Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120264 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #80 Gepost op: 11-01-2012, 07:30:56 »
Gespeeld is deze reactie in ieder geval zeker niet. Waarom zou ze in deze situatie op dit moment? Volstrekt onlogisch.

Goed dat kan.
Blijft een feit dat 8 andere kandidaten op dat moment neutraal of welhaast niet reageren op dit 'feit'.
Op zijn minst zou je dan bij een ander ook een soortlijke reactie verwachten. Het kwam me wat overdreven voor.

Ik denk eigenlijk dat het sws nog niet zo bezonk bij deze of gene, daarom vond ik het juist opvallend eigenlijk.
Je kan er duidelijk twee kanten mee uit en we zullen meer moeten zien om iets zinnigers erover te zeggen. Ik ben nu nog niet direct bereid haar op basis alleen hiervan als mol af te schrijven iig.

Hetgeen meer tegen haar spreekt denk ik is idd het feit dat ze zich niet helemaal op haar gemak lijkt te voelen. Dat zegt ze ook min of meer in haar biecht over de 'goede mol'. 'Je weet dat dit je taak is en het is ok om dat te doen'.

Ik vraag me toch af of ze dit de mol laten zeggen eerlijk gezegd, tenzij haar molstactiek is om half mols half niet en onzeker in die rol over te komen..  ::)

Ik ben nog niet overtuigd maar eerlijk gezegd overtuigt niemand me nog echt.. Benieuwd of er meer te herleiden valt in afl 2.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 11:15:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #81 Gepost op: 11-01-2012, 10:56:12 »
Zo, ik heb eindelijk de pool ingevuld en sluit mij bij deze aan bij Kamp Marit! Ik ben benieuwd wat de komende afleveringen zullen brengen.



Staat hier nu Demol??? Ja, ik zie dat er Bench staat maar als je het haakje van de 'h' verplaatst naar de 'n' dan staat er al bijna Demol! (tunnelvisie)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #82 Gepost op: 11-01-2012, 11:20:57 »
Omdat Marit 3 kokertjes had gepakt om op het aantal van 5 te komen kwam er eigenlijk bij mij een gedachte op... Zou dit juist niet meer een gedachte kunnen zijn van een 'normale' kandidaat? Want juist door haar 3 kokers kwam het aantal op 5 dat vereisd was om überhaupt geld binnen te krijgen. Was het, indien Marit de mol zou zijn, niet veel handidger om gewoon slechts 1 kokertje mee te nemen, zodat er slechts 3 (of 4) kokertjes binnen zouden komen? In dat geval zou de opdracht immers helemaal mislukt zijn! (al weet ik niet wat de gevolgen zouden zijn geweest als er geen 5 kokertjes binnen zouden zijn gekomen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #83 Gepost op: 11-01-2012, 12:11:41 »
Omdat Marit 3 kokertjes had gepakt om op het aantal van 5 te komen kwam er eigenlijk bij mij een gedachte op... Zou dit juist niet meer een gedachte kunnen zijn van een 'normale' kandidaat? Want juist door haar 3 kokers kwam het aantal op 5 dat vereisd was om überhaupt geld binnen te krijgen. Was het, indien Marit de mol zou zijn, niet veel handidger om gewoon slechts 1 kokertje mee te nemen, zodat er slechts 3 (of 4) kokertjes binnen zouden komen? In dat geval zou de opdracht immers helemaal mislukt zijn! (al weet ik niet wat de gevolgen zouden zijn geweest als er geen 5 kokertjes binnen zouden zijn gekomen...)
Maar door er wel 3 te pakken beschouwen haar mede-kandidaten haar als redder in nood. Het is wat dat betreft echt een ideale molactie. De kans wordt klein dat er geld verdient wordt (er vanuitgaande dat ze weet in welke koker +€500 zit), maar iedereen ziet haar als held.

Welkom Erik in Kamp Marit!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #84 Gepost op: 11-01-2012, 16:40:10 »
Goed dat kan.
Blijft een feit dat 8 andere kandidaten op dat moment neutraal of welhaast niet reageren op dit 'feit'.
Op zijn minst zou je dan bij een ander ook een soortlijke reactie verwachten. Het kwam me wat overdreven voor.

