Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266317 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #720 Gepost op: 25-02-2012, 12:53:49 »
Maar als ze de mol blijkt te zijn: meesterlijke gezichtsuitdrukkingen!
Inderdaad! Dan verdient ze voor haar grimassen tijdens de laatste executie gewoon een Oscar, want die zagen er in mijn ogen gewoon net echt uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #721 Gepost op: 25-02-2012, 12:57:45 »
Oeeh, dat kettinkje is wel heel moeilijk te zien. Ik vind het bijna groen lijken. Maar als je me vertelt dat ie geel is geloof ik het ook.

De hanger aan de ketting slimpie!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #722 Gepost op: 25-02-2012, 13:05:59 »
O jongens, wat is dit moeilijk! De molacties wijzen naar Liesbeth, de hints naar Hadewych.


"Zonnetje!"
https://twitter.com/#!/Hademini/status/171557532110823424

...

Als de ketting van Hadewych een zonnetje voorstelt, dan is zij de mol. Ik kan het zonder HD niet goed zien. Ook de gele jurk die ze bij het kwartetten draagt, de kleur van zon.

En hints door het programma heen. (b.v. De toekomst zou wel een eens zonnig kunnen zijn; Hoe heet de gletsjer? Nou, Iets met 'sol')

Dagboek aflevering 8 begint met 'Zo' (3-1=2).

'Wie is de mol?' vraag 20 (zo) en vraag 1 ('n).

De nul van Art, die Hadewych hier ook doet in een biecht, stelt dat toevallig ook de zon voor?
En waarom is de zon een hint naar De mol? Demol houdt toch juist niet van licht?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #723 Gepost op: 25-02-2012, 13:24:46 »
De hanger aan de ketting slimpie!
Derde keer dat ik dit vraag inmiddels maar voor zover ik heb gezien nog steeds geen reactie.  ::)

Kan iemand een heldere, goede HD foto maken van die ketting (i.e. hanger dus)?
Als we het zelfs in HD niet goed kunnen zien lijkt het me geen hint eerlijk gezegd, want alle andere keren dat het wel een hint was was het symbool erg duidelijk en werd het ook benadrukt (door foto's in kokers, of doordat de Mol ermee speelde bijvoorbeeld).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #724 Gepost op: 25-02-2012, 13:28:53 »
Helemaal eens Supernova. Toen Kim het kettingkje had zat ze ermee te frunniken, en Dennis met zijn pet zei ook 'Daar zakt toch je pet van af' terwijl hij aan zijn pet frunnikte.

Lijkt me sterk dat er weer een kettinghint is. Zo ja, dan kan er maar beter in de finale aflevering een poeier van een hint zitten, minimaal Hade die aan haar ketting frunnikt.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #725 Gepost op: 25-02-2012, 13:42:59 »
Helemaal eens Supernova. Toen Kim het kettingkje had zat ze ermee te frunniken, en Dennis met zijn pet zei ook 'Daar zakt toch je pet van af' terwijl hij aan zijn pet frunnikte.

Lijkt me sterk dat er weer een kettinghint is. Zo ja, dan kan er maar beter in de finale aflevering een poeier van een hint zitten, minimaal Hade die aan haar ketting frunnikt.

Nou ja, dan stop ik er mee!

*probeert uit te loggen*

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #726 Gepost op: 25-02-2012, 14:17:36 »
Hadewych's reactie op de omhoog gestoken hand van Liesbeth vond ik ook een beetje gespeeld klinken.
''Oh sorry, dat wist ik echt niet sorry, sorry'' (Deed ze dit bij het innen van de pot ook al?)

Ik heb eigenlijk wel meer momenten waar ik -achteraf gezien- mijn twijfels heb of de reacties van Hadewych echt oprecht zijn:

- Bij het vliegtuig als Art vertelt dat er 3 uur voorbij zijn. Frits: 3 uur "weet je het zeker?". Hadewych "Dat geloof ik wel hoor, 3 uur"

- Bij de opdracht in de mijn waar Art vertelt dat er mannen op de loer liggen die ze uit kunnen schakelen. Hadewych: "Met geweren?"

- Haar reactie op haar gemiste pijl

- Bij het doolhof "Is het misschien handig als ik die porto uit zet, zodat hij me niet hoort"




Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #727 Gepost op: 25-02-2012, 14:27:26 »
Ik heb eigenlijk wel meer momenten waar ik -achteraf gezien- mijn twijfels heb of de reacties van Hadewych echt oprecht zijn:

- Bij het vliegtuig als Art vertelt dat er 3 uur voorbij zijn. Frits: 3 uur "weet je het zeker?". Hadewych "Dat geloof ik wel hoor, 3 uur"

- Bij de opdracht in de mijn waar Art vertelt dat er mannen op de loer liggen die ze uit kunnen schakelen. Hadewych: "Met geweren?"

