Het enige dat wat mij betreft enigszins logisch lijkt als verklaring voor Tim's gedrag is dat hij zich verdacht probeert te maken door Patrick te immiteren. ('Ja ik vind hem zo leuk ik wil hem nog even erbij houden' (aka Patrick en Art), 'Nee jij hebt die joker meer nodig' etc).
Ik vond dat vorig jaar al een dubieuze actie van Patrick maar ik zou het van Tim nog veel dubieuzer vinden omdat hij het openlijk beweert (wat er ook tot 3x toe ingemonteerd is dus mocht je het de 1e maal gemist hebben, heb je geen excuus..
)
Als mol zou hij:
- Ofwel: Dio mogelijk volkomen het woud in hebben gestuurd door opzettelijk naar een andere kandidaat te wijzen. (m.i. veel te veel invloed voor de mol - meegaan met andermans verdenking is 1 ding maar er opzettelijk op aansturen?!).
- Ofwel: Dio onevenredig voordeel geven als hij hem daardoor gaat verdenken. (aka Art en Patrick).
Of hij de mol of een kandidaat is, ik vind zijn uitspraken en gedrag behoorlijk aanmatigend.
'De juiste kant opsturen'.. Tot nu toe heeft hij in ieder geval geen enkel blijk gegeven van een bijzondere scherpzinnigheid.(Bewijs, Tim? Redenen voor je verdenkingen? 'Leuk plaatje'?)
Conclusie:
Ofwel we hebben te maken met een vrij arrogante copycat mol die exact hetzelfde doet als Patrick vorig jaar.
Ofwel we hebben te maken met een vrij arrogante kandidaat die de mol van vorig jaar immiteert om wat verdenking op zich te krijgen, en die denkt dat hij na 1 executie en 1 vrijstelling al perfect weet hoe het in elkaar zit.
Jammer. Ik mocht hem vorige keer wel als kandidaat maar na dit soort gedrag hoeft het van mij eigenlijk niet.
Als mol zou ik het een zeer teleurstellende tactiek vinden. Als kandidaat begrijp ik het nog een beetje, maar ook dan is het bijzonder aanmatigend en onbegrijpelijk. (Hoewel een zekere arrogantie en (wat mij betreft misplaatste) zelfingenomenheid niet alleen aan hem voorbehouden is in deze serie lijkt het.
)
Eigenlijk kan ik me door de edit bijna niet voorstellen dat dit de mol is.
We zullen zien, maar als hij toch de mol blijkt vind ik dit zelf in ieder geval geen aantrekkelijke tactiek.