Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 788589 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #580 Gepost op: 23-06-2012, 20:59:02 »
Nou, ik wil Pac-Mol wel geloven hoor. Ik snap niet zo wat nou het grote probleem is. Als hij zijn informatie van iemand anders heeft, dan kan hij natuurlijk niet zeggen wie, omdat die persoon misschien wel een contract heeft moeten tekenen. Als Pac-Mol dan gaat verklappen wie het lek is (of de mol), heeft die persoon grote problemen.
We zien vanzelf wel of het klopt of niet, en mocht hij het toch fout hebben, dan kunnen jullie naar hartelust uitlachen, maar laten we voorlopig nou maar gewoon afwachten.
En daarmee is wat mij betreft de discussie gesloten.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #581 Gepost op: 23-06-2012, 21:11:31 »
ow wat mij betreft mag de discussie over de plek waar widm13 heen gaat nog wel even doorgaan hoor.
Zolang we het niet persoonlijk gaan nemen en mensen persoonlijk gaan aanvallen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #582 Gepost op: 23-06-2012, 21:44:13 »
discussie hoeft ook niet gesloten te worden hoor, wat mij betreft. Maar ik ging eigenlijk een beetje uit van de ''RN-filosofie'': zolang iets niet zeker is, zal RN het niet als vaststaand beschouwen, beter gezegd: totdat het vast staat, zul je het niet in het nieuwsblokje aantreffen.

Tot die tijd is het gewoon speculeren, geeft ook niets.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #583 Gepost op: 23-06-2012, 22:31:36 »
discussie hoeft ook niet gesloten te worden hoor, wat mij betreft. Maar ik ging eigenlijk een beetje uit van de ''RN-filosofie'': zolang iets niet zeker is, zal RN het niet als vaststaand beschouwen, beter gezegd: totdat het vast staat, zul je het niet in het nieuwsblokje aantreffen.

Tot die tijd is het gewoon speculeren, geeft ook niets.

Ik denk dat we allemaal zelf wel als losse personen kunnen beslissen over wat we geloven en wat niet. We zijn niet met zijn allen een orgaan ofzo hoor.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #584 Gepost op: 23-06-2012, 22:38:39 »
::ok:: Elise ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #585 Gepost op: 23-06-2012, 22:40:09 »
@Elise, dat weet ik ook wel. Daar gaat het ook niet om.


Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen: als je iets beweert over een lokatie of een BN-er die volgens jou kandidaat is, is dat prima, maar geef dan ook een argument erbij. Of zeg niets.

Als je zegt: ik weet dat het land  XX is, geloof me nou maar, werkt dat meer nieuwgierigheid in de hand dan dat je zegt: ''ik heb het uit eigen waarneming, of ik kan mijn bron niet prijs geven''.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #586 Gepost op: 24-06-2012, 00:12:22 »
@Elise, dat weet ik ook wel. Daar gaat het ook niet om.


Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen: als je iets beweert over een lokatie of een BN-er die volgens jou kandidaat is, is dat prima, maar geef dan ook een argument erbij. Of zeg niets.

Als je zegt: ik weet dat het land  XX is, geloof me nou maar, werkt dat meer nieuwgierigheid in de hand dan dat je zegt: ''ik heb het uit eigen waarneming, of ik kan mijn bron niet prijs geven''.

Ik snap wel dat je dat bedoeld. Maar je moet gewoon niet een mening geven waar je heel rn op een hoop gooit. Das nergens voor nodig. Er zijn altijd nog genoeg mensen die het niet met jou eens zijn. Daar ging het dan jou misschien niet om, maar dat is wel wat je steeds doet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #587 Gepost op: 24-06-2012, 07:58:05 »
Hij zal wel een visioen gehad hebben.  ;D
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #588 Gepost op: 24-06-2012, 08:33:04 »
Ik snap wel dat je dat bedoeld. Maar je moet gewoon niet een mening geven waar je heel rn op een hoop gooit. Das nergens voor nodig. Er zijn altijd nog genoeg mensen die het niet met jou eens zijn. Daar ging het dan jou misschien niet om, maar dat is wel wat je steeds doet.
Misschien klinkt het gek, maar ik wilde juist afstand nemen. Moeilijk onder woorden te brengen, maar ik zal het toch proberen.

Ik weet heus wel dat niet heel RN er zo over denkt zoals ik erover denk, in deze kwestie. Beetje ongelukkig geformuleerd dan, maar jij geeft tenminste weer dat dat een beetje dorschemert in wat ik in mijn vorige bericht bedoelde te zeggen. Ik ben me er terdege van bewust dat het soms lastig onder woorden te brengen is, maar ik zei al: ik doe er een poging toe:

In een ver verleden deed ik ook weleens uitspraken hier, zonder enige nuance. Ik had iets gehoord, en bracht het dan als vaststaand. Dat kwam mij toen ook op hevige kritiek te staan, vanuit de toenmalige RN-crew, vanuit medeforummers).

