Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120308 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #200 Gepost op: 21-01-2012, 20:07:03 »
Waarom pakt Marit niet gewoon 2 jokers en zegt tegen Frits en Tim dat ze er maar 1 heeft gepakt?

Die kunnen toch meekijken? Volgens mij staan ze niet heel ver...

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #201 Gepost op: 21-01-2012, 20:23:34 »
Ik heb niet gehoord dat ze dat gezegd heeft.
En als ze dat wel gezegd zou hebben, hoe zou ze die dan nu willen geven?
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #202 Gepost op: 21-01-2012, 20:55:27 »
Hmm, leuk !
Maar ze stellen ook vragen over vorige afleveringen toch ? Hoe zat Marit toen qua groepjes ?  :P

Er vanuit gaande dat Maarten zichzelf niet mee telt:

Vliegtuig: Marit in de kleinste groep. (hoewel aannemelijk is dat Maarten denkt dat de mol niet aankomt)
Gletsjer: Marit zit in de grootste groep
Vrijstelling: Marit zit in de kleinste groep (mensen met vrijstelling)

Trap: Er is maar 1 groep
Rooksignalen: Marit zit in de grootste groep (Maarten is zelf de kleine groep)
Jeeps: Marit zit in een van de 2 grootste groepen. (Maarten zit in een auto met 3 anderen. In de andere auto zitten 3 anderen)

Pimpampet: Marit in kleinste groep
Jokers: Marit in kleinste groep
Rondleiding: Marit in kleinste groep


In aflevering 1 kun je Marit ook 2 keer in de kleinste groep plaatsen. Maarten zal ook wel een aantal antwoorden fout hebben. Maar uitgerekend in de aflevering waarin Marit continu in de kleinste groep zit, valt Maarten uit. Best opvallend

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #203 Gepost op: 22-01-2012, 10:49:06 »
Marit in kleinste groep

Daarbij komt dus dat er vele vragen zijn, zoals schoenmaten of waar de mol zat aan tafel of in welke slaapkamer, dat de groepen even groot zijn. Hij zal daar dus niet in hebben gezet op Marit, volgende de verse goede herinneringen op de toren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #204 Gepost op: 22-01-2012, 11:44:32 »
Vliegtuig: Marit in de kleinste groep. (hoewel aannemelijk is dat Maarten denkt dat de mol niet aankomt)
Aan het einde staan er 5 mensen bij het vliegtuig: Anne-Marie, William, Frits, Dio en Hadewych.
Er waren 10 mensen toen dus waarom zit Marit in de kleinste groep? De verdeling is gelijk, lijkt me?
Citaat
Gletsjer: Marit zit in de grootste groep
Zelfde verhaal:
De groep is opgesplitst in 2: Groep zoekt en brengt in kaart, groep twee pakt de kokers,
5-5. Hiezo zit Marit nu ineens in de grootste groep, waarop is dat gebaseerd?
Citaat
Rooksignalen: Marit zit in de grootste groep (Maarten is zelf de kleine groep)
Jeeps: Marit zit in een van de 2 grootste groepen. (Maarten zit in een auto met 3 anderen. In de andere auto zitten 3 anderen)
Als hierover een vraag is geweest neem ik aan dat de vraag was:
Waar bevond de Mol zich gedurende de jeep/schrijf opdracht:
a. Bij de aanstuurders.
b. In de linker jeep.
c. In de rechter jeep.

Nu is het zo dat als de mol zich in de jeep met minder mensen bevond, de aanstuurders nog altijd de kleinste groep waren.
Gezien het 'kiezen voor de grootste groep' principe van Maarten heeft hij hier echter waarschijnlijk voor de jeep met 4 pax gekozen idd.
Citaat
Pimpampet: Marit in kleinste groep
Jokers: Marit in kleinste groep
Rondleiding: Marit in kleinste groep

Tja. Het hangt wel af van de vragen die er precies gesteld zijn, lastig te zeggen.
Maar als je uitgaat van logica moet ik zeggen dat een vraag als 'de mol kreeg geen joker, 1 joker, 2 jokers' een gebruikelijke is.
- 3 mensen namen de envelop en geen joker (William, Tim en Marit).
- 4 mensen namen een joker (Liesbeth, Hadewych, Maarten, Anne-Marie)
- 1 persoon nam twee jokers (Frits).

