Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 81897 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #160 Gepost op: 4-02-2012, 15:42:46 »
ik heb eerlijk gezegd ook begrepen dat die persoon alles kwijt zou raken wat ze tijdens het gevecht vs william zou pakken..
Wist ook niet dat ook dingen van de x daarvoor konden kwijtraken..
Had AM geen joker gepakt de x daarvoor dan??
want ze levert alleen het geld in van de vs william..


Zoals het werd uitgelegd door Art was het volgens mij zo:
William moest zijn tegenstander uitkiezen. Hij wist niet wat die kandidaat wel of niet had verdiend.
Maar als William het duel zou winnen, zou de kandidaat alles wat hij of zij tot dan toe had verdiend verliezen.

AM was alles ervoor al kwijtgeraakt omdat ze uitgeschakeld werd door Marit.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 16:18:46 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #161 Gepost op: 4-02-2012, 15:43:09 »
ik heb eerlijk gezegd ook begrepen dat die persoon alles kwijt zou raken wat ze tijdens het gevecht vs william zou pakken..
Wist ook niet dat ook dingen van de x daarvoor konden kwijtraken..
Had AM geen joker gepakt de x daarvoor dan??
want ze levert alleen het geld in van de vs william..


gelukkig zijn er mensen die wel goede oren hebben. Toch maar eens naar de oor arts ;)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #162 Gepost op: 4-02-2012, 15:44:41 »
Máár! William zij ook dat hij nu de kans had om Anne meer verdacht te maken, met deze actie (door niet voor frits te gaan) Nu zijn er al mensen die William afschrijven als mol en dat is MISSCHIEN!? precies wat hij als (mol) wil.

Als WIL dus de mol is dan wordt hij wel héél verdacht om voor Frits tegaan. En nu kiest hij voor Anne die meteen voor het geld gaat(lijkt een molactie)maar in feite wil ze de pot vullen en daar steekt WIl een stokje voor. Er is weliswaar geld in de pot gekomen maar niet het volledige bedrag. Een perfecte mol actie van WILLIAM.

ps: WILL i AM slaat in eerste instantie dus toch op Will ipv Frits.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 15:48:08 door Stylo1972 »

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #163 Gepost op: 4-02-2012, 15:52:10 »
Ik zag trouwens ook dat wWilliam heel druk is deze maand en de maand maart met toneel Ramses, maar op 8 mrt is hij vrij. 8 mrt is (als er 10afl zijn) ook de finaledag van WIDM. Wil niet zeggen dat hij daarom de mol is. Is gewoon ff ter zijde. Al verdenk ik WIlliam al vanaf het begin maar zit ik toch in een Liesbeth tunnel. Wie weet is William de mol en krijgt hij steun van Liesbeth Staats, want Ramses kreeg ook veel steun van zijn levenspartner Liesbeth. Ja ik denk dat er dit jaar niet 1 maar 2 mollen zijn iig 1 mol en hulpmol.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #164 Gepost op: 4-02-2012, 15:56:02 »
gelukkig zijn er mensen die wel goede oren hebben. Toch maar eens naar de oor arts ;)

Zoals het werd uitgelegd door Art was het volgens mij zo:
William moest zijn tegenstander uitkiezen. Hij wist niet wat die kandidaat wel of niet had verdiend.
Maar als William het duel zou verliezen, zou de kandidaat alles wat hij of zij tot dan toe had verdiend verliezen.

AM was alles ervoor al kwijtgeraakt omdat ze uitgeschakeld werd door Marit.

Nou oorarts heb ik niet nodig hoor, maar ik zit niet met een koptelefoon achter die tv om alles letterlijk te noteren wat er gezegd wordt, dus ik kan wel eens iets missen.... Maar jullie zeggen dus dat als William zou verliezen Annemarie alles kwijt zou zijn, ook van de opdracht daarvoor? (maar daar had ze dus niets van, maargoed dat wist William niet)
En als William zou winnen dan alleen maar het geld wat ze tegen William had gepakt? want william won en ze moest wel dat geld inleveren..