- Haar reactie op haar gemiste pijl

- Bij het doolhof "Is het misschien handig als ik die porto uit zet, zodat hij me niet hoort"





Ik heb net de beelden vd ltste test uitslag nog eens zitten kijken en nu kwam haar zenuwachtigheid en wederom die angstige blik op mij ineens heel gespeeld over!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #728 Gepost op: 25-02-2012, 14:27:53 »
"De Son sakt in de see"
https://twitter.com/#!/Hademini/status/173391128589115392

(en drie min één is twee)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 14:35:26 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #729 Gepost op: 25-02-2012, 14:59:12 »
Hahahaha ja dat bedoel ik.

Snap ik niet. Je hebt het over de kleur en niet wat er op staat?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #730 Gepost op: 25-02-2012, 14:59:19 »
"De Son sakt in de see"
https://twitter.com/#!/Hademini/status/173391128589115392

(en drie min één is twee)

Zou ze meelezen?  8)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #731 Gepost op: 25-02-2012, 15:10:44 »
Hee, dat jurkje op haar background image had ze ook aan bij het kwartetten...
En nee, ik herken het niet aan de kleur. ::)
臥底 是 谁?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #732 Gepost op: 25-02-2012, 15:15:45 »
En nee, ik herken het niet aan de kleur.

Tuurlijk!

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #733 Gepost op: 25-02-2012, 15:41:40 »
Nadat Hadewych het doolhof uitkomt:

Ik heb hem niet eens gezien.

Een mol is slechtziend. ::vergroot::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #734 Gepost op: 25-02-2012, 15:52:36 »
@Tsubasa

Moet ik er mee stoppen, ja of nee? Wat mij betreft liever niet.

(Ik denk dat ik gewoon op twitter ga.)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 15:58:36 door Avogadro »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #735 Gepost op: 25-02-2012, 16:51:19 »
Hadewych is de mol. Haar naam heb ik al gevonden in de letters die voorbij kwamen. Verder moet je letten op haar oorbellen.. Als ze haar haar in een staart draagt dan volgt er een hint.

Het rekenwerk ben ik nog niet aan toegekomen, maar het onderwerp is Elfendag, een dag die 1 x in de 100 jaar voorkomt.
De titel geen toneel betekende dan ook het theater. De musical Droomvlucht een betoverende reis wordt n.a.v. elfendag uitgevoerd in het theater van de Efteling.

Dus 3 - 1 = 2 houdt kort gezegt in: De mol - Hadewych = het elfje en de mol. Daarom zei Hadewych ook bij het snorkelen dat ze Frits was, het kleine meisje op de foto en een heel verhaal afstak over haar dromen.

Zie hier voor verdere informatie.
http://www.demusicaldroomvlucht.nl/fun-extra-s/elfendag/50


« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 16:53:43 door yessie »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #736 Gepost op: 25-02-2012, 17:28:35 »
Nu Hadewych in de finale zit (en dus niet is afgevallen zoals sommigen in de soep konden lezen) lijkt het me zonde om dit niet verder uit te zoeken. Dus: is er iemand die aflevering 1 in HD heeft en makkelijk screenshots kan maken van 28:07 en 31:08? Dan kunnen we hopelijk lezen wat er op de kaarten van Hadewych en Dio staat en krijgen we misschien wat meer duidelijkheid over hoe het zo mis heeft kunnen gaan bij Marion en Marit op de gletsjer. Molactie van Hadewych of niet?
Alstu! Beter dan dit krijg ik ze niet...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #737 Gepost op: 25-02-2012, 17:32:48 »
Maakt Hadewych hier de Satansgroet als Art bij opdracht 1 iemand vraagt die goed kan leren en observeren?




Dan zouden de vele zessen in de serie op het getal van het Beest (666) kunnen duiden.

Ook het vermeende "de mon" zou naar de duivel kunnen verwijzen:
http://soundcloud.com/l0z3u8y4pj1lokp/mom-12/s-Pn6V8

En ook het luciferspel met planken op het strand.


(Het natuurlijk ook te ver gezocht zijn.)
Het is mij opgevallen dat wanneer ze een staart in heeft er een hint aan zit te komen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #738 Gepost op: 25-02-2012, 17:49:22 »
Alstu! Beter dan dit krijg ik ze niet...

Ha bedankt! ::ok:: Duidelijk: Hadewych toch niet de Mol. Nee, helaas hebben we er niets aan. ;) Ik denk dat we zullen moeten afwachten tot de laatste aflevering of de fandag voordat we weten wat er allemaal gebeurd is op de gletsjer.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #739 Gepost op: 25-02-2012, 18:00:16 »
En hints door het programma heen. (b.v. De toekomst zou wel een eens zonnig kunnen zijn; Hoe heet de gletsjer? Nou, Iets met 'sol')
In aflevering 3 zie je dat ze een muts draagt met een bloem erop. De zonnebloemen in Spanje.