Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248796 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2012, 21:29:47 »
Na aflevering 1 was Tim mijn Mol, maar na aflevering 2 niet meer omdat ik die aflevering niks molligs aan Tim kon ontdekken. Bij de trap bleef hij snel achter en over zijn schoenmaat zal ie wel niet gelogen hebben omdat dat relatief makkelijk te controleren is door zijn medekandidaten. Tim en Dio bij het seinen deden me wel aan Dennis - Patrick denken, maar deze opdracht had de Mol juist goed moeten doen. (En dan is er in aflevering 3 nog de 1000 euro.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2012, 21:36:58 »
Na aflevering 1 was Tim mijn Mol, maar na aflevering 2 niet meer omdat ik die aflevering niks molligs aan Tim kon ontdekken. Bij de trap bleef hij snel achter en over zijn schoenmaat zal ie wel niet gelogen hebben omdat dat relatief makkelijk te controleren is door zijn medekandidaten. Tim en Dio bij het seinen deden me wel aan Dennis - Patrick denken, maar deze opdracht had de Mol juist goed moeten doen. (En dan is er in aflevering 3 nog de 1000 euro.)

Klopt Heinz, ik had hem om diezelfde redenen al zo goed als afgeschreven eigenlijk.
Plus de onnodige suggestie nav Marit's 'code-theorie' & alle keren dat hij die joker niet nodig had werd herhaald. Ik vind dat nog steeds eigenlijk vandaar dat ik ook zeg dat ik nog niet 'om' ben.

Misschien is dit idd de uiteindelijke mindf*ck maar die laatste opdracht zit me dwars. De beide blonde dames lijken echt wel verrast te reageren (met name Hadewych zou dat wel erg goed acteren maar daarvoor toont ze dan wel erg vaak dit soort reacties).

Punt is wel dat Tim volgens mij van nature ook wel zo is, en weinig expressief is (i.e. introvert). Dus het blijft lastig dit in te schatten.

@Qper
Ja klopt bij Liesbeth is dat ook maar bij Tim is de edit ook niet mals geweest mi.
Misschien heb ik er sterker op gelet omdat ik voor de vertalingen heel goed moet luisteren naar wat er precies gezegd wordt door wie.
Mij is het iig wel opgevallen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 21:38:30 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2012, 21:57:25 »
Na aflevering 1 was Tim mijn Mol, maar na aflevering 2 niet meer omdat ik die aflevering niks molligs aan Tim kon ontdekken. Bij de trap bleef hij snel achter en over zijn schoenmaat zal ie wel niet gelogen hebben omdat dat relatief makkelijk te controleren is door zijn medekandidaten. Tim en Dio bij het seinen deden me wel aan Dennis - Patrick denken, maar deze opdracht had de Mol juist goed moeten doen. (En dan is er in aflevering 3 nog de 1000 euro.)

Het probleem met de trap is dat we een vraag niet gezien hebben, dus iedereen kan hier in principe gemold hebben. We weten niet over welke personen deze vraag ging en wat ze geantwoord hebben.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2012, 22:01:07 »
Het probleem met de trap is dat we een vraag niet gezien hebben, dus iedereen kan hier in principe gemold hebben. We weten niet over welke personen deze vraag ging en wat ze geantwoord hebben.

Jawel, maar is dit waarschijnlijk? Met de uitspraak van Anton in het achterhoofd dat hij het leuk vindt als mensen om de goede redenen op de juiste Mol zitten denk ik niet dat er voor gekozen is om zo ongeveer de enige molactie (als Tim het is) in één aflevering (of anders de enige molactie in deze opdracht) volledig onzichtbaar te houden voor de kijker.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2012, 22:05:05 »
Jawel, maar is dit waarschijnlijk? Met de uitspraak van Anton in het achterhoofd dat hij het leuk vindt als mensen om de goede redenen op de juiste Mol zitten denk ik niet dat er voor gekozen is om zo ongeveer de enige molactie (als Tim het is) in één aflevering (of anders de enige molactie in deze opdracht) volledig onzichtbaar te houden voor de kijker.

