Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120311 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #180 Gepost op: 20-01-2012, 18:07:12 »
opdracht goed uitgevoerd om Maarten op het verkeerde been te zetten

Waarschijnlijk was het plan van de mol hier dus om wel te slagen in het belletje. Om vervolgens te vertrouwen op het 'niet alles is wat het lijkt'. Maar de regie had vast gedacht dat de mol helemaal niet in dit groepje zou zitten (kans van 2 op 8 dus maar een kwart).

In elk geval: met cijferaar Maarten naar huis lijkt de cijferhint (die wiskundige verwijzingen die overal opduiken) meer op Marit met haar 4263 dan op iemand anders te wijzen. Zeker als Hadewych MINis straks ook vertrokken is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #181 Gepost op: 20-01-2012, 18:44:20 »
Marit is het niet denk ik.. ze zag en de groep waardoor er ze snel kon bellen..
toen ze tim aan de telefoon had en tim niet herhaalde wat ze zei, bleef ze doorhameren dat tim het tegen de groep moest zeggen..
Tim deed hier overigens wel heel vaag, door en de telefoon niet te horen en niet te willen delen wat marit zei en vervolgens twijfel te zaaien om wel naar binnen te gaan..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #182 Gepost op: 20-01-2012, 20:21:59 »
Marit die het niet erg vind dat ze niet in de speedboot hoeft, want ze heeft helemaal "niets met water zelfs". Daarom heeft ze campinglife gedaan, waar ze constant te zien is in en op het water, als je daar werkelijk zo'n hekel aan hebt....   ::oink::  ::pinokkio::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #183 Gepost op: 20-01-2012, 21:35:03 »
heeft helemaal "niets met water zelfs"

Dat ja! En nog iets wat me weer opviel. Haar constante uitroepen tijdens opdrachten "want ik vertrouw jou niet". Naar Liesbeth, nu ook weer in de vooruitblik naar de fietsopdracht naar Anne Marie... mooi staaltje psychologische oorlogsvoering 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #184 Gepost op: 20-01-2012, 23:22:38 »
Na de derde herhaling gezien te hebben schrijf ik Marit toch niet helemaal af. Ze pakt wel €1000, maar is daarentegen wel een beetje wispelturig op de toren. Ze weet niet precies hoe vaak de tuba klinkt, ze is niet erg overtuigd van IJsland als vierde eiland, ze houdt niet van water... Aan de andere kant is zij wel degene die op de toren zegt dat de groep eraan komt. Dat had ze best kunnen laten. En bij het het lezen van de woorden bij pimpampet laat ze toch vooral Hadewych het werk doen.

Voor deze aflevering schatte ik haar molkansen heel hoog in, met reden, en dat wil ik niet door één aflevering teniet laten doen. Ze is niet bepaald mijn nummer één, maar wie weet wat volgende week brengt.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #185 Gepost op: 20-01-2012, 23:37:07 »
ik hoorde de tuba de eerste x ook maar 8x en ze zegt zelf vrij snel of was het nu 9 en dan telt ze opnieuw..
ze ziet idd de groep en ze blijft bij de telefoon ook tegen tim doorhameren dat ie dat tegen de hele groep moet vertellen als tim niet herhaalt wat ze zegt..

ze zegt zelfs letterlijk ben je bij de groep.. tim: ja.. marit: moet je wel tegen de groep zeggen..
tim: ok.. accoord... marit: ja zeg het dan!

hier controleerde ze tim zo duidelijk en bleef ze aan de lijn tot dat ze zeker wist dat tim het tegen de groep had gezegd en dat de boodschap aan was gekomen..

