Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 81865 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2012, 13:51:32 »
Geloof niet in het per ongeluk op groen stemmen vanuit wantrouwen. Dit is onlogisch voor een kandidaat. Jouw groene stem heeft namelijk geen enkele waarde meer als je al weet dat er een zeer grote kans is op minimaal 1x rood (kandidaat en/of mol)...
Staat nog eens tegenover dat je met jouw groene stem de kans op een lege pot enorm vergroot!

Ik kan me niet voorstellen dat je dat risico gaat nemen vanuit wantrouwen...

Ik heb hier nog mijn visie (als die je interesseert ;)) op de opdracht weergegeven:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45292.msg1381504#msg1381504

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2012, 15:55:55 »
In principe is het logisch dat je als mol bij het ondehandelen zou willen zitten en dat dat de logische plek is voor een mol..


Maar wat zou het toch een mooie twist zijn als de mol gewoon onder de grond in de kelder zat samen met de eigenlijke afvaller... zou de executie toch door gaan dan krijgt de kandidaat gewoon het rode scherm en overleeft de mol het gewoon en wordt ie alleen maar minder verdacht

Dat zou eigenlijk natuurlijk wel een prachtige stunt zijn.. niemand vertrouwt elkaar doordat de mol hun plannetje kan dwarsbomen.. en dan blijkt achteraf dat de mol daar niet in zat.. en als ze elkaar gewoon wel hadden vertrouwt en unaniem hadden gestemd ze gewoon de pot hadden gehad EN de spelers..

Dus alleen de gedachte dat de mol niet in unaniem mee zou gaan, heeft er dan hier voor gezorgd dat de mol eigenlijk indirect toch heeft gemold..

Dat zou toch een stunt zijn.. ik zou dat echt een prachtige mindf*cking move vinden.. vette sjizzel!!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2012, 16:06:26 »


Dat zou toch een stunt zijn.. ik zou dat echt een prachtige mindf*cking move vinden.. vette sjizzel!!

[/quote]

ja,die onderhandelingsopdracht zat werkelijk heel geraffineerd in elkaar,ook gezien de keuzemogelijkheden..nogmaals (ik deed dit al eerder) een compliment voor de bedenker(s). 

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #223 Gepost op: 11-02-2012, 16:13:27 »
Hoewel ik het een prachtige stunt zou vinden en het me inderdaad ook al opgevallen was dat William en Marit in de kelder zaten, heb ik één bezwaar. Stel dat het tóch gelukt was om op unaniem groen te komen (bijvoorbeeld omdat alle kandidaten even zaten te slapen), dan kon iedereen meteen concluderen dat de mol in de kelder moet hebben gezeten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #224 Gepost op: 11-02-2012, 16:23:00 »
ja daar heb je wel een puntje idd..
Wellicht hulpmol? geen idee..

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #225 Gepost op: 11-02-2012, 17:01:43 »
Overzicht William verdachte moves:

William komt wel aan bij het vliegtuig, maar is daar ook snel weer weg om de andere te zoeken.. zo hou je als mol zijnde controle en kun je makkelijk zien wie er wel of niet op tijd zullen gaan zijn en eventueel iemand nog proberen tegen te houden mocht de rest er al wel zijn..

Op de brug geeft Marit zich over en kunnen William en Dio geld verdienen door simpel te schieten.. maar William gaat Jokers zoeken, Dio snapt er niets meer van en zoekt mee..  en marit haalt veilig de overkant

Op de trap was het verschil in treden enorm.. er zijn 4 kandidaten die naar mijn idee voor dat grote verschil hebben kunnen zorgen.. een daarvan was William door simpelweg 1 of 2 diploma's meer of minder als antwoord te geven in een som waarbij er x moet worden gedaan kan het verschil in treden al meteen enorm schelen.. Ook zorgt hij nog eens voor twijfel door op het laatst nog een fout te maken... -1 eraf.. of moet er nu toch nog 1 trap bij..

Bij de rookopdracht deed William goed zijn best, wellicht wist hij dat maarten had voorspeld dat de opdracht NIET zou lukken..

De riverjet.. ow wat was zijn bord duidelijk, maar toch wordt het niet als enige bord niet gezien.. zien we william straks toch achter die rots staan of zijn bord te schuin houden..

