Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248750 keer)

Offline Jason

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #260 Gepost op: 4-02-2012, 14:41:18 »
Oh ja - nog een aanvulling op mijn vorige post. De letter I M komen natuurlijk ook in voor in de vorige afdeling in die opdracht met het fietsen tussen die bunkers. "I AM" die aan Frits waren gekoppeld, maar ook eventueel aan William - "Will I AM"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #261 Gepost op: 4-02-2012, 15:00:44 »
En die had ook geen tanden.
::rofl::

Duidelijk een patroon!  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #262 Gepost op: 4-02-2012, 17:28:59 »
Tim is niet de mol. Er zijn duidelijke hints dat de mol een vrouw is.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #263 Gepost op: 4-02-2012, 17:33:02 »
Tim is niet de mol. Er zijn duidelijke hints dat de mol een vrouw is.

vertel.

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #264 Gepost op: 4-02-2012, 17:38:51 »
De mol is een vrouw. In Afl. 1 wordt de vraag De mol is: Met vrouw beantwoord. In afl. 2 komt ook deze vraag, maar krijgen we geen antwoord te zien. In afl. 3 wordt deze vraag weer met vrouw beantwoord. In afl. 4 zit deze vraag er niet in. Maar in het dagboek van afl.4 staat veelvuldig het woordje 'kon'.
Kon betekend in het IJslands vrouw. Hier staat letterlijk 'ik kón' .. ik vrouw!

Marit na afl. 5 eruit. Dan hebben we dus nog Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #265 Gepost op: 4-02-2012, 17:47:53 »
De mol is een vrouw. In Afl. 1 wordt de vraag De mol is: Met vrouw beantwoord. In afl. 2 komt ook deze vraag, maar krijgen we geen antwoord te zien. In afl. 3 wordt deze vraag weer met vrouw beantwoord. In afl. 4 zit deze vraag er niet in. Maar in het dagboek van afl.4 staat veelvuldig het woordje 'kon'.
Kon betekend in het IJslands vrouw. Hier staat letterlijk 'ik kón' .. ik vrouw!

Marit na afl. 5 eruit. Dan hebben we dus nog Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.

Ik vind die testvragen niet direct een hint naar dat het een vrouw zou zijn.

Als ik in de vertalers women laat vertalen naar het ijslands komt er kvenmaður uit

Echtgenote komt nog het dichtstebij: kona..

nee ik vind het niet sterk allemaal

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #266 Gepost op: 4-02-2012, 18:10:55 »
Tik maar eens kon in en laat het vanuit het IJslands naar het Nederlands vertalen. Dat staat er vrouwen
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #267 Gepost op: 4-02-2012, 18:21:38 »
Tik maar eens kon in en laat het vanuit het IJslands naar het Nederlands vertalen. Dat staat er vrouwen

zoals ik net al vermelde: Het woord Kon kon door ons niet vertaald worden in de geselecteerde doeltaal.

Kona is vrouw
Konur is vrouwen
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 18:24:52 door Eddie_V »

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #268 Gepost op: 4-02-2012, 18:30:18 »
Het is wel heel makkelijk als er ook echt IJslands in de dagboek van de mol stond. Dat er letterlijk Kona zou staan.

Het duiveltje in mij zegt: Liesbeth had een trui aan met daarop de tekst in het IJslands "Ik kan geen IJslands"
dus kan het zo zijn dat kon niet helemaal goed IJslands is maar wel in de buurt komt.

Andere stemmetje roept weer Tim zit zowel in de groep van de Mannen en de Vrouwen. En kan dus verwijzen naar kon kon kon, of wel vrouwen ::ohno::

Het blijft een mindfuck-game
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #269 Gepost op: 4-02-2012, 19:09:45 »
Het is wel heel makkelijk als er ook echt IJslands in de dagboek van de mol stond. Dat er letterlijk Kona zou staan.

Het duiveltje in mij zegt: Liesbeth had een trui aan met daarop de tekst in het IJslands "Ik kan geen IJslands"
dus kan het zo zijn dat kon niet helemaal goed IJslands is maar wel in de buurt komt.

Andere stemmetje roept weer Tim zit zowel in de groep van de Mannen en de Vrouwen. En kan dus verwijzen naar kon kon kon, of wel vrouwen ::ohno::

Het blijft een mindfuck-game

Toch vind ik het woordje kon niet verwijzen naar vrouw, iets te ver gezocht, zeker zonder de juiste spelling. we gaan nu ze in Spanje zitten toch ook niet op zoek naar het woordje TOP hoop ik

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #270 Gepost op: 4-02-2012, 19:37:11 »
Bij zoiets moet je je ook afvragen, wat is de kans dat het toeval is? Wat is de kans dat er "per ongeluk" ineens ergens "kon" voorkomt in de tweets. Volgens mij is die kans echt heel groot. En als het dan daadwerkelijk blijkt gebeuren, is dat dus helemaal niet bijzonder en zegt dat dus heel weinig.

