Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 788718 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #460 Gepost op: 13-06-2012, 20:23:19 »
Is er al ergens gezegd dat het ongeluk al op 8 juni is gebeurd? (trouwens wel goed dat ze het ff hebben stilgehouden, alvorens ze het naar buiten brachten)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #461 Gepost op: 13-06-2012, 20:26:35 »
Nou ja, spoilertags hoeven eigenlijk ook niet meer, hoor.

Iedereen weet dat er even onder gekeken wordt......
Laten we het dan  ook maar in een keer zonder spoilers neerzetten:

Presentatrice Janine Abbring zwaargewond tijdens opnames Wie is de Mol?
Oud-RTV Noord-presentatrice Janine Abbring uit Westeremden heeft tijdens opnamen van het AVRO-programma Wie is de Mol? een ernstig ongeluk gehad. Daarbij is een rugwervel verbrijzeld.

De huidige presentatrice van het VARA-programma Vroege Vogels is één van de tien deelnemers aan Wie is de Mol? 2013. Het ongeval gebeurde op 8 juni, toen Janine tijdens een opdracht verkeerd terecht kwam na een sprong in het water. Ze wacht op dit moment in een ziekenhuis in het Franse Bordeaux op een operatie.
Bron: RTVNoord.nl
...óf niet!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #462 Gepost op: 13-06-2012, 20:28:03 »
Oh my! Dit is niet goed  ::ohno::
Ik hoop van harte dat ze gauw herstelt!
En dat ze niet de mol was, zodat de productie niet volledig in de soep loopt...
Tell me what your telescope says

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #463 Gepost op: 13-06-2012, 20:31:08 »
wat vreselijk om dat zo te lezen. een rugwervel "verbreiseld" dat is wel het meest vervelende wat er kan gebeuren bij zo'n leuk spel: een kandidaat die ernstig gewond raakt. is de locatie trouwens al 100% zeker?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #464 Gepost op: 13-06-2012, 20:32:12 »
wat vreselijk om dat zo te lezen. een rugwervel "verbreiseld" dat is wel het meest vervelende wat er kan gebeuren bij zo'n leuk spel: een kandidaat die ernstig gewond raakt. is de locatie trouwens al 100% zeker?
Voor zover ik weet is RTVNoord de enige die dit meldt.* Ik weet niet waar ze het vandaan hebben.
*Televizier heeft het van ze overgenomen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #465 Gepost op: 13-06-2012, 20:34:05 »
Wat een ongelukkig eerste bericht over WIDM 13 zeg. :(

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #466 Gepost op: 13-06-2012, 20:34:54 »
Voor zover ik weet is RTVNoord de enige die dit meldt.* Ik weet niet waar ze het vandaan hebben.
*Televizier heeft het van ze overgenomen.
Volgens Wikipedia heeft Janine een tijd bij RTV Noord gewerkt - ze zullen wel contact hebben gehad.
Tell me what your telescope says

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #467 Gepost op: 13-06-2012, 20:42:25 »
IK ben (buiten het feit dat ik het heel erg vind voor janine) zo benieuwd naar hoe dit afloopt.. of de opnamens zijn stil gelegd. de andere kandidaten zijn natuurlijk ook geschrokken. waarschijnlijk was dit pas in het begin van de opnamens

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #468 Gepost op: 13-06-2012, 20:45:30 »
de lokatie wordt door 1 bron gemeld. Ik hoorde van iemand dat de opnames buiten onze eigen tijdszone bezig waren, en dan lijkt het me sterk dat ze naar een ziekenhuis BINNEN onze tijdszone vervoerd wordt, tenzij ze natuurlijk op de grens van 2 zones zaten.

Beetje cru ook: de dertiende editie van WIDM krijgt met tegenslag te maken. Maar eigenlijk is dat een misplaatste gedachte.
« Laatst bewerkt op: 13-06-2012, 20:48:39 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #469 Gepost op: 13-06-2012, 20:47:03 »
Ik heb op verschillende plekken gelezen dat ze vorige week maandag zouden zijn aangekomen. 3 juni dus. 8 juni zou naar mijn berekening erop kunnen duiden dat dit voor de 2e of 3e aflevering was.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #470 Gepost op: 13-06-2012, 22:05:06 »
Vreselijk voor Janine, familie, de andere kandidaten, presentator, de crew en iedereen.
 :\'( ::niet-ok::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #471 Gepost op: 14-06-2012, 00:23:35 »
Hoop dat alles goed komt met haar. Slecht nieuws  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #472 Gepost op: 14-06-2012, 06:42:20 »
Ik ben geen medicus. Toen ik aan een vriend het verhaal vertelde van die verbrijzelde ruggewervel, vertelde hij me het volgende: aan een ruggewervel zitten uitsteeksels die je ''relatief'' makkelijk af kunt breken. Dus dat zou kunnen slaan op dat verbrijzelen. Alleen afbreken van die uitsteeksels zou reuze meevallen.

