Poll

Wie is de verliezer?

Anne-Marie Jung
4 (15.4%)
Hadewych Minis
2 (7.7%)
Liesbeth Staats
20 (76.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 107158 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2012, 15:14:25 »
We hadden het opnieuw goed  ::jaja::


Wie is de volgende afvaller? Anne-Marie Jung  4 (5.9%)
Frits Huffnagel  3 (4.4%)
Hadewych Minis  10 (14.7%)
Liesbeth Staats  1 (1.5%)
Marit van Bohemen  3 (4.4%)
Tim Kamps   3 (4.4%)
William Spaaij  2 (2.9%)
NIEMAND  42 (61.8%)
 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2012, 15:34:35 »
We hadden het opnieuw goed  ::jaja::

Laten we hopen op weer een duidelijke Roodshow hint .... is die al geweest trouwens ?  ???
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2012, 15:36:10 »
mijn gevoel zegt Hadewych eruit.. maar het zouden ook William, Tim of Marit kunnen zijn ben ik bang..
ik wacht roodshow even af..
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 15:42:37 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2012, 15:55:12 »
In de vooruitblik lees ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 13:05:43 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2012, 16:32:59 »
aan de hand van o.a de roodshow hint gok ik toch Marit.. ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 16:36:48 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #165 Gepost op: 27-01-2012, 16:50:32 »
Marit of tim aan het scherm te lezen inderdaad..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #166 Gepost op: 27-01-2012, 20:09:06 »
11:58
Hoe zit het eigenlijk op 12:00 in plaats van 11:58? Ik zou 12:00 een veel logischer tijdstip vinden om deze hint in te verstoppen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #167 Gepost op: 27-01-2012, 20:36:49 »
Hoe zit het eigenlijk op 12:00 in plaats van 11:58

'Twee voor twaalf' is mogelijk het antwoord op de vraag 'Bij welke tv-quiz zou de Mol kans maken om te winnen?'

Aflevering 4: Geen afvaller

William: "Ik blijf hier, ja?"

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #168 Gepost op: 27-01-2012, 23:05:42 »
Alle voortekenen wijzen richting Marit, maar Niets Is Wat Het Lijkt .................
 :P
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #169 Gepost op: 28-01-2012, 13:09:44 »
'Twee voor twaalf' is mogelijk het antwoord op de vraag 'Bij welke tv-quiz zou de Mol kans maken om te winnen?'

De mogelijke antwoorden op die vraag hebben we niet te zien gekregen, maar het lijkt me duidelijk dat dat "Zo vader, zo zoon" is.

En dan nog: er waren ouders en moeders en slechts één vader, die van Tim!

Ik heb een nieuwe tunnel gevonden.  :)
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2012, 12:42:37 »
Wat wel grappig is, dat is dat iedereen die Tim noemt exit is.

Marion zet in de test op Tim in (daaruit leidde ik altijd af dat Tim de mol niet kan zijn)

Dio noemt Tim (naast Marit en William)

De enige die Maarten en Marit noemen is Tim

Als Marit nu werkelijk exit gaat dan is het rijtje compleet. Anne Marie is dan degene die net als Marion daadwerkelijk zegt de test op Tim in te vullen. Is zij dan de volgende?

Het zou een mooi staaltje knip&plakwerk zijn alsmede een afvallershint.

M.u.v. Marion hebben de andere 3 verder geen andere verdachten uitgesproken dus werd dit 'in het vage' gehouden. Hadewych blijft ook in het vage dus is ook een afvallerskandidaat.

Frits, Tim, Liesbeth en William zeggen steeds over 3 te spreiden. Voor hun dan geen snelle exit?!



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2012, 12:59:16 »
Wat wel grappig is, dat is dat iedereen die Tim noemt exit is.

Marion zet in de test op Tim in (daaruit leidde ik altijd af dat Tim de mol niet kan zijn)

Dio noemt Tim (naast Marit en William)

De enige die Maarten en Marit noemen is Tim

Als Marit nu werkelijk exit gaat dan is het rijtje compleet. Anne Marie is dan degene die net als Marion daadwerkelijk zegt de test op Tim in te vullen. Is zij dan de volgende?

