Hadewych op pagina 2 vind ik sneu, dus hier het vervolg op mijn overzicht van
pagina 5.
3.1 speedboot Art vraagt om twee groepen van drie en twee kandidaten die goed kunnen ontcijferen. Hadewych (wegens zwangerschap niet in speedboot, volgens haar twitter) en Marit (houdt volgens biecht niet van water) gaan ontcijferen. Hadewych en Marit lezen Michael Jordan, Maradonna, Maarten, Mario Been, Madrid en Milaan van de woorden van groep 1. Dit levert 300 euro op. Hadewych en Marit herkennen niet Michael Phelps, Moskou en Marcio Vink. (Bij elkaar 150 euro waard.) Marit: Michael Phefs...?" Hadewych: "Plets?" Marit: "Platje?" Hadewych probeert nog Pleus, Plegs, Pleps. (..) Hadewych: "Madrid, Milaan, eh..." Marit: "Mosterd." Hadewych: "Mosterd. Na de maaltijd." Marit: "Musterd." Van de woorden van groep 2 herkent Hadewych het slecht leesbare BZN (50 euro). Hadewych en Marit lezen ook de goed leesbare woorden van groep 2 op. Het totaal van groep 2 levert 500 euro op.
3.2 jokers Art legt een envelop en een joker neer. Art: "Wie wil?" Liesbeth, William, Maarten en Marit steken hun hand op. Art: "Liesbeth was de eerste." Volgorde: Liesbeth (1 joker), William (envelop met 1000 euro), Hadewych (1 joker), Maarten (1 joker), Anne-Marie (1 joker), Tim (envelop met 1000 euro), Frits (2 jokers), Marit (envelop met 1000 euro). Hadewych in biecht: "Ik ben niet zo'n kansspeler, ik ga dan toch een beetje voor de zekerheid." Hadewych kiest voor één joker die ze bij de test inzet. Ze verdient geen 1000 euro voor de pot.
3.3 rondleiding Hadewych merkt dat Tims telefoon overgaat en zegt dit. (..) Als Tim achter de gids aanloopt die naar binnen gaat horen we Liesbeth "niet doen" zeggen. Tim: "Alleen kijken, we kunnen toch kijken?" Hadewych: "Niet naar binnen Tim!" Tim: "Nee ik kijk alleen." William: "Waarom gaan we niet naar binnen?" Hadewych: "Dat mag niet! Nee!" (Hadewych "pakt" arm William.) (..) Tim en William twijfelen. William: "Ze zei echt niet naar binnen, dan hebben we 2000 euro?" Tim: "(..) strik iets dat we wel naar binnen moeten?" William: "Ja dat denk ik ja." Tim: "Naar binnen gaan?" William: "Ja weet ik niet maar.." Anne-Marie: "Nee man! Nee niet doen." William: "Wat zei ze nou exact?" Tim: "Jullie mogen niet naar binnen gaan voor 2000 euro. Niet naar binnen." William: "Maar als we wel naar binnen gaan krijgen we misschien 3000 euro." De zes blijven buiten staan. Dit levert 2000 euro op.
Nog voordat Tim het zelf merkt heeft Hadewych door dat zijn telefoon gaat. Zou een Mol niet zijn mond houden? Nog onmolser is het gedrag van Hadewych bij de toren waar ze Tim en William tegenhoudt, zo te zien het felst van iedereen. Na deze opdracht lijkt het onwaarschijnlijk dat Hadewych de Mol is. Helemaal afstrepen is niet verstandig, want we hebben al eens eerder gezien dat de Mol (Inge, 2007) redeneerde vanuit het principe: eerst geld in de pot doen, om het er vervolgens weer uit te kunnen halen. Wie weet wat de onderhandelingen in aflevering 4 in dat licht gaan brengen.