Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120217 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #340 Gepost op: 26-01-2012, 22:36:55 »
Zou juist prachtige psychologie zijn als de mol niet bij de onderhandelingen was, en de kandidaten, denkend dat de mol hen zou tegenwerken, zelf maar op rood hebben gestemd. >:D
Tell me what your telescope says

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #341 Gepost op: 26-01-2012, 22:39:07 »
Ik ben helemaal niet tevreden over Marit :-\\. Had een mooiere clue gehoopt... Aan de andere kant wel lastig voor de mol in te schatten hoe iedereen nu werkelijk gaat stemmen. Maar de mol hoort wel bij de beslissers lijkt me ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #342 Gepost op: 26-01-2012, 22:54:15 »
nog ff over nagedacht en aan de andere kant, wat marit voor mij verdachter maakte, was voornamelijk opdracht 1... maargoed waarom daar je zelf onnodig verdacht maken als je toch weet dat er een grote kans is dat de pot na de opdracht volledig leeg is..
Dus dat kan ook weer juist gezien worden als een reden waarom dat Marit toch niet de mol is...

Grrr krijg maar geen hoogte van haar.. maar ze staat inmiddels wel redelijk in het midden van mijn lijstje..

Hadewych en Anne Marie staan onderaan..

Tim en Liesbeth bovenaan.. en dan volgen William en Marit (gedeeltelijk 3/4de plaats) en dan Frits..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #343 Gepost op: 26-01-2012, 23:00:25 »
Ik ben helemaal niet tevreden over Marit :-\\. Had een mooiere clue gehoopt... Aan de andere kant wel lastig voor de mol in te schatten hoe iedereen nu werkelijk gaat stemmen. Maar de mol hoort wel bij de beslissers lijkt me ???

Hey Lo, hoe is het in de Marit tunnel? Denk je dat ze de Mol uit een opdracht zouden houden die juist voor de Mol zo enorm belangrijk is? Kan ik mij niet voorstellen! Ik zou even Apeldoorn bellen.  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #344 Gepost op: 26-01-2012, 23:18:17 »
Zal ik alvast een bordje plaasten bij deze tunnel? 'Kans op instortingsgevaar' ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #345 Gepost op: 26-01-2012, 23:19:25 »
Ik heb nooit in deze tunnel gezeten ( als enige tunnel ) dus van mij mag je :)
You'll never walk alone

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #346 Gepost op: 26-01-2012, 23:21:35 »
Zou juist prachtige psychologie zijn als de mol niet bij de onderhandelingen was, en de kandidaten, denkend dat de mol hen zou tegenwerken, zelf maar op rood hebben gestemd. >:D
Als je deze gedachte door trekt kan ik misschien wel beter leven met het buitenspel staan van Marit. Schijnbaar is het haar in de eerste 3,5 aflevering gelukt niet op het verdachtelijstje terecht te komen van de onderhandelaars. Ze heeft voldoende vertrouwen bij de groep, waardoor zij (of in elk geval Frits, Tim en Liesbeth) denken dat de mol in hun midden moet zitten. Indirect heeft Marit dus wel invloed op gehad.

Ondanks het vertrouwen dat ze heeft bij de groep, heeft ze wel molacties op haar naam, dus als de onderhandelaars unaniem groen hadden gestemd was het ook geen ramp geweest. Ze heeft niet stil gezeten.

Nog maar eens goed overdenken de komende dagen.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #347 Gepost op: 27-01-2012, 00:19:53 »
Pfff super verwarrend allemaal.