Het zou een mooi staaltje knip&plakwerk zijn alsmede een afvallershint.

M.u.v. Marion hebben de andere 3 verder geen andere verdachten uitgesproken dus werd dit 'in het vage' gehouden. Hadewych blijft ook in het vage dus is ook een afvallerskandidaat.

Frits, Tim, Liesbeth en William zeggen steeds over 3 te spreiden. Voor hun dan geen snelle exit?!

1. Marion noemde drie mensen (Vooral Tim, toch ook wel Frits en een derde, Liesbeth).
Ze gaf echter ook aan de test als snelste ooit te hebben gemaakt en mogelijk/waarschijnlijk (?) veel fouten gemaak te hebben.
2. Dio ?
Noemde twee namen in afl 1 (Tim en Marit) en gaf in zijn exit interview aan voor één van beide gegaan te zijn. We weten niet wie. In afl 2 wordt gesuggereerd dat Dio mogelijk op degene is gegaan wiens kant Tim hem uitwees (Anne-Marie), maar daar hebben we eigenlijk geen bewijs voor verder. Dio zelf heeft het in dat interview erover dat hij op een van zijn 2 verdachten is gegaan. (Marit of Tim dus). Verder geeft 'ie aan Tim niet te vertrouwen sws.
3. Dat van Maarten lijkt me typisch snij en plakwerk. Hij gaf aan dat hij niet dacht dat William hem zo op 't verkeerde been zou hebben gezet en hij voornamelijk zijn eigen strategie (i.e. spreiden) trouw was gebleven. Dus het Tim verhaal moeten we denk ik met een korrel zout nemen.

Voor wat betreft Marit - Ze geeft ook aan Liesbeth niet te vertrouwen en noemt tevens Anne-Marie als één van haar verdachten. Dus mocht ze er nu uitvliegen is het niet zo eenduidig als je hier zegt lijkt me.

Maar ik ben het wel met je eens dat het onderhand, ondanks snij en plakwerk, een wat vreemd verhaal wordt mocht Tim ineens de mol blijken. Dan moet iedereen echt wel heel raar hebben gedaan met de test of de edit heeft iets heel anders gesuggereerd. Nu wordt er vaker suggestief gedaan maar dit jaar is het dan wel extra misleidend omdat hij telkens wel genoemd wordt door degenen die afvallen ja.  ::)
(Gesteld dat ook Marit afvalt dus)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2012, 14:52:58 »
Ze gaf echter ook aan de test als snelste ooit te hebben gemaakt
etc.

Jaja, dit is dus geen Tim/bashing  ::rofl::, dat zou wel heul erg oude koek/discussie worden intussen. Dit is dus een opsomming hoe je tot de afvaller kunt komen. Tim is immers mijn reservemol en dat alles om hem draait in deze theorie maakt hem alleen maar verdachter.

Dat terzijde... gaf Dio in zijn exit interview van afl. 2 aan voor één persoon gegaan te zijn. Dat zal eerder William zijn dan de 2 die jij noemt. Marit sowieso niet want die behoorde inmiddels tot zijn maximaal te vertrouwen/clubje.

Nogmaals, ik ben het dus niet met je eens dat het onderhand een wat vreemd verhaal wordt mocht Tim ineens de mol blijken. Dit is juist een theorie de andere kant op!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2012, 17:03:21 »
'Twee voor twaalf' is mogelijk het antwoord op de vraag 'Bij welke tv-quiz zou de Mol kans maken om te winnen?'

Aflevering 4: Geen afvaller

William: "Ik blijf hier, ja?"

was dit de nieuwe 11.58?, dan is dit sowieso een theorie die nu wel vort blijkt te kloppen..
2 voor 12 zou dan zeker een goed antwoord kunnen zijn op de vraag over de quiz.. (alhoewel ik zo vader en zoon nog steeds mooi vind gevonden)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2012, 17:06:40 »
Wellicht kun je de afvaller binnen twaalf minuten al te weten komen.