Ik denk eigenlijk dat het sws nog niet zo bezonk bij deze of gene, daarom vond ik het juist opvallend eigenlijk.
Je kan er duidelijk twee kanten mee uit en we zullen meer moeten zien om iets zinnigers erover te zeggen. Ik ben nu nog niet direct bereid haar op basis alleen hiervan als mol af te schrijven iig.


Persoonlijk denk ik dat de mol er altijd wijs aan doet mee te reageren met de grootste groep. Waarom zou je als mol willen opvallen door iets te roepen? Juist dan gaan kandi's extra nadenken over het hoe en waarom. Als je net zo reageert als de meesten van hen valt er niks bij je gedrag te bedenken als zijnde "typisch mol" of "typisch kandidaat".

Alleen al daarom kan ik Marit's uitroep niet plaatsen als zijnde van een mol met een bepaalde bedoeling daarbij.

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2012, 18:04:45 »
Nog even over die kokertjes...
Als mol weet je natuurlijk waar het kokertje met +500 ligt, en dus ook waar al die anderen liggen. Als Marit de mol is is het natuurlijk slim om 3 kokertjes mee te nemen. Volgens mij kwam ook de -500 koker bij haar vandaan...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2012, 19:35:55 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #87 Gepost op: 12-01-2012, 20:32:40 »
DIT BERICHT IS GISTER GESCHREVEN:

Ik was even bang dat ik vandaag niet thuis zou zijn voor er 'spoiler gevaar' zou zijn op het forum, maar gelukkig ben ik nog op tijd...

Net als een aantal andere molloten heb ik eind vorige week de "tweede foto" van de mol vergeleken met de foto's waarmee de kandidaten rondlopen. Een deel van de foto's is slecht of niet te zien, waardoor je de kandidaat die met die foto rondloop niet direct kan bepalen. Vervolgens heb ik dat laten rusten.

Toen ik eergister de aflevering weer terugkeek merkte ik dat we indirect ook iets kunnen zeggen over de foto van Marit, omdat ze de richting aan Tim aanwijst en hem vervolgens haar foto laat zien. Dat stukje landschap leek ook nog eens best mooi te passen met de "tweede foto" van de mol. Het gebergte op de achtergrond is vaag in tegenstelling tot de bergen in de andere richtingen. Ik heb toen wat screenshots gemaakt.
Gisteren had ik tijd om er een plaatje van te maken en te kijken of mijn gevoel ook echt klopte... en ik moet zeggen dat ik het erg goed vind passen. (Ik heb het stukje van de mol foto alleen geroteerd en geskewt om het perspectief er uit te krijgen, ik heb niks gedaan met kleur of contrast.)

Wat je ziet in de bijgevoegde afbeelding is een shot van dat landschap vanaf de Dakota, met daaroverheen het stukje wat zichtbaar is van de "tweede foto" van de mol (op de plek waar ik denk dat het hoort te zitten). Niet alleen de overgang van lucht naar berg en berg naar de vlakte met stenen lopen mooi door, maar er is ook nog een overgang te zien in die vlakte zelf die mooi doorloopt.
Ik ben er vrij zeker van dat dit de richting is die Marit opwijst, dus heb ik mijzelf ervan overtuigd dat Marit rondloopt met de foto van de mol.

Anyway, het is op zijn hoogst indirect bewijs. Daarnaast kan het prima zo zijn dat het openen van de envelop door de mol is opgenomen met een willekeurige (tweede) foto. De foto van Marit is ook te slecht in beeld om een dubbelcheck te doen met het landschap. Daarnaast heb ik, zoals in dit topic te lezen is, al behoorlijk wat tunnelvisie richting Marit, dus misschien wil ik het wel gewoon zo zien... ::tandpastasmiley::