Dat is mijns inziens volledig afhankelijk van wat de niet getoonde vraag was. Ik denk dat ze het om twee redenen hebben kunnen skippen:

1. Tijdsbesparing en de vraag+antwoord was minder interessant dan de rest
2. Het antwoord op deze vraag was fout en voor de kijkers (dus niet voor de kandidaten) dusdanig makkelijk te controleren dat de kijker bijna meteen zou zien wie de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2012, 22:12:32 »
2. Het antwoord op deze vraag was fout en voor de kijkers (dus niet voor de kandidaten) dusdanig makkelijk te controleren dat de kijker bijna meteen zou zien wie de mol is.

Zou kunnen. Maar vanuit de gedachte dat de kijkers (wij dus) wel aanknopingspunten moeten hebben waarop ze verdenkingen kunnen baseren vind ik dit nog steeds wat onwaarschijnlijk. Want als redactie houd je daar dan al rekening mee bij het bedenken van de vraag en de mogelijke molactie. Natuurlijk kun je niet overal rekening mee houden, dus ik sluit de optie zeker niet uit.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 22:14:03 door Heinz »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2012, 22:43:40 »
Jawel, maar is dit waarschijnlijk? Met de uitspraak van Anton in het achterhoofd dat hij het leuk vindt als mensen om de goede redenen op de juiste Mol zitten denk ik niet dat er voor gekozen is om zo ongeveer de enige molactie (als Tim het is) in één aflevering (of anders de enige molactie in deze opdracht) volledig onzichtbaar te houden voor de kijker.

Veel besproken in het Marit topic dat we over haar geen vraag gehoord hebben en dat deze weggelaten vraag zeer waarschijnlijk ook over haar ging. Volgens deze redenatie, waar ik het overigens wel mee eens ben, was Marit daarmee na aflevering 2 al onwaarschijnlijk als Mol. Niet dat dat er nu na aflevering 4 en al dat spoiler gedoe nog heel veel toe lijkt te doen.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2012, 09:59:11 »
Ik kom een beetje op hetzelfde uit elke keer als ik over Tim als mogelijke mol denk.

Dit gedoe met die rode kaarten komt me gewoon wel als wel erg obvious voor. Er lijkt maar 1 conclusie uit te trekken en toch is dat precies wat me eraan tegen staat. Ik kan me gewoon eigenlijk niet voorstellen dat door 1 opdracht in afl 4 (met nog meer dan de helft van de serie te gaan) het zo duidelijk een van die drie, en nog het meest waarschijnlijk Tim of Liesbeth, die al weken zo verdacht worden en een verdachte edit krijgen, moet zijn. Worden we dan echt geacht in afl 10 nog ergens verrast door te zijn?  :-\\
(Ook de internationale volgelingen komen overigens bijna allemaal tot dezelfde conclusie..)

Ok hij toont bijna geen expressie. Vraag is of Tim sws zo is (ik vermoed grootdeels van wel, al kan hij het hier hebben aangedikt). Misschien boeit het hem echt allemaal geen zak, of is dat zijn kandidaat die mol wil spelen act (inclusief jokergedoe).Andere mensen lijken dit ook al te doen (Frits, Marit die stoicijns wil lijken etc).
Als kandidaat is hij redelijk succesvol (gezien hoeveel mensen hem vanaf dag 1 noemen en blijven noemen), als mol dan toch een stukje minder mijns inziens. Aan de andere kant worden ook Frits, Liesbeth en tegenwoordig in iets mindere mate Anne-Marie veelvuldig genoemd.

Een groter bezwaar vind ik eigenlijk zijn spel ten opzichte van Dio.
Als mol zou hij dus actief geprobeerd hebben Dio het woud in te sturen (wat kennelijk gelukt is..).  ::niet-ok::
De edit suggereert iets anders, namelijk dat hij hem zijn kant uit wilde sturen ('Ik wilde hem de goede kant op helpen') omdat hij hem al verdacht - wat Tim als mol zou weten mogen we aannemen. Dat zou natuurlijk een onevenredig voordeel voor Dio betekenen in dat geval.