Nu hebben we wel een reden om die actie van haar om 1000 euro te pakken in afl 3 niet meer raar te vinden. Als ze zou weten dat de pot leeg zou gaan kon ze dat makkelijk doen. Maar ja dan had ze heel afl 1 t/m 4 geen reet hoeven te doen, en dat is ook flauw. Nog flauwe is dat ze gewoon niet bij die onderhandelingen zat. Zoals al aangegeven door forummers hier, nogal flauw als de kandidaten zelf 10,800 euro uit de pot halen, maar ook wel weer heel psychologisch omdat pf nu ben ik zelf de draad kwijt. Dit moet ik nog maar een paar keer terugkijken. En in opdracht 1 was ze veel en veel te opvallend aan het mollen. Beetje jammer dat.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #348 Gepost op: 27-01-2012, 00:33:43 »
Plus, als Marit als mol niet bij de onderhandelingen zat en iedereen groen had gestemd, dan was het toch wel bijna zeker dat Marit of William de mol was?
zat ik ook te denken. tegelijkertijd had een slimme kandidaat kunnen bedenken: als ik nu iedereen kan overtuigen om te stemmen voor het niet doorgaan van de executie en dan zelf stiekem voor wel doorgan stem, dan weet ik meteen in welke groep de mol zit. Natuurlijk is de pot dan wel leeg en je moet maar hopen dat er niet nog iemand is die die redenatie maakt, maar het leek me toch een unieke kans om met zekerheid te kunnen achterhalen of de mol bij Marit/William zit of blijde andere groep.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #349 Gepost op: 27-01-2012, 00:58:34 »
Ha, mooie aflevering toch weer. Sommige mensen vliegen in de tijd van de aflevering van Amsterdam naar Londen, wij komen nog steeds geen steek verder :-D Mijns inziens heeft Marit hier 2x een goede molpositie. Vooral met de snorkelopdracht is ze totaal niet assertief (iets wat wel eens anders is geweest, zoals ik al eerder heb opgemerkt bij andere opdrachten) en heeft zo alle informatie die in het spel gegeven wordt. Uiteraard zijn er in dit spel ook meerdere posities om te mollen..

Wat was er gebeurd als ze de executie door hadden laten gaan en Marit de mol was? Dan was William er nu uit geweest, immers: de mol kan alle vragen goed beantwoorden. Een groen scherm geeft dan geen enkele aanwijzing naar Marit als mol, omdat ze dan 1 van de 6 is met een groen scherm.

Leuk pro-Marit argument: het zou erg flauw zijn om de mol hier een positie te geven waarin ze zeer makkelijk A kan zeggen en B doen, zonder dat de andere kandidaten erachter kunnen komen hoe er dan gemold is.. Natuurlijk hadden de programmamakers hier natuurlijk ook een spelregel voor de mol aan toe kunnen voegen: andere kandidaten overhalen of laten twijfelen mag, maar je moet doen wat je na de 2e stemronde hebt afgesproken.

Anyway; er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en in WIDM leidt iedere weg naar meerdere kandidaten..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #350 Gepost op: 27-01-2012, 01:01:45 »
Marit als mol zou heel goed kunnen. Mevrouw van Bohemen was vandaag verdacht zonder verdacht te zijn. Marit deed op de fiets maar wat, onder het motto 'ik vertrouw je niet.'

Bij de onderwateropdracht had ze wederom een sleutelpositie, en kon ze zonder verdacht te worden zomaar wat doen, met die foto's husselen. Zal me niet verbazen dat als ze de mol is dat we in afl 10 beelden krijgen te zien waarbij ze totaal niet luistert naaar de koptelefoon.

Ze had bij de kokers afl 1 al het idee meer kokertjes mee te nemen(vertrouwen winnen van de groep, maar toch veel kokers met 0 en 1 van -500?) en bij het ontcijferen in aflevering 3 ook al een heel belangrijke rol, waar zij met name stond te klooien met mosterd en michael pleps. Daarnaast stond Marit bij de trap op de 3e plaats, dus als ze van boven wat nodig hadden over, stond ze redelijk laag en onbereikbaar.

De rooksignalen deden marit en liesbeth (maar met name marit) haar best om de code goed over te brengen, zij stonden op de eerste plaats en als het bij de mol (die zou weten dat maarten had gezegd dat het NIET lukte) al mis zou gaan met het doorgeven van de cijfers, was het geld daar al gehaald.

Op de toren met Maarten probeerde ze Maarten te laten twijfelen (aantal tonen, ijsland ook een eiland?) en had ze de telefoon in handen.

