Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248604 keer)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #600 Gepost op: 18-02-2012, 15:23:57 »
Tim is de persoon die de kop van de stier wist los te maken en gaf deze aan iemand(hadewych?) anders die vervolgens woorden schreef op die kop, zonder na te denken dat een deel weer terug moest in de stier. Hierdoor verloren ze tijd (niet genoeg! helaas voor de mol om de opdracht totaal te laten mislukken) Het deel dat in de stier verdwijnt was ook zwart geschilderd Waarom je ziet t toch niet, Nou dat is dus express gedaan en zo schreven de kandidaten op elk stukje zwart dat ze zagen, de woorden die gemaakt konden worden.

Tim was hier flink aan het "stieren" Mollen of hoe je t ook wilt noemen.

mijn laatste switch!!!!

Tim doet , in voorstukje, zijn armen omhoog. Dit doe je als je iets gewonnen hebt. Maar in dit geval denk ik dat dat het moment is wanneer Art zegt, mol maak je bekend en dan steekt Tim zijn armen omhoog.

Volgens mijn theorie gaat Liesbeth er volgnde week uit en dan blijven Tim de mol, Hadewych winnaar en Anne de verliezer over. En bij deze conclusie blijf ik en zal niet meer veranderen.PUNT
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 15:27:58 door Stylo1972 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #601 Gepost op: 18-02-2012, 15:28:32 »
Hoe minder hoe makkelijker lijkt mij
Ik weet uit ervaring juist niet. Wij hebben een mol-fanserie gedraaid met exact deze opdracht voor de mol (plek in groepsfoto). Het gaat om het positie kiezen. Het mag niet opvallen dat iemand per se op een bepaalde plek wil staan, wat had hij dan moeten doen, Hadewych wegduwen? Of als je goed staat opeens weer anders gaan staan als bijv. Liesbeth op een andere plek gaat staan die hij had ingeschat? Dat zijn de moeilijkheden waar de mol mee zit...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #602 Gepost op: 18-02-2012, 15:34:02 »
Ik weet uit ervaring juist niet. Wij hebben een mol-fanserie gedraaid met exact deze opdracht voor de mol (plek in groepsfoto). Het gaat om het positie kiezen. Het mag niet opvallen dat iemand per se op een bepaalde plek wil staan, wat had hij dan moeten doen, Hadewych wegduwen? Of als je goed staat opeens weer anders gaan staan als bijv. Liesbeth op een andere plek gaat staan die hij had ingeschat? Dat zijn de moeilijkheden waar de mol mee zit...

Of gepositioneerd door de regie voor de foto.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 18:31:49 door Miek37 »

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #603 Gepost op: 18-02-2012, 15:54:28 »
Maar als ik met jou theorie meega zou Tim toch op het plaatje van afl. 7 op de plaats moeten staan waar Hadewych nu staat?
Ja, klopt. Maar het kan ook zo zijn dat Hadewych daar perse wou staan...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #604 Gepost op: 18-02-2012, 17:21:55 »
Klopt ja, zou best een leuke montagehint kunnen zijn. ::jaja:: (Ik had 'm al een tijdje bij de verzameling sterke mogelijke hints staan.)

Het enige tricky hieraan is dat we bij aflevering 4  William bij deze woorden alvast zien plaatsnemen voor het maken van de test

Wat is daar tricky aan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #605 Gepost op: 18-02-2012, 17:30:34 »
Ik denk nu dat deze opdracht bedoeld was om de de Mol 1000 euro te laten pakken als rookgordijn. En dat er daardoor wel extra druk op de Mol stond om de pot in aflevering 4 leeg te krijgen met de onderhandelingen.

Wat ik dan weer wel raar vind is dat Tims verklaring in een biecht is dat hij verwachtte dat er nog een derde joker zou komen. Als je doel als Mol is om jezelf onverdacht te maken door 1000 euro te pakken, kan je in de biecht misschien beter zeggen dat je de pot wou spekken en hoopte dat er geld in de envelop zou zitten. (Of zou dat juist te verdacht zijn? Denk het eigenlijk wel.)

edit: Als je heel graag wil kan je in het verwachten van 3 jokers, maar er 1 minder dus 2 (niet) krijgen, een deel van de mogelijke 3-1=2 hint zien.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 17:34:35 door Heinz »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #606 Gepost op: 18-02-2012, 19:32:38 »
edit: Als je heel graag wil kan je in het verwachten van 3 jokers, maar er 1 minder dus 2 (niet) krijgen, een deel van de mogelijke 3-1=2 hint zien.