Bij het Jokerspel gaat hij voor het geld en de molvraag.. moest die vraag in het spel.. hier geld pakken is de enige x dat William duidelijk geld heeft verdiend.. ach ja.. dikke kans dat het er toch uit zou gaan tijdens de onderhandelingen.

Bij de toren is het William die twijfel veroorzaakt.. Moeten ze misschien toch de toren in en krijgen ze dan meer.. Tim gaat hier meteen in mee..

Bij de duikopdracht, missen William en Frits enorm veel foto's.. er was een hele tijd geen foto te zien.. daardoor zetten ze uiteindelijk ook dingen op de verkeerde plek..

De onderhandel opdracht.. hoe vet zou het zijn als de mol gewoon lekker onder de grond in een kelder zou zitten met de afvaller.. ach alleen het idee dat unaniem stemmen niet mogelijk is vanwege een mol zorgde al voor genoeg verwarring.. Ik ben het er mee eens dat het logischer is als de mol wel bij de onderhandelingen zat.. maar wat een mooie twist zou dit zijn..

in het vliegtuig
 Maria therese heet die niet gewoon allicante ofzo.. ja zegt William dat zou heel goed kunnen...  Met de once upon a time in de west vraag gaat ie met iedereen mee eerst met liesbeth maar daarna ook snel met Frits.. en op de vraag met eierbakkie zegt Liesbeth eigenlijk meteen dat was die plaatst waar we om gelachen hebben en kan william niet anders dan hierop het goede antwoord geven.. maar waar ging het dan echt fout.. met de vraag van marit..
 op de vraag van marit zoekt William het antwoord op zijn kaart..mirr dals yoku?. zegt hij.. marit wordt vervolgens vrij achteraan gezet... dit zorgt uiteindelijk voor weinig geld in de pot.. (ander opvallend ding is dat mijn andere verdachte Liesbeth op bijna alle vragen wel het goede antwoord geeft in het vliegtuig.. dit pleit erg tegen haar)

In de western opdracht is het uiteraard William die AM wegdrukt terwijl ze veel geld heeft gepakt..

Bij de kruizen opdracht is het william die op het laatst als een gek wegrent terwijl Art voor zijn neus staat en er nog maar superweinig tijd is.. gelukkig wordt ie snel door Tim teruggehaald..

Bij het boogschieten zit William in de groep van de schutters.. er was nog even twijfel of zijn pijl niet dichterbij lag.. maar nee uiteindelijk toch niet... (door regie bepaald?)
Opvallend is dat hij dus in het begin redelijk goed schoot, maar vervolgens niet de hooibaal kan raken.. (want dat levert geld op)

Ook tijdens de licht opdracht zat William vrij vooraan en is ie zelfs even alleen geweest, hier zou hij ook gemold kunnen hebben..

Bij de vispuzzel is het William die terwijl de tijd al loopt en Tim de balk al heeft aangeraakt eigenlijk iedereen probeert tegen te houden de balken echt te verleggen omdat hij maar blijft discussieren over dat hij weet hoe het moet.. hierdoor duurt het allemaal superlang en is de tijd al bijna voorbij totdat er gelukkig snel actie wordt ondernomen door Tim en Am







Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline EvdS

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #226 Gepost op: 11-02-2012, 19:05:36 »
Ik vind het juist enorm voor William als mol spreken dat hij niet bij de onderhandelingen was.
De makers weten natuurlijk dat er nooit unaniem groen wordt gestemd met heldere denkers zoals Frits en Liesbeth in de groep.
Daar is de mol zelf echt niet voor nodig en wat de mol het liefst doet is gebruik maken van andermans fouten en zelf in de luwte blijven.
Bovendien is het voor de makers de ultieme bevestiging van de kracht van dit spel.
Daarbij zou het lullig zijn om willekeurig een van de kandidaten uit het spel te houden, alle kandidaten willen natuurlijk dolgraag bij de onderhandelingen zijn en niet vier uur in de kelder zitten met de afvaller...Tot slot zou ik het een mooi gebaar vinden om degene die eigenlijk een rood scherm had nog een kans te geven (mits de onderhandeling op groen uit zou komen) door vier uur alleen met Mol onder de grond te zitten...