In dat geval zou de kleinste groep Frits zijn uiteraard, maar gesteld dat hij zijn kansen zou spreiden, zou hij qua verdeling idd voor de grotere groep hebben gekozen.

We weten uiteraard de vragen niet maar we weten wel dat Marit vwb de laatste aflevering vooral tot de kleinere groepen behoorde.

Desalniettemin heb ik nog steeds behoorlijke vraagtekens en een behoorlijk voorbehoud.
Dat kan ook de opzet zijn (i.e. een Liesbeth lijkt me zodanig door de strot geschoven dat ik onderhand echt hoop dat zij het niet is..) maar ben zeker nog niet overtuigd.

Ik moet wel zeggen dat ze op de toren vaag bezig is. Maarten die zelf op eiland 4 komt sja. Je kan ertegenin gaan maar wat heeft dat voor zin als er toch al twijfel 3/4 is en je met enkele seconden het andere telefoonnummer kan draaien.  ::)
Ze zat daar sws met een zeer alerte en zeer betrouwbare andere speler dus haar acties daar zijn moeilijk te interpreteren..

De vraag blijft: Waarom €1000,- pakken als je een goed excuus had dat niet te doen. Daar kom ik vooralsnog niet uit maar laten we kijken wat volgende aflevering brengt.  :)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 11:50:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #205 Gepost op: 22-01-2012, 12:09:19 »
verdeling is gelijk, lijkt me?

Ik las dit eerst ook verkeerd maar later werd uitgelegd dat Maarten in deze berekeningen zelf niet is meegeteld. Dus het klopt wel.

De grote vraag 'Waarom €1000,-' is al wel beantwoord hierboven. Ze staat daar als allerlaatste, vol in de spotlights, vol kennis dat de envelop geld opbrengt, en in de wetenschap dat de jokers direct naar zogenaamde concurrenten moeten.

Ik vind het een gewaagde en aparte mol-strategie om toch tegen de stroom in die 1000 te pakken. Al jaren is immers het credo; pakt iemand geld, dan kan je strepen als mol. Ik was daar ook van. En al jaren smijten de mollen met jokers en vrijstellingen. Wat dat betreft is Frits de mol aan het spelen.

Leuk toch dat Marit nu eens gedacht heeft: ik ga maximaal voor ontlading als mol, nu dat zo mooi kan in de schijnwerpers. Ik speel dat ik mijn concurrenten niet wil helpen met jokers, zo verwoordt ze het ook duidelijk naar Art, en ga voor het geld dat ik die ochtend toch al uit de pot gehouden heb door het lezen razend slecht te doen. Het is duur betaald maar wel weer eens een keertje een andersoortige actie voor de mol in tegenstaande de oude credo's.



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #206 Gepost op: 22-01-2012, 12:12:36 »
@ Supernova: Maarten telt zichzelf niet mee. Als er 2 groepen van 5 zijn, is de groep waar Maarten niet in zit de grootste groep.

Hij legt het in aflevering 1 zelf zo uit. Ik ben zelf een man, en ik ben het niet. Dus de kans dat het een vrouw is, is groter. Daarom noem ik vanuit Maartens perspectief steeds niet het aantal mensen, maar het aantal ANDERE mensen.

Bij de Jeeps zitten er 3 mensen bij Maarten in de auto, en 3 in de andere auto. Die groepen zijn voor Maarten even groot. Dus noem ik beide groepen.


Zie topic 'wie is mol niet' ( http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44793.msg1368790#msg1368790 ) voor hoe ik dit precies geteld heb.


Die 1000 euro blijft me ook dwars zitten, maar de mensen die wel jokers pakten doen muv Liesbeth genoeg goed om niet de mol te zijn. En Liesbeth ligt er idd te dik bovenop en zou het eigenlijk niet mogen zijn.


