Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 120193 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #440 Gepost op: 2-02-2012, 21:38:50 »
Hoe dan ook, ik blijf hier zitten tot er rood tunnellicht begint te schijnen. ;)

Rood (tunnel) licht wel maar helaas niet voor Marit.

Jammer, leuke kandidate. Maar uiteindelijk denk ik ofwel niet scherp/alert genoeg ofwel niet gehaaid genoeg.. (Of beide..)
Wel met haar gelachen iig.  ::ok::

 ::zwaai::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #441 Gepost op: 2-02-2012, 22:00:21 »
Jammer! Je was een leuke kandidaat Marit. Hopelijk zien we je weer op de fandag. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #442 Gepost op: 2-02-2012, 22:36:31 »
Ok, nieuw credo: alles is wat het lijkt  :-\\

Ik was er al bang voor dat Art zou beginnen met William en Marit bij de executie. En toen Marit bij haar test in de voice-over aangaf niet uit de tunnel te kunnen stappen, was het in feite onvermijdelijk geworden. Daar William weer een paar jokers erbij had. Achja.. Mijn schot voor de boeg mol was ze. En nu blijkt dat ze de vraag in test 6 nooit heeft kunnen benutten.  :( Leuk dat Marit meegedaan heeft aan de WIDM  :D Ze kwam leuk over, weet nu ook dat zij de zuster speelde in de Glamourshow  ::schaam::

Maar Lo, troost je. Marit gaf het zelf aan. Ze vond het fijn tunnelen en kon moeilijk uit haar tunnel stappen aldus de voice-over van haar deze aflevering. Dus je staat niet alleen in deze  ;) Marit, dank voor je deelname. Het was tof om je op tv te zien deelnemen aan WIDM. Spijtig dat je niet de mol blijkt te zijn, maar des te meer dat je niet tot in de finale hebt mogen komen. Het was je gegund!  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #443 Gepost op: 2-02-2012, 22:38:34 »
Looooo.... waar ben je..  kom hier krijg je een virtuele knuffel van me... :-*
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #444 Gepost op: 2-02-2012, 22:43:49 »
Is wat je noemt een WaterLootje?  ::)  ;)

 ::hug::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #445 Gepost op: 2-02-2012, 22:45:11 »
Is wat je noemt een WaterLootje?  ::)  ;)

 ::hug::

 ::rofl:: Goeie! Maar weet Lo, we bedoelen het goed  ::hug::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #446 Gepost op: 2-02-2012, 23:02:21 »
::rofl:: Goeie! Maar weet Lo, we bedoelen het goed  ::hug::

 ::rofl:: Dat is zo.. en Lo.. gelukkig had je de Marit tunnel al voor een groot deel verlaten.  ::hug::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #447 Gepost op: 2-02-2012, 23:41:51 »
Arme Lo!

Maar ik nodig je van harte uit in ofwel de Annemarie-tunnel of Hadewych-tunnel ... (ik sta een beetje met 1½ been in de eerste, en een ½ been in de tweede) ... volgens mij kom je vanzelf wel :-)

Vond Marit trouwens een erg leuke kandidate, des te leuker om te weten dat ze ook echt een kandidate was en niet een wat te opvallende Mol die toch teveel goed doet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #448 Gepost op: 3-02-2012, 01:05:26 »
Citaat
MaritvBohemen Lieve#widm fans, niet de gok op 1 persoon werd mij fataal vanavond, zoals@telegraaf schrijft, maar de lastige testvragen. Ik zat goed.

 ;D

Mja. Tunnelvisie is toch een hardnekkig fenomeen lijkt het..
Ik herinner me een zekere Dick Jol en nog zo een paar die nog steeds verwachtten dat hun Mol de mol was.. Ondanks dat ze er echt uitvlogen...

Als echt iedereen nu op dezelfde Mol zit kunnen we denk ik alleen maar concluderen dat we een zeer slechte mol hebben.  ::ohno::
Andere optie is dat Marit wel goed zat als een van de weinigen maar haar test bar slecht maakte, zo slecht dat ze het aflegde tegen mensen die wel fout zaten.  ::)
Dat vind ik echter zeker gezien het resultaat van de week ervoor (al weten we dat niet zeker natuurlijk, W. kon ook de slechtste hebben gehad..) niet erg plausibel.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #449 Gepost op: 3-02-2012, 01:12:50 »
veel mensen noemen Liesbeth en Anne Marie.. misschien zij ook.. maar te weinig goede antwoorden?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 01:38:38 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #450 Gepost op: 3-02-2012, 01:17:44 »
veel mensen noemen Liesbeth en Anne Marie.. misschien zei ook.. maar te weinig goede antwoorden?

