Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266241 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2012, 15:05:20 »
Wat natuurlijk ook super onmols is is dat Hadewych de telefoon van Tim hoort overgaan tijdens de rondleiding. Ook daar had ze makkelijk haar mond kunnen houden.

Klopt. Van wat we hebben gezien bij die opdracht was Hadewych totaal onmols bezig.

Toch is het voor mij nog niet genoeg om de tunnel te verlaten. Ook omdat er geen alternatief voor de hand ligt. (Ok, Liesbeth heeft niks echt goeds gedaan, maar is veel te verdacht.)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #141 Gepost op: 20-01-2012, 15:14:51 »
Klopt. Van wat we hebben gezien bij die opdracht was Hadewych totaal onmols bezig.

Toch is het voor mij nog niet genoeg om de tunnel te verlaten. Ook omdat er geen alternatief voor de hand ligt. (Ok, Liesbeth heeft niks echt goeds gedaan, maar is veel te verdacht.)

Hadewych heeft wel wat weg van Anniek, vind je ook niet? :D ;)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2012, 15:34:32 »
Ik vind eerder Liesbeth op Anniek lijken omdat ze beide nogal opvielen met hun acties  8)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline sergi1997

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2012, 16:56:49 »
Mij was nog iets opgevallen over Hadewych.

In elke aflevering zie je wel vogels of eieren van vogels voorbij vliegen.
De officiële "bird day" is op 5 januari. En wie is er nou op 5 januari jarig?
Hadewych Minis!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2012, 17:00:05 »
ja dat klopt idd ze had de telefoon van Tim makkelijk niet kunnen horen..
waarom hoorde Tim hem zelf niet...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2012, 18:45:08 »
heb net nog ff terug gekeken.. hadewych hoort de telefoon en zorgt ook dat de rest niet naar binnen gaat..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2012, 19:56:25 »
Ik ben door afgelopen aflevering in ieder geval niet dieper in de Hadewychtunnel gedoken, maar een andere tunnel kan ik ook niet zo gauw vinden. Er zijn wel een paar dingen die opvallen aan Hadewych, maar na afgelopen aflevering ben ik even nergens meer van overtuigt. Vrijwel iedereen liet onmols gedrag zien. Voor iedereen kan ik een lijstje geven met niet molacties. Behalve Liesbeth, maar dat ligt er wel heel erg bovenop.

*zucht* Voor nu blijf ik nog even bij Hadewych, gewoon omdat het kan :P

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2012, 20:00:25 »
enige reden voor mij waarom ik hadewych eerder wel verdacht vond zijn de verwijzingen naar kruizen en - etc etc..

maargoed dat is ook de fout die ik heb gemaakt met Art vorig jaar, want als er ergens veel verwijzingen naar waren was het wel naar kunst en tintin....
zelfde geld voor gijs staverman met de hele keizer Sozey theorie..
kan iemand zoiets voor de geest halen wat wel naar de mol leidden..
feit blijft aan de hand van acties doet ze juist goede dingen en zorgt ze juist voor geld..
dus vandaar dat ik haar maar weer van mijn verdachte lijstje afhaal..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2012, 22:56:05 »
Hadewychs strikje zit me dwars. In de eerste aflevering draagt ze duidelijk een blauw strikje, in de derde een witte met zwarte stippen. Ik heb het idee dat het iets kan betekenen, maar heb geen idee wat. Iemand een leuk ideetje?
...óf niet!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #149 Gepost op: 21-01-2012, 22:11:43 »
Was idd opvallend dat Hadewych een kruisje sloeg.

Kruisen en mollen, kan ook naar muziek verwijzen... ???
(hoewel we daar de muzikale hints al voor hebben)
Maar goed,  'Geen Toneel'...dus iets met muziek?

Haar achternaam, Minis, zou mij ook inspireren om er hints op te maken, maar da's voor mijn gevoel puur om te misleiden.

