Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248720 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2012, 00:36:26 »
Daar ik geen zin heb om op dit uur nog dit complete topic door te spitten, excuseer mij als ik een mogelijke hint aandraag die wellicht allang genoemd is: ik blijf het vreemd vinden dat op teletekstpagina 311 van de Publieke Omroep (die over WIDM gaat) de naam van Tim (als enige) al een hele tijd ontbreekt. Misschien al wel sinds het begin.

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2012, 00:48:51 »
Logisch toch? Tim is ook geen kandidaat ;D :o :) :P ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2012, 09:43:21 »
Als Tim de Mol is ... is het dan niet vreemd dat hij als Mol Dio verkeerd stemadvies gaf om hem erin te houden ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2012, 09:46:30 »
vreemd dat hij als Mol Dio verkeerd stemadvies gaf

Da's al een oude discussie en is nooit gebeurd, G-root. Kijk het nog eens terug. Het is gewoon een kletspraatje zoals er duizenden rondgingen, iedereen kletst zo met iedereen en het zou juist opvallen als de mol dat niet zou doen want dan pik je hem er zo uit. En ja, als mol is alle advies automatisch een verkeerd stemadvies natuurlijk dus dat kan je Tim niet kwalijk nemen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2012, 09:47:43 »
Da's al een oude discussie en is nooit gebeurd, G-root. Kijk het nog eens terug.

Het leek me niet slecht om het nog eens onder de aandacht te brengen nu ineens veel mensen naar Tim geswitched zijn  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2012, 10:04:08 »
Het leek me niet slecht om het nog eens onder de aandacht te brengen nu ineens veel mensen naar Tim geswitched zijn  :P .

Dat er zoveel mensen naar Tim geswitched zijn na de onderhandelingen snap ik natuurlijk wel; het lijkt er sterk op dat hij de geheime groen-stemmer was. (Naar mijn mening te sterk, waardoor ik denk dat hij als kandidaat een stomme fout heeft gemaakt.) Maar als je verder kijkt dan die opdracht vind ik Tim een onwaarschijnlijke Mol. Niet alleen vanwege de 1000 euro, maar meer nog vanwege de drie opdrachten van aflevering 2 waarin Tim amper onmolser had kunnen zijn, en nu ook nog aflevering 5 waarin Tim met typische onmolse actie komst: een goed antwoord op zijn vliegtuigvraag geven, als schutter voorkomen dat Marit een joker pakt in plaats van geld, in de speurtocht het straatnaambordje van Calle del Encuentro spotten en dan ook nog eens William en zijn teamgenoten terugroepen wanneer ze net voor het eindpunt verkeerd lopen! ::super::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2012, 10:16:28 »
Kan iemand van de (mede) Tim-verdenkers trouwens verklaren waarom Tim degene is die het juiste straatnaambordje weet te vinden in de derde opdracht, nadat Annemarie er bijna voorbij loopt?

Omdat ze parralel aan die straat moesten zijn, dus zoland die hint niet gevonden was konden ze in die straat zoeken naar nummer 66 tot ze een ons wogen :)

Goed ik speculeer ook maar een eind weg omdat ik nog steeds geloof in Tim als mol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #287 Gepost op: 6-02-2012, 10:54:10 »
goed antwoord op zijn vliegtuigvraag geven, als schutter voorkomen dat Marit een joker pakt in plaats van geld, in de speurtocht het straatnaambordje van Calle del Encuentro spotten en dan ook nog eens William en zijn teamgenoten terugroepen wanneer ze net voor het eindpunt verkeerd lopen! ::super::

Dit zijn allemaal wel wat softe hints vind ik... hij stamelde op zijn vliegtuigvraag alleen maar dat hij hier zoooooooooo slecht in was en toen iedereen kwam toegesneld om dan WEL het antwoord te geven kwam hij nog met 40 om te worden gecorrigeerd door William, nee, 41.

Als schutter wil je voorkomen dat het spel verder gaat want dan kan er geld in de pot komen. Dus knallen maar ::ok::!

In de speurtocht las ik hier al eerder dat hij het straatnaambordje zou spotten maar dat moet ik dan terug zien, in mijn herinnering was het juist Anne Marie maar vlak daarop Tim die het krediet pakte (dat krediet is al jaren een goede om de mol te vinden; geeft voor de regie ook een mooie mogelijkheid tot fijn editten).