Veel ja, allen nee.
Bovendien lijken de meesten toch nog wat te spreiden althans.
Hadewych gaf vorig maal wel aan op 1 persoon te hebben gezet - als dit dezelfde was als Marit waar ze zo'n band mee had (gesteld dat die biecht echt was natuurlijk) dan is haar verbijstering nu zeker te begrijpen. Zij was immers met groen erdoor gekomen vorig maal en dit keer ook.

Zoals ze zelf al aangeeft: Kennelijk heeft Marit iets heel anders gedaan dan ze aangaf.
Of zoals Marit zegt: Nee de test was te moeilijk. Ik denk zelf dat ze allebei fout zaten op dit moment. Maar dat is deels speculatie. Ik kan iig niet verklaren waarom Frits (die iig grootdeels op Liesbeth zit) en William (die grootdeels op Frits en Liesbeth zat maar nu kennelijk anders gekozen heeft) er nog inzitten maar Marit die alles op 1 persoon zet, niet.

Dan moet ze die hele test wel finaal verkloot (pardon my French) hebben..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #451 Gepost op: 3-02-2012, 09:12:26 »
Ik vond Marit wel een van de leukste kandidaten van dit seizoen. De enige reden dat ik wel blij ben dat ze nu weg is, is dat ik haar anders gewoon weer opnieuw was gaan verdenken. Een fout antwoord op de vraag als een na laatste in de rij en het direct uitschakelen van Annemarie waardoor het spel afloopt en zij ook niks pakt waren weer schitterende hulpmolacties.


Het leuke is ook dat Marit een van de weinige hulpmollen is die niet zoals bijv Nadja of Art expres en opzichtig steeds de hulpmol uithangt, maar gewoon vanuit haar eigen denkwijze diverse acties uithaalt die je als mooie subtiele molacties kan interpreteren. De laatste bij wie ik dat ook had was Frederique. (witte roos laten liggen, aan Toine bij het diner vragen waarom die niet praat, bij de gaucho's zonder geld over de finish)


Tot slot deze prachtige ode :)





« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 09:14:37 door Qper »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #452 Gepost op: 3-02-2012, 09:22:21 »
Ik vraag me wel af wat er met Marit's verdenking van Tim n.a.v. de code 4263 is gebeurd. Toen leek ze het helemaal te weten, nu lijkt het erg alsof ze Anne-Marie heel erg verdacht en door haar uit het spel is gevlogen. Zou het ook niet zo kunnen zijn dat Marit juist op Tim is blijven hangen die hele tijd, en dat door slim montage werk van slechts sporadisch wantrouwend gedrag richting Anne-Marie Marit toch door Tim uit het spel gevlogen is?

Of zou het andersom zijn?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #453 Gepost op: 3-02-2012, 09:29:31 »
Ik vraag me wel af wat er met Marit's verdenking van Tim n.a.v. de code 4263 is gebeurd. Toen leek ze het helemaal te weten, nu lijkt het erg alsof ze Anne-Marie heel erg verdacht en door haar uit het spel is gevlogen. Zou het ook niet zo kunnen zijn dat Marit juist op Tim is blijven hangen die hele tijd, en dat door slim montage werk van slechts sporadisch wantrouwend gedrag richting Anne-Marie Marit toch door Tim uit het spel gevlogen is?

Of zou het andersom zijn?

Ik denk dat ze Tim wel vertrouwd. Aan hem en Hadewych liet ze als enige wel weten dat ze de testvraag had meegenomen, dus ik denk dat ze Tim niet meer verdacht. Verder het consequent ingaan tegen Annemarie (Bij het fietsen en in het westerndorp haar zo snel mogelijk uitschakelen en daarbij vergeten dat ze zelf ook niks verdient) doet vermoeden dat zij haar hoofdverdachte was.

Daarnaast denk ik omdat Marit duidelijk op 1 persoon zat, en er nooit vertelt wordt wie deze persoon is, dat deze persoon (naar mijn idee dus Annemarie )de finale gaat halen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #454 Gepost op: 3-02-2012, 11:06:51 »
Ik denk dat ze Tim wel vertrouwd. Aan hem en Hadewych liet ze als enige wel weten dat ze de testvraag had meegenomen, dus ik denk dat ze Tim niet meer verdacht.