(Ik vraag me echt af waar ik in het verleden de tijd vandaan haalde om in één dag nog veel uitgebreidere plaatjes te maken en alles vijf dubbel te checken. Vorig jaar zou ik waarschijnlijk een hele panorama vanaf de Dakota in elkaar hebben geprutst om er zeker van te zijn dat het niet ook ergens anders past... nu heb ik zelf niet eens gekeken of er in westelijke richting niet ook zo 'n vaag gebergte aan de horizon ligt... en heeft het me drie dagen gekost om het te posten.)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #88 Gepost op: 12-01-2012, 23:10:19 »
-Ik vond Marit haar best doen met de rooksignalen. Maar dat kon ook zijn omdat de mol wist dat Maarten over hun lot (en de pot) zou beslissen. Aangezien alle opdrachten mislukt waren was de kans groot dat hij zou zeggen dat de opdracht niet zou gaan lukken. En dat had de mol er juist baat bij dat de opdracht wèl zou lukken. Vond het wel wat overdreven hoe ze Liesbeth steeds vroeg of ze al gezwaaid had en dit haar zelfs een keer liet herhalen. Kwam op mij een beetje nep over. Zo van kijk mij eens een echte kandidaat zijn...

-Marit had geen vraag bij de trapopdracht, waarschijnlijk de vraag die niet in beeld kwam? Zou de redactie de vraag waarbij de mol saboteert weglaten? Ik weet het niet.

- Ik vond Marit ook nogal overdreven (misschien is ze gewoon zo) achter in de jeep tegen Dio.Ze verstond hem steeds niet en sprak hem toe als een strenge lerares, dat zou tijd rekken kunnen zijn, maar het verbaast me ook niks als Dio inderdaad niet te verstaan was.
Verder heb ik niks verdachts gezien wat Marit betreft. Ze blijft voor mij een mogelijke mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #89 Gepost op: 12-01-2012, 23:47:07 »
Ik heb dit eerder vermeld in het spoiler/afl 2 topic, ook maar even hier.

Marit puzzelt over de getallen van het slot. (42 schoenmaat van Tim, 3 van trio en de 6 van juni).

Tim geeft zelf door middel van handopsteken aan dat hij een kreeft is - i.e. geboren tussen  22 juni en ca. 22 juli.

In een humor tv special op de Monica da Silva site wordt echter vermeld dat zijn geboortedatum 5 juli '77 zou zijn.  ???

Misschien heeft die special de hele datum verkeerd, maar dan komt die datum wel geheel uit de lucht vallen. Als hij wel klopt, wie zit hier dan niet de waarheid te spreken? Heeft Tim over zijn geboortedatum gelogen (indien ja: waarom), of zit Marit hier een niet kloppend verhaal op te hangen als (zogenaamde) kandidaat met tunnelvisie?

Edit: Ook wat merkwaardig dat ze William voorstelde als degene die de seinen moest interpreteren.
Om een vage reden ('Hij kan zoveel').  ::)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:56:11 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #90 Gepost op: 13-01-2012, 07:41:50 »
Is het jullie ook opgevallen dat Marit haar vrijstelling in haar hand had tijdens de executie? Vond ik persoonlijk een beetje raar, maar we weten denk ik allemaal wat er op een vrijstelling staat...

Zal vanmiddag proberen een screenshot te maken en het nog eens terugkijken.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #91 Gepost op: 13-01-2012, 08:08:41 »
Niet alleen de overgang van lucht naar berg en berg naar de vlakte met stenen lopen mooi door, maar er is ook nog een overgang te zien in die vlakte zelf die mooi doorloopt.

Dit is een prachtige analyse maar ik ben niet overtuigd. Marit lijkt een doel aan te wijzen dat rechts van de Molfotorand ligt (16:07). Op haar foto meen ik de tafelberg op de linkerhelft te zien (16:02). Als het stukje van de Molfoto daar meteen rechts van ligt dan is de Molfoto juist niet van Marit (noot: sfeerbeeld William is van 17:22).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #92 Gepost op: 13-01-2012, 10:55:47 »
Dit is een prachtige analyse maar ik ben niet overtuigd. Marit lijkt een doel aan te wijzen dat rechts van de Molfotorand ligt (16:07). Op haar foto meen ik de tafelberg op de linkerhelft te zien (16:02). Als het stukje van de Molfoto daar meteen rechts van ligt dan is de Molfoto juist niet van Marit (noot: sfeerbeeld William is van 17:22).