Of Dio gelooft hem wel, en dan gaat hij helemaal de fout in en exit.  :-\\

Mogelijk was Dio evengoed wel exit gegaan, dat weten we niet, maar waar was deze interventie precies voor nodig? Dio werd nauwelijks verdacht dus als mol is het toch veel interessanter om verdachte mensen in het spel te houden? (Als kandidaat precies andersom, dan wil je liever iemand houden die je inschat als een zwakkere speler of iig niet als verdachte..).

Dus, gesteld dat Tim echt de mol is, wat wilde hij daar dan mee bereiken??? Iemand die hem verdacht uit het spel helpen??? Dat zou wel de eerste keer zijn dat de mol een dergelijke invloed uit zou oefenen (en ok dat zei ik van Patrick vorig jaar ook en ik ben nog steeds niet gecharmeerd van het feit dat hij Art letterlijk geholpen heeft..) Maar iemand helpen of iemand die je verdenkt het spel uithelpen zijn wel twee verschillende dingen weer. Dit zou ik toch wel erg ver vinden gaan. ::ohno::

Ik heb hierover nog niemand een aannemelijke verklaring horen geven, tot dusverre.  :)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 10:02:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2012, 10:22:23 »
Er lijkt maar 1 conclusie uit te trekken en toch is dat precies wat me eraan tegen staat. Ik kan me gewoon eigenlijk niet voorstellen dat door 1 opdracht in afl 4 (met nog meer dan de helft van de serie te gaan) het zo duidelijk een van die drie, en nog het meest waarschijnlijk Tim of Liesbeth, die al weken zo verdacht worden en een verdachte edit krijgen, moet zijn. Worden we dan echt geacht in afl 10 nog ergens verrast door te zijn?  :-\\
(Ook de internationale volgelingen komen overigens bijna allemaal tot dezelfde conclusie..)

Als Tim de mol is, denk ik dat hij aanvankelijk wou aansturen op iedereen groen en dan zelf rood stemmen, dan was het nog de vraag wie van de 5 op rood heeft gestemd. Echter, toen Frits zei om voor rood te gaan, kon hij daar moeilijk tegen in gaan aangezien Frits een goede reden gaf en het hem anders veel te verdacht zou hebben gemaakt.
Over zijn edit, daar geef ik je gelijk in en dat zit me ook dwars. Maar ja, voor de anderen heb ik wel wat meer reden om ze af te strepen. Sowieso denk ik dat Liesbeth en Tim beide de finale gaan halen en zoals de vorige jaren als de laatste 2 verdachten overblijven, anders is het inderdaad echt niet meer spannend.

Misschien boeit het hem echt allemaal geen zak, of is dat zijn kandidaat die mol wil spelen act (inclusief jokergedoe).

Qua jokers doet hij toch niet zoveel fout? Hij weigert een joker van Frits, maar dat zou als mol te verklaren zijn dat hij zich niet te veel wilt moeien met die jokers (wat een opluchting zou zijn tegenover vorig jaar), als kandidaat inderdaad dat hij wilt doen alsof hij geen jokers nodig heeft, of vond hij gewoon dat hij geen recht had op die joker van Frits.

Als kandidaat is hij redelijk succesvol (gezien hoeveel mensen hem vanaf dag 1 noemen en blijven noemen), als mol dan toch een stukje minder mijns inziens. Aan de andere kant worden ook Frits, Liesbeth en tegenwoordig in iets mindere mate Anne-Marie veelvuldig genoemd.

Dat valt wel mee. Dio en Marion noemen hem in aflevering 1 (en bij Marion was het vooral redeneren vanuit haar 'inzicht'), Maarten heeft hem ook eens genoemd, Marit linkte hem aan de 'aanwijzing' (maar ik kan niet herinneren dat ze ooit heeft gezegd dat ze Tim verdacht?) en Anne-Marie verdenkt hem nu inderdaad. Een Patrick, Kim of Jon werd dan toch wat meer verdacht. Het kan natuurlijk dat wel meer kandidaten hem verdenken, maar sowieso zijn ze nogal vaag dit jaar daarover.

Een groter bezwaar vind ik eigenlijk zijn spel ten opzichte van Dio.

