Poll

Welk land is de beste WIDM-setting?

Australië
8 (7.5%)
Schotland
5 (4.7%)
Portugal
11 (10.3%)
Canada
4 (3.7%)
Indonesië
3 (2.8%)
Argentinië
17 (15.9%)
Thailand
6 (5.6%)
Mexico
9 (8.4%)
Noord-Ierland
3 (2.8%)
Jordanië
6 (5.6%)
Japan
21 (19.6%)
El Salvador
5 (4.7%)
Nicaragua
1 (0.9%)
IJsland
8 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 107

Auteur Topic: IJsland  (gelezen 37630 keer)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: IJsland
« Reactie #100 Gepost op: 8-01-2012, 11:28:24 »
Gaan ze één uur terug, dan komen ze in onze tijdzone toch?
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #101 Gepost op: 8-01-2012, 11:30:49 »
Nee, net andersom.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: IJsland
« Reactie #102 Gepost op: 8-01-2012, 11:38:37 »
Nee, net andersom.
't Is maar hoe je het bekijkt.
Ze hadden één uur minder de tijd.
Het was dus één uur later dan ze hadden gedacht. Dus gaan ze naar het oosten.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: IJsland
« Reactie #103 Gepost op: 8-01-2012, 11:48:51 »
Ofwel naar een land waar het prettiger vertoeven is qua temperatuur.

Misschien wel Brazilië!
::zon::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: IJsland
« Reactie #104 Gepost op: 8-01-2012, 12:27:47 »
2024: wie is de Mol?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: IJsland
« Reactie #105 Gepost op: 8-01-2012, 14:37:41 »
Als je dan per slot van rekening ook leest in interviews dat ze de crew van Nova Zembla tegen kwamen op IJsland, tja, daar gaat dan je dekmantel.
Nou ja, filmcrews houden over het algemeen toch wel hun mond (kan ik uit eigen ervaring meedelen). Wij werken ook aan producties waar je liever niets van laat uitlekken, ik geef mijn scripts nog niet eens aan iemand te lezen. Dus als je dan een widmploeg tegenkomt, is dat alleen maar vervelend, die zitten daar een beetje jouw locatie af te pikken :P
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: IJsland
« Reactie #106 Gepost op: 8-01-2012, 15:46:40 »
Art had het over een zonniger oord. Dat kan alles beslaan, ofwel naar een land waarbij het nog langer licht is dan op IJsland zo rond mei/juni.
Ik dacht plotseling aan de Noordkaap. Daar gaat de zon helemaal niet onder in de zomer. En dat rijmt met "zonnig".

Enige sterke argument tegen: veel toeristen, wellicht ook veel Nederlanders. En da's met zo'n bekende presentator ook weer niet heel handig ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: IJsland
« Reactie #107 Gepost op: 8-01-2012, 15:54:30 »
Ik dacht plotseling aan de Noordkaap. Daar gaat de zon helemaal niet onder in de zomer. En dat rijmt met "zonnig".

Enige sterke argument tegen: veel toeristen, wellicht ook veel Nederlanders. En da's met zo'n bekende presentator ook weer niet heel handig ;)

Groenland kan ook nog
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: IJsland
« Reactie #108 Gepost op: 8-01-2012, 15:59:05 »
Groenland is niet zo'n handig land. Heeft geen wegen. Ja, een paar in de stad, maar dan houdt het wel weer op.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #109 Gepost op: 9-01-2012, 16:05:11 »
Dat is wel zo. Alleen geef je het zelf al een beetje aan: de (financiele) bom moest toen nog barsten in Griekenland,
Nou nee.. in 2010 was het al hommeles.  ::)

Ik denk op dit moment ook aan Zuid-Europa eigenlijk of die contreien vwb 2e land (Noord Afrika zou kunnen maar was politiek instabiel - behalve Marokko misschien).

Iemand op het .nl forum opperde Sicilië.
Dat leek mij een prachtige optie eigenlijk.

1. Te verhapstukken qua reistijd/ logistiek.
2. Niet te toeristisch qua Nls toerisme omtrent mei (er is wel wat natuurlijk maar veel minder dan bepaalde andere oorden in Zuid-Europa).
3. Zeer divers (zeer mooie natuur, cultuur, mooie stadjes/sfeer - absoluut een mooi contrast).
4. Ook een eiland
5. Ook vulkanisch (inclusief actieve vulkaan, Etna, met Catania vlakbij, waar je in het centrum gebouwen ziet gemaakt van zwart lavagesteente).
6. In IJsland hebben Vikingen zich gesettled, in Catania afstammelingen van de Vikingen (ingehuurd om het terug te veroveren van de Arabieren).