Ja ik wil het heeeeel graag zien, maar iets te ver gezocht vrees is :D

Ik denk dat de reden is dat hij in de biecht over een 3e joker praat en niet over pot te spekken normaal is. Als je te kandidaterig doet val je juist op als mol he ;-)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #607 Gepost op: 18-02-2012, 20:02:33 »

Wat ik wel heel raar vind is de reactie van William na de abseil opdracht, hij hoorde dat de mol dacht dat hij het niet zou doen en hij lacht Tim in zijn gezicht uit inclusief wijzend vingertje... Is dat omdat ze met zijn tweeën een flinke discussie hadden of hij moest gaan of niet, of omdat William ook op Tim zit/zat.

dus dat zou betekenen dat ze allemaal op Tim moeten zitten :/
Nadat ik gisteren afl. 5 en 6 heb teruggekeken, was ik zelf ook tot de conclusie gekomen dat William waarschijnlijk Tim was gaan verdenken. Hij zegt in afl. 5 dat hij na de onderhandelingsopdracht zijn stemgedrag heeft veranderd. Je ziet hem na aankomst in Spanje in de hotelkamer Tim ook openlijk beschuldigen. Dat hij niets doet bij de opdrachten enzovoort. Op een gegeven moment gaat Tim de kamer dan maar uit.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #608 Gepost op: 18-02-2012, 20:23:51 »
Nadat ik gisteren afl. 5 en 6 heb teruggekeken, was ik zelf ook tot de conclusie gekomen dat William waarschijnlijk Tim was gaan verdenken. Hij zegt in afl. 5 dat hij na de onderhandelingsopdracht zijn stemgedrag heeft veranderd. Je ziet hem na aankomst in Spanje in de hotelkamer Tim ook openlijk beschuldigen. Dat hij niets doet bij de opdrachten enzovoort. Op een gegeven moment gaat Tim de kamer dan maar uit.

Maar ja of hij daadwerkelijk op hem gestemd heeft is weer een heel ander verhaal natuurlijk.

Net aflevering 7 terug gekeken en die hint rond het abseilen is zo verschrikkelijk sterk, dat ik echt niet meer van Tim af ga tot hij een rood scherm krijgt oid.

OF het is de grootste mindfuck van de montage ooit natuurlijk...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #609 Gepost op: 18-02-2012, 23:41:24 »
Nadat ik gisteren afl. 5 en 6 heb teruggekeken, was ik zelf ook tot de conclusie gekomen dat William waarschijnlijk Tim was gaan verdenken. Hij zegt in afl. 5 dat hij na de onderhandelingsopdracht zijn stemgedrag heeft veranderd. Je ziet hem na aankomst in Spanje in de hotelkamer Tim ook openlijk beschuldigen. Dat hij niets doet bij de opdrachten enzovoort. Op een gegeven moment gaat Tim de kamer dan maar uit.
Uit de manier waarop William spreekt blijkt volgens mij dat Tim zeker niet zijn hoofdverdachte was. (Het is juist verdacht dat de montage dat wil suggereren imo. Behalve dan door wat Liesbeth zegt, dat hij samen met haar op Anne-Marie heeft gezeten - dat lijkt evenmin waarschijnlijk tegen die tijd.

Voor de Hofdi Huis affaire verdacht hij Anne-Marie en Frits, maar steeds meer Frits.
Het lijkt er het sterkst op dat Marit Anne-Marie verdacht want daar handelde ze geheel naar in de bunker en western opdracht. En er dus uitvloog.

William is daarna geswitcht en probeert zelfs Anne-Marie verdacht te maken omdat hij weet dat sommigen haar al sterk verdenken. Dat doe je niet als je zelf nog iemand verdenkt.

Hierna krijgen we idd de confrontatie met Tim, maar ik gok dat die voortkomt uit zijn herevaluatie omdat zijn voormalige mollen zeer waarschijnlijk (van Frits dus zeker) niet de mol waren.

Frits en hij deelden op dat punt heel veel. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Liesbeth Williams hoofdverdachte is geworden (we weten niet welke kandidaat in  zijn optiek dan mede met hem goed zou zitten, overigens). Ook uit zijn onderonsje met Frits en zijn gedrag bij de kabelopdracht blijkt dat hij Liesbeth niet vertrouwt. Daarnaast is hij erg in de war na het vertrek van Frits (zie terugblik beelden), want, Frits zat immers op dezelfde mol als hij?

Bij zijn biecht gedurende de test heeft 'ie het over heel af en toe een kleine twijfel of het niet Tim is'. We weten niet of dit erin gemonteerd is van afl 5 of 6.

Daarnaast is er de uitspraak dat 'gelukkig voor mijn hersenen' Tim €2000 verdiende bij de vis opdracht. Gelukkig maar, zegt William. Een vreemde uitspraak als hij idd Tim verdacht want dan had de twijfel juist erg toe moeten slaan.
Punt is, dat hij er blij mee lijkt. M.a.w. hij kan zijn twijfel opzij zetten en vol op zijn hoofdverdachte gaan.

