Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266222 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #260 Gepost op: 3-02-2012, 12:32:19 »
Grappig dat elke aflevering de kandidaat die ik had afgestreept ineens omhoog kruip als verdachte.

In het vliegtuig:
- Liesbeth: The Good The Bad And The Ugly
- William: Volgens mij ook
- Hadewych: Nee, het is die andere.
- Frits: Once Upon A Time In the West
Hadewych in een biecht: Iedereen weet dat het Once Upon A Time In The West is. 

Nou is dit wel een veel gemaakte fout, want inderdaad denken heel veel mensen dat het van Once Upon A Time In The West is. Toch is het opvallend dat Hadewych het kantelpunt is van het goede antwoord naar het foute antwoord.

Ook is Hadewych fanatiek aan het zoeken naar een goed antwoord door mensen te vragen en neemt ze snel genoegen met het foute antwoord. Als ze weet dat haar antwoord fout is, gaat ze braaf en onopvallend voorin de rij staan, mogelijk wetende dat sommige volgende antwoorden ook fout zijn.

In het westerndorp pakt ze geen geld (Maar zijn Liesbeth en Tim hier ook verantwoordelijk voor; doordat Liesbeth Tim afschiet of Tim zich laat afschieten is de ronde afgelopen) en in de laatste opdracht molt ze niet opvallend, maar heeft ze toch een goede positie.


Toch zijn er een aantal dingen die ik met haar als mol niet kan verkopen:
- Het juist lezen van antwoorden uit de riverjet die Marit niet kan plaatsen
- Het tegenhouden van Tim en William die de toren inwillen
- Ze wil drie schutters op Frits zetten die meer waard is
- De vrijstelling bijna afpakken van Tim (het missen hiervan was voor haar volgens mij niet te timen, ze gaat er echt voor)

En bovenal: De allerslechtste positie in de onderhandelingen. Hadewych spreekt met Liesbeth en Annemarie groen af. Hadewych is niet op de hoogte van Liesbeth verandering van gedachten en is totaal niet op de hoogte van wat Frits en Tim zullen doen.  Van de drie mensen die rood gestemd kunnen hebben, kan Hadewych niet weten wat ze doen. Als Hadewych rood had gestemd, ging de executie gewoon door. Als Hadewych gewoon groen heeft gestemd (wat waarschijnlijk is), is dit geen molactie, want  anderen zouden rood stemmen, zonder dat Hadewych daar weet van heeft.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 14:49:09 door Qper »

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #261 Gepost op: 3-02-2012, 13:20:20 »

// nou is dit wel een veelgemaakte fout, want inderdaad denken heel veel mensen dat dit van Once Upon A Time In The West is. //

Als mol weet zij natuurlijk dat deze muziek snel verwarring oproept over de bijhorende film. Dus twee opties: zegt iemand de verkeerde titel, dan doet de mol niks. Zegt iemand de goede titel, dan buigt de mol dat om naar de verkeerde. Ik vond dat een typische mollenstreek.

// Hadewych gewoon groen heeft gestemd (wat waarschijnlijk is), is dit geen molactie, want  anderen zouden rood stemmen, zonder dat Hadewych daar weet van heeft.//

Volgens mij een kwestie van kansberekening voor de mol. Kans op unanimiteit voor groen of rood is niet groot in een spel als WIDM. Er is altijd wel iemand die gaat twijfelen, al is het maar omdat ze niet weten wat de mol doet en of degene met wie ze 'afspreken' geen mollenstreek uithaalt. Dan gaat het er dus om wat belangrijker is voor de mol: meerderheid rood of meerheid groen. Dan is groen (pot leeg) stuk aantrekkelijker, maar ook rood (pot gelijk) is fijn molresultaat. Groen stemmen zit dan het meest richting voor mol beste resultaat, terwijl je het kunt doen voorkomen als saamhorigheid tov andere kandidaten. Heerlijk toch, als mol?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #262 Gepost op: 3-02-2012, 13:41:20 »
Volgens mij een kwestie van kansberekening voor de mol. Kans op unanimiteit voor groen of rood is niet groot in een spel als WIDM. Er is altijd wel iemand die gaat twijfelen, al is het maar omdat ze niet weten wat de mol doet en of degene met wie ze 'afspreken' geen mollenstreek uithaalt. Dan gaat het er dus om wat belangrijker is voor de mol: meerderheid rood of meerheid groen. Dan is groen (pot leeg) stuk aantrekkelijker, maar ook rood (pot gelijk) is fijn molresultaat. Groen stemmen zit dan het meest richting voor mol beste resultaat, terwijl je het kunt doen voorkomen als saamhorigheid tov andere kandidaten. Heerlijk toch, als mol?