Shots van de afleveringen @11:58 (2 voor 12):

Aflevering 1: Marion


Aflevering 2: Dio

(BTW
Dio: "Twaalf!"
Marit: "Tuurlijk twaalf; twaalfde seizoen; hallo!")


Aflevering 3: Maarten



Aflevering 4: Geen afvaller

William: "Ik blijf hier, ja?"

Iemand 2 voor 12 al kunnen herleiden naar een kandidaat?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2012, 17:26:54 »
Ik had hier net even een theorie topic voor gemaakt, maar die is om de een of andere wazige reden verdwenen terwijl ik er nog mee bezig was.. dus dan maar even verder hier...


googlen met 2 voor 12 en de namen van de kandidaten levert vooralsnog weinig op..


maar als 2 voor 12 het antwoord zou zijn naar waarom dat de mol die tv quiz zou winnen, moeten we wellicht verder kijken..

de show is begonnen in Oktober 1971.. ook die datum kon ik niet herleiden.
op 16 maart 1991 kwam de show in een nieuw jasje terug op de buis.. wederom niet te herleiden..
de show is bedacht Ellen Blazer (Rotterdam, 3 december 1931)


Maar waar ik dus aan zit te denken nu...

de basis van de show is:

De spelers moeten twaalf vragen beantwoorden. Van elk antwoord wordt de beginletter genoteerd  Nu dient uit de beginletters van de twaalf antwoorden een woord van twaalf letters te worden geraden,

wellicht zouden we met beginletters van antwoorden die bij wie is de mol zijn geweest erachter kunnen komen wie de mol is...

Wellicht zitten deze verstopt in de intro bij vragen die art stelt.. of bij de test vragen die we te zien krijgen...
of wellicht wel in de opdracht met de trap...
Ik ga hier even verder op speuren..
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 17:38:30 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2012, 17:30:12 »
Ja maar je hebt er niet zoveel aan toch? Want je ziet pas iets gedurende de aflevering. Of wat zou het laatste shot betekenen? Dat de mol een man is? Want de 3 mannen zijn in beeld.

Ik vind op zich mijn lijstje dan wel echt voorspellen, dus vooraf al waar je met een pool of wat nog iets aan hebt. Je kunt nu dus kijken wat de afvallers gemeen hebben tot nu toe. En dat is bijvoorbeeld dat iedereen die Tim noemt exit is.

En anders diegenen die 'in het vage' blijven. Hadewych en Marit bleven ook in het vage. Volgen zij Dio en Maarten?

Ik weet zo even niet wat de afvallers nog meer gemeen hebben, er gaat iets rond over de foto's bij de Dakota-opdracht. Rat geloof ik had erop ingezoomd en molkandidaten zouden dan Marion, Maarten, Dio, Marit en William zijn. Terwijl ze juist allemaal naar huis gaan tot nu toe dus Marit en William zouden volgen. Maar dit vind ik niet zo duidelijk als bovenstaande.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #177 Gepost op: 29-01-2012, 17:32:13 »
nou dat is dus precies wat ik bedoel.. de theorie lijkt te kloppen maar heeft vooralsnog geen functie..

maar wat nu als we dus nu dat we weten dat het iets met 2 voor 12 is.. daar eens verder induiken, wellicht leidt dat wel naar de mol..
Daarom had ik hier ook een nieuw topic voor gemaakt, maar die was al voordat ik mijn bericht kon posten al verwijderd omdat het een afvaller theorie zou zijn..
maar ik denk dus juist dat dit wel eens een moltheorie zou kunnen zijn en die wilde ik graag even onderbouwen in een nieuw topic maar moet dat toch hier doen van de moderators.. dus dan doe ik dat hier maar...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 17:33:50 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2012, 17:44:29 »
ik ben nu bezig met de trap vragen..
omdat de executie vragen allemaal over de mol gaan en wij daar de antwoorden niet op kunnen weten...
De letters staan ook nooit op volgorde bij 2 voor 12 toch.. dus uiteindelijk moet er nog gehusseld worden.. krijgen we dus een anagram.. letterkeer.. ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 17:48:33 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #179 Gepost op: 29-01-2012, 19:15:34 »
nou tot zover even overzicht van de trap.. sowieso wel interresant btw..