Ik verdenk marit hierdoor zelf niet meer.. maar ik snap het wel hoor.. ik wil tim en william ook nog niet na 1x geld kiezen afschrijven..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #186 Gepost op: 21-01-2012, 09:33:20 »
In de toren kan het zijn dat Marit als mol is uitgegaan van het "niets is wat het lijkt"-principe terwijl het hier juist alles was wat het leek. Maar die 1000,- steken mij  ::ohno::
En daar heb je de titel van de aflevering te pakken: Geen Toneel.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #187 Gepost op: 21-01-2012, 10:49:52 »
Tja vorig jaar was er ook een 'Iets is wat het lijkt' verhaal (afl 4), dus 'Geen Toneel' zou een variant hierop kunnen zijn ja.

En geld verdienen voor de pot in de jeep opdracht onder meer was voor Patrick ook niet zo'n probleem.
Die had daar ook makkelijk minder constructief kunnen zijn.

Ik ben het er wel mee eens dat het vrij onnodig is. Het enige wat ik als verklaring kan bedenken is dat ze als kandidaat niet geloofwaardig zou zijn door jokers weg te geven, daar zijn nep mollen al volop mee bezig en dat maakt ze verdacht zeker na vorig jaar (actie tussen Patrick en Art).

Ik vind dat zelf een wat zwakke uitleg eigenlijk en ben als altijd geneigd te denken dat de meest plausibele optie de meest waarschijnlijke is.

Dus tenzij Marit in volgende aflevering toch ineens weer echt mols gaat doen, gaat de verdenking wat mij betreft op een laag pitje en beperkt worden tot 'in de gaten houden'.

Enige probleem is wel dat ik echt geen idee heb wie ik dan in de gaten moet gaan houden omdat het zo onderhand voor bijna iedereen een wat onsamenhangend verhaal wordt waar ik tot nu toe (muv Frits wellicht) weinig mols van kan maken.  :-\\

« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 11:50:49 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #188 Gepost op: 21-01-2012, 16:26:19 »
Ik bedenk me ineens iets!

Marit zit de hele aflevering in de kleinste groep.

Pim Pam Pet => 6 mensen op het water, 2 ontcijferaars, waaronder Marit.

Jokers: 3 van de 8 pakken geld, waaronder Marit

Rondleidng: 6 mensen in de stad, 2 op de toren, waaronder Marit.


Maarten zet op de grootste groepen in en valt ondanks 1 joker in deze aflevering af. Indien Marit de mol is, is dit volkomen logisch. Marit zat nooit in de grootste groep. 


(verklaart nog niet waarom Marit 1000 euro pakte, maar de Liesbeth tunnel staat me tegen en de anderen overtuigen me niet echt, dus ik houd nog een klein beetje vast aan de laatste strohalmen)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #189 Gepost op: 21-01-2012, 16:30:46 »
Marit zit de hele aflevering in de kleinste groep.

Maarten zet op de grootste groepen in en valt ondanks 1 joker in deze aflevering af. Indien Marit de mol is, is dit volkomen logisch. Marit zat nooit in de grootste groep. 

Hmm, leuk !
Maar ze stellen ook vragen over vorige afleveringen toch ? Hoe zat Marit toen qua groepjes ?  :P
« Laatst bewerkt op: 21-01-2012, 16:34:40 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #190 Gepost op: 21-01-2012, 16:34:05 »
Marit die het niet erg vind dat ze niet in de speedboot hoeft, want ze heeft helemaal "niets met water zelfs". Daarom heeft ze campinglife gedaan, waar ze constant te zien is in en op het water, als je daar werkelijk zo'n hekel aan hebt....   ::oink::  ::pinokkio::
Ik heb het ook niet heel erg met water. Dat wil niet zeggen dat ik nooit zwem, aan het strand lig of een glas water drink, maar meer dat ik nooit hou van dingen als kanoën, raften of een nieuwjaarsduik. (Had Marit trouwens geen nieuwjaarsduik gedaan, met een foto op twitter?). Maar goed, als je snap wat ik bedoel: niet van water houden wil niet meteen zeggen dat Marit nooit in een zwembad ligt.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #191 Gepost op: 21-01-2012, 17:37:36 »
Ik bedenk me ineens iets!