Als mol kies je volgens mij altijd voor rood (terwijl je aanstuurt op groen), tenzij je zeker weet dat een ander voor rood gaat kiezen; dan kies je voor groen.

De 3 mensen die rood zeggen te stemmen zijn Tim, Liesbeth en Frits. Over geen van drieen krijgt Hadewych informatie dat deze mensen rood zouden stemmen. Liesbeth zegt groen tegen Hadewych en later pas wil ze rood. Frits en Tim spreekt Hadwewych niet mee.

Als Tim, Liesbeth en Frits allen doen wat ze zeggen, namelijk rood stemmen, heeft zowel een rode als groene stem van Hadewych geen effect op de uitslag.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #263 Gepost op: 3-02-2012, 13:59:55 »
Ik moet toegeven dat Hadewych deze keer een stuk verdachter leek dan in de afleveringen tot nu toe. Al gaf ze, op de verwarring aan het einde na (Liesbeth en Hadewych samen), toch behoorlijk veel goede aanwijzingen bij de vlaggenopdracht. Ik had haar niet voor niets met een sterke reden al vroegtijdig doorgestreept. Daar kom ik zeker niet op terug. Cool is ze wel met die hoed. 8)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #264 Gepost op: 3-02-2012, 14:10:48 »
Ik moet toegeven dat Hadewych deze keer een stuk verdachter leek dan in de afleveringen tot nu toe. Al gaf ze, op de verwarring aan het einde na (Liesbeth en Hadewych samen), toch behoorlijk veel goede aanwijzingen bij de vlaggenopdracht. Ik had haar niet voor niets met een sterke reden al vroegtijdig doorgestreept. Daar kom ik zeker niet op terug. Cool is ze wel met die hoed. 8)

Haar verwarring aan het einde kwam op mij wel oprecht over eerlijk gezegd.
Ik zou ook niet direct weten waarom ze dat zo extreem zou spelen.

Ze had duidelijk wel een klik met Marit dus dat kan wel wat emoties teweeg brengen, maar gesteld dat ze wist dat Marit haar wel vertrouwde (daar lijkt het iig sterk op tot nu toe) zou ze als Mol op zich enigszins voorbereid moeten zijn op een mogelijk vertek.

Je kunt het niet helemaal uitsluiten natuurlijk maar de emotie hier leek wel oprecht in mijn optiek.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MarijnMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #265 Gepost op: 3-02-2012, 14:11:46 »
Voor mij blijft Hadewych gewoon de ideale mol. Ze valt niet direct op, maar er zijn toch echt wel een hele hoop hints. Lijkt mij de ideale tactiek. Ja hoor, ik voeg me bij jullie in deze mooie tunnel!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #266 Gepost op: 3-02-2012, 14:25:10 »
Voor mij blijft Hadewych gewoon de ideale mol. Ze valt niet direct op, maar er zijn toch echt wel een hele hoop hints. Lijkt mij de ideale tactiek. Ja hoor, ik voeg me bij jullie in deze mooie tunnel!

Dus onderdeel van de ideale tactiek is om een hoop hints te hebben?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #267 Gepost op: 3-02-2012, 14:59:53 »
Haar verwarring aan het einde kwam op mij wel oprecht over eerlijk gezegd.
Ik zou ook niet direct weten waarom ze dat zo extreem zou spelen.