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #227 Gepost op: 11-02-2012, 19:16:57 »
inderdaad... maargoed aan de andere kant is er ook wel iets voor te zeggen dat de mol er juist wle bij had moeten zitten..
maar ik ben het me je eens hoor.. ik zou het ook geweldig vinden als de mol lekker onder de grond zat met marit.. wellicht ook om Marit omdat ze niet mee mocht ondehandelen wel nog een kans te geven om haar fout in te zien... 
prachtige kan toch voor iemand die eigenlijk een roodscherm had.. even 4 uur met de mol alleen zijn..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #228 Gepost op: 11-02-2012, 19:56:44 »
Ik vind het juist enorm voor William als mol spreken dat hij niet bij de onderhandelingen was.
De makers weten natuurlijk dat er nooit unaniem groen wordt gestemd met heldere denkers zoals Frits en Liesbeth in de groep.
Daar is de mol zelf echt niet voor nodig en wat de mol het liefst doet is gebruik maken van andermans fouten en zelf in de luwte blijven.
Bovendien is het voor de makers de ultieme bevestiging van de kracht van dit spel.
Daarbij zou het lullig zijn om willekeurig een van de kandidaten uit het spel te houden, alle kandidaten willen natuurlijk dolgraag bij de onderhandelingen zijn en niet vier uur in de kelder zitten met de afvaller...Tot slot zou ik het een mooi gebaar vinden om degene die eigenlijk een rood scherm had nog een kans te geven (mits de onderhandeling op groen uit zou komen) door vier uur alleen met Mol onder de grond te zitten...
Ik zou het ook enorm gaaf vinden als achteraf blijkt dat de mol niet bij de onderhandelingen zat, maar gezien het verloop van de stemmen is het zeer onwaarschijnlijk... Dan had er logisch geredeneerd iig 3x rood moeten komen...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #229 Gepost op: 11-02-2012, 20:00:07 »
Overzicht William verdachte moves:

Mooi overzicht, Xaniapops. Zitten veel potentiële Molacties bij. Ik zou het ook erg leuk vinden als William de Mol is.

Waar ie voor mij een beetje door afvalt is zijn jokeronderhandeling met Frits. Vind niet dat de Mol dit zou moeten doen. Maar we weten ook van vorig jaar dat zoiets prima kan. Verder vond ik het vreemd dat ie in het westerndorp Anne-Marie en niet Frits koos. En last but not least zou ik het vooral heel vreemd vinden als bij dé ultieme Molopdracht de Mol buitenspel stond. Een beetje jammer zelfs. Maar verder kan ik er niet veel tegenin brengen. Prima, leuke, Molacties en totaal niet verdacht door de andere kandidaten.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #230 Gepost op: 11-02-2012, 20:11:27 »
Waar ie voor mij een beetje door afvalt is zijn jokeronderhandeling met Frits. Vind niet dat de Mol dit zou moeten doen. Maar we weten ook van vorig jaar dat zoiets prima kan.
Persoonlijk vind ik dat een mol alles mag doen wat een kandidaat mag doen. Kandidaten kunnen jokers weggeven, ruilen, stelen etc. Als een mol dit per definitie niet mag doen zou je hiermee dus iedereen dit doet per definitie dus weg mogen strepen. (Stelen van jokers gaat allicht wat ver voor een mol trouwens) Maar een mol moet zich voordoen als kandidaat, wat kandidaten zich veroorloven mag een mol imo ook doen.

Citaat
Verder vond ik het vreemd dat ie in het westerndorp Anne-Marie en niet Frits koos.
Dat is simpel te verklaren als William als mol niet wist wat de resultaten van de vorige duels waren. Art vraagt ook pas naderhand of er in de eerste drie duels geld verdiend.

Citaat
En last but not least zou ik het vooral heel vreemd vinden als bij dé ultieme Molopdracht de Mol buitenspel stond. Een beetje jammer zelfs.
Volledig mee eens. Het is een ultieme mindfuck, maar in de terugblikaflevering is het natuurlijk geen glorieus moment om terug te kijken hoe de mol niks deed en de kandidaten zelf 10.800 uit de pot haalden. De mol moet toch degene zijn die in de terugblikaflevering glorieus tegen iedereen kan zeggen "ik wisselde stiekem van stem, nam jullie allemaal in de maling en heb zo de pot naar 0 gebracht"   En zoals heel scherp opgemerkt: Als de mol hier niet meedoet loop je het risico dat er 5 groene stemmen komen, waardoor je zeker zou weten dat de mol in de kelder zat.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #231 Gepost op: 11-02-2012, 20:15:00 »
inderdaad William wist niet dat Frits geld had.. en qua onderhandeling ben ik het ook mee eens dat dat wel een enorm mooie twist zou zijn..

wat betreft de jokers.. Tja Milouska stal ze zelfs van kandidaten.. het is niet voor het eerst dat mollen jokers stelen of kandidaten voor trekken of juist tegenwerken..