Of juist wel, aan de mol kun je rustig laten zien wat je hebt vergaard, ten eerste komt die het toch wel aan de weet, ten tweede is de mol geen concurrent voor een kandidaat.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #455 Gepost op: 3-02-2012, 11:15:38 »
Of juist wel, aan de mol kun je rustig laten zien wat je hebt vergaard, ten eerste komt die het toch wel aan de weet, ten tweede is de mol geen concurrent voor een kandidaat.

Zit wat in, maar zo denkt men als kandidaat meestal niet. Denk bijvoorbeeld aan Tim die zegt "ik gun de vrijstelling aan Marit, omdat ik niet denk dat zij de mol is", Van buitenaf bedenk je dat je de vrijstelling het beste juist aan de mol kunt geven, want dan heb je zelf meer kans om erin te blijven. Kandidaten die midden in het spel zitten redeneren meestal juist niet op die manier. Degene die ze dingen toevertrouwen zien ze vaak juist niet als mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #456 Gepost op: 3-02-2012, 18:32:13 »
Lo.. gelukkig had je de Marit tunnel al voor een groot deel verlaten

Sterker nog: al een week compleet verlaten... ik had haar alleen wel een week later staan als exit :(.

Erg benieuwd wie de pot nu krijgt... waarschijnlijk Hadewych dan toch en is dan meteen exit gok ik.

Als het maar niet Tim is want dan zit ik ECHT in een ingestorte tunnel  ::hypocriet::

Enne... ikke dan niet, maar er zitten er nog wel in de Marittunnel... dit topic heet nog altijd Marit is (niet) de mol ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marit is niet de mol
« Reactie #457 Gepost op: 3-02-2012, 19:24:28 »
Toch zegt Marit op Twitter dat niet het fixeren op 1 kandidaat, maar de moeilijke test-vragen haar fataal zijn geworden.

Als ze het zelf twittert, geloof ik haar, en niet wat bijvoorbeeld de Telegraaf schrijft.


Jammer, maar het spel is nou eenmaal niet dat je met 10 mensen in de finale staat.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #458 Gepost op: 3-02-2012, 20:15:34 »
Erg benieuwd wie de pot nu krijgt... waarschijnlijk Hadewych dan toch en is dan meteen exit gok ik.

Als het maar niet Tim is want dan zit ik ECHT in een ingestorte tunnel  ::hypocriet::

Waar haal jij eigenlijk de logica "De penningmeester kan de mol niet zijn"  vandaan? Je schreef Marit ook deels had omdat ze de pot had, maar dit vond ik juist geen argument.

Als de overige kandidaten een persoon voorstellen en vervolgens gaan stemmen, kan toch iedereen de penningmeester worden, ook de mol.


Overigens denk ik dat Frits de pot mag beheren, hij was de enige die geld pakte dus zal wel wat meer vertrouwd worden.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 20:21:26 door Qper »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is niet de mol
« Reactie #459 Gepost op: 3-02-2012, 20:28:32 »
Toch zegt Marit op Twitter dat niet het fixeren op 1 kandidaat, maar de moeilijke test-vragen haar fataal zijn geworden.

Als ze het zelf twittert, geloof ik haar, en niet wat bijvoorbeeld de Telegraaf schrijft.

Het kan best zijn dat dat is wat zij gelooft Jos.
Dat hoeft echter nog niet zo te zijn.
Meestal nemen ze de laatste aflevering pas vlak voor het einde op, dus ik neem aan dat de overige kandidaten op dit moment ook de identiteit van de Mol nog niet weten. Maarten iig duidelijk nog niet tenzij hij er een hele show van maakt en dat geloof ik niet.

Ik herinner me diverse kandidaten zoals bijv een Dick Jol die er tot de Molonthulling plaatsvond heilig van overtuigd waren dat ze de juiste Mol hadden.  ::)

Als je er in afl 4 bijna uitvliegt (er even van uitgaande dat zij dus toen ook de test het slechtst gemaakt heeft al weten we dat niet zeker) en er in afl 5 definitief uitligt dan is de kans toch vrij klein dat je op de goede mol hebt gezeten lijkt me, zelfs al heb je de test verkloot.
Dan moet het wel een bar slechte mol zijn want dan hebben maar liefst 6 kandidaten die mol doorgehad, als zij nog steeds het slechtst scoorde (freak-deviaties van toevallig goed gokken maar op de foute mol zitten even daargelaten).

Het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk. Maar dat zullen we vanzelf wel zien in afl 10.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)