Enige wat ik meegekregen heb is dat al William zou winnen van AM, dat Annemarie de dingen die ze gepakt had moest inleveren... en dat heb ik haar ook zien doen..  ik dacht dat er hier werd bedoeld dat als william zou winnen AM ook de dingen van de voorgaande ronde moest inleveren..
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 15:57:45 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #165 Gepost op: 4-02-2012, 15:58:53 »
in principe maakt het eigenlijk ook niets uit, want William wist toch niet wat mensen wel of niet gepakt hadden en of mensen wel of niet verloren hadden..
Dus hij wist geeneens dat Frits geld had gepakt..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #166 Gepost op: 4-02-2012, 15:59:24 »
Máár! William zij ook dat hij nu de kans had om Anne meer verdacht te maken, met deze actie (door niet voor frits te gaan) Nu zijn er al mensen die William afschrijven als mol en dat is MISSCHIEN!? precies wat hij als (mol) wil.

Die gedachte is ook in me opgekomen ja.
Vooral die overdreven houding in afl 3 waar hij loopt te roepen dat hij zo graag geld wil.
Niks van te merken want hij verdient zelf wel bijzonder weinig, en als hij hier de kans heeft pakt hij alleen jokers en blaast Anne-Marie op.  ::rofl::

Punt is alleen
1. Zijn zenuwachtigheid tijdens de test komt echt over. (Als ie de mol is dan wel heel goed gespeeld).
2. Er zijn wel erg weinig mensen die hem verdenken, wat ook vreemd is in zo'n open groep. De edit kan dat handig wegsnijden tot een bepaalde hoogte maar niemand handelt ernaar in gedrag.
3. Waarom zou een mol een joker van een kandidaat willen 'afnemen'? Natuurlijk kreeg die er wel informatie voor terug maar dan nog, vreemde actie als mol?
4. Deze molstactiek is heel zwaar en ook vrij riskant denk ik, want vanaf het begin kunnen mensen wel op je gaan stemmen juist omdat ze je vreemd vinden gedragen. Nu was dat bij Kim natuurlijk ook zo dus uitsluiten kan je het daarom niet, en de tactiek zou prima bij William als persoon passen.
5. Zijn (voormalige?) verdenking op Frits lijkt te uitgebreid om een Mollenverhaaltje voor de camera te zijn. Aan de andere kant vind ik het ook wel opmerkelijk dat hij die heel makkelijk laat varen en een 180 graden switch naar Tim lijkt te maken. Hij twijfelde al langer over AM duidelijk en de test kan idd een behoorlijke wake up call geweest zijn. Maar toch zien we vaker dat kandidaten lekker blijven ontkennen en doortunnelen (zoals Marit, Barbara, Arjen en noem zo maar op). Dus opmerkelijk is het wel.
6. William had als Mol idd Frits kunnen/moeten pakken als tegenstander. Aan de andere kant zat er niks in de pot en met niks in de pot is er ook niks te verliezen. Hij heeft geen geld bijgedragen iig.
7. In principe zou de mol volgens mij bij de 5 onderhandelaars moeten zitten. Dit is eigenlijk mijn voornaamste bezwaar hoewel AM en Hadewych hier ook niet veel mee lijken te hebben gedaan. Groen was natuurlijk wel nodig maar rood ook, en ip zou de mol hier rood hebben moeten stemmen totdat duidelijk werd dat de hele pot weg kon ipv nul euro verdiend bij meerderheid rood.  ::)

Misschien (waarschijnlijk  ::tandpastasmiley:: ) is dit meer een verhaal van wens vader van gedachte.. Ik denk dat het toch echt Tim of anders Liesbeth gaat zijn maar William is nog niet helemaal onmogelijk dus ..  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 16:02:06 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #167 Gepost op: 4-02-2012, 16:05:02 »
Maar jullie zeggen dus dat als William zou verliezen Annemarie alles kwijt zou zijn, ook van de opdracht daarvoor? (maar daar had ze dus niets van, maargoed dat wist William niet)
De kandidaat die verloor in de duels verloor alles wat zij in dat duel hadden verdiend, geld en jokers. Met name dat laatste speelde een rol bij waarom kandidaten andere kandidaten wegdrukten heb ik het idee, en anders omdat ze hun mol aan het werk dachten te zien. (Marit vs AM, Frits vs Liesbeth).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #168 Gepost op: 4-02-2012, 16:05:23 »
ik lig wel op een lijn met jou Supernova.. ik denk ook tim of Liesbeth maar hoop William en heb die zeker ook als verdachte...

Overigens zei hij dat hij AM en zichzelf verdacht wilde maken
William heeft volgens mij lang op AM gezeten maar is daar nu van afgestapt (naar Tim) maar wil haar wel verdacht blijven houden bij de rest..

ook ik zie William nog steeds graag als mol..

Het "afnemen" van een joker kan in principe wel een mollenmove zijn in mijn ogen, omdat je als mol wel enige intresse in jokers moet hebben anders val je uiteraard meteen door de mand...



Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #169 Gepost op: 4-02-2012, 16:07:03 »
Zoals het werd uitgelegd door Art was het volgens mij zo:
William moest zijn tegenstander uitkiezen. Hij wist niet wat die kandidaat wel of niet had verdiend.
Maar als William het duel zou verliezen, zou de kandidaat alles wat hij of zij tot dan toe had verdiend verliezen.

AM was alles ervoor al kwijtgeraakt omdat ze uitgeschakeld werd door Marit.

De kandidaat die verloor in de duels verloor alles wat zij in dat duel hadden verdiend, geld en jokers. Met name dat laatste speelde een rol bij waarom kandidaten andere kandidaten wegdrukten heb ik het idee, en anders omdat ze hun mol aan het werk dachten te zien. (Marit vs AM, Frits vs Liesbeth).

ja dat dacht ik ook.. en ik dacht dat dat bij William en AM ook zo was..

Maar jij zegt nu dat als William zou verliezen.. Annemarie alles zou verliezen..
Ik dacht juist dat als William zou winnen.. Annemarie alles zou verliezen...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 16:08:49 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #170 Gepost op: 4-02-2012, 16:10:47 »
Overigens zei hij dat hij AM en zichzelf verdacht wilde maken
William heeft volgens mij lang op AM gezeten maar is daar nu van afgestapt (naar Tim) maar wil haar wel verdacht blijven houden bij de rest..
Nou ja ik vind vooral die 180 graden switch wel heel opmerkelijk.
Nu kan dat ook gewoon William als persoon zijn hoor, lijkt me echt iets voor hem om 100% op iemand te gaan en dan vervolgens compleet van mening te veranderen als het erop lijkt dat hij er mogelijk uitvliegt. Toch blijft het opmerkelijk dat hij dan ineens Tim als hoofdverdachte heeft. Niet alleen dat hij onderwerpt hem aan een kruisverhoor en heeft hier kennelijk met Frits over van gedachten gewisseld (of er heeft iig iets plaatsgevonden) anders zou Frits neem ik aan niet zeggen: loopt hij wéér weg oid.

Maar goed William doet ook wel echt veel dingen goed, eigenlijk te veel om echt de mol te zijn imo.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #171 Gepost op: 4-02-2012, 16:12:51 »
ja dat dacht ik ook.. en ik dacht dat dat bij William en AM ook zo was..

Maar jij zegt nu dat als William zou verliezen.. Annemarie alles zou verliezen..
Ik dacht juist dat als William zou winnen.. Annemarie alles zou verliezen...

Huh? Nee dat zeg ik niet hoor.  ::tandpastasmiley::
Ik zeg: Als die kandidaat verliest (in dit geval AM dus) dan verliest die kandidaat alles wat hij of zij verdiende. Die kandidaat verliest dus alleen als die ander wint;)

Dat gebeurde dus in dit geval.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #172 Gepost op: 4-02-2012, 16:13:59 »
hij doet veel dingen goed.. maar dat zijn wel allemaal dingen die dan meestal toch net geen geld op leveren.. en hij doet ook heel veel rare dingen.. Jan hooijman spelen, de toren naar binnen willen.. wegrennen terwijl iedereen roept Art is hier..

Al met al heeft hij persoonlijk alleen nog maar voor de 1000 euro bij de joker opdracht gezorgd door de envelop met aanwijzing te pakken..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #173 Gepost op: 4-02-2012, 16:16:23 »
hij doet veel dingen goed.. maar dat zijn wel allemaal dingen die dan meestal toch net geen geld op leveren.. en hij doet ook heel veel rare dingen.. Jan hooijman spelen, de toren naar binnen willen.. wegrennen terwijl iedereen roept Art is hier..

Al met al heeft hij persoonlijk alleen nog maar voor de 1000 euro bij de joker opdracht gezorgd door de envelop met aanwijzing te pakken..

Dat is ook waar ja.  :)
Die envelop is ook te verklaren an sich net als bij Tim.
Bij iedereen zijn wel dingen aan te merken die juist tegen mollenschap spreken (zoals elk jaar weer).
En als Jon de mol kon zijn, ach waarom William niet? Hij doet alvast meer fout dan die ooit gedaan heeft imo.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2012, 16:16:37 »
Zoals het werd uitgelegd door Art was het volgens mij zo:

William moest zijn tegenstander uitkiezen. Hij wist niet wat die kandidaat wel of niet had verdiend.
Maar als William het duel zou verliezen, zou de kandidaat alles wat hij of zij tot dan toe had verdiend verliezen.
AM was alles ervoor al kwijtgeraakt omdat ze uitgeschakeld werd door Marit.