Wat er te zien is op Marit's foto kan ik inderdaad niet goed plaatsen met het shot vanaf de Dakota... maar ik heb dat alleen op hele lage kwaliteit, waarbij de bovenhelft van de foto niet zichtbaar is door weerspiegelend zonlicht.

- Als Marit de foto rechts van de "tweede" mol foto heeft, zou het volgens mij met zee moeten beginnen en dat is volgens mij niet het geval. (De rechter rand van haar foto is op een gegeven moment te zien.)
- Volgens mij moet die losse tafelberg wél op de foto van de mol staan, gezien waar de foto begint.
- Vooral het tweede punt waar Marit naar wijst kan volgens mij alleen rechts van die tafelberg zijn.

Daarom mijn conclusie dat het wel hetzelfde moet zijn, of de foto's moeten overlap hebben met elkaar. (Maar ik moet zeggen dat ik er minder diep in ben gegaan, dan met meninge lokatie speurtocht de afgelopen jaren.)

Wat het lastig maakt is dat de vage berg op de achtergrond t.o.v. die tafelberg echt heel flink verschuift afhankelijk van waar het is opgenomen. Het stukje berg waar ik nu de foto overheen heb gelegd zit bij het shot met Marit en Tim bijna tegen de berg aan, terwijl vanaf de Dakota William er volledig tussen past. Om deze vraag met zekerheid te kunnen beantwoorden is het dus van belang om de exacte plek vanaf waar de foto's genomen zijn te weten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #93 Gepost op: 13-01-2012, 11:31:42 »
Is het jullie ook opgevallen dat Marit haar vrijstelling in haar hand had tijdens de executie? Vond ik persoonlijk een beetje raar, maar we weten denk ik allemaal wat er op een vrijstelling staat...

Zal vanmiddag proberen een screenshot te maken en het nog eens terugkijken.

Viel me ook op - maar er vielen me geen signaal-pogingen en dergelijke op. Zou ook wel beetje te obvious zijn.


--

Marit puzzelt over de getallen van het slot. (42 schoenmaat van Tim, 3 van trio en de 6 van juni).

Tim geeft zelf door middel van handopsteken aan dat hij een kreeft is - i.e. geboren tussen  22 juni en ca. 22 juli.

In een humor tv special op de Monica da Silva site wordt echter vermeld dat zijn geboortedatum 5 juli '77 zou zijn.  ???


Officieele WidM-site geeft ook 5 juli. Neem toch niet aan dat ze daar opzettelijk incorrecte biografische informatie gaan zetten voor een halfbakken hint.
Denk dus dat we wel kunnen aannemen dat 5 juli correct is.

Dus dan zou Marit -al dan niet opzettelijk- het incorrect hebben.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2012, 13:14:55 »
Officieele WidM-site geeft ook 5 juli. Neem toch niet aan dat ze daar opzettelijk incorrecte biografische informatie gaan zetten voor een halfbakken hint.
Kennelijk zit ik er overheen te kijken, waar staat het? In zijn bio zie ik alleen juli staan?

Ik weet het niet. Ik vind Marit van alle kandidaten op een of andere manier het minst natuurlijk overkomen. Het probleem is echter dat dit ook gewoon kan liggen aan 'je niet op je gemak voelen' bijvoorbeeld. In de interviews leek het alsof ze het gevoel had dat er hooggespannen verwachtingen waren die ze waar moest maken (wat dan als kandidaat weer een beetje raar is maar ze lijkt me ook wel iemand die hoge eisen aan zichzelf stelt).

