Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266250 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2012, 21:42:33 »
Misschien off-topic, maar haar hoed was mooi :D

::jaja:: Hadewych is cool! 8)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2012, 21:44:52 »
::jaja:: Hadewych is cool! 8)

Het zou schitterend zijn als ze de mol zou zijn  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2012, 21:50:53 »
::jaja:: Hadewych is cool! 8)
Heel cool! ;)
En wederom verdacht!
En wederom grappig.
Ik lig in een deuk.
Moet even archiveren, maar kom er op terug!

Oooow, 12e Mol!!! Pls!?
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2012, 21:53:23 »
Hadewych roept:" 1 laagje, 1 laagje, 1 laagje"

3 laagjes min 2 laagjes is 1 laagje..

3-2=1  ;)
Omnia vincit amor

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2012, 21:54:31 »
Als ze niet de mol is hoop ik zo dat ze de finale haalt. Leukste kandidaat van dit seizoen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #245 Gepost op: 2-02-2012, 21:55:40 »
Als ze niet de mol is hoop ik zo dat ze de finale haalt. Leukste kandidaat van dit seizoen.

 ::ok::
Mijn favoriete kandidaat van dit seizoen én mijn favoriete molkandidaat!  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #246 Gepost op: 2-02-2012, 22:17:27 »
Zeker een leuke kandidaat! Van mij mag ze ook in de finale. Maar ze zag er op het eind nogal verloren uit bij het vertrek van Marit..
Toch is ze paar afleveringen geleden van m'n mollenlijst gevallen, omdat ze William en Tim tegenhield om de toren in te gaan waar Marit en Maarten bovenop stonden. Nu moet je niet richten op één actie, maar goed als mol ga je toch niet je best doen om deze mensen tegen te houden.

Dus ik vind haar super leuke kandidaat, geen mol in mijn ogen. Mocht het wel zo zijn, geniale mol :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #247 Gepost op: 2-02-2012, 22:57:48 »
Na het vertrek van Marit kom ik vanuit de AM-tunnel hier even langs wippen...
Ik vond Hadewych zo onecht overkomen toen ze het over de westernopdracht had, gespeeld opgewonden :-\\
...maar soms even niet :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #248 Gepost op: 2-02-2012, 23:03:48 »
Even op visite in de Minis tunnel.
Koffie klaar Loebas?
Ik weet t even niet meer hoor. Ik vind haar een geweldige aanwezigheid maar een mol.....ik weet t ff niet meer.
Alle opties open....
  ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2012, 23:08:20 »
Mocht het wel zo zijn, geniale mol :)
Drom, zou zo heerlijk zijn!

Saem; koffie is klaar!
Vanzelfsprekend toch! :)

Ik ga in de herhaling nu, kan ik alle notities herleiden...
*hoop ik*

Omnia vincit amor

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #250 Gepost op: 2-02-2012, 23:23:47 »
Wat ik tot nu toe over Hadewych heb verzameld.

(Maar dat heb ik ook van Liesbeth en Tim).
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #251 Gepost op: 2-02-2012, 23:27:56 »
is die gast in het vliegtuig waarmee hadewych uiteraard vantevoren even mee heeft afgesproken dat hij Torres moest zeggen nou wie is de mol aan het kijken op zijn tv schermpje..?? iig wel iets heel anders als de passagier naast hem en die voor hem, die lijken namelijk beide hetzelfde te kijken..

Lijkt wel beetje op Marit.. iig iemand met rood truitje en zonnebril op..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #252 Gepost op: 2-02-2012, 23:32:59 »
Ik vond Hadewych zo onecht overkomen toen ze het over de westernopdracht had, gespeeld opgewonden :-\\

Wat betreft het stukje over de joker ben ik het met je eens. Dat doet me verdacht veel denken aan de biecht waarin Patrick vertelde hoe blij hij met zijn vrijstelling was. ::jaja::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #253 Gepost op: 2-02-2012, 23:33:22 »
wat zou ik het leuk vinden als Hadewych gewoon de mol zou zijn...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #254 Gepost op: 2-02-2012, 23:59:00 »
Als ze niet de mol is hoop ik zo dat ze de finale haalt. Leukste kandidaat van dit seizoen.

Voor mij de een-na-leukste kandidaat van het seizoen. Nu Marit weg is toch zeker  ::jaja::

Maar kandidaat nonetheless. Toffe hoed had ze op!  :) leuk om te zien hoe enorm Hadewych als ware ze een klein kind in de Jamin-winkel, met twinkelende oogjes zat te biechten over de western-opdracht  :D Ja, leuke kandidaat zeer zeker. Maar mocht ze de mol blijken te zijn, dan sta ik wel perplex. En nee, dan ga ik haar hoed niet oppeuzelen. Daar issie te mooi voor  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #255 Gepost op: 3-02-2012, 00:13:32 »
hilarisch hoe ze het over de jokes had in de biecht.. heb dat stukje 3x terug gekeken.. lolol..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #256 Gepost op: 3-02-2012, 00:28:08 »
Nog even over "list", hetgeen wat op het witte kruis in het koude Noorden stond...