En William en zijn teamgenoten terugroepen is echt niet zo hoor, kijk maar eens goed, William is de enige die vol wegspurt, de rest twijfelt, hobbelt wat erachteraan. Anne Marie was het juist in 1e instantie die HIER ofzo riep, daarna ging William de bocht om... omhoog. Je ziet de twijfel al bij Marit en Frits. Dan gaat Frits William halen. Je ziet Tim op de hoek stampij maken waar ze moeten zijn... maar het is Frits die William gaat halen! Volgende beeld komt Frits namelijk teruggelopen de heuvel af. Typisch staaltje editwerk zodat het lijkt alsof Tim hier iets goeds doet terwijl in feite Anne Marie, ge-echoot door Tim, en Frits, gebackt door Tim, het goede doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #288 Gepost op: 6-02-2012, 11:04:13 »
Dit zijn allemaal wel wat softe hints vind ik... hij stamelde op zijn vliegtuigvraag alleen maar dat hij hier zoooooooooo slecht in was en toen iedereen kwam toegesneld om dan WEL het antwoord te geven kwam hij nog met 40 om te worden gecorrigeerd door William, nee, 41.

Plus, je zou kunnen zeggen dat hij in die opdracht juist wel mols was door zijn positie in de rij. Als ze al 4 goede en 3 foute antwoorden hadden, moet zo laat mogelijk een goed antwoord gegeven worden om het bedrag maximaal te houden. (Stel, F is een fout antwoord en G is een goed antwoord en ze stonden zo: F F F G G G G was er geen 100, maar 400 euro in de pot gekomen. Terwijl doordat Tim als tweede al een goed antwoord gaf, het bedrag nu beperkt werd tot 100 euro.) Verder doet het er niet toe in welke volgorde wie staat (eerst halveren en dan dubbelen of omgekeerd is hetzelfde), het is vooral van belang dat het eerste goede antwoord als als kandidaten zo laat mogelijk wordt gegeven.
...natuurlijk, Tim had nu ook niet veel te zeggen over zijn positie in de rij, dus dat zwakt dit allemaal wat af. En misschien is er ook niet zo erg over nagedacht.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #289 Gepost op: 6-02-2012, 11:14:27 »
In de speurtocht las ik hier al eerder dat hij het straatnaambordje zou spotten maar dat moet ik dan terug zien, in mijn herinnering was het juist Anne Marie maar vlak daarop Tim die het krediet pakte (dat krediet is al jaren een goede om de mol te vinden; geeft voor de regie ook een mooie mogelijkheid tot fijn editten).

Volgens mij was het Tim. Zo niet, dan hoor ik het graag  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #290 Gepost op: 6-02-2012, 11:18:19 »
Plus, je zou kunnen zeggen dat hij in die opdracht juist wel mols was door zijn positie in de rij. Als ze al 4 goede en 3 foute antwoorden hadden, moet zo laat mogelijk een goed antwoord gegeven worden om het bedrag maximaal te houden. (Stel, F is een fout antwoord en G is een goed antwoord en ze stonden zo: F F F G G G G was er geen 100, maar 400 euro in de pot gekomen. Terwijl doordat Tim als tweede al een goed antwoord gaf, het bedrag nu beperkt werd tot 100 euro.) Verder doet het er niet toe in welke volgorde wie staat (eerst halveren en dan dubbelen of omgekeerd is hetzelfde), het is vooral van belang dat het eerste goede antwoord als als kandidaten zo laat mogelijk wordt gegeven.
...natuurlijk, Tim had nu ook niet veel te zeggen over zijn positie in de rij, dus dat zwakt dit allemaal wat af. En misschien is er ook niet zo erg over nagedacht.

De kandidaten waren ook overtuigd van 6 goed en 1 fout, dus die vonden het prima waar iedereen ging staan zolang hadewich maar als eerste kwam. Een mol weet wel dat er meer fout is, dus in dat opzicht spreekt het wel iets voor Tim als mol om vooraan te gaan staan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #291 Gepost op: 6-02-2012, 11:19:26 »
Je ziet Tim op de hoek stampij maken waar ze moeten zijn... maar het is Frits die William gaat halen!

Dat bedoel ik. En wat betreft het straatnaambordje: het is toch echt Tim die dat als eerste ziet. Daar kan je weinig anders van maken. :P

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #292 Gepost op: 6-02-2012, 11:23:59 »
Dat bedoel ik. En wat betreft het straatnaambordje: het is toch echt Tim die dat als eerste ziet. Daar kan je weinig anders van maken. :P

ze moesten toch niet in die straat zijn :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #293 Gepost op: 6-02-2012, 11:25:52 »


In de speurtocht las ik hier al eerder dat hij het straatnaambordje zou spotten maar dat moet ik dan terug zien, in mijn herinnering was het juist Anne Marie maar vlak daarop Tim die het krediet pakte (dat krediet is al jaren een goede om de mol te vinden; geeft voor de regie ook een mooie mogelijkheid tot fijn editten).

