Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120285 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #240 Gepost op: 24-01-2012, 14:39:36 »
als het hier Marit betrof zou je hier ook vast een mooie verklaring (excuus) voor bedenken
Zou ik zo inventief kunnen zijn? Vast niet  ::trots:: ::hypocriet:: :P :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #241 Gepost op: 24-01-2012, 15:04:56 »
Ik snap niet helemaal welke aanname je bedoeld. Het is een feit dat als de rooksignalen opdracht was gelukt er geen geld in de pot zou komen. Ik ben van mening dat Marit & Liesbeth een zeer goede strategie hadden om de code helder te communiceren. Ik vind het aannemelijk dat de mol bij deze opdracht goed haar best heeft gedaan (of zij nou wel of niet zeker wist wat Maarten had gekozen. Het lag voor de hand dat Maarten zou voorspellen dat het niet zou lukken.)
Dat de mol bij deze opdracht niet haar best had gedaan, zou ik juist de minder logische conclusie vinden.

De mol zou goed kunnen weten dat Maarten de laatste keuze in handen had..
Maar de mol kon volgens mij niet weten waar Maarten voor had gekozen.. omdat Maarten en Art met zijn 2en waren toen Maarten zijn keuze maakte..
De mol was toen inmiddels met rooksignalen bezig samen met een andere kandidaat.
Dr vanuit gaande dat het nogal zou opvallen als de mol een telefoontje krijgt of smsje of even apart wordt genomen om te vertellen wat Maarten's keuze uiteindelijk was.. lijkt het me sterk dat de Mol exact wist wat Maarten gekozen had..
Wat wel kan is dat de mol wist dat er een twist zou zijn die Maarten in handen had en dat de mol dr op heeft gegokt dat Maarten zou denken dat het fout zou gaan.. Maar ook dat is lastig om een opdracht te laten lukken.. als de mol dit wist zou het sowieso wel slim zijn om in de eerste groep te zitten idd..
Maar dan zou je als mol idd wel voor Maarten gaan als redder...
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 15:07:43 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #242 Gepost op: 24-01-2012, 15:11:26 »
Zoals ik al heb gepost, heeft ze meerdere keren haar best gedaan om de opdracht te laten lukken, terwijl hier als mol geen enkele aanleiding toe was...
Ze had mee kunnen gaan met Maarten zijn 'Ijsland is ook een eiland' theorie, al is het maar om tijd te rekken...
Hiermee is ze absoluut geen mol, en al is het zo, dan zou ze zich alleen verdacht maken bij Maarten. Een risico wat een mol kan, nee MOET nemen...

Verder vraagt ze Tim haar woorden duidelijk te herhalen (zodat de hele groep het hoort). Had ze als mol ook niet hoeven doen (juist niet). Volgens mij is zij ook nog eens degene die Maarten er op wijst dat de groep er al aan komt (waarom zou je dit doen als mol)...

Dit zijn gewoon feiten, we hebben het allemaal kunnen zien. Dit in tegenstelling tot de aanname dat er meer om de opdracht heen moet zitten, die echt nergens op gebaseerd is...

Haar actie om de opdracht met het rook zo goed mogelijk te laten gaan komt op mij dus over als een actie van een fanatieke en alerte kandidaat, niet als mollenactie.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #243 Gepost op: 24-01-2012, 15:19:13 »
@GeeDeeZet  ja ik ben het helemaal met je eens.. ik heb exact hetzelfde ook al ergens gepost.. voor mij is Marit na aflevering 3 erg gezakt en zelfs vrij onderaan komen te staan.. Vooral ook hoe ze aan de lijn bleef met Tim om er zeker van te zijn dat hij het tegen de groep zou zeggen..

De andere dingen die ze gedaan heeft vind ik ook juist er voor pleiten dat ze een kandidaat is, maar die zou je dan nog kunnen beredeneren met Reverse psychology.. alhoewel ik het dan als mol juist wellicht meer in het midden had gelaten.. door b.v te zeggen wij hebben de opdracht gekregen om tegen jullie te zeggen dat als jullie NIET naar binnen gaan jullie 2000 euro kunnen verdienen..maar wat er verder binnen is weten we niet..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2012, 15:24:11 »
Ja precies, zoiets zou ik iig wel gedaan hebben als mol.

"Jullie mogen NIET naar binnen, dan pakken we 2000 euro. Rare opdracht he? Snap het ook niet helemaal, maar jullie mogen dus NIET naar binnen komen he!"

Dus niet naar binnen?