Marit wordt nauwelijks verdacht in de groep. Marit pakte geld in plaats van jokers bij het envelop of joker spel. (moest ze toch afstaan als part of the vrijstellingsdeal) maar goed wat heeft een mol aan jokers?  Dus pakte ze geld, wat de week erna toch weer eruit gehaald ging worden. Sowieso denk ik dat de mol het geld heeft gepakt bij deze opdracht, puur met het oog op de volgende aflevering(of -3000 of alles weg)

En ja aan de ene kant kun je zeggen de mol MOET bij de onderhandelingen zijn om te mollen. Maar aan de andere kant is de angst voor de mol die tussen de onderhandelaars zit ook weer de mindf*ck van het spel. Marit heeft genoeg redelijk onopvallende molacties op haar naam, zit vaak in sleutelposities, maar heeft toch het vertrouwen van de groep.  Al deze bovenstaande acties maken het dat ik toch nog even bij marit blijf, maar als marit afvalt en de mol toch bij de onderhandelaars heeft gezeten ga ik voor Tim.

Owja misschien heel stom maar dit is nu de zoveelste keer dat marit een bepaalde opdracht 'afwijfst' paintballopdracht, handen omhoog (had misschien niet verwacht dat ze zou gaan lopen en de vrijstelling kreeg) dus bedacht de mol deze strategie, die medie door dio en william bleek te werken. Marit wilde niet in de riverjet, en vandaag wachtte ze met hand opsteken tot de rest was geweest, zodat ze weer niet(net als de riverjet) het water op/in moest. Want mollen houden niet van water toch?

*ja ik zit diep in een tunnel, omdat ik geen idee heb*  (niet zo overtuigd als ik vorig jaar van patrick was vanaf afl 1  :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #351 Gepost op: 27-01-2012, 08:30:40 »
Marit heeft haar tunnel wat mij betreft gisteren aardig gestut. Ze stijgt weer op mijn verdachtenlijstje. Een heerlijk staaltje tijdrekken bij opdracht 1 en bij opdracht 2 laat ze heel slim een in volle overtuiging verkeerd geplaatste Frits staan, en wisselt nog een paar twijfelgevallen verkeerd om. Daarnaast, als Marit echt niet zo van water houdt, laat ze voorafgaand aan deze opdracht een leuk staaltje voorkennis zien door als enige haar hand bewust niet op te steken. Ook wordt ze ondanks deze acties nog altijd door niemand verdacht, sterker nog zelfs vertrouwd tot penningmeester. (Opvallend dat we van Marit als enige niet horen wie ze verdenkt)

Maar dan opdracht 3.  Het eerste wat me opvalt: Marit lijkt totaal niet zenuwachtig over de executie. Terwijl de kans vrij groot is dat zij als kandidaat er nu uit zou moeten. Als kandidaat ben je volkomen onzeker over de uitkomst van de stemming en als die negatief uitvalt is de kans 50% dat je wegmoet. William lijkt heel erg opgelucht aan het eind. Marit lijkt zich niet heel druk te maken om de uitkomst. Omdat ze toch niet weg hoeft?

Daarnaast is het de ultieme mindfuck. Iedereen die onderhandelt verdenkt een mede-onderhandelaar. Als men zich beseft dat de mol erin zit, gaat men hier naar handelen. De ultieme mindfuck waarmee je iedereen op het verkeerde been zet is om als mol er helemaal niet te zijn, waardoor iedereen vanuit een verkeerd uitgangspunt handelt.

MAAAAR:.....  Zoals Milouska zei in 2006 over waarom ze zich niet liet afscheiden van de groep zoals Liz en Roderick:  "De mol verlaat nooit het spel".   Dat is wel wat Marit hier deed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #352 Gepost op: 27-01-2012, 10:31:30 »
MAAAAR:.....  Zoals Milouska zei in 2006 over waarom ze zich niet liet afscheiden van de groep zoals Liz en Roderick:  "De mol verlaat nooit het spel".   Dat is wel wat Marit hier deed.