Ik bedoelde eigenlijk de verwarring aan het einde van de kasteel/vlaggenopdracht, met het verkeerd sturen van William.  :P
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #268 Gepost op: 3-02-2012, 15:02:31 »
Die leuke hoed viel me ook meteen op. Ik dacht daarbij gelijk hoe 'toevallig' het was dat zij die hoed in haar koffer had zitten.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #269 Gepost op: 3-02-2012, 15:13:39 »

@Moni Totaal off topic, maar wat heb jij een leuke vrolijke avatar.  ::jaja::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #270 Gepost op: 3-02-2012, 15:15:43 »
Ik bedoelde eigenlijk de verwarring aan het einde van de kasteel/vlaggenopdracht, met het verkeerd sturen van William.  :P

Oh ik wist wel wat je bedoelde.  ;D
Ik doelde alleen op die andere verwarring die eerder kandidaats overkomt.
Maar, wie weet. Het is iig opvallend dat ze nu ineens wat in haar gaan investeren qua edit en verdenking. Op zich rijkelijk laat voor de mol mi maar de edit is dit jaar sws anders dan andere jaren lijkt het.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #271 Gepost op: 3-02-2012, 16:33:25 »
@Moni Totaal off topic, maar wat heb jij een leuke vrolijke avatar.  ::jaja::

Haha dankjewel. Het is wel wat anders dan de witte wereld die we op dit moment hebben.  ::joehoe::

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #272 Gepost op: 4-02-2012, 07:45:16 »
van achteren naar voren...????

Hadewych was wel erg vaak in deze aflevering de eerste!!! !!
Zat helemaal voor in het vliegtuig ( de plaatsen waren door de regie bepaald,zie frits die zijn plaats zoekt ), zij stond vervolgens vooraan de rij bij de antwoorden van de vliegtuigvragen, zij schoot als eerste in het western-dorp, opent als eerste het walky-talky verkeer!!! ::oink::
En......Op de toren doet zij m.i. wel erg verdacht .anders dan "lightman" suggereert:
- ze ziet maar 1 kruis aanvankelijk
- stuurt de AM groep niet naar andere kruisen
- zegt wel dat er meer kruisen gezocht moeten worden maar
drukt de walky -talky niet in , gelet op de reactie van AM
-stuurt groep AM naar nummer 6 !!
-roept Frits naar rechts aan het eind van de steeg ,terwijl links de anderen staan.(iets wat william totaal verwarde)

En misschien heb ik er nog wel een paar gemist..ik ga nog een keer kijken.




Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #273 Gepost op: 4-02-2012, 13:34:52 »
Wat mij wel opviel tijdens die laatste opdracht:
Er zijn 4 enveloppen te vinden en ze stuurt Annemarie en Tim maar naar 1 van die enveloppen en Marit Frits en William naar 3.
Het zou best een goede molactie zijn om 1 groep er 3 te laten vinden. Annemarie en Frits hebben nu wel het goede adres gevonden maar er is nu een grote kans dat de andere groep te laat is. Dat ze aan het eind William nog weg stuurt maakt haar nog verdachter.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #274 Gepost op: 4-02-2012, 14:09:33 »
Als mol kies je volgens mij altijd voor rood (terwijl je aanstuurt op groen), tenzij je zeker weet dat een ander voor rood gaat kiezen; dan kies je voor groen.

Volgens mij raken we het hier nooit over eens. Voor de Mol is het juist het beste om groen te stemmen. Iedereen kan bedenken dat unaniem groen niet gaat lukken, dus dat er heus wel iemand rood gaat stemmen. Maar zelf overtuig je iedereen waarmee je spreekt van groen, om de kand op een groene meerderheid zo groot mogelijk te maken. Ik geef toe dat dit een wat minder waterdichte tactiek is dan wat bijvoorbeeld een Tim of Liesbeth kan doen vanuit zijn/haar positie, maar in deze opdracht kun je toch niets zeker weten. Rood stemmen met het risico daarmee een rode meerderheid te krijgen is wel het stomste wat een Mol kan doen. Dat Anne-Marie en Hadewych werkelijk geloofden dat vijf keer groen gewoon ging lukken met een Mol in het midden vind ik te naief om echt waar te zijn. Ik zou dus bijna denken dat we hier twee Mollen hebben.