"Nee, NIET naar binnen, ik weet ook niet waarom of wat er binnen wel ligt, maar dit is de opdracht"

 ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2012, 15:32:26 »
vraagt ze Tim haar woorden duidelijk te herhalen (zodat de hele groep het hoort

Etcetera etcetera, zijn we het allemaal over eens. Alleen je concludeert vervolgens verkeerd (voor de Marit=mol aanhangers tenminste). Zoals ik al betoogde was mol Marit er juist op uit dit zo overduidelijk te communiceren... contra-psychologie..... dan strookt alles toch met jouw opsomming?

En aangaande de rooksignalen is het eenvoudig om de mol door te geven wat Maarten aangaf. Dit hebben we meerdere keren gezien in het verleden. Al was het maar een codewoord van Art naar de filmcrew middels een telefoontje tijdens de rit (Maarten kan er toch niets uit opmaken) en vervolgens een cameraman die links gaat staan van Liesbeth en Marit en de ander rechts om Marit door te geven of Maarten ja of nee heeft gezegd. Dus simpel positie kiezen en je geeft al afdoende signaal af naar de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2012, 15:50:38 »
hmmm nog nooit meegekregen dat dat zo ging met die camera's en alles.. wanneer hebben ze dat dan verteld??

Ja die Reverse psychology gedachte van jullie snap ik wel zoals ik ook al postte.. maar zie daar de meerwaarde van het telefoon gesprek niet in, waarom hem dat tegen de groep laten herhalen.. verdeeldheid zorgt toch voor meer twijfel.. juist als hij dat niet zou hebben herhaalt en zo wazig bleef doen had de rest misschien wel gedacht.. ehm hoezo niet naar binnen mamaloe zegt van wel.. ik weet niet hoor Tim maar je deed ook al zo geheimzinnige met dat telefoon gesprek.. dus geloof dr nix van, kans dat iemand naar binnen was gelopen was dan in mijn ogen groter geweest, omdat dan naast Tim en William wellicht meer mensen hadden getwijfeld......

En dan rest nog de vraag.. waarom zou Marit de rest ineens zien.. terwijl ze nog met die telefoon aan het pielen waren.... het allermakkelijst was nog wel nummers tig x na te tellen en daar verwarring mee creeeren en dan de groep niet opmerken zodat die gewoon niet gebeld zouden worden en wel naar binnen zouden gaan..

Marit bleef ook gebaren NIET naar binnen, terwijl de rest allemaal vragen stelde van moeten we hier wachten dan.. ze had daar ook nog op een begeven moment kunnen gebaren van ik weet het ook niet toen ze zag dat de groep toch buiten bleef, om er wellicht zo toch voor te zorgen dat ze opnieuw zouden gaan twijfelen...

Maargoed je kunt alles natuurlijk zo draaien dat het juist wel of niet een reden is om iemand te verdenken dat is ook het leuke aan wie is de mol....

Ik snap jullie redenatie wel.. maar ik vind de beargumentatie ten opzichte van de toren opdracht te vergezocht persoonlijk, omdat het allemaal te risico vol is als mol zijnde.. Je wilt in mijn ogen niet het risico nemen om b.v Reverse psychology toe te passen omdat je jezelf dan veelste afhankelijk maakt van of dat alle mensen dat zo ook gaan oppikken en dat zie dan ook bij deze opdracht gebeuren.. opdracht gelukt..
Als je gewoon onduidelijk bent creeer je met zekerheid chaos en als Marit niet had gedaan hoe ze het nu heeft gedaan dan was de kans dat de opdracht was mislukt vele malen groter geweest. Juist door Marit's handelwijze is in mijn ogen deze opdracht dan ook gelukt..
(ookal deed Tim zo zijn best om hem te laten mislukken.. door voorop te lopen om snelheid te creeren, de telefoon niet te horen, wazig te doen bij opnemen en proberen de rest wel naar binnen te laten gaan...)
Helaas voor de mol was Marit hier te goed bezig.. Maar Marit noemen in het dagboek kan natuurlijk niet want die is nog niet afgevallen.. Maarten wel..
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 15:55:08 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2012, 16:02:18 »
dat dat zo ging met die camera's en alles..

Ik geef gewoon een voorbeeldje he. Het is very makkelijk, dat zie je wel. Uiteraard gaat Anton niet alle geheimen van het maken van WIDM prijsgeven.

En de Reverse psychology is toch maximaal als je het telefoongesprek zo voert? Not going around the bush maar op directe wijze zonder uitleg njet verkopen? En dat al vanaf grote afstand zodat de verbazing en twijfel op weg naar de toren toeslaat? Immers lijkt het zo eerder op voordeel voor Marit's persoontje. Ze wilde juist geen geheimzinnigheid van Tim. William is echt een gokker, dat zie je bij de jokers ook, en Tim, eveneens, dus die waren ook bijna overstag.