Nou zo las ik jouw uitleg eigenlijk wel..
William kiest kandidaat, hij wist niet wat die kanidaat wel of niet had.. maar als William het duel zou verliezen, zou de kandidaat alles ook verliezen..

Of had hier eigenlijk als William zou winnen moeten staan?? lol.. want dan snap ik het weer.. ik dacht al huh..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2012, 16:17:39 »
Of had hier eigenlijk als William zou winnen moeten staan??

Oh ik lees het nu pas ja. Ja daar moet winnen staan uiteraard.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #176 Gepost op: 4-02-2012, 16:18:29 »
ja dat dacht ik al na jouw laatste reactie..  ::rofl::
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jason

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #177 Gepost op: 4-02-2012, 16:30:57 »
Ik denk niet dat hij de mol is.
  • Omdat hij bij de joker/envelop opdracht voor het geld heeft gekozen, maar uiteindelijk toch nog een joker via Frits heeft bemachtigd. Vooral dat laatste.
  • Ik denk dat de mol bij de 5 stemmende personen zat.
  • Dit is een beetje een vreemde: Maar ik vond de keuze van "Acteurs" met de letter C erg slim. Acteurs is een kort woord. C is een letter met een hogere geldwaarde. Er zijn veel acteurs wiens naam met een C begint. Hij heeft er wel geen geld mee weten binnen te brengen. Maar hier was veel gemakkelijker te mollen geweest.
  • Bij de vorige series gaven de echte mollen meestal niet het idee dat ze nogal "chaotisch" (sorrie ik weet geen ander woord) aan het stemmen waren bij de tests. William doet dat wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #178 Gepost op: 4-02-2012, 16:44:31 »
Ik denk niet dat hij de mol is.
  • Dit is een beetje een vreemde: Maar ik vond de keuze van "Acteurs" met de letter C erg slim. Acteurs is een kort woord. C is een letter met een hogere geldwaarde. Er zijn veel acteurs wiens naam met een C begint. Hij heeft er wel geen geld mee weten binnen te brengen. Maar hier was veel gemakkelijker te mollen geweest.
Ik vond dat juist wel slim. Die C had hij vreemd neergekalkt, die was aan de zijkant inderdaad moeilijk te ontcijferen. Je moet in die boot dan maar net denken aan een acteur met een C. Dieren met een B is al een stuk makkelijker en Europese steden met een M ligt ook wel voor de hand. Je kan denken aan alle acteurs die net Chris van hun voornaam heten maar dan moet je maar ook net hun achternaam kunnen bedenken in zo'n boot. Bovendien stond hij op de plek die de eerste keer duidelijk het lastigst te spotten was.

Citaat
Bij de vorige series gaven de echte mollen meestal niet het idee dat ze nogal "chaotisch" (sorrie ik weet geen ander woord) aan het stemmen waren bij de tests. William doet dat wel

Mwah ik vind andere mollen juist notoir vanwege hun inconsequente stemgedrag. De ene keer noemen ze die, dan weer een beetje meer die, afhankelijk van wie de groep verdenkt.
Ongeveer hetgeen wat Tim nu doet, die is eerst heel stellig en nu ineens wil hij niet tunnelen en gaat hij spreiden.  ::)

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor in dit opzicht, zijn biechts komen me ook eerder oprecht voor en zijn verdenking op Frits is zoals ik al zei, eigenlijk veel te uitgebreid om een mollenverhaaltje te zijn. Tim's absolute verdenking en andere uitspraken daaromtrent (iedereen weet het nu wel zo'n beetje etc) zijn eerder vreemd. Maar ja ik wil graag een andere optie dus ik wil nog even denken dat William er misschien eentje is.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jason

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #179 Gepost op: 4-02-2012, 17:07:19 »
Ik vind acteurs met een C ontzettend makkelijk.
Charley Chaplin
George Clooney
Chevy Chase
Christopher Walken
Christopher Lee (Dracula)
Christopher Reeve (Superman)
Chris Sarandon (Fright Night, Dog Day Afternoon)
Chris Makepeace (Meatballs)
Christopher Plummer (Sound of Music)
Christian Bale
Clint Eastwood
John Carradine

En hij noemde gelijk een stuk of 4 andere. Ik geloof Chris Zeger en Chris Tates
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 17:26:09 door Jason »