En William en zijn teamgenoten terugroepen is echt niet zo hoor, kijk maar eens goed, William is de enige die vol wegspurt, de rest twijfelt, hobbelt wat erachteraan. Anne Marie was het juist in 1e instantie die HIER ofzo riep, daarna ging William de bocht om... omhoog. Je ziet de twijfel al bij Marit en Frits. Dan gaat Frits William halen. Je ziet Tim op de hoek stampij maken waar ze moeten zijn... maar het is Frits die William gaat halen! Volgende beeld komt Frits namelijk teruggelopen de heuvel af. Typisch staaltje editwerk zodat het lijkt alsof Tim hier iets goeds doet terwijl in feite Anne Marie, ge-echoot door Tim, en Frits, gebackt door Tim, het goede doen.

Lo, met alle respect, ik snap dat het erg donker is in die Tim-tunnel  ;), maar misschien moet je maar eens terugkijken (wat ik ook net heb gedaan). Het is nl precies andersom dan jij beschrijft, Tim vindt als eerste en roept als eerste. Dat geldt voor het straatnaambordje (waar A-M echt voorbij wil lopen) zowel als het terugroepen van William, dat laatste heel fel zelfs. Anne-Marie hoor je pas als er al gereageerd wordt door de anderen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 11:27:55 door tureluurs »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #294 Gepost op: 6-02-2012, 11:28:12 »
hij stamelde op zijn vliegtuigvraag alleen maar dat hij hier zoooooooooo slecht in was en toen iedereen kwam toegesneld om dan WEL het antwoord te geven kwam hij nog met 40 om te worden gecorrigeerd door William, nee, 41.

Ook dit klopt niet. Ik heb het net teruggekeken en Tim zegt wel 40 als tussenstap maar is duidelijk nog bezig met het antwoord te vinden. Samen met Liesbeth en Hadewych komen ze dan op 41 (wat William in zijn boekje noteert).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #295 Gepost op: 6-02-2012, 11:32:01 »
Zo niet, dan hoor ik het graag 

Nou ik heb het even gecheckt en het klopt wat ik al in gedachten had: krediet opsnoepen. Ze lopen in de straat en komen op een kruising, AM kijkt rechts om de hoek omhoog naar een straatnaambord, Tim links, en hij roept "Ja dit is 'm!" Aan die uitroep te horen hebben ze zo waarschijnlijk al 10 kruisingen gecheckt... kans is dus 0 dat AM dit ooit zou kunnen missen dus heerlijk moment om krediet te snoepen.

Alles wat Tim doet is echt mols tenzij knullige regie het hem onmogelijk maakt. Kijk eens in de western: 1e optie voor hem is het maximale bedrag van 500 pakken.. hij gaat er met zijn hand ook overheen... maar dan knalt hij Hadewych weg. Dat je dat doet als het spannend is en je nog maar 1 leven hebt, alla. Maar 1e kans!

En vervolgens gaat hij alle schutters langs in de hoop dat ze hem afknallen, eerst Frits maar die is ziende blind voor Tim, en daarna nog eens Liesbeth. Af, spel over. Dat is wel erg maximaal mols. In een ander duel liep het geloof ik wel op tot 8 x iets pakken.

Dat bedoel ik
Nou, dan zie je toch dat Tim hier alleen maar krediet snoept? Iedereen is al overtuigd, alleen William gaat nog verkeerd. Het zou wel een rare zijn als Tim zich hier zou verschuilen  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #296 Gepost op: 6-02-2012, 11:36:43 »
terugkijken (wat ik ook net heb gedaan)

Haha haal jij dat eruit? Nou dan is het wel zeer typisch, 2 kijken, 2 totaal andere conclusies.

Alleen bij knullige regie zie ik Tim onmols doen, zoals bij de rookopdracht die hij met Dio verknalt. Jammer dat hij geen seintje heeft gehad hoe Maarten besloten had. En ik vind het nog steeds onvergeeflijk dat hij geen -500 koker lijkt te pakken. Maar verder? Zeker de laatste aflevering weer... maximaal mols :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #297 Gepost op: 6-02-2012, 11:41:44 »
Jammer dat hij geen seintje heeft gehad hoe Maarten besloten had.

Wel fijn dat jij daar wel over ingeseind bent. ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #298 Gepost op: 6-02-2012, 11:45:50 »
wel over ingeseind

Helaas geen postduif gehad  >:(

Maar ik ging in deze opdracht eerder wel uit van een goede regie... dan zou je als mol de opdracht dus GOED moeten uitvoeren (Marit!). Met Tim mol is dit onmogelijk want juist daar ging het fout :-[!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #299 Gepost op: 6-02-2012, 11:48:14 »
 ::rofl::

@Lo : Ik hoor het al, geen enkel sprankje daglicht meer in deze tunnel  ::rofl::