Het 'ik twijfel bij hem' gebeuren is er m.i. opzettelijk ingemonteerd, net als Maarten die zegt dat hij Tim op goede molsposities vindt zitten en dan exit gaat - terwijl het feitelijk zo was dat hij voor de statistisch grootste kans ging, en Tim daar juist in dat geval vaak niet bij hoorde (Mol een man of vrouw -> Vrouw (vanuit perspectief van Maarten), Mol pakte jokers of geld (jokers (5 personen pakten jokers, 2 geld etc).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2012, 23:43:35 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #610 Gepost op: 18-02-2012, 23:53:38 »
Overigens, ik weet niet of het verdacht of alleen grappig is, maar Hadewych vindt altijd allerlei excuses voor het gedrag van Tim.  ;D
Ja hij zag een Spaanse schone en was helemaal van de kaart en liep in een zeepbubbel..  ::rofl::

William doet een beetje hetzelfde, ach ja Tim deed niet zo z'n best omdat Tim nu eenmaal Tim is.  :D

Alleen Anne-Marie plaatst hier kritische kanttekeningen bij, al is het idd wel vreemd dat ze Liesbeth nu toch ineens als all time favorite betitelt. Ik word sws niet helemaal wijs uit die biechts van Anne-Marie want ze is wel vrij consistent maar lijkt dan weer Tim en dan weer Liesbeth sterker te verdenken (wat ook wel een beetje verdacht is.  ::) ).

Dus ofwel Tim is gewoon echt zo en de kandidaten schatten hem goed in (dat kan, zie bijv een Rick Engelkes die zeer verdacht werd maar gewoon van nature zo bleek te zijn  ::rofl:: ), ofwel we hebben te maken met een Dennis-achtig iemand die die rol gewoon prima speelt. (Hij kan zichzelf goed spelen heeft hij ooit gezegd).

Als hij niet de mol is hebben we te maken met een Mol die vanaf dag 1 of 2 door bijna alle kandidaten verdacht is (Liesbeth en Anne-Marie, waarbij voor Liesbeth geldt dat door de edit zij tevens hoofdverdachte 1 op de fora was vanaf dag 1) of met iemand die nauwelijks tot niks molt en per consequentie ook door niemand verdacht wordt.  ::ohno::

Dus.. tja.  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #611 Gepost op: 19-02-2012, 03:07:01 »
Kwestie:
*(Opr-)Echte kandidaten willen de pot laten beheren door iemand die zij "vertrouwen".
*Als oprechte kandiaat wil je de pot wellicht zelf beheren zodat je weet dat de Mol niks er mee kan uitspoken.
*Als Mol kun je (mits heel voorzichtig) als penningmeester natuurljk e d i t : vreselijk Mollen.

Vraag is, wil je als Mol de Pot? (!).
Bliksem; kom maar op, je verzint toch wel een excuus?!
Bv dat Frits nalatig was? Iets moet zijn verloren tijdens overdracht?
Het waaide er flink ;)

Feit is:
Niemand heeft zich bekommert om de pot, Art moet deze overdragen aan de groep....
Verrek, de pot, die hebben we ook nog!.
Genoeg smoezen te bedenken dat er wat ontbreekt imho.
Desnoods ART aanspreken :)

Liesbeth stelt Tim voor, Tim zichzelf echt niet!
Dat zegt zij in haar biecht, maar is niet zo.
Hij wil de pot niet.
Hij schuift dit gelijk door naar Hadewych.
"Wie stemt voor Hadewych?".

Wat klopt hier niet...of wel?
Ben je te verdacht als echte Mol met de pot?
Andere kant, er zat zoveel speling tussen, had je er flink mee kunnen mollen?

« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 04:55:06 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #612 Gepost op: 19-02-2012, 03:50:52 »
Is het jullie opgevallen dat Tim meerdere malen: Oh my lord zegt,
Hussel de eerste letters, wat krijgen we dan: MOL!
Late reactie mijnerzijds, edoch...
Had het ergens gelezen (bij jouw reactie dus) en bij het herzien irriteert het zelfs.
Ik wil het niet maar het is wel heel erg opvallend! Lees: gemaakt.
Een WIDM hint.
"Tim zei nog zo: Oh My Lord". 3x deze aflevering.
Ik vind het niet bij hem passen, en dat maakt het des te sterker.
-kan ook molse actie zijn van kandidaat-
Terugzien of hij het veelvuldig in andere afleveringen heeft gezegd...?