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #232 Gepost op: 11-02-2012, 20:17:51 »
wat betreft de jokers.. Tja Milouska stal ze zelfs van kandidaten..

Dat was toch juist andersom? ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #233 Gepost op: 11-02-2012, 20:19:31 »
Mooi overzichtje Xania!  :)

Tja ik verander continu van gedachten over William lijkt het wel.
Op bepaalde momenten komt 'ie zo spontaan en echt over dat ik het echt wel moeilijk te geloven vind als hij de Mol is en niet een kandidaat. Dus eigenlijk had ik hem al drie maal weggestreept.  ;D

Toch kom ik niet helemaal van hem af omdat hij soms gewoon echt rare dingen doet.
Nou ja soms, zeg maar vaak.

Ik heb nu de licht-opdracht vertaald/ondertiteld en dan moet je vrij nauwgezet luisteren naar wat er allemaal gezegd wordt door wie. Het lijkt wel alsof William goed bezig is in de controlroom (zeggen dat anderen saboteren etc) - net als Tim trouwens die ook druk staat te wijzen waar wat moet.
Echter aan het einde zijn er maar 7 aan en zitten er diverse torens ook verkeerd aangeschakeld vertelt Art.

Degenen die het duidelijkst het voortouw lijken te nemen met het wapperen en wuiven over dat bord lijken me Tim en William. Anne-Marie neemt ook het voortouw op bepaalde momenten maar daar lijkt iedereen het verder wel over eens.

Daarnaast klopt er gewoon echt weinig van, van zowel Liesbeth, Tim als William. William lijkt goed bezig te zijn maar schakelt op een gegeven moment de D generator aan op toren 8, terwijl het 7  (volgens Tim althans.. ::)) moest zijn. Hij geeft aan dat dat te kort was maar niemand kon dit controleren want Frits wordt op dat moment uit het spel geschoten.
Veel van wat er gebeurt is voor ons als kijkers eigenlijk moeilijk te beoordelen omdat we niet weten wie wat precies aansloot en hoe het moest komen te liggen.

Met die visopdracht is het ook niet duidelijk wie nou het grootste probleem veroorzaakt, Tim die meteen die balk aanraakt (wel de goeie idd maar wetende dat er twee oplossingen zijn) of William die daar tegenin gaat. Hij lijkt zich niet bewust van de tijd maar misschien was dit bewuste tijdsrekking.

Door die joker-actie met Frits wilde ik hem de eerste keer al definitief afschrijven, maar idd na vorig jaar weet ik het niet meer zeker. En ten slotte stond er informatie tegenover, en bleef het de keuze van Frits.
Ik zou het zelf wel een vrij uitgebreid verhaal vinden wat hij bedacht heeft voor zijn verdenkingen, niet wat mollen doorgaans doen, die zijn vaak vrij inconsistent. Aan de andere kant is het gewoon heel moeilijk echt hoogte van hem te krijgen.
Daarnaast zou dus de hele onderhandeling een double bluff hebben moeten zijn. Mogelijk is dat wel maar zoals ik destijds bij Marit al zei, lijkt het me uiteindelijk onwaarschijnlijk dat de Mol bij een dermate groot bedrag uit de pot in zijn geheel niet betrokken is geweest.
De kandidaten hebben dan per saldo meer gemold dan de Mol zelf (hoewel ook dat wel eens eerder gebeurd is  ;) )

Ik ben vooralsnog meer geneigd te zeggen dat hij gewoon een kandidaat is maar als hij de Mol blijkt zou ik het een heel knappe prestatie vinden, want naast enkele goede dingetjes heeft hij mogelijk toch aardig wat weten te saboteren in dat geval.