Vanaf toen dacht ik: Zo mmoet het dus niet. Vanaf toen (uitzonderingen, die duidelijk bedoeld en herkenbaar waren als grap, daargelaten) was het voor mij: als ik iets beweer, geef ik er ook een argument bij. Zo van DIT heb ik gehoord, en ik baseer me op.......enzovoorts.

Misschien begrijpen jullie nu iets meer de felheid die uit mijn eerdere berichten naar voren leek te komen. Nou, zo fel is het allemaal niet bedoeld. Het mag intussen duidelijk zijn dat ik slechts heb willen zeggen: ''prima, maar waarom dan....''


Goed, zand erover, wat mij betreft, ik hoop dat het nu klaar is.

En nu terug over naar 2013......

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #589 Gepost op: 24-06-2012, 09:20:29 »
Nou, ik wil Pac-Mol wel geloven hoor. Ik snap niet zo wat nou het grote probleem is. Als hij zijn informatie van iemand anders heeft, dan kan hij natuurlijk niet zeggen wie, omdat die persoon misschien wel een contract heeft moeten tekenen. Als Pac-Mol dan gaat verklappen wie het lek is (of de mol), heeft die persoon grote problemen.
Daedalus, nu moet jij als lezer gaan zitten gokken waarom hij zijn stelling niet wil/kan onderbouwen.
Dat kan hij toch ook zelf doen?
Verder maakt het mij niet uit, ik denk toch dat ze in Frankrijk zitten/zaten, door het ziekenhuis bericht.  ::tandpastasmiley::
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #590 Gepost op: 24-06-2012, 11:11:50 »
ow wat mij betreft mag de discussie over de plek waar widm13 heen gaat nog wel even doorgaan hoor.
Ik bedoelde de discussie dat Pac-Mol moest vertellen van wie hij dat dan gehoord heeft of anders wordt hij niet geloofd. Hij heeft gezegd waar hij denkt dat widm13 zich afspeelt, en dat is genoeg. Anderen zijn natuurlijk nog altijd vrij om hun eventuele informatie te delen, maar we hoeven toch niemand persoonlijk aan te gaan vallen omdat hij wel of niet iets wil zeggen.
The British are not impressed.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #591 Gepost op: 24-06-2012, 11:14:31 »
Dat is geen aanval, teminste zo zie ik dat niet.
Het is gewoon een constatering, waar ik me ook bij aansluit.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #592 Gepost op: 24-06-2012, 14:52:35 »
Maar... zullen we niet eens de kandidaten 2013 op een rijtje zetten? Of in elk geval valt vast wel de helft uit Janine op te maken. Wie heeft zij afgelopen maand toegevoegd? JP, Soundos, Barbara, Anna en Myrianna in elk geval, ze weet natuurlijk al langer dat ze mee ging doen aan WIDM dus zal toen al zijn gaan toevoegen... na JP zoeken lijkt mij slim!

Joop Daalmeijer ‏en Tineke Schouten. Dit vind ik wel apart. Niet bepaald haar hoek.

Ehsan Jami (misschien de nieuwe politicus na Frits?)

Rest BN-ers;

Bram Bakker
Kim-Lian vd Mey
Addy vd Krommenacker
Jamai Loman
Ewout Genemans
Frederique spigt
Jelka van houten
Stacey Rookhuizen
Tanja Jess
Sandra Schuurhof
Lenette van dongen ‏
Wubbo Ockels
Dennis van de Ven
Jacob Derwig
Sieger Sloot ‏
Froukje de Both
Leontine Borsato
Charly Luske ‏
Diederik Ebbinge
Klaas van Kruistum ‏
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #593 Gepost op: 24-06-2012, 15:14:48 »
Tja. Het argument dat men alleen naar landen zou gaan waarvan de standaard van ziekenhuizen hoog ligt gaat natuurlijk al langer niet op. Ook in El Salvador en Nicaragua zul je geen fantastische ziekenhuizen vinden bijvoorbeeld, en afhankelijk van het soort zorg dat benodigd is en de stabiliteit van de patiënt zul je bij bepaalde medische noodzaak de voorkeur geven aan een med-evac.

Ook met de keuze van Marokko zou dat hebben moeten gebeuren in bepaalde gevallen, omdat ook daar de medische zorg niet heel hoog aangeschreven is (er zijn wel wat privé klinieken maar afhankelijk van het soort zorg is dat ook weer niet voordehandliggend in bepaalde gevallen).