Reverse psychology was in dit geval een hele leuke mol-actie, gedurfd en haast niet voorkomend. Naast Maarten kan je echter geen betere partner hebben hiervoor. Leuk toch dat Marit dit nu wel doet ::bravo::? Art liet ook niet na dit nog eventjes fijn te benadrukken  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2012, 16:13:59 »
omdat je zei zo hebben we het in het verleden al vaak zien gebeuren.. maar dat kon ik me niet herrineren..
Tja sorry.. ben (nog) niet overstag.. vind mijn eigen beargumentie beter.. lolol... ;)
Maar ik blijf wel gezellig met jou in het Marit tunneltje om af en toe te posten waarom dat ik denk dat ze niet de mol is..
En ik ben het me je eens dat het wel leuk zou zijn als we een mol hadden die wat risico's durfde te nemen en juist rare dingen zou doen waarvan je als mol niet zeker bent of dat die tactiek wel zou lukken... zoals Marit b.v ook al deed door b.v haar handen omhoog te doen bij paintbal (wat dan wel weer lukte als ze de mol is) en in het groepje te gaan die moesten raden bij de riverjet..
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 16:20:20 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2012, 16:26:18 »

Reverse psychology was in dit geval een hele leuke mol-actie, gedurfd en haast niet voorkomend. Naast Maarten kan je echter geen betere partner hebben hiervoor. Leuk toch dat Marit dit nu wel doet ::bravo::?

Schitterend! ::tandpastasmiley:: Jij brengt dit nu als feit  ??? terwijl het echt niet verder komt dan een creatieve redenering vanuit een van helder zicht belemmerde tunnel. Manipulatief noemen ze dat.  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2012, 16:43:25 »
zo las ik het in eerste instantie ook.. maar er staat een ? achter... ;) Maar goed in over proberen te halen naar de Marit tunnel is Lo wel..  ;) Als Lo nog even zo doorgaat ga ik misschien na de volgende aflevering nog wel overstag ook... Mits Marit er dan niet uit is... ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 16:44:58 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2012, 16:52:40 »
Marit tunnel

Ja tot nog toe klopt het allemaal nog. Maar ik blijf echt niet in een tunnel om het tunnelen hoor. Als het niet meer klopt ben ik weg. En het is ook bij gebrek aan beter want ik zie nergens een alternatief. Misschien puur op feiten zou-AnneMarie-nog-kunnen maar ja, die heeft lightman weer uitgesloten dus van haar blijf ik ook maar af ;D. Maar je hebt gelijk dat de volgende aflevering wel een hele belangrijke wordt, dan moet er echt veel duidelijk worden :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2012, 17:09:48 »
voor jou klopt het idd nog.. voor mij klopt er nix van.. lolol.... Maar ik hoop idd ook op donderdag op meer duidelijkheid... Ik heb het idee dat Marit eruit gaat.. Maar wie weet.... het kan alle kanten op..
en ik moet eerlijk bekennen dat ik vaker fout zat met mijn mol, dan goed sinds die BNers meedoen....  (M-M, Roderick, Frits, Art)
Daarom ga ik nu ook voor de 3 waarvan ik denk dat ze het er het langste inzitten.. omdat ik voorgaande jaren altijd meteen op 1 hoofdmol zat en daar vaak op bleef hangen en deze ook nog eens vaak in de finale kwamen..  maar dan uiteindelijk wonnen of verloren lol...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2012, 17:50:18 »
... zou-AnneMarie-nog-kunnen maar ja, die heeft lightman weer uitgesloten dus van haar blijf ik ook maar af ;D.

;D 

Het zou trouwens leuk zijn als jouw tunnel een keer overeenkomt met iemand die ik nog wel kan verdenken. Ik weet niet of dat dit jaar nog gaat lukken, anders volgend jaar maar...
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2012, 17:54:44 »
tunnel een keer overeenkomt met iemand die ik nog wel kan verdenken

Probeer anders ook even de koele statistiek uit, de molmail van zojuist!

Maarten zegt daar nog altijd zeer content te zijn over zijn test. En die biecht is van veel later, dus hij heeft er uitgebreid op teruggeblikt maar toch blijkbaar geen fouten gemaakt en de test dus optimaal ingevuld.

