Poll

Wie is de verliezer?

Anne-Marie Jung
4 (15.4%)
Hadewych Minis
2 (7.7%)
Liesbeth Staats
20 (76.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 107074 keer)

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #440 Gepost op: 23-02-2012, 22:34:44 »
Ik had ook op Tim gestemd.. Ik was een van die zes mensen  ::rofl::

Maar hmm.. Ik denk dat Anne-Marie verliest.. En dat Liesbeth wint en Hadewych de mol is *tunnelvisie* XD

Offline hoihoi123

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #441 Gepost op: 23-02-2012, 23:14:49 »
Wat mij opgevallen was, is dat de kandidaten die afvielen een shot uit aflevering 2 of later hadden, terwijl degene die erin bleven bleven een shot uit aflevering 1 hadden. Het is steeds een shot en dan een kandidaat in de intro, en dan bedoel ik dus dat shot dat voorafgaat aan de kandidaat. Op basis daarvan dacht ik al dat Marit af zou vallen, want dat was de laatste dat geen shot uit aflevering 1 had. Dat klopte toen, maar toen hield het echter wel op met die theorie. Het opvallende is dat precies op dat moment er een nieuwe intro komt, waarbij de meeste opeens dus geen beeld uit aflevering 1 meer hebben. Alleen Liesbeth heeft dezelfde afbeelding gehouden. AM heeft trouwens wel een afbeelding uit aflevering 1, maar wel een andere afbeelding. Hieruit leid ik in ieder geval af dat Liesbeth en AM waarschijnlijk in de finale komen. Ik denk dat dit de winnaar en de mol zijn. Ik weet alleen nog niet helemaal wie ik aan wat moet koppelen. Aangezien Liesbeth al mijn verdachte was, is het makkelijk om die aan de mol te koppelen, maar ergens in mijn gedachten komt de gedachte voor dat het precies omgedraaid is.

Iemand had hierbij een lijstje gemaakt met uit welke aflevering het shot van de afvallers kwam. Het shot van de eerste afvaller kwam uit aflevering 5, die van de tweede uit aflevering 4, de derde uit de derde, de vierde uit de tweede en de vijfde uit de eerste (Frits was de enige die actief bezig was met een spel uit aflevering 1, dus dit kan je misschien bij Frits nog doortrekken).

Als we de huidige kandidaten bekijken, heb je nog Tim, William en Hadewych. Het shot van Hadewych komt uit aflevering 7. Die van Tim en William is onbekend. Het ziet er dan naar uit dat Tim en William de volgende twee afvallers zijn en dat Hadewych de finale waarschijnlijk gaat verliezen als je deze lijn doortrekt.

Enige minpunt aan deze theorie is dat het shot van Marion toch niet uit aflevering 5, maar uit aflevering 2 blijkt te komen. Hierdoor zou je de afvallers toch niet kunnen identificeren. Al kun je nog wel steeds concluderen dat AM en Liesbeth in de finale komen en waarschijnlijk de winnaar en mol zijn. Ik heb aflevering 5 niet teruggekeken, maar komt dat shot van die waterval niet toevallig nog terug in aflevering 5 als een soort terugblik aan IJsland? Ergens staat het me bij dat ik dat shot pas nog gezien heb, al kan het ook uit het introfilmpje komen.

Wie weet dat iemand hier nog wat verder mee kan.

Theorie kan nog steeds. Zelfs Hadewych zit er als derde bij, al was dat uiteindelijk meer een gok uiteindelijk. Maar ik denk dat we zeker door deze theorie kunnen beweren dat Hadewych de afvaller in de finale is, oftewel degene die de finale verliest. Liesbeth en AM vechten samen uit wie de winnaar is, de ander is de mol. Geen twijfel meer over mogelijk.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #442 Gepost op: 23-02-2012, 23:59:09 »
Vooralsnog:

Verliezend finalist: Hadewych
Winnaar: Anne-Marie
Mol: Liesbeth

Offline dian001

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #443 Gepost op: 24-02-2012, 03:15:33 »
 ::ok::
Mol Hadewych
Winnaar: Annemarie
Verliezer: Liesbeth