Edoch: heel goed gezien! ::vergroot::

Negeren Loebas en terug je tunnels in (met plezier hoor...:))!
Kwam ff aanwaaien ;)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 04:54:12 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #613 Gepost op: 19-02-2012, 10:32:12 »
Hadewych vindt altijd allerlei excuses voor het gedrag van Tim.  ;D
Ja hij zag een Spaanse schone en was helemaal van de kaart en liep in een zeepbubbel..  ::rofl::

William doet een beetje hetzelfde, ach ja Tim deed niet zo z'n best omdat Tim nu eenmaal Tim is.  :D

Alleen Anne-Marie plaatst hier kritische kanttekeningen bij, al is het idd wel vreemd dat ze Liesbeth nu toch ineens als all time favorite betitelt

Exact! Ik had gisteren de aflevering nog eens helemaal nagezien en William biecht liefst in 5 gevallen over Tim in excuserende zin. Als die op Tim zat eet ik m'n schoen op ::tandpastasmiley::

En ja, Anne-Marie is inderdaad de enige in de serie die Tim ooit daadwerkelijk verdacht heeft. Maar let op wat ze in de slotbiecht zegt. Liesbeth haar all time favorite maar ze gaat "nu nog steeds" spreiden over Tim. Als in: in de toekomst zal dat niet meer kunnen en gaat ze focussen op 1. Ik denk dat dit moment met 1 been in de finale nu is aangekomen en dat haar helaas noodlottig wordt want ze had het verdiend de serie te winnen ::ok::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #614 Gepost op: 19-02-2012, 17:16:36 »
Zien jullie ook hoe Tim zijn handen omhoog gooit in de leader? Alsof 'ie wil zeggen: "jungis, ik ben het!"  ;D

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #615 Gepost op: 19-02-2012, 18:17:53 »
Zien jullie ook hoe Tim zijn handen omhoog gooit in de leader? Alsof 'ie wil zeggen: "jungis, ik ben het!"  ;D

Haha  ::tandpastasmiley::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #616 Gepost op: 19-02-2012, 20:26:20 »
@Lo

William verdacht wel degelijk Tim en stemde daadwerkelijk op hem in aflevering 6. Dat William Tim niet vertrouwde bleek ook duidelijk in de vispuzzel en bij het abseilen. Op wie heeft hij nu gestemd? Is hij volop op Tim gegaan (dan is het minder waarschijnlijk dat Tim de Mol is), is hij geswitcht of had hij de vragen slordig ingevuld (zoals Frits de vorige aflevering, hij schreef ook niets op)?

Anne-Marie heeft inderdaad Tim meermaals vernoemd, Tim werd ook eerder vernoemd door Dio en Marion (aflevering 1) en Maarten (aflevering 2).
« Laatst bewerkt op: 19-02-2012, 20:28:04 door Luc »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #617 Gepost op: 19-02-2012, 21:47:01 »
6 Heel af en toe denk ik Tim is de mol[/color], klikt aan dat de mol de porto had in de controlroom (Tim had geen porto maar Hadewych) .Afl. 7 Zegt dat Hadewych geen verdachte meer is en dat blijkt ook uit de testvraag die hij krijgt (heeft de mol met het potgeld de joker betaald. William klikt : nee)

Heel scherp opgemerkt  ::ok::. Was me nog niet opgevallen. Pas ook goed in de trend dat veel afvallers Tim wel een keer genoemd hebben, maar juist niet in de aflevering waarin ze afvielen.

Ik vraag me alleen af op wie William dan wel ingezet heeft. Liesbeth of Annemarie? Naar mijn idee was William wel redelijk op de hoogte op wie andere mensen zaten en zo het leek verdacht Frits Liesbeth bij zijn vertrek (met wie William naar eigen zeggen veel deelde). en Marit leek op Annemarie te zitten. Maar volgens William vertelde Marit ook telkens iets anders over wie ze verdacht.

Ik acht het best waarschijnlijk dat William toch weer is teruggeschakeld naar Annemarie (noemde hij ook in afl 4).

Offline Claudia62

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #618 Gepost op: 19-02-2012, 22:16:31 »
Ik heb niet heel dit topic gelezen, maar teletekst pagina 311: De volgende kandidaten gaan vanaf 5 januari de strijd aan, en Tim ontbreekt in dat rijtje - Tim de Mol?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #619 Gepost op: 19-02-2012, 22:22:44 »
Ik heb niet heel dit topic gelezen, maar teletekst pagina 311: De volgende kandidaten gaan vanaf 5 januari de strijd aan, en Tim ontbreekt in dat rijtje - Tim de Mol?
Is idd al gemeld, maar het is nog steeds niet aangepast zie ik...
Aangezien ik weet dat de makers dit forum zeer goed volgen, zou je verwachten dat dit wel wordt aangepast als het niet als hint bedoeld is...  ::tandpastasmiley::