Ik hoop ook dat volgende aflevering nog ergens een aap uit de mouw komt. Bijvoorbeeld schermen afkopen ten koste van een joker of 1000 euro uit de pot. Dan kun je beter geen joker hebben :)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 12:18:08 door Qper »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #207 Gepost op: 22-01-2012, 12:24:22 »
@ Supernova: Maarten telt zichzelf niet mee. Als er 2 groepen van 5 zijn, is de groep waar Maarten niet in zit de grootste groep.
Klopt hij heeft dit gezegd in vergelijking van sexe.
Ok gelijke groepen vwb visie Maarten.
Hij noemde echter alleen Tim tot nu toe dus wellicht heeft hij dan, all things being equal, gekozen voor zijn jeep?
Daar had hij ten slotte ook het meeste zicht op.

Citaat
Die 1000 euro blijft me ook dwars zitten, maar de mensen die wel jokers pakten doen muv Liesbeth genoeg goed om niet de mol te zijn. En Liesbeth ligt er idd te dik bovenop en zou het eigenlijk niet mogen zijn.
::rofl::
Ach ja wat mij betreft hadden Kim en Jon het ook niet 'mogen' zijn dus whatever. Maar dat lag niet aan de edit in all fairness..  ::tandpastasmiley:: (en ja, dit is slechts een mening..).
Maar ik hoop inderdaad wel dat het niet Liesbeth is omdat 'op een presenteerblaadje-obvious' gehalte in alle aspecten (inclusief edit..) eigenlijk alle moeite tot speuren tot niks reduceert.
Citaat
Ik hoop ook dat volgende aflevering nog ergens een aap uit de mouw komt. Bijvoorbeeld schermen afkopen ten koste van een joker of 1000 euro uit de pot. Dan kun je beter geen joker hebben :)
Tja.
Er is een rood scherm in afl 4 sws, voor zover we kunnen zien. Dus ik neem aan dat er iets gaat gebeuren sws, ja. Aflevering 4 is de meest logische om een NEL te hebben in ieder geval dus..  :)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 12:35:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #208 Gepost op: 22-01-2012, 12:43:15 »
Er is een rood scherm in afl 4 sws, voor zover we kunnen zien. Dus ik neem aan dat er iets gaat gebeuren sws, ja. Aflevering 4 is de meest logische om een NEL te hebben in ieder geval dus..  :)

Ja, je bedoelt http://www.youtube.com/watch?v=GDJALV7ksDk&list=UU4DDCGMDC5HBh0znUsFTORQ&index=5&feature=plcp ?

Toch benieuwd of er uit de onderhandelingen alsnog is gekomen dat dit rode scherm wordt afgekocht.

Maar wat is een NEL ??? Een IJslandse sjekkel ofzo?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #209 Gepost op: 22-01-2012, 12:45:26 »
Ja, je bedoelt http://www.youtube.com/watch?v=GDJALV7ksDk&list=UU4DDCGMDC5HBh0znUsFTORQ&index=5&feature=plcp ?

Toch benieuwd of er uit de onderhandelingen alsnog is gekomen dat dit rode scherm wordt afgekocht.

Maar wat is een NEL ??? Een IJslandse sjekkel ofzo?

Ja dat bedoelde ik ja vandaar de eerder geplaatste youtube aangaande dit.  ;)
NEL = Non Elimination.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #210 Gepost op: 22-01-2012, 13:20:23 »
NEL = Non Elimination.

Jee, hoorde dit in mijn molloten-woordenboek? Ik lig nogal achter merk ik  ::rofl:: :o :) ::) :-[ ::schaam:: ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #211 Gepost op: 22-01-2012, 13:32:55 »
Jee, hoorde dit in mijn molloten-woordenboek? Ik lig nogal achter merk ik  ::rofl:: :o :) ::) :-[ ::schaam:: ::oink::

Amerikaans reality show-woordenboek.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #212 Gepost op: 22-01-2012, 21:39:28 »
Waar bij vele de tunnel die naar Marit leidt is ingestort, graaf ik de mijne nog vrolijk verder. Althans, in ieder geval tot en met de volgende aflevering. Een aflevering waarin de kandidaten ‘zullen onderhandelen over de toekomst’, aldus Art. Onderhandelen kan echter alleen als beide partijen iets hebben waarover te onderhandelen valt; een pot van 2500 euro is dan wellicht een magere inzet. Is dit de reden dat Marit de afgelopen aflevering zeer subtiel te werk is gegaan?