Zie in dit topic de lijst dat het alleen nog maar Marit kan zijn dan.......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2012, 18:04:26 »
Of de anderen hebben de test gewoon beter gemaakt op de mensen die ook de hele tijd in de grote groepen zaten. Anne-Marie is bijvoorbeeld door meerdere kandidaten verdacht en die heeft ook nooit in de kleinste groep gezeten. Oftwel: Er word door de anderen ook niet ingezet op de kleinste groep. Daarbij denk ik dat er dus zo'n 3 vragen zijn ( voor elke opdracht 1) in welke groep de mol nou zit. Er zijn ook vragen die je maar op 1 persoon kan inzetten ( zoals wie is de mol?) en die hebben de anderen dan gewoon beter ingevuld. De mensen die wel in de kleine groepen zaten ( Marit, Maarten, Hadewych) worden op dit moment niet bepaald verdacht ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2012, 18:05:43 »
een nuttige bijdrage van D*N zowaar !

Marit is de mol echt niet ::).... Maar blijkbaar zijn vele mensen hier nog niet overtuigd
You'll never walk alone

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #257 Gepost op: 24-01-2012, 18:29:24 »
een nuttige bijdrage van D*N zowaar !

Marit is de mol echt niet ::).... Maar blijkbaar zijn vele mensen hier nog niet overtuigd
Tja, de meeste discussie in dit topic gaan over aspecten die voor mij geen doorslaggevende rol spelen voor het aanhouden van Marit als mol. Ik ben er bijvoorbeeld niet van overtuigd, zoals Lo, dat Marit inzet op reverse-psychology bij de toren opdracht. (Ze heeft gewoon pech dat Liesbeth haar, naast Maarten, op de toren zet.) Ook het stemgedrag van Maarten vind ik niet zo belangrijk. Ik streep ook geen mollen meer af omdat ze in een aflevering of opdracht te veel (onnodig) geld binnen halen, in het verleden is gebleken dat de mol niet elke opdracht aan het mollen is.

Veel van haar acties zijn op dit moment domweg nog beide kanten op uit te leggen. Of ze een fanatieke kandidaat is of een vertrouwenwekkende mol zal blijken.

Ondanks dat ik al weer behoorlijk de Marit tunnel ben in gegleden, is aflevering 4 voor mij een belangrijke aflevering. Als ze te veel geld blijft pakken, moet ik gaan overstappen... anders krijg ik hetzelfde als vorig jaar bij Anna. Toen heb ik te lang gewacht en zag ik niks anders meer.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #258 Gepost op: 24-01-2012, 18:30:41 »
ook vragen die je maar op 1 persoon kan inzetten ( zoals wie is de mol?)

Ja maar dat is het hem nu juist... Maarten stond op die toren met madame en zij deed daar alles voor het oog goed. Hij zal op zulke vragen dus echte verdenkingen hebben ingevuld (Tim bijv. noemde hij).

Daarom zei ik al eerder; kijk eens naar het verloop en je zult zien dat elke keer de Marit-lover vertrekt, eerst Dio die Marit als 2e vertrouweling had, nu Maarten, en de volgende zal Hadewych zijn denk ik.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #259 Gepost op: 24-01-2012, 18:59:31 »
Ik moest in een paar dagen alles wat mogelijk was doorlezen en nu mijn inzicht opper.
De aflevering gaat over de oorlog en Marit is in dit verhaal de engelsman.
Ik begin bij aflevering 3 zodat aflevering 1 beter te begrijpen is.

In aflevering 3 zegt ze dat ze niet van water houdt en daarom de positie als puzzelaar heeft gekozen. Op het water is namelijk de U-boot actief, de onderzeër van de duitsers. De U stond op de felicitatiekaart.

Marit was actief bij de RAF(ten) de Royal Air Force. Ze stond tegenover de duitsers bij de slag om Arnhem en zich overgaf.
Karl Dönitz was officier van de duitse U boot.

Dat ze bij aflevering 1 bij de vliegtuigopdracht niet aan is gekomen is dat ze is gevlucht.
Typ bij wikipedia 16 september in en niet geheel toevallig staan daar alleen hun foto's terwijl er zoveel namen staan.

Nog een reden om haar te verdenken is dat ze zegt O.
Als je goed hebt gekeken zie je bij de bootopdracht dat Annemarie en William een letter op hun bovenarm hebben staan. Annemarie heeft de letter M en William de letter L. Als ze allemaal bij elkaar staan, zegt Marit op een gegeven moment O.
Dat maakt het woord mol, de ontbrekende letter.

Ook heeft Marco Borsato het album wit licht uitgebracht en daar staat ook het nummer stop de tijd op. Marit heeft samen met Marco live gezongen. De dame in aflevering 3 met het rode lederen pak kan het nummer rood van Marco Borsato weergeven.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2012, 19:14:11 door yessie »