Overigens is ze op mijn lijstje inderdaad gezakt, vanwege de moeite die ze doet om de mannen tegen te houden het 'torentje van Marit' binnen te gaan.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #150 Gepost op: 22-01-2012, 20:34:14 »
Na lang intern overleg met mezelf staat Hadewych niet meer bovenaan m'n mollijstje, waarom? Door de manier hoe ze in aflevering 3 door de productie in beeld werd gebracht. Een biecht tijdens het maken van de test (kan me niet herinneren dat ik dat veel vaker heb gezien) en inderdaad dat shot met het kruis slaan. Wellicht dat ik er de komende afleveringen nog op terugkom, maar voor nu is ze even gezakt.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2012, 12:58:51 »
Nouja, misschien is er de volgende aflevering met dat "onderhandelen over de toekomst" wel een soort veiling (net als in seizoen 7) en dat er dan lekker veel geld uit de pot gaat.. En dat Hadewych denkt: "Goh, nou kan ik lekker nog doen of ik heel kandidaats ben en lekker veel geld in de pot willen hebben, want ja, met een lege pot kun je toch niet veilen", zodat ze iedereens vertrouwen wint.. :)

En dat iedereen Liesbeth te verdacht vindt, doet me denken aan seizoen 6 met Milouska, waar iedereen zei dat Milouska de mol niet kón zijn, omdat ze te verdacht was.. Maar zou beetje stom zijn als ze dat weer doen en zeker met nog een tweede Jeugdjournaal-presentatrice..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #152 Gepost op: 23-01-2012, 13:04:38 »
Nouja, misschien is er de volgende aflevering met dat "onderhandelen over de toekomst" wel een soort veiling (net als in seizoen 7) en dat er dan lekker veel geld uit de pot gaat.. En dat Hadewych denkt: "Goh, nou kan ik lekker nog doen of ik heel kandidaats ben en lekker veel geld in de pot willen hebben, want ja, met een lege pot kun je toch niet veilen", zodat ze iedereens vertrouwen wint.. :)

Als dat gebeurt ga ik vast weer terug naar Hadewych als Mol, maar voor nu heb ik de knoop doorgehakt en ga ik toch echt deze tunnel verlaten. ::joehoe::

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #153 Gepost op: 23-01-2012, 13:09:14 »
Als dat gebeurt ga ik vast weer terug naar Hadewych als Mol, maar voor nu heb ik de knoop doorgehakt en ga ik toch echt deze tunnel verlaten. ::joehoe::

Hadewych is ook gewoon te kandidaats om de mol te zijn :p Maar zou het wel leuk vinden als ze het wel is, aangezien ze door iedereen vertrouwd wordt in de serie..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #154 Gepost op: 23-01-2012, 13:09:23 »
Pas maar op met de bewegwijzering, volgens mij heeft Lo ze vannacht allemaal stiekem overgeschilderd en richting Marit-tunnel gedraaid.  :P

(Maandag, melig gedoe moet mogen..)

Overigens wel grappig wat onze Internationale kijkers van haar naam maken af en toe..  ;D
Eentje noemde haar zelfs Hardwick oid..  :-X
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #155 Gepost op: 23-01-2012, 13:21:50 »
heeft Lo ze vannacht allemaal stiekem overgeschilderd en richting Marit-tunnel gedraaid

Zit wat in ja  ::pinokkio::

Want inderdaad vliegen de vriendjes en vriendinnetjes van Marit er zo snel uit dat je wel moet vermoeden dat arme Hadewych de volgende is  ::schaam:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2012, 16:49:28 »
Hadewych op pagina 2 vind ik sneu, dus hier het vervolg op mijn overzicht van pagina 5. ;)