In de eerste opdracht kan een mol vanuit iedere positie saboteren, maar nooit helemaal voorkomen dat er geld in de pot komt. Marit kiest er op assertieve wijze voor om de geschreven woorden te ontcijferen, en blijkt hier erg rap in te zijn mits het woord duidelijk geschreven is. Het volgen van een logische reeks is voor haar echter niet weggelegd: ‘Michael Jordan, Maarten.. Ken ik een sporter die Maarten heet? Oja, er staat er een voor me. Maar Michael Phelps ken ik ècht niet’. Of deze: ‘Madrid, Milaan, Mos... terd?’. Bij deze opdracht heeft Marit toch geld weten weg te mollen.

Bij de tweede opdracht is Marit plotseling een stuk minder assertief. De keuze van andere deelnemers kan ze niet beinvloeden, maar door als laatste naar voren te stappen heeft ze gezien dat slechts twee deelnemers de verleiding van de jokers hebben kunnen weerstaan. Jokers heeft ze zelf blijkbaar niet nodig. Zou het belangrijker zijn om nu extra geld in de pot te stoppen zodat er in de volgende aflevering ‘beter’ onderhandeld kan worden? – de volgende opdracht is in principe eenvoudig te mollen en is op dat moment nog niet gespeeld.

De derde opdracht staat Marit samen met Maarten op de toren. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de mol invloed heeft gehad op deze keuze. Toch speelt ze op de toren een merkwaardige rol, die naar beide kanten kan worden uitgelegd. Ze raadt enthousiast de antwoorden, maar zaait hierbij wel verwarring. Als ze de mol is weet ze dat het antwoord dat Maarten opschrijft op de vraag ‘hoeveel eilanden zie je?’, fout is. Bovendien lijkt er over dit antwoord geen twijfel te bestaan bij Maarten. Vervolgens probeert ze bewust meerdere mogelijkheden te creeren bij de antwoorden op de andere vragen – 8 of 9 toonsoorten?. Dit kan zij bewust hebben gedaan, zodat bij een verkeerd telefoonnummer juist déze cijfers worden veranderd en níet het antwoord waarvan ze weet dat het fout is. Waarschijnlijk was het mollen dus gelukt als Maarten niet terug was gekomen op het aantal eilanden (verder speculerend: hier tegenin gaan heeft weinig zin, omdat Maarten dit nummer als eerste zal willen veranderen). De mol moet het dus over een andere boeg gooien. Er moet gezegd worden dat ze als eerste de andere groep aan ziet komen. Ze kan er voor kiezen om haar mond te houden, maar in plaats daarvan wekt ze het vertrouwen van Maarten door dit enthousiast te melden. In het telefoongesprek is ze vervolgens zeer duidelijk in haar aanwijzingen, waardoor de groep het geld binnensleept. Misschien hoopte ze dat juist de duidelijke instructies weer vragen zouden oproepen in de groep, met name bij een figuur als William. Gegokt en verloren door de mol?

Verder is het mij opgevallen dat Marit sinds aflevering 1 bij de ene opdracht zeer assertief is, en bij de andere opdracht juist zeer afwachtend is. Misschien het meest merkwaardige van deze aflevering vond ik het volgende: de eerste aflevering is er -500 euro binnengesleept. Na de tweede aflevering staat de pot op 2500 euro. Bij beide afleveringen heeft Marit door haar acties geld uit de pot weggehouden, of geprobeerd weg te houden. Deze derde aflevering is veel geld verdiend, en juist deze aflevering handelt Marit hier en daar in het groepsbelang. Toeval? Of zou een groter bedrag in de pot van belang zijn voor de onderhandelingen in aflevering 4 – en daarbij indirect ook voor de mol? Tijd zal het uitwijzen..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #213 Gepost op: 22-01-2012, 22:01:34 »
Het meeste wat je zegt is hier al voorbijgekomen en voor de Marittunnelaars aanvaard ::trots::. Ik verschil wel bij wat dingetjes van mening;
dat ze als eerste de andere groep aan ziet komen