Anders zou bijvoorbeeld Madeira ook een optie zijn denk ik, ietsje verder vliegen maar ook een prachtige, zonnige bestemming.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #110 Gepost op: 9-01-2012, 16:20:29 »
Nou nee.. in 2010 was het al hommeles.  ::)


Inderdaad waren er toen al heel veel aanwijzingen dat het daar mis zou gaan als niemand zou ingrijpen.

OT: ik blijf tegen die zon aan hikken. Op een gegeven moment kun je bijvoorbeeld alleen nog maar naar het zuiden, en dat is slechts op 1 punt.........


Ik denk echter dat ze daar geen toestemming voor hebben gekregen

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #111 Gepost op: 9-01-2012, 18:06:39 »
Iets in mij blijft zeggen dat ze naar Madagaskar gaan. Maar meer dan pure speculatie, en het combineren van een zeer vage aanwijzing is het niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: IJsland
« Reactie #112 Gepost op: 9-01-2012, 18:07:33 »
Van Madeira zou Avogadro vast wel blij worden..  ;)



Cristo Rei, Garajau, Madeira
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: IJsland
« Reactie #113 Gepost op: 9-01-2012, 18:21:28 »
Dat is de zoveelste kopie, afgelopen maart zag ik er ook een in Lissabon. Er moet ergens een nest zitten.

@móðir mól: ik voel me toch echt geen Brit of Duitser, hoor. Er komen ook best veel Nederlanders op Malta en Gozo.

Maar vanwege het verleden, voornamelijk Britten.

Wat Malta heel erg verstandig heeft gedaan: ze hebben er weliswaar de Euro, maar er is geen sprake van bovenmatige prijsopdrijving, zoals dat bijvoorbeeld in Spanje en Griekenland wel is gebeurd.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: IJsland
« Reactie #114 Gepost op: 9-01-2012, 18:27:10 »
Van Madeira zou Avogadro vast wel blij worden.

It really would be something. Praise the Lord!
::zwaai::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: IJsland
« Reactie #115 Gepost op: 10-01-2012, 16:58:23 »
Bij een reclame voor Nederland 1 met het Nederland 1-logo in beeld met ruitjes met verschillende beelden uit een NL1-programma (in dit geval dus WIDM) zag je Art met een rood scherm. Ik zag Marit niet op de achtergrond. Dus er van uitgaande dat de executie van aflevering vier al in een ander land is kan dat twee dingen betekenen:
Spoiler: misschien een spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2. Het beeld komt uit het volgende land!
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: IJsland
« Reactie #116 Gepost op: 10-01-2012, 17:08:43 »
Bij een reclame voor Nederland 1 met het Nederland 1-logo in beeld met ruitjes met verschillende beelden uit een NL1-programma (in dit geval dus WIDM) zag je Art met een rood scherm. Ik zag Marit niet op de achtergrond. Dus er van uitgaande dat de executie van aflevering vier al in een ander land is kan dat twee dingen betekenen:
Spoiler: misschien een spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2. Het beeld komt uit het volgende land!
Is het duidelijk uit welke aflevering het komt? Zou het kunnen dat het om aflevering 3 gaat, waarbij ze een vrijstelling heeft en dus niet tussen de groep zit?

Marit kan er namelijk niet uit...  ;D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: IJsland
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2012, 11:59:55 »
Toevallig moet ik binnenkort een paper schrijven over een Europees land en dat wordt Ijsland. Geheel tegen de wens van mijn docent, want één van de eisen is dat je een land kiest waar je geweest bent. Maar ik vind de argumentatie dat de mol zich er afspeelt reden genoeg om het toch over Ijsland te doen. ;)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: IJsland
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2012, 17:11:36 »
Bij een reclame voor Nederland 1 met het Nederland 1-logo in beeld met ruitjes met verschillende beelden uit een NL1-programma (in dit geval dus WIDM) zag je Art met een rood scherm. Ik zag Marit niet op de achtergrond. Dus er van uitgaande dat de executie van aflevering vier al in een ander land is kan dat twee dingen betekenen:
Spoiler: misschien een spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2. Het beeld komt uit het volgende land!

Ik heb het opgenomen... ik ga het zo hier posten (en op YT zetten)..

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: IJsland
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2012, 17:50:56 »
Bij een reclame voor Nederland 1 met het Nederland 1-logo in beeld met ruitjes met verschillende beelden uit een NL1-programma (in dit geval dus WIDM) zag je Art met een rood scherm. Ik zag Marit niet op de achtergrond. Dus er van uitgaande dat de executie van aflevering vier al in een ander land is kan dat twee dingen betekenen:
Spoiler: misschien een spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2. Het beeld komt uit het volgende land!

Zie: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44890.msg1360640#msg1360640 daar staat het filmpje (had ik opgenomen)