Nu kan er best een med-evac hebben plaatsgevonden, en Nederland is niet direct een voordehandliggende keuze in verband met de op handen zijnde operatie (die liefst binnen enkele dagen moet gebeuren) en het in Nederland geldende mrsa protocol (de patiënt moet daarvoor enige tijd in quarantaine hetgeen een operatie vertraagt). Dan nog vind ik Frankrijk eerlijk gezegd geen direct voordehandliggende keuze ivm het feit dat er Europese landen zijn die geografisch dichterbij liggen en een betere medische zorg kennen (zeker qua verpleging).

Ik vraag me af of het niet gewoon zo kan zijn dat ze naar twee landen gegaan zijn.
Er zal een reden voor zijn geweest dat het persbericht pas enkele dagen later kwam. Dat kan best (deels) zijn om de situatie in te schatten en knopen door te hakken omtrent wel of niet blijven filmen, maar realistischerwijze zal zo'n beslissing neem ik aan snel gemaakt moeten worden gezien het kostenplaatje en het feit dat oa de BN'ers maar weinig extra vrije tijd hebben dan de tijd die ze vrij moesten maken.
Een andere reden zou bijvoorbeeld kunnen zijn omdat een ander land in de planning stond en zo geen risico genomen werd dat er iemand zou proberen de boel te verzieken zoals bij IJsland vorig jaar bijvoorbeeld wel gebeurd is (Althans o.a. Art had daar zwaar de pest over in). Just a thought.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 15:16:35 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #594 Gepost op: 24-06-2012, 15:29:44 »
Tja, ik blijf het oninteressant vinden WAAR het wordt gehouden. Wel leuk te weten met WIE. Als ik dan verder analyseer op deze regenachtige dag dan is Jelka wel erg opvallend. De enige overeenkomst JP-Janine. En ze valt na een eerste week juni toen ze blijkbaar in Manchester zat ook even stil op twitter. Na de 9e pas weer op 18 en 21 juni wat. Sipke-Jan die er bij JP opstaat vertrouw ik trouwens ook niet.

En als je dan weer vanuit het gezichtspunt van Jelka gaat kijken zie je opvallende gelijkenissen. Eerst zie je allemaal oud-mol-kandidaten. Dus ze is zeer bekend met WIDM. En opeens de laatste tijd voegt zij net als Janine toe:

@frederiquespigt
(@Angelagroothuiz)
Tanja Jess ‏
Diederik Ebbinge ‏
Charly Luske ‏
@JamaiLoman

Charly de nieuwe VAMP? Na Jan en Art? Diederik (de cabaretier van WIDM 2013?)/Tanja kun je ook moeilijk omheen. Wel veel zangers verder.

Verder grappig dat genoemde twitteraars allemaal de Engelse komiek Ricky Gervais ‏te hebben toegevoegd, @frederiquespigt blijkt dat ook te hebben gedaan, dus onderlinge tip wellicht?

Ewout heeft hem ook. Ewout zou goed de afvaardiging kunnen zijn van kids-tv (zoals Liesbeth, Milouska, Yvon enz enz). En verder ook:
Kim-Lian
Charly Luske
Klaas van Kruistum (opvolger van Manuel?)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #595 Gepost op: 24-06-2012, 15:37:21 »
[...]
Nu kan er best een med-evac hebben plaatsgevonden, en Nederland is niet direct een voordehandliggende keuze in verband met de op handen zijnde operatie (die liefst binnen enkele dagen moet gebeuren) en het in Nederland geldende mrsa protocol (de patiënt moet daarvoor enige tijd in quarantaine hetgeen een operatie vertraagt). [...]