Juist. En de hele manier van optreden van Marit wijst er juist op dat ze wilde anti-mollen. Dus het 'niets is wat het lijkt' principe uitbaten. Het was ook te lastig Maarten af te houden van contact met de groep. Als het Marit niet was gelukt had hij op zeker moment de telefoon wel genomen en hier en daar een ander cijfer ingetoetst want ze konden toch ongelimiteerd bellen lijkt mij. De grap was juist dat Marit hoopte op een doordenkertje van de groep, dat ze dus juist wel zouden binnengaan. Anders slaat de hele opdracht ook nergens op, die was zo weird... en zou dan aflopen met een sisser, een anti-climax. Wat achteraf toch goed bleek.

Ik voel me verder helemaal niet comfortabel met mollen die een groter bedrag in de pot willen om in de 4e ronde het er weer uit te halen. Dan doen de eerste 3 afleveringen er dus helemaal niet toe. Nee, ik denk dus eerder aan een rood scherm voor Marit (zie andere topic). Vooraf is op ieders hoofd dan al een prijs gezet voor hoeveel geld die speler behouden ('gered') mag blijven. En Marit heeft met de laatste +1000 veel krediet opgebouwd dat ik zomaar zie dat er nog veel meer de pot uitgaat dan zij er hier instopte >:D.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #214 Gepost op: 22-01-2012, 22:06:15 »
Marit is bij mij bijna zo goed als doorgestreept vanwege voornamelijk de positie waar ze zelf voor koos bij de boten (slechste molpositie ever!! het voorlezen van dingen die andere hebben opgeschreven samen met een medekandidaat nog wel..) vanwege het telefoon gesprek met Tim (het blijven hameren op dat tim duidelijk moest zijn en het tegen de rest moest zeggen alsvorens ze wilde ophangen) en vanwege de hele torenopdracht (de groep idd zien en de opdracht gewoon goed uitvoeren..)..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #215 Gepost op: 22-01-2012, 22:21:41 »
bij de boten (slechste molpositie ever

Uhh? Ze heeft juist de allerbeste, de sleutelpositie! Ze verknalt alles wat daarvoor geprobeerd is door de andere 6 (jammer alleen dat Hadewych er ook nog bijstond)! Ik krijg juist meteen het Patrick-gevoel van de oerwoudopdracht verleden jaar waarin hij het ook allemaal verkeerd zei  ::rofl::

Het telefoongesprek met Tim verliep dus ook goed. Door zo overenthousiast te zijn probeerde ze er een dubbele laag in te breien wat helaas door te weinigen werd opgepakt.

Donderdag wordt wel een belangrijke dag want dan moet duidelijk worden wat de laatste aflevering precies voor impact heeft gehad.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #216 Gepost op: 22-01-2012, 22:43:53 »
-Ik keek afl. 1 en 2 nog eens. Marit stelt bij de gletsjeropdracht voor om meerdere kokers mee te nemen. De manier waarop ze keihard tegen Liesbeth schreeuwt kom nou terug, kom nou terug vond ik raar. Als Liesbeth even verder wou zoeken is dat toch geen probleem? Nee, Marit moest en zou meer (lege of -500) kokers pakken. 
-Ik vond het ook een beetje raar dat ze bij de trap hard tegen Dio riep toen hij 12 als antwoord gaf: 12 tuurlijk, 12e seizoen, hallo!. Of ze ziet overal hints net als met die 4263, maar als ze deze 12 als een hint ziet voor Dio kan ze dat toch beter niet hardop roepen. Ik zie het nut van haar opmerking niet zo in eigenlijk. Het kwam ook niet als een grapje over.
Marit kan vreemde opmerkingen maken, misschien is ze gewoon zo, maar het lijkt soms wat gemaakt te zijn. Na afl.4 weet ik meer hoop ik. ::vergroot::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #217 Gepost op: 22-01-2012, 22:44:35 »
vind je dat de allerbeste positie? ow nee ik totaal niet..
je kan daar namelijk alleen maar namen niet goed lezen terwijl er ook nog eens iemand naast je staat die je kan controleren en meeleest dus het alsnog kan verbeteren.....
en wat nu als iedereen gewoon super duidelijk heeft geschreven???.. hoe wil je dan nog mollen En je maakt je als mol ook nog eens afhankelijk van wat er al voor je gebeurd is... want stel je voor dat ze gewoon superveel namen hadden opgeschreven wil je ze dan als mol allemaal zogenaamd niet kunnen lezen.. dat valt op...
 Nee ik vond dat absoluut geen sleutelpositie.. ik vond dat echt de allerslechtste positie die je maar zou kunnen hebben als mol..