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #444 Gepost op: 24-02-2012, 13:05:51 »
Winnaar: Liesbeth, vanaf aflevering 1 duidelijk. (Zij zit vanaf aflevering 3 / 4 op Hadewych)
Verliezer: Anne-Marie (had er uit deze aflevering uit gemoeten, maar was gelukkig met vrijstelling)

Mol: Hadewych.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #445 Gepost op: 24-02-2012, 13:11:03 »
Winnaar: Liesbeth, vanaf aflevering 1 duidelijk. (Zij zit vanaf aflevering 3 / 4 op Hadewych)
Verliezer: Anne-Marie (had er uit deze aflevering uit gemoeten, maar was gelukkig met vrijstelling)

Mol: Hadewych.

Vulde Liesbeth de test niet in op Anne-Marie??
Doet niks af op Hadewych als mol :D

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #446 Gepost op: 24-02-2012, 14:54:25 »
Op deze site
http://ifarm.nl/demol/2012/02/22/afl-8-wie-wordt-de-volgende-afvaller-2/ 
staat een uitleg over volgende afvaller in combinatie met 'van achter naar voren'. Hieruit zou je nu op kunnen maken dat na afvaller Tim, AM of Liesbeth verliezer/mol is en Hadewich de winnaar.

je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #447 Gepost op: 24-02-2012, 14:55:09 »
Verliezer: Anne-Marie
Winnaar: Hadewych
Mol: Liesbeth

Ik heb Liesbeth vanaf de start consequent als mol ingevuld bij de pool en bij de polls en zie (nog altijd) geen duidelijke reden om daar vanaf te stappen. Met seizoen 10 in het achterhoofd heb ik haar nooit uitgesloten als mol omdat ze te voor de hand liggend is aan de hand van de montage (heeft me overigens wel veel moeite gekost om de montage te blijven negeren wat dat betreft).
 
Anne-Marie en Hadewych zitten volgens mij allebei vol op Liesbeth, dus aan de hand van stemgedrag kan ik moeilijk bepalen wie de verliezer en winnaar zullen zijn. Dan ga ik maar uit van het patroon van de posities van de afvallers in de foto die aan het eind van elke aflevering verschijnt.  Die gaat altijd `van achter naar voren' (titel van afl. 5). Tim stond op de achterste rij, dus als ze lijn door blijven trekken dan zou er nu dus iemand uit de voorste rij af moeten vallen oftewel verliezen. Anne-Marie en Liesbeth staan op de voorste rij, dus dat zou dan Anne-Marie moeten zijn aangezien Liesbeth mijn mol is. Dan blijft Hadewych over als winnaar.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 14:59:43 door Kevin M »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #448 Gepost op: 24-02-2012, 14:57:11 »
Op deze site
http://ifarm.nl/demol/2012/02/22/afl-8-wie-wordt-de-volgende-afvaller-2/ 
staat een uitleg over volgende afvaller in combinatie met 'van achter naar voren'. Hieruit zou je nu op kunnen maken dat na afvaller Tim, AM of Liesbeth verliezer/mol is en Hadewich de winnaar.

Ik heb alleen nog maar de eerste zin gelezen van de link over de volgende afvaller, maar: " En weer mis. Zeven keer op rij de verkeerde afvaller voorspeld. " dat voorspeld nog niet veel goeds  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #449 Gepost op: 24-02-2012, 15:04:27 »
Ik wil het dan toch nog een keer proberen ;D. Iedere laatste biechter gaat exit. Dat klopt. Behoudens Tim.

Nu doet zich het geval voor dat Tim alsnog exit is... als laatste biechter verleden week! En wie was daar de een na laatste, voor het eerst? AM.

Dus: de theorie houdt stand. Met dien verstande dat het nu ook de mol aanwijst. Want waarom anders een uitzondering op de regel? Blijkbaar hebben we moeten wachten tot dit scenario dat Tim er inderdaad uitgaat, terwijl hij al voor de 3e keer als laatste testte.