Medische spoed is volgens mij belangrijker dan het risico op MRSA elke andere zienswijze is niet te verdedigen. Als besloten wordt dat een operatie acuut nodig is wordt deze i.p. zo snel mogelijk verricht, waarbij allerlei specifieke protocollen in acht genomen worden. Er zijn dan b.v. extra kledingvoorschriften en de betreffende O.K. zal nadien echter gesloten worden tot alles grondig gereinigd is.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #596 Gepost op: 24-06-2012, 16:01:00 »
Medische spoed is volgens mij belangrijker dan het risico op MRSA elke andere zienswijze is niet te verdedigen. Als besloten wordt dat een operatie acuut nodig is wordt deze i.p. zo snel mogelijk verricht, waarbij allerlei specifieke protocollen in acht genomen worden. Er zijn dan b.v. extra kledingvoorschriften en de betreffende O.K. zal nadien echter gesloten worden tot alles grondig gereinigd is.
Heel leuk dat je dat vindt maar zo werkt het helaas niet..
Tenzij ergens echt geen adequate medische zorg voorhanden is (hetgeen in West Europa in ieder geval niet waarschijnlijk is), zal deze procedure nog even los van de extra belasting op de patiënt door de reis, zeker geen voorkeur genieten. Dit nog even los van het chronische beddentekort hiervoor.
Het feit dat Janine in Z Frankrijk geopereerd is (of dit nu vanuit Frankrijk of vanuit Roemenië of waar dan ook is gebeurd) zegt genoeg. Jij hebt duidelijk niet genoeg met Nlse ziekenhuizen en heropnames vanuit het buitenland te maken gehad om dit te weten.  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 16:04:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #597 Gepost op: 24-06-2012, 16:06:41 »
Stacey heeft JP ook toegevoegd... zo hier en daar valt er wel wat af te leiden en zijn de kandidaten er mondjesmaat uit te filteren.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bassteijns

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #598 Gepost op: 24-06-2012, 17:11:40 »
@Lo

En Tineke Schouten heeft een twitterstop van 31 mei tot 10 juni en ze twittert best veel!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #599 Gepost op: 24-06-2012, 17:15:09 »
[...] Heel leuk dat je dat vindt maar zo werkt het helaas niet..
[...]

tja... als dat echt is wat je wil geloven...

[...] Jij hebt duidelijk niet genoeg met Nlse ziekenhuizen en heropnames vanuit het buitenland te maken gehad om dit te weten.  ;) [...]

Goed, nu even langs het argumentum ad hominem van je kijken en terug naar waar het me om gaat. Het gaat me puur om dit stukje:
[...] het in Nederland geldende mrsa protocol (de patiënt moet daarvoor enige tijd in quarantaine hetgeen een operatie vertraagt). [...]
Je doet het hier voorkomen dat als iemand eenmaal overgenomen is en in een NLs ziekenhuis terecht is gekomen een medisch acuut noodzakelijke operatie wordt uitgesteld vanwege de verdenking MRSA.
Dit klopt niet.

Iemand wordt of niet overgenomen of een noodzakelijk operatie wordt na overname niet vertraagd als dat medisch onverantwoord is.
 
Als je een andere ervaring hebt dan wordt het tijd dat de lokale(!) protocollen in de ziekenhuizen waar je mee te maken hebt, worden aangepast.

Het is eerder dat zo iemand dus niet naar Nederland wordt overgenomen als dat niet strikt noodzakelijk is en wellicht is dat wat je bedoelde te zeggen.

Verder geef je gelukkig ook wat argumenten
[...]
Tenzij ergens echt geen adequate medische zorg voorhanden is (hetgeen in West Europa in ieder geval niet waarschijnlijk is), zal deze procedure nog even los van de extra belasting op de patiënt door de reis, zeker geen voorkeur genieten. Dit nog even los van het chronische beddentekort hiervoor.

- als geen adequate medische zorg voor handen is: overname en niet uitgestelde operatie. Dit staat los van MRSA-risico
- extra belasting voor de patiënt: afwegen tegen de schade die ontstaat door patiënt in een land zonder adequate medische zorg te laten. Dit staat los van MRSA-risico
- chronisch beddentekort: als iets noodzakelijk is, kan er uitindelijk wel een bed gecreëerd worden, als dat niet in het eigen ziekenhuis is, dan kan dat ook elders (in de regio?).

Medische spoed is belangrijker dan het risico op MRSA en iets anders is niet te verdedigen.


EDIT:
Ter lering ende vermaak nog een linkje (in dit geval van het AMC, maar het MRSA-protocol is in grote lijnen in NL-se ziekenhuizen ongeveer hetzelfde):
http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Patienteninformatie/MRSA-en-geisoleerd-verplegen.htm

en dan met name dit stukje:
"Ondanks dat u geïsoleerd verpleegd wordt, kunnen onderzoeken en behandelingen gewoon doorgaan. Deze vinden vaak aan het einde van de dag of aan het eind van het behandelingsprogramma plaats. Wanneer u naar een andere afdeling gaat voor onderzoek, behandeling of operatie, vervoeren we u met schone kleding op een schoon bed en krijgt u, afhankelijk van de situatie, soms een neus/mondmasker op. Ook op de andere afdeling nemen we weer voorzorgsmaatregelen. De medewerkers dragen speciale kleding."

En met vaak wordt bedoeld dat als het medisch noodzakelijk is, het onderzoek of de behandeling eerder wordt uitgevoerd.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 17:31:24 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"