje op en als dat ringetje zichtbaar is, dan staat hij dus op de beveiligingsstand. Bij Marions wapen is dit goed te zien als ze dus de lucht in schiet om te tonen dat er geen balletjes uitkomen. Maarja, ze was de Mol niet.

Ha wat goed! Dan zou het nog best eens kunnen dat iemand anders (de Mol) het ding ongemerkt op beveiligingsstand heeft gezet voordat ie het wapen aan Marion gaf. Ik denk dan aan Hadewych (zie haar topic voor deze discussie) omdat zij Marions teamgenoot was en een mooie actie had (Tim voorbij rennen) die toch niks opleverde omdat Marion die achterbleef Tim niet kon afschieten.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #572 Gepost op: 12-01-2012, 12:05:30 »
Zij bleef, als een strandvonder, langs het strand lopen, de anderen niet.

Maar waarom, zij had toch net zo goed de "wees op tijd" opdracht met foto gekregen, ze zei ook nog heel nadrukkelijk "maar ik heb NIET opgegeven", dan denk ik wat heb je niet opgegeven?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #573 Gepost op: 12-01-2012, 14:14:12 »
Als ik het goed heb stond op haar foto de zee. Als ze er van uit ging dat de foto de plaats aan gaf waar ze naar toe moest gaan (in plaats van dat het het uitzicht van de doelplaats voorstelde), dan is het niet verwonderlijk dat ze dacht al redelijk op de goede plaats te zijn en geen idee te hebben wat er verder nog van haar verwacht werd.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #574 Gepost op: 12-01-2012, 18:47:48 »
Als ik het goed heb stond op haar foto de zee. Als ze er van uit ging dat de foto de plaats aan gaf waar ze naar toe moest gaan (in plaats van dat het het uitzicht van de doelplaats voorstelde), dan is het niet verwonderlijk dat ze dacht al redelijk op de goede plaats te zijn en geen idee te hebben wat er verder nog van haar verwacht werd.

Ah oke, ik had haar foto niet gezien maar dan klopt het idd. thanks!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #575 Gepost op: 13-01-2012, 13:07:27 »
Ik weet niet meer waar vermeld staat dat de "A" op het vliegtuig er al heel lang staat.
Maar op de foto op deze site: http://www.panoramio.com/photo/22473381 staat die "A" in elk geval nog niet, en die foto is op 17 mei 2009 geüpload.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 1
« Reactie #576 Gepost op: 13-01-2012, 13:12:36 »
Ik weet niet meer waar vermeld staat dat de "A" op het vliegtuig er al heel lang staat.
Maar op de foto op deze site: http://www.panoramio.com/photo/22473381 staat die "A" in elk geval nog niet, en die foto is op 17 mei 2009 geüpload.


Op deze van een paar maanden later (Aug 2009) wel:

http://www.panoramio.com/photo/26192385

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #577 Gepost op: 13-01-2012, 18:26:54 »
Ik vroeg me ineens af hoeveel afstand er tussen de graden van het kompas zat. Maarten zag die kokers en vroeg of hij naar links of rechts moest, of daar precies goed stond. Dus ik dacht, hoe ver uit elkaar moeten die kokers liggen om op 1 graad nauwkeurig te kunnen bepalen welke koker hij moest hebben?
Om dit te berekenen, neem ik de omtrek van een cirkel met als straal de afstand van het middenpunt tot aan de kokers.
De vijf kokers waren als volgt verspreid:
1. 89 meter richting 308 graden
2. 55 meter richting 350 graden
3. 82 meter richting 55 graden
4. 119 meter richting 80 graden
5. 82 meter richting 120 graden

Koker 1 ligt op 89 meter afstand, dan is het verschil tussen 307 en 308 graden ongeveer 1,55 meter.
Koker 2 ligt op 55 meter afstand, dan is het verschil tussen 349 en 350 graden ongeveer 0,96 meter.
Koker 3 op 82 meter, verschil tussen 54 en 55 graden is ongeveer 1,43 meter.
Koker 4 op 119 meter, verschil tussen 79 en 80 graden ongeveer 2,08 meter.
Koker 5 op 82 meter, verschil is hetzelfde als koker 3, ongeveer 1,43 meter.

Als iemand er wat aan heeft...
Dus als die kokers in een soort kringetje lagen, met minder dan bovenstaande afstanden, dan is het onmogelijk om dit met behulp van het kompas te raden. Dus wellicht dat de aanduidingen NO en ZW e.d. daar uitkomst hadden moeten bieden. Had Maarten dit kunnen bedenken, als wiskundige?
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #578 Gepost op: 13-01-2012, 18:32:30 »
Het vragenvuur topic is geopend. Dus als je het echt wilt weten kun je het daar kwijt (maar dan in 1 zin :P )
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #579 Gepost op: 13-01-2012, 18:41:01 »
Ik vraag me ook af hoe ze het konden weten? Had de eerste grope misschien wel in de kokertjes mogen kijken, maar alleen niet meenemen? Ik kreeg de indruk dat de kandidaten ze helemaal niet op mochten pakken, maar uit de zichtbare instructies van Art is dat niet heel duidelijk.

Als het echt ging om het nauwkeurig meten van graden dan hadden ze vanaf het rode kokertje mét kompas in de richting van het gespecificeerde aantal graden moeten lopen. Als ze dan bij een spleet aan komen, moet een andere kandidaat aan de andere kant van de spleet gaan staan in de richting die het kompas aangeeft. Waarna de kompas drager om de spleet loopt en zijn weg vanaf dat punt vervolgt. Op die manier hadden ze iets beter kunnen beplaen waar ze hadden moeten uitkomen. Maar of het nauwkeurig genoeg is om de +€500's te vinden vraag ik mij af.