Marit zit de hele aflevering in de kleinste groep

Ja, dat schreef ik hier gisteren al
Opvallend trouwens op die toren dat zij alles goed doet en Maarten er vervolgens uitvliegt aka die heeft niks op haar ingevuld. Zeker omdat hij telkens voor 'de grote groep' gaat in het spreiden en Marit telkens in de kleine groep zat gedurende de hele aflevering


Maar beter goed gejat dan slecht bedacht  ;) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #192 Gepost op: 21-01-2012, 17:51:23 »
Maarten er vervolgens uitvliegt aka die heeft niks op haar ingevuld. Zeker omdat hij telkens voor 'de grote groep' gaat in het spreiden en Marit telkens in de kleine groep zat gedurende de hele aflevering.

Marit zat in het oogpunt van Maarten echter wel in de grotere groep 'De mol is een vrouw' t.o.v. de kleinere groep 'De mol is een man'.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #193 Gepost op: 21-01-2012, 18:06:32 »
En wat betreft de joker van Maarten.. de meeste kandidaten hadden een joker. Dus zoveel voorsprong gaf dat ook weer niet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #194 Gepost op: 21-01-2012, 18:11:34 »
En wat betreft de joker van Maarten.. de meeste kandidaten hadden een joker. Dus zoveel voorsprong gaf dat ook weer niet.
Toch waren er maar 3 anderen die een joker hadden ingezet (Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie). Frits en William zetten hun jokers niet in.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #195 Gepost op: 21-01-2012, 18:20:49 »
Klopt, Maarten moet het dus echt faliekant verkeerd gedaan hebben met zijn spreidmethode. Jokervoordeel en dan ook telkens de grote groep dus grote kans.... en dan de allerslechtste zijn. Dat kan alleen bij uitzonderlijke omstandigheden, dus bij een mol die maar steeds in kleine groepjes zat, nu juist iets waarin Marit grossiert  ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #196 Gepost op: 21-01-2012, 18:22:42 »
Ja, dat schreef ik hier gisteren al  

Maar beter goed gejat dan slecht bedacht  ;) ::ok::

Ahum.
Als we er vanuit gaan dat Maarten nog steeds zijn keuzes volledig statistisch beredeneerd heeft, dan moet de mol haast wel in de kleinere groepjes gezeten hebben deze aflevering. (met de aantekening dat hij misschien gewoon het minste wist van de andere kandidaten, of dat de vragen express spreiding moeilijker maakt, of dat alle andere kandidaten al weten wie het is - erg onwaarschijnlijk) Dat zou vooral wijzen naar Marit, die bij de boot bij de groep van 2 (met Hadewych) zat en bij de toren ook (met Maarten zelf). Nu schrijft iedereen hier haar af nadat ze teveel geld verdiend zou hebben deze aflevering, maar ik ben er nog niet al te zeker van..

 8)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #197 Gepost op: 21-01-2012, 18:30:58 »
Ahum

Haha, wedstrijdje? Het komt in elk geval bij meerdere molloten op in de loop van de tijd dus we hebben dezelfde logica ::)

Maarre, ik zie niks van je hoor, Gisteren om 11:00:18 ???

Zal dan in een verkeerd topic hebben gestaan dat ik niet heb gezien maar beter goed gejat dan slecht bedacht blijft staan hoor dus was jij elders eerder dan win jij op tijd  ::ok:: :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #198 Gepost op: 21-01-2012, 18:36:23 »
Zal dan in een verkeerd topic hebben gestaan dat ik niet heb gezien maar beter goed gejat dan slecht bedacht blijft staan hoor dus was jij elders eerder dan win jij op tijd  ::ok:: :-*
Ha, bedankt. Ben hier nog niet altijd even wegwijs!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #199 Gepost op: 21-01-2012, 19:58:26 »
Waarom pakt Marit niet gewoon 2 jokers en zegt tegen Frits en Tim dat ze er maar 1 heeft gepakt?
...óf niet!