Waarom zou een mol niet een kandidaat de verkeerde kant mogen opsturen? Vorige mollen hebben dat ook al gedaan toen ze schrik hadden dat ze verdacht zouden worden.
Sowieso stuurt hij Dio van de ene foute persoon naar de andere (want als Dio hem verdacht, zou hij daardoor Tim niet minder verdenken), dus dat is inderdaad wat vreemd als mol. Maar Dio zijn exit heeft hij toch wel aan zichzelf te danken, in ieder geval.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2012, 10:37:52 »
Waarom zou een mol niet een kandidaat de verkeerde kant mogen opsturen?
Om dezelfde reden (vind ik) dat een mol geen kandidaten moet helpen. De rol van de mol wordt daarbij te groot. De mol gaat mede bepalen wie eruit gaat of niet - en het spel moet zijn de identiteit van de mol te achterhalen. Dit is een kwestie van smaak, maar mij staat het persoonlijk tegen.
Citaat
Vorige mollen hebben dat ook al gedaan toen ze schrik hadden dat ze verdacht zouden worden.
Wie dan?
Het enige wat me zo snel bijstaat is Jon die de foute verdenkingen van Rick verder voerde (overigens was dat in een veel latere fase van het spel). Maar het is nog een stap verder mi om actief op een kandidaat die je verdenkt (als we de edit mogen geloven) af te stappen en deze uit het spel te willen helpen of juist te sterken in zijn verdenkingen. Te meer omdat ik de begronding niet begrijp vanuit Mols perspectief. Patrick wilde Art houden als bliksemafleider. Ook dubieus maar mol Tim wil het alleen omdat hij het een aardige jongen vindt..?
Ik vind dat een merkwaardige keuze.
Citaat
Sowieso stuurt hij Dio van de ene foute persoon naar de andere (want als Dio hem verdacht, zou hij daardoor Tim niet minder verdenken), dus dat is inderdaad wat vreemd als mol.
Dat weten we dus niet want we weten niet wie de mol is en evenmin op wie Dio precies stemmen zou.
Citaat
Maar Dio zijn exit heeft hij toch wel aan zichzelf te danken, in ieder geval.
Dat hangt er dus mi van af welke rol Tim als mol hier precies in gedachten had. Ik begrijp gewoon zijn motivatie ervoor niet. So what als iemand je in een vroeg stadium verdenkt, dat hadden Kim, Jon en andere mollen ook. Geen reden om iemand uit het spel te willen helpen mi.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 10:39:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2012, 10:47:44 »
Er lijkt maar 1 conclusie uit te trekken en toch is dat precies wat me eraan tegen staat. Ik kan me gewoon eigenlijk niet voorstellen dat door 1 opdracht in afl 4 (met nog meer dan de helft van de serie te gaan) het zo duidelijk een van die drie, en nog het meest waarschijnlijk Tim of Liesbeth, die al weken zo verdacht worden en een verdachte edit krijgen, moet zijn. Worden we dan echt geacht in afl 10 nog ergens verrast door te zijn?  :-\\


Liftopdracht seizoen 7:

Paul heeft al zijn vragen goed (was volgens mij ook te controleren)
Paul ziet Inge
Inge is de mol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2012, 10:52:22 »
Ik heb hierover nog niemand een aannemelijke verklaring horen geven, tot dusverre

Heb je mijn post gemist dan  ::rofl::?  :P Ik schreef eerder (zelfs vanuit de Marittunnel) dat het heel anders leek in de preview dan wat er daadwerkelijk gebeurde. Kijk nog eens goed naar dat gesprekje. Tim leidt Dio helemaal nergens naar toe. Het is een beetje een lullig gesprekje waar eigenwijze Dio eerder met Tim zit te dollen dan wat anders. Ik zie dit gewoon zoals later in de serie duidelijk werd dat Tim zich gewoon maximaal kandidaterig opstelde (akkoordjes met de mannen maar tegelijkertijd stoeien met de meiden etc.). Gewoon sociaal gedrag dus.

En de onnodige suggestie nav Marit's 'code-theorie' was juist wel nodig in mijn theorietje dat tot nu toe iedereen die Tim noemde exit ging. Heel bewust erin geëdit dus... Marit die niet op Tim inzet in de test maar wel exit zou.