We hadden links naar;
William, Shaffy...List...
Li esbeth St aats

Maar list staat ook voor:
"loosheid, sluwheid, vondst, kneep, kunstgreep, poets, slimheid, truc".
En wat laat Hadewych zien; zij slaat al meerdere malen een kruisje....
List....link, kneep, trucje, verwijzend naar het kruis(-je die zij slaat-)?
Mits dit een hint/kunstgreep is.
Kan ook vanuit overtuiging zijn maar krijg niet die indruk.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 00:30:01 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #257 Gepost op: 3-02-2012, 00:54:27 »
ach Hadewych is een heel bekende 13eeuwse dichteres schrijfster en Mystica.. alias hadewych van antwerpen.. zij had een soort van visoenen.. en heeft ook de Lijst der volmaakten geschreven volgens mij..

List lijst?


daarnaast heel veel godsdienstelijke verwijzingen.. kruizen..

ze hunkerde naar een eenwording met god en schreef  daar vaak troubadour achtige liedjes over waarin ze vaak de omgeving en natuur omzich heen beschreef zoals de vogels die ze zag etc etc...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 01:01:23 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #258 Gepost op: 3-02-2012, 08:04:33 »
Het is tijd om na 5 afleveringen de balans op te maken.

In afl.1 t/m 4 krijgen we meerdere keren de testvraag te zien Is de mol? Man of Vrouw.
Meerdere keren krijgen we te zien dat deze testvraag beantwoord wordt met vrouw.
In afl. 2, tijdens de test gemaakt door Dio, krijgen we deze vraag ook, alleen wordt er geen keuze getoond.
(Er is wel een muisklik geluid er onder gemonteerd).

Na aflevering 4, de laatste in IJsland, komt er in het dagboek van de Mol veelvuldig het woordje kon in terug.
Kon betekend in IJslands vrouw. In het dagboek staat letterlijk: Ik kon..., Ik vrouw? Met nog enkele zinnen om te eindigen met kon...kon...kon..

Na aflevering 4 een verwijzing naar 4 vrouwen waaronder de mol.

Aflevering 5 gaat Marit naar huis. Dit betekend dat er nog 3 kandidaten over zijn voor mol.
Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.

Als we de al jaren redelijk betrouwbare Follow-the-money-theorie erbij pakken, dan zien we dat Anne-Marie veel meer geld in de pot heeft gebracht dan de andere 2 dames.

Dus houden we over Liesbeth en Hadewych.

Terugkijken naar aflevering 1, waarin de nadruk wordt gelegd op de briljante ingeving van Marion Pauw:
"Tijdens opdracht 2 op de Gletsjer moesten de vrijstellingen gevonden worden anders het je heel opdracht 3 niet gehad".

Als je met deze informatie opdracht 2 gaat ontleden dan zou de mol in de groep moeten zitten die de kokers moet vinden en in kaart moet brengen. De verkennersgroep. In de verkennersgroep zitten Anne-Marie en Hadewych.

Kijken we dan vanaf het moment dat Frits Anne-Marie richting vrijstellingen stuurt, alleen even later is afgeweken en ergens ander kokers vind. (Vreemd?)

Maar wie is daar om Frits er op te attenderen dat er nog een locatie gedaan moet worden en dat ze die snel moeten doen? Aangezien iedereen, behalve Frits, een locatie heeft aangewezen is het logisch dat Frits er zelf heen gaat.

Maar andere erop wijze dat nog een locatie gevonden moet worden en snel! Wat voor belang heb jij daarbij? Hadewych.

Voor de sceptische onderons. In aflevering 3 in de bus kijken Tim en Liesbeth in elkaars mollenboekje.
Liesbeth zegt, na het terug geven van Tim zijn boekje:"Ik ben de mol..." (Vreemd?)

Wat ook vreemd is de tijd die ze krijgen om in elkaar boekje te kijken.
Hadewych zegt:"Ik tel tot 9". Uhm, tot 9, normaal tel je tot 10.

Wie is de Mol is een spel met 10 deelnemers, 9 kandidaten en 1 mol. Wie telt er tot 9 in Wie is de Mol? De Mol

In aflevering 4 tijdens de testvragen zien we Hadewych een kruis slaan, in Aflevering 5 in het Westerndorp zien we, net voor haar beurt Hadewych een kruis slaan. Hadewych en kruis. Deze combinatie levert het artikel over Hadewych uit de Middeleeuwen op, waarin gesproken wordt over visioenen (flitsbeelden), Adelaar (beelden vogels),Geloof (beelden Kerken) en nog veel meer.

Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #259 Gepost op: 3-02-2012, 12:13:59 »
Het is tijd om na 5 afleveringen de balans op te maken.
Heel geloofwaardig! Goed neergezet.
Plus nog de voorkennis qua kleding: in IJsland echte bergschoenen, op de brug een winddicht jack, in Spanje een cowboyhoed en gitaar-oorbellen.