3.1 speedboot



Art vraagt om twee groepen van drie en twee kandidaten die goed kunnen ontcijferen. Hadewych (wegens zwangerschap niet in speedboot, volgens haar twitter) en Marit (houdt volgens biecht niet van water) gaan ontcijferen. Hadewych en Marit lezen Michael Jordan, Maradonna, Maarten, Mario Been, Madrid en Milaan van de woorden van groep 1. Dit levert 300 euro op. Hadewych en Marit herkennen niet Michael Phelps, Moskou en Marcio Vink. (Bij elkaar 150 euro waard.) Marit: Michael Phefs...?" Hadewych: "Plets?" Marit: "Platje?" Hadewych probeert nog Pleus, Plegs, Pleps. (..) Hadewych: "Madrid, Milaan, eh..." Marit: "Mosterd." Hadewych: "Mosterd. Na de maaltijd." Marit: "Musterd." Van de woorden van groep 2 herkent Hadewych het slecht leesbare BZN (50 euro). Hadewych en Marit lezen ook de goed leesbare woorden van groep 2 op. Het totaal van groep 2 levert 500 euro op.

3.2 jokers



Art legt een envelop en een joker neer. Art: "Wie wil?" Liesbeth, William, Maarten en Marit steken hun hand op. Art: "Liesbeth was de eerste." Volgorde: Liesbeth (1 joker), William (envelop met 1000 euro), Hadewych (1 joker), Maarten (1 joker), Anne-Marie (1 joker), Tim (envelop met 1000 euro), Frits (2 jokers), Marit (envelop met 1000 euro). Hadewych in biecht: "Ik ben niet zo'n kansspeler, ik ga dan toch een beetje voor de zekerheid." Hadewych kiest voor één joker die ze bij de test inzet. Ze verdient geen 1000 euro voor de pot.

3.3 rondleiding



Hadewych merkt dat Tims telefoon overgaat en zegt dit. (..) Als Tim achter de gids aanloopt die naar binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. Tim: "Alleen kijken, we kunnen toch kijken?" Hadewych: "Niet naar binnen Tim!" Tim: "Nee ik kijk alleen." William: "Waarom gaan we niet naar binnen?" Hadewych: "Dat mag niet! Nee!" (Hadewych "pakt" arm William.) (..) Tim en William twijfelen. William: "Ze zei echt niet naar binnen, dan hebben we 2000 euro?" Tim: "(..) strik iets dat we wel naar binnen moeten?" William: "Ja dat denk ik ja." Tim: "Naar binnen gaan?" William: "Ja weet ik niet maar.." Anne-Marie: "Nee man! Nee niet doen." William: "Wat zei ze nou exact?" Tim: "Jullie mogen niet naar binnen gaan voor 2000 euro. Niet naar binnen." William: "Maar als we wel naar binnen gaan krijgen we misschien 3000 euro." De zes blijven buiten staan. Dit levert 2000 euro op.

Nog voordat Tim het zelf merkt heeft Hadewych door dat zijn telefoon gaat. Zou een Mol niet zijn mond houden? Nog onmolser is het gedrag van Hadewych bij de toren waar ze Tim en William tegenhoudt, zo te zien het felst van iedereen. Na deze opdracht lijkt het onwaarschijnlijk dat Hadewych de Mol is. Helemaal afstrepen is niet verstandig, want we hebben al eens eerder gezien dat de Mol (Inge, 2007) redeneerde vanuit het principe: eerst geld in de pot doen, om het er vervolgens weer uit te kunnen halen. Wie weet wat de onderhandelingen in aflevering 4 in dat licht gaan brengen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2012, 22:23:01 »
Wat mooi, dat frame met Hadewich met "de Mol" (joker) op haar voorhoofd!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2012, 23:44:44 »
Wat mooi, dat frame met Hadewich met "de Mol" (joker) op haar voorhoofd!  ::ok::

Ja idd goed gezien... dat vind ik nou wel echt een typische molhint.. dorie... *kan ook niemand wegstrepen dit seizoen*
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #159 Gepost op: 25-01-2012, 16:09:09 »
Hademini
Ik wist niet dat het zo goed toeven was in mij#baby#zucht

Aww arme Hadewych!  ::hug::
We leven met je mee hoor!  ::bravo::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)