vond de sleutelposities hier veel meer bij de andere teams zitten.. veel meer mol mogelijkheden... of vanuit de boot de borden missen of onduidelijk opschrijven.. of geen dingen kunnen verzinnen met een bepaalde letter.. of met je bord gewoon onduidelijk zijn of onduidelijk opschrijven of verkeerd gaan staan.. of een hele moeilijke letter kiezen... zoveel meer mogelijkheden..

« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 22:48:43 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #218 Gepost op: 22-01-2012, 23:11:47 »
Ben het er mee eens dat ze in de botenopdracht geen voor de hand liggende mollenpositie heeft gekozen. Wel heeft ze vanuit de positie die ze had eerder geld weggehouden uit de pot dan bijgedragen aan een hoger geldbedrag. Daar komt bij dat het op de andere posities misschien wel makkelijker is om geld uit de pot te halen, maar dit ook direct op zou vallen. Als jij het bord niet leest zijn er nog 2 in de boot die dit kunnen doen. Als jij geen namen verzint zijn er nog 2 die hier over na gaan denken. Een onduidelijk handschrift is mogelijk, maar compleet gebrabbel blijft verdacht. Ook een onduidelijk bord, verkeerde positie of vreemde keuze als beginletter wordt direct als verdacht opgemerkt (Maarten koos de Q). Op basis van de botenopdracht zou ik Marit dus niet afschrijven. De rol op de toren was subliem gespeeld, TOT Maarten het juiste antwoord op de eilanden besefte. Was dat niet gebeurd dan hadden ze nooit dit cijfer veranderd en dus nooit de andere groep bereikt. Ook is zij zelf degene die belt, en kan zij dus zelf bepalen met welke woorden ze de andere groep benadert in plaats van dit af te laten hangen aan Maarten. Ze kan het bericht natuurlijk niet omdraaien, want Maarten staat er nog naast. Dat ze de groep heeft opgemerkt en dit gelijk heeft doorgespeeld is opmerkelijk, maar hierdoor heeft de groep wel meer ruimte om verder na te denken over de instructies en deze wellicht in twijfel te trekken. Misschien dus een geval van gegokt en verloren.

Haar rol met de jokers blijf ik vreemd vinden, maar is voor mij nog niet genoeg om haar weg te strepen. Het knappe van het programma is natuurlijk dat alles zo in elkaar is geknipt en geplakt dat iedere kandidaat verdachte dingen doet.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #219 Gepost op: 22-01-2012, 23:18:52 »
dat sowieso idd..
ik vond haar in de aflevering met het paintballen wel weer heel verdacht.
maar vooralsnog staat ze bij mij nu niet bovenaan op mijn lijstje..
maar als ik heel eerlijk ben zijn de mensen die ik absoluut NIET verdacht er nu alle 3 al uit..  de rest zouden het allemaal wel kunnen zijn...  al staan marit hadewych en annemarie nu dan bij wel onderaan..
frits vind ik niet bijzonder verdacht maar heeft ook totaal niets gedaan waardoor ik denk nee dat kan de mol niet zijn..
de onderste 3 vrouwen hebben zeker verdachte dingen gedaan maar ook dingen gedaan waarvan ik dan weer denk nee dat zou een mol niet doen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William