Dat je vervolgens kunt zeggen 'Ik heb gewoon gedaan wat ik gezegd heb' is mooi meegenomen!
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 14:12:02 door tumtum »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #275 Gepost op: 4-02-2012, 14:30:51 »
En......Op de toren doet zij m.i. wel erg verdacht .anders dan "lightman" suggereert:

Dat suggereer ik inderdaad.


- ze ziet maar 1 kruis aanvankelijk

Ze zijn net bij het uitkijkpunt aangekomen en op de opmerking van Liesbeth dat ze eerst de kruisen moeten lokaliseren, reageert Hadewych direct dat ze daar (rechts) een kruis ziet. Hiermee is Hadewych juist goed bezig. Daarna onstaat er een taakverdeling waarbij Liesbeth verder speurt naar de kruisen en Hadewych contact zoekt met de rest.

- stuurt de AM groep niet naar andere kruisen

We ze zien en horen Anne-Marie die zelf als eerste communiceert dat Tim en zij onderweg zijn naar het adres van het kaartje. Hadewych trekt dit notabene nog in twijfel door zich af te vragen of dit wijsheid is, daar ze Art in een huis moeten vinden als alle kruisen gevonden zijn. Wanneer A-M herhaalt dat Tim en zij doorlopen naar die straat omdat Art daar wel zal zijn, sluit Hadewych zich daarbij aan.

-stuurt groep AM naar nummer 6 !!

Op een moment dat er ook pas één kaartje met een 6 gevonden is! Sterker nog, in de wetenschap dat Tim en A-M al onderweg zijn naar de straat waar Art waarschijnlijk zal zijn, geeft Hadewych deze info direct door zo gauw ze deze van William ontvangen heeft. Dit is logisch als kandidaat.

-roept Frits naar rechts aan het eind van de steeg ,terwijl links de anderen staan.(iets wat william totaal verwarde)

Hier had ik idd zelf van gezegd dat dit verwarrend en verdacht is. Echter, het weegt voor mij niet op tegen het het algehele beeld dat Hadewych goed bezig was bij deze opdracht.

Tussendoor horen we haar ook veel goede aanwijzingen geven aan beide teams over de richting naar de kruisen, huizen met balustrades, etc. etc.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #276 Gepost op: 4-02-2012, 15:11:49 »
van achteren naar voren...????

Hadewych was wel erg vaak in deze aflevering de eerste!!! !!
Zat helemaal voor in het vliegtuig ( de plaatsen waren door de regie bepaald,zie frits die zijn plaats zoekt ), zij stond vervolgens vooraan de rij bij de antwoorden van de



Volgens mij is het nooit vrij zitten in een vliegtuig, plaatsen worden altijd bepaald aan de hand van inchecken en daar kan je zelf meestal wel aangeven als je langs iemand wilt zitten... dus hoeft niet perse door de regie zijn bepaald.. Zoeken moet je altijd wel.. zelfde al bij een bioscoop, mits het geen vrij zitten is..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #277 Gepost op: 4-02-2012, 15:35:39 »
Vlogen de kandidaten trouwens niet First class?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #278 Gepost op: 4-02-2012, 15:39:58 »
Vlogen de kandidaten trouwens niet First class?

Ja volgens mij wel ja, gezien de ruimte en stoel indeling.
Het verschil met economy is niet enorm groot als je vroeg boekt en tussen twee Europese bestemmingen volgens mij.
Bovendien moest hier een opdracht gefilmd worden dus dan is dat erg veel gehannes met cameramannen in economy.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #279 Gepost op: 4-02-2012, 15:56:05 »
Vlogen de kandidaten trouwens niet First class?

First Class = miss? Frits Class