Als het om een heel ongebruikelijk woord ging dan was 't wat anders, maar dat is niet het geval.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #271 Gepost op: 4-02-2012, 19:47:35 »
Ik denk dat de mol een man is maar ik heb man niet naar het IJslands vertaald nog... ;)
Misschien is het wel kan.....
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 20:02:25 door Lonneke4263 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #272 Gepost op: 4-02-2012, 20:04:36 »
Ik denk dat de mol een man is maar ik heb man niet naar het IJslands vertaald nog... ;)
Misschien is het wel kan.....
Nee, is karl.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #273 Gepost op: 4-02-2012, 20:08:44 »
Bedankt voor de vertaling Dae! Nou het lijkt toch wel een beetje op kan ;D.

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #274 Gepost op: 4-02-2012, 20:12:12 »
Bij zoiets moet je je ook afvragen, wat is de kans dat het toeval is? Wat is de kans dat er "per ongeluk" ineens ergens "kon" voorkomt in de tweets. Volgens mij is die kans echt heel groot. En als het dan daadwerkelijk blijkt gebeuren, is dat dus helemaal niet bijzonder en zegt dat dus heel weinig.

Als het om een heel ongebruikelijk woord ging dan was 't wat anders, maar dat is niet het geval.

Joehoe! De droom van iedere mol... denk ik. De pot he-le-maal leeg! En we zijn al bij aflevering 5! Is wel eens vaker gebeurd geloof ik, maar toch: ik ben er trots op. Of mijn aandeel nu bestond uit het werpen van een kaartje in een bus óf in de kelder van het Höfði-huis zitten, dat vertel ik natuurlijk niet, maar dat zie je later wel.
 Moeten we het nog hebben over het verdiende geld op die tandem? Ik wist natuurlijk allang dat alles op het spel zou worden gezet in de laatste opdracht van deze aflevering, dus ik kón natuurlijk redelijk ontspannen achteroverleunen. Sterker nog: ik kon m’n best doen! Maar goed, ik kon natuurlijk niet zeker weten dat de onderhandelingen zo goed zouden uitpakken.
 Afijn... kon... kon... kon... Zwaar vak hoor, de mol zijn. Maar wel leuk!

Wel heel toevallig zo vaak kon in een tweet dan.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #275 Gepost op: 4-02-2012, 21:20:35 »
Joehoe! De droom van iedere mol... denk ik. De pot he-le-maal leeg! En we zijn al bij aflevering 5! Is wel eens vaker gebeurd geloof ik, maar toch: ik ben er trots op. Of mijn aandeel nu bestond uit het werpen van een kaartje in een bus óf in de kelder van het Höfði-huis zitten, dat vertel ik natuurlijk niet, maar dat zie je later wel.
 Moeten we het nog hebben over het verdiende geld op die tandem? Ik wist natuurlijk allang dat alles op het spel zou worden gezet in de laatste opdracht van deze aflevering, dus ik kón natuurlijk redelijk ontspannen achteroverleunen. Sterker nog: ik kon m’n best doen! Maar goed, ik kon natuurlijk niet zeker weten dat de onderhandelingen zo goed zouden uitpakken.
 Afijn... kon... kon... kon... Zwaar vak hoor, de mol zijn. Maar wel leuk!

Wel heel toevallig zo vaak kon in een tweet dan.

5 keer kon maar ook 8 keer ik. Als kon in het ijslands nou echt iets was zou ik er ook iets in zien, maar nu niet

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #276 Gepost op: 4-02-2012, 22:01:16 »
In die tekst staan heel veel spaties. De kandidaten zijn nu in Spanje, Spaans is een wereldtaal. Net als het Engels. Spatie is in het Engels space. Kortom; de finale van WIDM 12 speelt zich op de maan af! ;D

Nee, 'kon' heeft verder geen betekenis, als je het mij vraagt. Zoals eerder gezegd; het IJslandse woord voor vrouw is kona: http://en.wiktionary.org/wiki/kona#Icelandic Als dat ineens in het dagboek had gestaan... Maar ja, dat staat er niet. Geen hint dus dat de mol een vrouw is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #277 Gepost op: 5-02-2012, 17:08:27 »
Uit de promo: Hadewych sluit een pact met de mol  ::hug:: ::hug:: eentje met Tim en ook eentje met Liesbeth... oei oei oei ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #278 Gepost op: 5-02-2012, 19:27:00 »
Kan iemand van de (mede) Tim-verdenkers trouwens verklaren waarom Tim degene is die het juiste straatnaambordje weet te vinden in de derde opdracht, nadat Annemarie er bijna voorbij loopt?

Offline molcontact

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #279 Gepost op: 5-02-2012, 21:04:54 »
Op het Liesbethforum van de Avro site, quote iemand dat Arjan Lubach ook zichzelf genoemd heeft op de vraag widm. Daarom zou Tim de mol niet zijn, want Arjan was het toen ook niet.
Ik zou het des te leuker vinden als het dan nu juist wel een hint naar Tim is. Ten eerste gezien de samenwerking tussen Arjan en Tim, de gemaakte grap van toen is nu geen grap meer. Ten 2e, gezien de titel van de aflevering en de volgorde waarin Tim zijn mol aanwijst en ten 3e, omdat het dan echt een directe aanwijzing naar de mol is zonder een hele theorie. Gewoon verstopt, maar toch te vinden.