AM is de enige die Tim daadwerkelijk noemde als zijnde een kandidaat op wie ze de test invulde. De rest van de Timnoemers zal dan helemaal niet op hem gegaan zijn in de test.

Resultaat dus van deze theorie is dat Liesbeth, ditmaal laatste in de test, exit gaat de komende keer. Aldus de verliezer is of de winnaar. Dan zou deze theorie standhouden tot het einde.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #450 Gepost op: 24-02-2012, 19:54:53 »
ik heb eventjes snel berekrnd wat de kansen zijn van elke kandidaat om eruit te gaan als ze op dezelfde mollen blijven zitten: als hadewych de mol is, kan iedereen eruit gaan
als AM de mol is kan hadewych er alleen uitgaan.
als tim de mol is, kunnen liesbeth en hadewych eruit gaan
en als liesbeth de mol is, kunnen hadewych en AM eruit gaan. grof geschetst: hadewych 3/8 kans om eruit te gaan. Tim: 1/8 kans om eruit te gaan. en liesbeth en AM: 2/8 kans om eruit te gaan. maar dan heb je weer die rot vrijstelling die alles verpest...


Nou dan heb je bij deze bewezen met je berekeningen dat Hadewych wel de mol moet zijn :P
& for the record ze had niet de 'verrotte' vrijstelling ;).
Dus het is of een goede kandidaat of de mol ;)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #451 Gepost op: 24-02-2012, 20:07:00 »
Nou dan heb je bij deze bewezen met je berekeningen dat Hadewych wel de mol moet zijn :P
& for the record ze had niet de 'verrotte' vrijstelling ;).
Dus het is of een goede kandidaat of de mol ;)

ik was al bang dat het niet zou kloppen (denk niet dat ze de mol is). ik had het berekend met dat het ombekend was op wie hadewych stemde. ben dus nogal dom geweest omdat ik aan nam dat hadewych dus op alle drie zou zitten, nogal wiedes dat ze bij elke mogenlijke mol er uit zou kunnen gaan dan  ::rofl::. als ik hetzelfde nu weer doe maar dan aanneem dat ze op liesbeth zit:
als liesbeth de mol is. kunnen AM en Hadewyh bijde winnen
als AM de mol is, wint Liesbeth
en als Hadewych de mol is... dan kunnen liesbeth en AM winnen (zonder dat ze weten wie de mol was  ::rofl::) liesbeth: 2/5, hade: 1/5 en AM: 2/5... blijkt hadewyh zeker te winnen en zit ik weer fout.  ::) en hadewych is denk ik gewoon een lucky maar ook enorm goede kandidaat  ::ok:: ik hoop dat ze wint wany ik kan niet tegen die vervelende rode lippen van AM  ;)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline hoihoi123

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #452 Gepost op: 25-02-2012, 01:00:36 »
Ik wil het dan toch nog een keer proberen ;D. Iedere laatste biechter gaat exit. Dat klopt. Behoudens Tim.

Nu doet zich het geval voor dat Tim alsnog exit is... als laatste biechter verleden week! En wie was daar de een na laatste, voor het eerst? AM.

Dus: de theorie houdt stand. Met dien verstande dat het nu ook de mol aanwijst. Want waarom anders een uitzondering op de regel? Blijkbaar hebben we moeten wachten tot dit scenario dat Tim er inderdaad uitgaat, terwijl hij al voor de 3e keer als laatste testte.

AM is de enige die Tim daadwerkelijk noemde als zijnde een kandidaat op wie ze de test invulde. De rest van de Timnoemers zal dan helemaal niet op hem gegaan zijn in de test.

Resultaat dus van deze theorie is dat Liesbeth, ditmaal laatste in de test, exit gaat de komende keer. Aldus de verliezer is of de winnaar. Dan zou deze theorie standhouden tot het einde.

Het feit dat je met uitzonderingen werkt, is voor mij al een reden om deze theorie af te schrijven...