Hoe dan ook ik hoop dat hij nog even blijft. Zeker een van de smaakmakers van deze serie wat mij betreft.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 20:25:05 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #234 Gepost op: 11-02-2012, 20:21:06 »
Dat was toch juist andersom? ;D

Hangt van je perspectief af. In de fabriek pakte ze als ik me goed herinner een stuk of 3 terwijl je er maar 1 mocht nemen. Later was dat stapeltje jokers geslonken of weg dus hadden de echte kandidaten geen joker meer.
Dat ze die daarna weggaf aan Liz en Roderick, en Peggy wraak nam, sja.  :P

Er werd iig voor de eerste maal door de Mol gespeeld met jokers.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #235 Gepost op: 11-02-2012, 20:23:44 »
ow ja klopt idd peggy stal ze van Milouska.... maar heeft er niet een andere mol een joker gestolen dan? (ik zat op Peggy lol)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #236 Gepost op: 11-02-2012, 20:34:41 »
ja supernova ik heb precies hetzelfde met William hoor.. hij staat niet op mijn eerste plaats maar ik kan ook niet echt om hem heen..

En ik ben het ermee eens dat eigenlijk de mol betrokken moet zijn geweest bij het onderhandelen..  nu worden eigenlijk zowel Marit als William buiten de groep gezet..

Ik dacht ook dat ik Frits zag mollen bij de onderhandeling.. maarja die valt af.. Liesbeth heeft eigenlijk nu dat ik me echt es in haar ben gaan verdiepen ook wel hele goede dingen gedaan.. en eigenlijk ook niet superveel moldingen ookal wordt ze dan wel door iedereen (incl mij) verdacht wegens de vele hints die we overal zien..

William daarin tegen doet in elke aflevering wel iets wat niet klopt of voor verwarring veroorzaakt.. Tim ook overigens.. maar ook daar begin ik over te twijfelen na de kruizen opdracht waar hij wel zijn best doet om William terug te halen en bij de visopdracht is het ook een beetje van beide wat Tim betreft.. hij lost hem wel op.. maar raakt wel de balk aan..

ach voor het zelfde geld zien we william straks ineens bij de onderhandeling opdracht 1 rood kaartje inwisselen tegen een groen kaartje.. alles kan in principe.. ;)
Maar dat zou wel heel flauw zijn..

ik weet het niet.. de hele onderhandel opdracht was sowieso al gedoemd te mislukken door de psychologische gedachte erachter denk ik.. of de mol er nu wel of niet tussen zou zitten, unaniem was eigenlijk al zo goed als onmogelijk met de wetenschap dat er een mol tussen zou kunnen zitten.. dus in principe was de mol daar niet perse voor nodig.. die opdracht zat al zo geraffineerd in elkaar dat het al lastig genoeg was...

en nogmaals indirect heeft de mol nog die opdracht gesaboteerd ookal zou de mol dus niet daadwerkelijk zelf gestemd hebben....





Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #237 Gepost op: 11-02-2012, 20:39:16 »
overigens ik heb het al eens vaker gevraagd, zonder respons..
Maar william met zijn rieten hoedje brilletje en cocktail in zijn hand.. doet me zo denken aan een moltekening die ik ooit heb gezien.. weet iemand of vriendlief zo ooit een mol heeft uitgebeeld?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #238 Gepost op: 11-02-2012, 20:49:54 »
overigens ik heb het al eens vaker gevraagd, zonder respons..
Maar william met zijn rieten hoedje brilletje en cocktail in zijn hand.. doet me zo denken aan een moltekening die ik ooit heb gezien.. weet iemand of vriendlief zo ooit een mol heeft uitgebeeld?

Geen idee .. maar mij doet 't denken aan Dennis op het strand in Mexico - aflevering zeven denk ik - waar er een verhitte discussie met Molverwijtingen over en weer gaande is tussen Patrick, Edo, Dunya en Regina - en de enige echte Mol, Dennis, bemoeit zich er niet mee en ligt lekker onderuitgezakt (mogelijk met een cocktail naast zich) van het zonnetje te genieten. :-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #239 Gepost op: 12-02-2012, 19:01:25 »
Bij het pijlen schieten staat William het meest aan de buitenkant. Hierdoor kunnen de anderen het niet goed in de gaten houden, alleen Tim staat in de buurt. Als mol ga je denk ik niet in het midden staan als je van plan bent niet echt je best te doen.