1)  aantal letters frits zijn naam - piercings AM= 23-3= 20 (AM kan gelogen hebben over piercings maar dat scheelt dan nooit veel) T
2) lengte maarten : zwemdiploma's william   204:4= 51 (als william hier liegt scheelt dat veel)  E
3) aantal leden monica da silva trio + letters Dio's naam = 2x18= 36 (deze klopt zeker) Z
4)het aantal middelbare school diploma's frits + huisnummer liesbeth = 33 (we weten hier de antwoorden niet (dus beide kunnen gemold hebben, maar als frits liegt scheelt dat hooguit paar trappen, liesbeth kan hier natuurlijk wel een heel ander getal noemen) D
5) huisnummer hadewych + aantal rammen in de groep + hoogste notering tijdmachine 22+2+12 Z Dit zou eigenlijk 21 moeten zijn dus de E (ook hadewych kan hier een groot verschil hebben gemaakt met huisnummer, de rest klopt)

Met alle Z erin wordt het sowieso al een moeilijk woord ben ik bang..

Alle vragen zijn overigens goed beantwoord door de groep tot vraag 6 waarbij Liesbeth William en Hadewych nog over zijn.. daar wordt gevraagd..
het aantal huisdieren van Liesbeth (? 1 of 0) - het aantal kreeften in de groep (Frits en Tim steken hand op, van Frits is het zeker dat hij kreeft is, Tim zijn geboortedatum is nergens terug te vinden op internet) + schoenmaat hadewych (39)

William zegt eerst okay dat is dan jouw schoenmaat + 2... hieruit kun je halen dat Liesbeth 0 huisdieren heeft..
Vervolgens zegt Tim - 1 huisdier.. (hieruit kun je halen dat Liesbeth 1 huisdier heeft)
uieindelijk kiezen ze voor hadewychs schoenmaat (39) + 1 (omdat er al 1 huisdier afgeteld is) dat levert het antwoord 40 op..


Sowieso..
stel dat liesbeth 0 huisdieren heeft dan is het 0-2+39= 37
anders is het 1-2+39+ 38
Dus 40 is hier sowieso het verkeerde antwoord..
er vanuit gaande dat Tim wel de waarheid spreekt over dat hij kreeft is..
anders is het antwoord of 38 of gewoon 39

Maar nooit 40...


De laatste vraag was

schoenmaat Tim (42) x brilsterkte AM (0,50) + de tijd achter de komma van maarten 1:51.51,6 = volgens mij dus 27

Hun geven 26 als antwoord..

toch komen ze uiteindelijk 28 treden te kort..

terwijl ze dus eigenlijk hooguit 3 treden te kort zouden moeten komen.. aan de hand van wat ze misgerekend hebben..
Enige conclusie hier is dat iemand een verkeerd antwoord gegeven heeft..

De fout kan maar op enkele plaatsen gemaakt zijn:
namelijk bij de vragen:

2) door william
4) door Liesbeth (nagezocht
5) Hadewych (onderzoek levert mij op dat haar huisnummer sowieso niet 22 maar iets anders is, maar dan zouden ze juist hoger moeten uitkomen ipv trappen te kort komen omdat er hier maar liefst 15 trappen teveel worden geteld..)
of 7) Door AM als haar brilsterkte b.v 1 is of 1,5

of william heeft gelogen over zijn zwemdiploma's en 204 had niet door 4 gedeeld moeten worden maar door 2 of 3..
of Liesbeth of hadewych liegen over hun huisnummer..

Conclusie.. Hadewych lijkt sowieso over haar huisnummer te hebben gelogen.. maar dan waren ze dus juist hoger uitgekomen.. of zouden ze dan minder vragen hebben gehad omdat ze al bij art waren?


qua letters kan ik hier helaas niet zoveel mee.. heb nu T E Z D E
en nogmaals ik weet dat het hier niet op zijn plaats is eigenlijk, en had het zelf ook liever in het andere topic gepost maar omdat het bij de theorie van afvallers hoorde moest het hier..



« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 19:35:43 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William