Als laatste wil ik ook nog even de trap noemen. Daar is Tim toch Jon in het kwadraat? Of feitelijk ook Elise, Yvon en zoveel andere mollen? Namelijk praktisch niet in beeld, niet voldoend aan het ideaal van mol-zijn. Ik zou liever ook anders zien maar we hebben weer te maken, vrees ik, met een zwakke mol. Hij staat al weken laatste/een-na-laatste in mijn favoriete mol-lijstje dus hij is wel de laatste die ik hoop maar ik geraak al aardig in een nieuwe tunnel helaas. Stilletjes hoop ik toch stiekem nog op Marit ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2012, 10:57:18 »
Liftopdracht seizoen 7:

Paul heeft al zijn vragen goed (was volgens mij ook te controleren)

(Vraag 1 was niet te controleren: "Hoeveel meter was de makkelijke route hemelsbreed in de jungle tussen het begin en de waterval? a. 800 m b. 1 km c. 1,8 km. Paul antwoordt '800 m'.")

Offline Lizzy_M

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2012, 10:58:48 »
Dit gedoe met die rode kaarten komt me gewoon wel als wel erg obvious voor. Er lijkt maar 1 conclusie uit te trekken en toch is dat precies wat me eraan tegen staat. Ik kan me gewoon eigenlijk niet voorstellen dat door 1 opdracht in afl 4 (met nog meer dan de helft van de serie te gaan) het zo duidelijk een van die drie, en nog het meest waarschijnlijk Tim of Liesbeth, die al weken zo verdacht worden en een verdachte edit krijgen, moet zijn.

Dit is precies wat mij ervan weerhoud om naar Tim te switchen. Als je zo op het eerste gezicht naar deze opdracht kijkt lijkt het aannemelijk dat Tim toch groen gestemd heeft (hij kwam op mij niet helemaal overtuigd over toen Frits hem naar rood probeerde te sturen). Maar hoe meer ik hierover begin na te denken wordt het idd wel erg obvious en zouden er idd in deze fase van he spel al teveel mensen afgeschreven kunnen worden. Een andere mogelijheid (die ik ook al ergens anders op dit forum heb gelezen weet even niet zo snel meer waar) is dat twee van het laatste trio Tim, Liesbeth of Frits toch groen gestemd hebben wegens gebrek aan vertrouwen richting gesprekspartner en dat Hadewych of Annemarie als mol zijnde toch rood heeft gestemd.

Edit: mogelijkheid dat AM of Hadewych rood stemde http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45495.msg1375180#msg1375180
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 11:01:03 door Lizzy_M »

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2012, 11:02:49 »
Om dezelfde reden (vind ik) dat een mol geen kandidaten moet helpen. De rol van de mol wordt daarbij te groot. De mol gaat mede bepalen wie eruit gaat of niet - en het spel moet zijn de identiteit van de mol te achterhalen. Dit is een kwestie van smaak, maar mij staat het persoonlijk tegen. [...] Dat hangt er dus mi van af welke rol Tim als mol hier precies in gedachten had.

Maar de kandidaten kunnen toch voor zichzelf beslissen? Het is toch niet dat als Tim zegt dat Dio op een ander moet stemmen dat hij dat ook daadwerkelijk gaat doen?
Ik bedoelde dus: als Dio exit is en Tim is de mol, dat hij er zelf wel voor heeft gekozen om niet op Tim te stemmen, dat is nog wat anders dan een kandidaat een joker te geven.

Wie dan?

Jon en Rick inderdaad, maar nog een sterker voorbeeld: Dennis werd een hele lange tijd niet verdacht, maar nadat Dunya hem begon te verdenken is hij op haar afgestapt en heeft haar ervan overtuigd dat hij echt niet de mol is. Conclusie: Dunya stemt op één van de andere mannen en is dezelfde aflevering exit.