Niet helemaal mee eens: wat mij betreft betekent 'het spel verlaten' niet het buitenspel staan bij een enkele opdracht. Op het moment dat er werd onderhandeld zaten er nog 7 kandidaten in het spel, waarvan er 5 deze opdracht deden en 2 moesten wachten.

Verder ben ik het eens met je argumenten en is ook Marit weer een stuk gestegen in mijn verdenking. Wat mij betreft kan de afleveringstitel 'Iemand Anders' slaan op dat er twee mensen buiten spel staan, namelijk degene die de test het slechtst maakte en 'iemand anders', namelijk de mol.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #353 Gepost op: 27-01-2012, 11:14:43 »
Heb Marit lang bovenaan mijn lijstje gehad, maar begin er nu toch wel erg aan te twijfelen.

Het is duidelijk dat zij dit programma vaak gezien heeft en precies weet hoe het in elkaar steekt. Dit blijkt uit veel verwijzingen die zij doet en hoe zij probeert hints te vinden. Nu denk ik dat zij van deze kennis erg goed gebruik van maakt.

Ze kiest er steeds voor om in de kleine groep te zitten, wat in afgelopen seizoenen vaak de key positie is gebleken. Dit is voor ons mollenjagers (en waarschijnlijk ook medekandidaten) erg opvallend en verdacht. Hoe vaak hebben we de mol niet kunnen vinden door te kijken wie er op de belangrijkste posities zit? Vreemd genoeg voert zij deze taak juist vaak uit met een goed resultaat. Ze weet waar er veel fouten gemaakt kunnen worden, zoals communicatie via de portofoon/telefoon, en benadrukt daarom op herhaling en duidelijkheid.

Ik heb lang gedacht dat dit allemaal diepgaande tactiek van een mol was, met extra lagen van omgekeerde psychologie en verwarring (wat ik geweldig gevonden zou hebben, iemand die na 12 seizoenen eens echt gebruik maakt van verwachting en ervaring van de kandidaten en kijkers). Maar de laatste opdracht, waarbij ze weer in de kleine groep zat, die in dit geval totaal geen invloed had, heeft mijn ogen geopend. Ze is gewoon een hele slimme kandidaat, die weet hoe ze én verdacht kan worden én geld in de pot kan brengen. Een hele mooie kandidaat dus, die zich niet zo nodig als een malloot moet gedragen om toch verdacht te zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #354 Gepost op: 27-01-2012, 11:14:53 »
Die 1000 euro pakken in aflevering 3 is voor mij nu iig voldoende verklaard. Zie het als een II'tje uit 2007, even je best doen de pot te spekken want de veiling komt weldra aan bod. Of zoals nu, even de pot spekken, wetende dat unanimiteit ammenooitniet zal plaats hebben in WIDM! Verder is het wel typisch te noemen dat Marit inderdaad vaker in de kleinste groep dan grootste groep zit. Nu ook weer met opdracht 2 en 3. Tegelijkertijd geeft dat haar wel de gelegenheid in cognito te blijven, want verdacht worden doet ze niet binnen de groep. Sterker nog: ze heeft kennelijk een aardig krediet/vertrouwen opgebouwd. Wat is het doel voor de mol? Niet worden verdacht èn opdrachten saboteren waardoor er geld uit de pot gaat of er niet in komt.

Wat doet Marit? Beide. In de tandemopdracht had Marit slechts 43 secondes langer op de fiets moeten blijven en de opdracht was toch mislukt omdat niet iedereen op de juiste plek stond. Weet je nog wat Jon zei over de opdracht in de hangar in Noord-Ierland? Ik deed juist mijn best, om zelf niet op mijn plek te staan terwijl alle andere kandidaten wel op hun plek stonden. M.i. volgde Marit hier dezelfde tactiek. Zelf maar zo lang mogelijk fietsen, goodwill kweken doordat je zo goed bezig bent. Maar ondertussen net te lang door blijven fietsen en niet op je plek staan. Anne-Marie had dit goed in de smiezen, maar lang leve William die volledig meegaat met Marit  ;D