Persoonlijk lijkt me dat sterk, ik zei het echter al: ik ben geen medicus.

Wat mij vreemd overkomt: Janine kreeg vrijdag het ongeluk en wacht al dagen op een operatie. Dan zou je kunnen zeggen: dan ligt ze in een ziekenhuis waar een chirurg die deze operatie kan uitvoeren, dagen onderweg is. En dat klopt weer niet met het eerder genoemde bericht over de lokatie.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #473 Gepost op: 14-06-2012, 07:25:15 »
Kan ook zijn dat er niet direct geopereerd kan worden. Omdat het gebied te opgezwollen is ofzo? En niet elk ziekenhuis heeft een neurochirurg die dit kan doen.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #474 Gepost op: 14-06-2012, 09:24:56 »
De Spits: "Of ze ook de Mol is, heeft de Avro vreemd genoeg niet bekend gemaakt."
Vind je het gek?!
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #475 Gepost op: 14-06-2012, 10:11:19 »
Ik vind het wel interessant dat de Avro er niet voor terugdeinst om de naam van de kandidaat bekend te maken voor dit ongeval. Vind ik wel netjes van de Avro om nieuwsgeving over dit ongeval belangrijker te vinden dan geheimhouding van haar kandidaatschap. ::ok::

Verder zal dit het einde van haar WIDM-deelname betekenen. En tja... de kans dat ze de mol is is natuurlijk gewoon 1 op 10...

Het zou als gevolg kunnen hebben dat in 2014 en daarna de opdrachten minder spectaculair worden - dit risico willen ze natuurlijk liever niet nog eens nemen.

Ik hoop dat het goed afloopt met haar en ze er niets blijvends aan overhoudt...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #476 Gepost op: 14-06-2012, 16:04:39 »
Ik schrok wel even toen ik het nieuws hoorde. Erg vervelend dat dit moest gebeuren. Ik wens Janine en haar familie heel veel sterkte toe. Ik hoop dat ze er niets ernstigs aan overhoudt.

Maar als ik eerlijk ben, moest dit natuurlijk wel een keer gebeuren. WIDM zoekt altijd de grenzen op, met opdrachten die niet zonder gevaar zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je hoeft maar net verkeerd te vallen. Je kunt dit soort dingen toch niet voorkomen. Hopelijk heeft dit ongeluk geen gevolgen voor de opdrachten van de komende seizoenen.

Televizier.nl meldt trouwens in hun nieuwsbericht dat de opnames van WIDM gewoon doorgaan ondanks het ongeluk. Ik hoop dat dit inderdaad het geval is, al is de Televizier wel de enige bron die dit meldt.

Over de locatie: ik geloof wel dat ze inderdaad in
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in het ziekenhuis opgenomen is. Janine heeft jarenlang bij RTV Noord gewerkt, zij zullen wel direct contact met haar of haar familie hebben opgenomen. Maar de locatie van ziekenhuisopname zegt alsnog niet veel, want ze kan natuurlijk overgeplaatst zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #477 Gepost op: 14-06-2012, 17:44:25 »
Voor zover ik uit verschillende berichten had begrepen, was het te riskant om haar te vervoeren (van het enige ziekenhuis naar het andere).

En als ze van ver moest komen (dus ruim buiten onze tijdszone), waarom dan niet direct naar Nederland?


Lijkt me sterk dat ze Janine, om de werkelijke lokatie van de opnames geheim te houden, om die reden naar dit ziekenhuis hebben gebracht.

Tenzij de genoemde plaats (en het land) een rookgordijn is, natuurlijk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #478 Gepost op: 14-06-2012, 19:09:17 »
Net was er een stukje in Boulevard, waarschijnlijk staat hij straks online.

EDIT: http://www.rtl.nl/xl/#/u/f7612f81-f7f3-4ad6-98c7-fa670808e8f2
« Laatst bewerkt op: 14-06-2012, 19:36:35 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #479 Gepost op: 14-06-2012, 19:51:04 »
Geen belemmering dus voor de opnames.