Ik snap inderdaad niet waarom Tim als mol Dio een andere kant zou willen leiden, maar ik zou het in ieder geval niet onacceptabel vinden, Dio had nog altijd dan de keuze om op Tim te stemmen en die zou hij dan niet hebben genomen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2012, 11:11:55 »
niet dat als Tim zegt dat Dio op een ander moet stemmen dat hij dat ook daadwerkelijk gaat doen?

Nee precies! Dit is gewoon 1 van die honderden gesprekjes die eruit gepikt wordt ter uitzending. Bedoeld om ons op een dwaalspoor te brengen. En je kan er hooguit uit concluderen dat Tim Dio ervan probeert af te brengen alles op 1 persoon in te zetten. Dat hij ook echt wilde dat Dio nog even zou blijven, uit sociaal oogpunt of zelfs omdat hij hoopte dat Dio nog opdrachten zou verkloten.

Maar ik zie het hooguit als sociaal gedrag. Het zou juist gek zijn als iedereen zulke onderonsjes zou hebben en Tim als mol dat niet mag en dus niet doet, dan pik je de mol er makkelijk uit!

Wat me juist opvalt uit de edits is dat Tim in de previews overkomt als kandidaat. Maar als je dan het hele stuk beziet dan is dan puur uit knip/plakwerk. Zoals deze keer ook weer; in de preview dacht ik echt dat Tim dikke ruzie had met Frits. Blijkt bij uitzending dat Frits ruzie had met de dames. Tim kachelt er met zijn opmerking aan het einde van de discussie nog wat achteraan.

En dan dat lachje.... zoals ik al eerder zei was dit nu echt een prachtige aflevering om gezichten te lezen. Bij de stemming. Maar ook dit lachje in de bus, echt een pinnige opmerking met meteen erna een vergoeilijkend lachje als zijnde molletje die in het midden wil blijven, vriendjes met iedereen, en juist niet wil polariseren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2012, 11:12:06 »
Heb je mijn post gemist dan  ::rofl::?  :P Ik schreef eerder (zelfs vanuit de Marittunnel) dat het heel anders leek in de preview dan wat er daadwerkelijk gebeurde. Kijk nog eens goed naar dat gesprekje. Tim leidt Dio helemaal nergens naar toe. Het is een beetje een lullig gesprekje waar eigenwijze Dio eerder met Tim zit te dollen dan wat anders. Ik zie dit gewoon zoals later in de serie duidelijk werd dat Tim zich gewoon maximaal kandidaterig opstelde (akkoordjes met de mannen maar tegelijkertijd stoeien met de meiden etc.). Gewoon sociaal gedrag dus.
Zoals wel vaker liggen jouw perceptie en de mijne ver van elkaar.
Vreemd, we komen vaak wel tot dezelfde conclusie maar toch met een andere redenering en al helemaal een ander idee van wat 'leuk' en acceptabel is. Maar goed dat terzijde.  ;)

Dio geeft duidelijk aan dat Tim het initiatief neemt, tijdens de lunch. Hij wilde hem overtuigen van iemand anders. De edit suggereert tot 3x toe dat Tim hem op het juiste spoor wilde zetten. Ik zie niet in hoe dit kandidaats over moet komen, het klinkt heel mols namelijk- hoe zou Tim dat immers zo zeker moeten weten en waarom zou hij een mede-kandidaat helpen alleen omdat hij hem 'aardig' vindt.

Er zijn tal van andere mogelijkheden om kandidaats over te komen die Tim niet bepaald benut.
(Ook naar de kijkers toe zoals bijv. achterover hangen op een fiets wat we pontificaal zien ook nog?).

Maar goed dit wordt een welles/nietes verhaal zo ben ik bang. Ik heb aangegeven waarom het mij dwarszit en waarom ik dus vraagtekens heb. Die heb ik ook bij andere kandidaten om andere redenen. Laat ik het erop houden dat als Tim toch de mol blijkt, ik dit jammer en onnodig zou vinden.

Citaat
En de onnodige suggestie nav Marit's 'code-theorie' was juist wel nodig in mijn theorietje dat tot nu toe iedereen die Tim noemde exit ging. Heel bewust erin geëdit dus... Marit die niet op Tim inzet in de test maar wel exit zou.