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #453 Gepost op: 25-02-2012, 06:57:10 »
ik denk dat liesbeth de mol is en denk dat am de meeste kans heeft om te winnen zoals wij het zien maar ik stem in de pool gewoon op hadewyh omdat zegewoon zo awsome is  ::tandpastasmiley:: dag dag AM!  ::zwaai::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #454 Gepost op: 26-02-2012, 13:16:35 »
Het feit dat je met uitzonderingen werkt

De gouden uitzondering is juist die, die de mol aanwijst. Dus die MOET er wel in. Want het programma is immers Wie is de mol, niet Wie is de afvaller. Dus het wachten was nog op deze gouden uitzondering en die is er dus gekomen deze keer (dat Anne Marie na Tim laatste werd maar nu bleef). Ook niet echt een uitzondering maar eerder de clou van Timnoemen+laatste biechter.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #455 Gepost op: 1-03-2012, 16:18:10 »
Resultaat dus van deze theorie is dat Liesbeth, ditmaal laatste in de test, exit gaat de komende keer. Aldus de verliezer is of de winnaar. Dan zou deze theorie standhouden tot het einde.

We zullen het zien straks. Ik voel me er nog extra comfortabel bij doordat ik net zag dat het verschil Hade-AM op .nl naar bijna 1000 verschil is gemanipuleerd, Hadewych nu boven de 4000 stemmen...

Hier op de poll slechts 6 stemmen voor een exit van Liesbeth, gelijk Tim verleden week... we zullen dus naar mijn theorie vanavond de 2e immense klap van de serie beleven ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #456 Gepost op: 1-03-2012, 16:21:07 »
De gouden uitzondering is juist die, die de mol aanwijst. Dus die MOET er wel in. Want het programma is immers Wie is de mol, niet Wie is de afvaller. Dus het wachten was nog op deze gouden uitzondering en die is er dus gekomen deze keer (dat Anne Marie na Tim laatste werd maar nu bleef). Ook niet echt een uitzondering maar eerder de clou van Timnoemen+laatste biechter.

Maar het is al je tweede uitzondering, Tim was ook al een uitzondering.

Iedereen die als laatste test gaat eruit, behoudens Tim, tenzij het zijn 3e keer is en behoudens AM. Als ik het zo goed vertaal, dan zie ik er totaal niets in, maar de kans is groot dat ik weer te snel conclusies trek of iets niet goed lees, zoals vaker  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #457 Gepost op: 1-03-2012, 16:21:21 »
we zullen dus naar mijn theorie vanavond de 2e immense klap van de serie beleven ::regenboog::
Hoop dat je gelijk hebt. Ik zet de  ::oink:: +  ::rofl:: alvast klaar. ;)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #458 Gepost op: 1-03-2012, 18:47:02 »
Ik denk nog steeds dat Hadewych de Mol is. Zo niet, dan Liesbeth. Hoop dat Anne-Marie de persoon is die vanavond afvalt. Als Hade nl. niet de Mol is, dan is zij hopelijk de winnares. Zelfde geldt voor Liesbeth. Zou het jammer vinden als Hade of Lies wint, maar Lies of Hade niet de Mol is.
Amandla Awethu

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #459 Gepost op: 1-03-2012, 19:18:53 »
Maar het is al je tweede uitzondering, Tim was ook al een uitzondering.

Iedereen die als laatste test gaat eruit, behoudens Tim, tenzij het zijn 3e keer is en behoudens AM. Als ik het zo goed vertaal, dan zie ik er totaal niets in, maar de kans is groot dat ik weer te snel conclusies trek of iets niet goed lees, zoals vaker  ;D

Volgens mij sla je hiermee de theorie met een spijker de kop in ;)

Een theorie is waardeloos behalve als hij voorgaande observaties kan verklaren en dingen kan voorspellen. Als er dan uitzonderingen worden ingebouwd, terwijl er bijna geen observatiemomenten zijn [slechts tiental afleveringen], dan bouw je bij het ontwerp van je theorie al in dat hij bijna niet onderuit kan worden gehaald. Ongeacht wat er wordt gezegd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.