Verder over de onderhandelingsopdracht. Als je mij vraagt en er was besloten de executie toch doorgang te laten vinden, zou William afgevallen zijn met een rood scherm. Als je alleen al keek naar de gelaten v/d kandidaten nadat bekend werd dat de executie niet door ging. Een gezicht spreekt boekdelen, welnu, ditmaal zeker zo. William was oprecht opgelucht wetende dat ie niet naar huis hoefde. Dit drong bij hem meteen door bij het zien van een meerderheid aan groene kaartjes. Marit aan de andere kant wist zich geen houding te geven. En ja, er vanuitgaande dat Marit=mol, zat de mol niet bij de onderhandelingen nee. Is dit erg? Tuurlijk is het dè ideale kans om als mol subtiel te mollen, maar is het nodig? Een ding weet je in elk geval zeker: er zal nooit 100% rood of 100% groen gestemd worden. Want er is ofwel een tegendraadse kandidaat ala Frits die lekker tegen het plan in gaat. En anders wordt de mol zelf wel op de hoogte gehouden over de vorderingen. Marit kon haar invloed dan wel niet doen laten gelden, maar dat ofwel de pot gelijk zou blijven ofwel op zou zijn was te verwachten.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 11:16:59 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #355 Gepost op: 27-01-2012, 11:25:14 »
Marit aan de andere kant wist zich geen houding te geven.

Serieus? Ik vond haar echt staan glunderen. Het zag er meer uit als een 'mooi, die pot is leeg' glunder dan een 'gelukkig, ik ben door naar aflevering 5' glunder. :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #356 Gepost op: 27-01-2012, 11:26:58 »
Wat betreft haar houding tijdens de onthulling van de rode/groene stemmen. Ik zou zeggen dat een mol daar juist erg emotioneel speelt alsof het heel spannend is. En als kandidaat tijdens executies ontspanning uit stralen lijkt mij juist heel slim om verdacht gevonden te worden. Dit past precies in mijn argument dat ze weet hoe mollen ontmaskert worden en daar weer op inspeelt. Dus toch omgekeerde psychologie maar dan als kandidaat en niet als mol.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #357 Gepost op: 27-01-2012, 12:05:04 »
ook nog iets wat voor Marit als mol is..
is dat iedereen een otter was met het duiken, behalve Marit... want die is  ;D

En zoals al verteld vond ik haar ook zeer relaxd..
Maargoed niet bij de onderhandelingen..
Blijf aan het twijfelen over haar..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #358 Gepost op: 27-01-2012, 12:25:56 »
Verder wist ik helemaal niet dat Marit degene was die Taalmeester heeft gepresenteerd en de zuster speelde in Glamourland en dat Marit het was die altijd zei: "gaat het weer een beetje, meneer Dröge?"  :-X En dat terwijl ik beide programma's vaak genoeg gekeken heb  ::schaam::

@mede-naamgenoot  ::vergroot::: ik ga de uitzending nog eens goed bekijken. Want dit was weer zo'n heerlijke, WIDM op zijn WIDM-st (om Heinz te citeren  ;D) aflevering.  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #359 Gepost op: 27-01-2012, 14:50:08 »
Voor mij ook absoluut een extra reden om Marit niet als Mol te zien.

Ongetwijfeld voor anderen juist wèl een reden om haar als Mol te zien, want de aflevering zat wederom vol van dit soort dubbelzinnigheden. Maar als ik moet kiezen tussen "de Mol heeft de eerste 2 opdrachten verkloot en stond buitenspel bij de onderhandelingen" en "de Mol doet de eerste 2 opdrachten goed mee en heeft de hand in het legen van de pot" kies ik voor het laatste scenario. Omdat het niet te verkopen zou zijn als de pot dan niet leeg zou zijn gegaan, of erger nog: er ook nog 3000 euro verdiend zou worden!
Echt helemaal mee eens!