Ja dus we zouden nu dan bewust om de tuin geleid worden dat iedereen die zogenaamd op Tim stemt eruit vliegt.. Nou is er vaker sprake van creatief knip en plakwerk maar ook dit is weer a first - iedereen die de mol noemt als verdachte vliegt eruit. Volgende serie skip ik die hele executie maar helemaal dan.  ::ohno::

@Qper, wat Heinz zei, en verder: dat was de productie niet de keuze van Inge zelf.
Wel koos ze om haar mollenboekje te geven aan Paul, om hem in het spel te houden. Ook op het kantje wat mij betreft.
De vraag is en blijft dus: hoe ver mogen mollen gaan om direct het spel te beinvloeden?
Wat mij betreft dus liever niet zo ver als Patrick en nu Tim gegaan zouden zijn.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2012, 11:28:45 »
Dio geeft duidelijk aan dat Tim het initiatief neemt

Ja maar wat geeft dat dan? Proactief sociaal gedrag. Zijn instelling als mol. Dat heeft hij zich dan al maanden voorafgaande de serie voorgenomen te doen. En het juiste spoor betekent niet automatisch "inzetten op 1 persoon". Kan juist zijn Dio daarvan af te brengen. Zie gesprekje, die kant gaat het eerder uit!

Wij denken ook anders over op wie Dio nu uiteindelijk heeft ingezet. Daartoe heb ik enkele weken geleden al een vraag in het Vragenvuur gepost. Ik ben erg benieuwd of het klopt dat Dio op William heeft ingezet.

Ja dus we zouden nu dan bewust om de tuin geleid worden dat iedereen die zogenaamd op Tim stemt eruit vliegt

??? Deze begrijp ik niet. Dit wordt altijd gedaan.

Weer zelfde verhaal; iemand moet over alle kandidaten iets zeggen. En de regie toont slechts 1 van die opinies. Dus dat Marit hardop zit te dubben over die cijfers wil toch niet zeggen dat ze op Tim in de test inzet? En wat betreft exits "Tim-noemers" is dat inderdaad een grote gemene deler nu, tot nu toe klopt dit. Ik zit wel in een crux want ik denk zelf dat Marit blijft dus zal iemand anders nog Tim moeten noemen om vervolgens exit te gaan. AM denk ik niet want die zit daadwerkelijk op Tim als mol in de test.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2012, 12:18:29 »
??? Deze begrijp ik niet. Dit wordt altijd gedaan.
Er wordt wel eens wat gesuggereerd ja, zoals iemand stemde onder meer ook op Jon.
Maar er wordt niet continu gesteld dat iemand op de Mol stemt en eruit vliegt.
Vorig jaar was het duidelijk dat iedereen die op Karin stemde eruit vloog. Jij hebt daar nog een paar duidelijke opmerkingen over gemaakt omtrent dat het bij Pepijn slechts 1 maal het geval leek (met Hannah) en ook dat te verklaren was.

Dus nee dit wordt volgens mij zeker niet altijd in deze mate gedaan.
Maar ik stop met deze discussie want zoals ik al zei jij hebt een heel ander perspectief (prima..) en gaat nogal in extremen lijkt het. Ik heb twijfels bij Tim om redenen zoals genoemd en iedereen mag zelf geloven of denken wat hij wil of wel of niet plausibel vindt.

Ik kom wel terug als ik het gevoel heb nog iets zinnigs toe te voegen.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2012, 12:31:54 »
er wordt niet continu gesteld dat iemand op de Mol stemt en eruit vliegt

Het kan goed zijn dat de regie dit nodig vond om te doen. Met recht want Tim staat nu al bijna overal bovenaan de verdachtenlijstjes of anders nr. 2 dus dat zagen ze wellicht al aankomen en probeerden ze wat af te leiden. Dus is dit waarschijnlijk helemaal niet een daadwerkelijke 'hint'... want ook moeilijk tot het einde vol te houden. Het zijn meer noodgrepen. Dus dat continue gaat er wel weer af denk ik, want ik denk sowieso dat Marit blijft dus wie zou er dan nu uitgaan? Ik denk Hadewych en die heeft Tim weleens genoemd maar niet zozeer als degene op wie ze test.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)