Ik ben nog steeds niet erg overtuigd maar ietsje meer dan anderen, al twijfel ik nog wel over Anne-Marie. In deze aflevering veel minder onder de aandacht gebracht, en reageerde minder primair (voor iemand met zo'n gulle lach als zij)op Dio's opmerking over niet kunnen autorijden dan Marit bijvoorbeeld. Ik ga er tenminste van uit dat de mol van dit feit op de hoogte zou zijn en in de jeeps wil zitten als bestuurder.  ;)


Eta: Vorig jaar vond ik Pepijn merkwaardig rustig (itt Patrick en de anderen) over de 3 joker affaire van Jan. Dat bleek ook anders te liggen, kennelijk was Patrick hierover echt verbaasd of hij speelde het. Maar zo'n fantastisch acteur was hij niet mi want zijn reactie bij de zogenaamde vrijstelling o.a. was duidelijk gespeeld.  ::)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 13:22:39 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2012, 13:22:29 »
Marit van alle kandidaten op een of andere manier het minst natuurlijk overkomen. Het probleem is echter dat dit ook gewoon kan liggen aan 'je niet op je gemak voelen'

Ja maar ik vind haar ook het minst natuurlijk overkomen op relax momenten. Namelijk de biechten. Elk jaar roepen de mollen ook wel weer idiote dingen (het omranden van Jon, Toen zeggen van Inge, Patrick verleden jaar ook). Helemaal in deze groep die tot nu toe alle opdrachten verknald heeft is het wel opvallend dat Marit de enige is die diep doordenkt over BEDACHTE hints… omdat het anders zo jammer is voor het programma… de crew heeft er immers zo hard op gebroed ;) Dus hoe onnatuurlijker hoe groter de kans op molzijn  ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2012, 13:26:16 »
Dus hoe onnatuurlijker hoe groter de kans op molzijn  ::hypocriet::

Ja daarom zei ik het juist uiteraard..  ;)
Het punt is dus alleen dat ik er niet helemaal uitkom of dit ligt aan molschap of iets anders.
Ze heeft iets heel ongemakkelijks over zich waar moeilijk de vinger op te leggen is.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #97 Gepost op: 13-01-2012, 14:33:28 »
Kennelijk zit ik er overheen te kijken, waar staat het? In zijn bio zie ik alleen juli staan?

Misschien zag ik wel spoken - kan het inmiddels ook niet meer vinden.  ???
Vreemd :-\\

Ik probeer hier toch werkelijk waar niet een Williampje te doen - door de boel eens lekker te verwarren  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2012, 14:47:44 »
Ze heeft iets heel ongemakkelijks over zich

Daar zijn we het dus over eens, enige puntje wat ik erbij aanvul is dat ze ook het minst van alle kandi's natuurlijk overkomt op biechtmomenten. Namelijk komt zij met diepe doordenkers over hints. Of althans, ze is dan niet zozeer ongemakkelijk als wel toont ze een acteerwerkje, ze dreunt iets op. Ik vind het allemaal niet natuurlijk overkomen in elk geval, het past niet bij een kandidaat die nog niets van het spel wist en er nog weinig diep over heeft kunnen nadenken.

Trouwens, hulde Rat voor de analyse, en hulde aan Erik's blog waar ik er voor het eerst over las: ik vind deze gevonden 2e foto wel de grootste hint van de serie tot nu toe! Nu Dio ook weg is blijven er op basis van deze hint wel ERRUG weinig molkandidaten over.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2012, 14:50:48 »
Daar zijn we het dus over eens, enige puntje wat ik erbij aanvul is dat ze ook het minst van alle kandi's natuurlijk overkomt op biechtmomenten. Namelijk komt zij met diepe doordenkers over hints. Of althans, ze is dan niet zozeer ongemakkelijk als wel toont ze een acteerwerkje, ze dreunt iets op. Ik vind het allemaal niet natuurlijk overkomen in elk geval, het past niet bij een kandidaat die nog niets van het spel wist en er nog weinig diep over heeft kunnen nadenken.
Ik vind Marit ook rare dingen zeggen tijdens de biechts... Als ze niet de mol is, verwacht ik dat ze er snel uit ligt (of anders veel geluk heeft), ze lijkt zich absoluut te veel bezig te houden met onbelangrijke zaken.