Poll

Waar gaat WIDM 2013 plaatsvinden?

Azië
Noord-Amerika
Zuid-Amerika
Antarctica
Australië
Europa
Afrika

Auteur Topic: Wie is de mol 2013.  (gelezen 788137 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1720 Gepost op: 31-10-2012, 16:19:36 »
Tsja, het is en blijft gissen, ik heb ook al naar de schaduwen op de grond gekeken. Je ziet lange schaduwen en dat betekent een laagstaande zon. Dat kan smorgens of 's avonds zijn.

Maarrrr .....Zuid-Afrika is een heel ander continent en op die plek op onze aardbol kan het licht anders zijn. Bovendien is het daar begin juni bijna wintertijd dus sowieso een laagstaande zon. In de winter wordt het rond 18.00 uur donker in Z-A Johannesburg......Ik las dat er in Z-A ook geen schemer is, het wordt plots donker.

Kortom we weten het niet exact maar dat is toch eigenlijk ook niet zo belangrijk?
De foto's van de kandidaten die hier ergens gelinkt zijn, zijn ook bij de Regina Mundi kerk genomen. Deze zijn overdag genomen. Nou kunnen ze natuurlijk later terug zijn gegaan naar die locatie. Maar het lijkt mij dat ze dat gedaan hebben toen ze er toch al waren... gezien de niet spectaculaire achtergrond van de foto's... niet echt een reden om later terug te gaan naar die locatie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1721 Gepost op: 31-10-2012, 17:04:22 »
Niet overal.
Sommige kerken hebben twee diensten op zondag ochtend ( 9 uur en half 11 bv).  andere kerken hebben zaterdag avond een dienst en zondag ochtend. Het kan allemaal. Het is natuurlijk vooral afhankelijk van de stroming, maar ik kan mij voorstellen dat het in ZA net weer even anders werkt dan hier.
En er zijn ook kerken die om bijv. 18 uur nog een dienst hebben.

Overigens, die dienst kan natuurlijk ook speciaal voor WIDM georganiseerd zijn natuurlijk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1722 Gepost op: 31-10-2012, 17:28:58 »
Maar Zuid Afrika ligt op het zuidelijk halfrond dus daar is het 's nachts licht en overdag donker.  ::jaja::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1723 Gepost op: 31-10-2012, 17:54:34 »
Dju. Dat we daar niet aan dachten. Dat moet de verklaring zijn.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1724 Gepost op: 31-10-2012, 18:14:56 »
Maar Zuid Afrika ligt op het zuidelijk halfrond dus daar is het 's nachts licht en overdag donker.  ::jaja::

::rofl::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1725 Gepost op: 31-10-2012, 18:20:32 »
Laten we niet vergeten: ze lopen daar ondersteboven, dus de crew heeft dit seizoen wel een heel knappe prestatie geleverd om het allemaal mooi in beeld te krijgen..........

Offline stijn-h

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1726 Gepost op: 31-10-2012, 21:00:19 »
Maar Zuid Afrika ligt op het zuidelijk halfrond dus daar is het 's nachts licht en overdag donker.  ::jaja::

Dju. Dat we daar niet aan dachten. Dat moet de verklaring zijn.

Dat we daar niet aan dachten is omdat het niet zo is. Er is geen tijdverschil tussen Nederland en Zuid Afrika.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1727 Gepost op: 31-10-2012, 21:10:10 »
Stijn...laat je sarcasme-detector eens nakijken ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1728 Gepost op: 31-10-2012, 22:05:59 »
??? ??? Grapje?
Dat is een grapje, idd, maar de jaargetijden zijn wel omgekeerd. De opnames waren in juni, dus op het noordelijk halfrond ging men richting zomer; op het zuidelijk halfrond werd het dus winter
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1729 Gepost op: 31-10-2012, 22:11:58 »
Toch is de opmerking van Tweety helemaal niet zo gek. Hoe het exact zit met de uren donker-licht weet ik niet, maar er zit weldegelijk een kern van waarheid in.


Afgelopen mei was ik, zoals de meesten intussen weten, in Reykjavik. Dat ligt behoorlijk hoog op het Noordelijk halfrond. Het was enkele weken voor de zonnewende, dus het was nog net geen 24 uur per dag licht.


Serie 13 is in juni opgenomen, echter met tegenovergestelde lichtomstandigheden.

Ik weet niet precies op hoeveel ''graden'' ze hebben gezeten, maar ik denk dat het enigszins te vergelijken is met IJsland.

Dat men er ondersteboven loopt: nou, dat denken de Zuid-Afrikanen van ons ook.......


Overigens is er in onze zomertijd geen tijdsverschil, maar in de gewone, ofwel wintertijd, zit er een uur in.

« Laatst bewerkt op: 31-10-2012, 22:14:07 door Bodejos »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1730 Gepost op: 31-10-2012, 22:16:55 »
Toch is de opmerking van Tweety helemaal niet zo gek. Hoe het exact zit met de uren donker-licht weet ik niet, maar er zit weldegelijk een kern van waarheid in.


Afgelopen mei was ik, zoals de meesten intussen weten, in Reykjavik. Dat ligt behoorlijk hoog op het Noordelijk halfrond. Het was enkele weken voor de zonnewende, dus het was nog net geen 24 uur per dag licht.


Serie 13 is in juni opgenomen, echter met tegenovergestelde lichtomstandigheden.

Ik weet niet precies op hoeveel ''graden'' ze hebben gezeten, maar ik denk dat het enigszins te vergelijken is met IJsland.

Dat men er ondersteboven loopt: nou, dat denken de Zuid-Afrikanen van ons ook.......


Overigens is er in onze zomertijd geen tijdsverschil, maar in de gewone, ofwel wintertijd, zit er een uur in.



Nee joh.. Z afrika ligt veel dichter bij de evenaar dan ijsland!! Niet echt te vergelijen dus. In z afrika kun je volgens mij in de (voor hun ) wintr zonder jas lopen rn dat zou ik pp ijsland niet proberen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1731 Gepost op: 31-10-2012, 22:24:48 »
Nee joh.. Z afrika ligt veel dichter bij de evenaar dan ijsland!! Niet echt te vergelijen dus. In z afrika kun je volgens mij in de (voor hun ) wintr zonder jas lopen rn dat zou ik pp ijsland niet proberen

idd. IJsland ligt op ongeveer 64 graden NB, terwijl Soweto op 26 graden ZB ligt. Dat is te vergelijken met Taiwan, Hong Kong, Dubai, Caïro, Bahama's en het zuiden van Florida (dan weet je iig welke lijn ongeveer).

Als het 64 ZB zou zijn, dan zit je óf in de oceaan óf op een puntje van Antartica...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1732 Gepost op: 31-10-2012, 22:27:46 »
Ok, ik zei al: ik weet niet op welke breedtegraad ze zaten, maar dit neem ik graag van je aan.


Overigens moet je die gekke IJslanders niet onderschatten. Zaterdag 19 mei liep ik daar in Reykjavik rond, in mijn winterjas. Toegegeven: dit keer zonder muts en handschoenen.

Het was er voor het eerst dit jaar 10 graden. Je kon zo de toeristen eruit pikken, en de lokale bevolking. Verschillende jongeren liepen er met shorts en ontbloot bovenlijf, en zaten zo ook op een terrasje ijskoud bier te drinken.

Aan de andere kant: op IJsland kan het vriezen, maar het wordt er niet overal zo extreem koud als in bijvoorbeeld Lapland. Voor zover ik weet,komt dat door de warme Golfstroom (nou ja,wat je warm noemt), waarmee Reykjavik en direkte omgeving te maken hebben.

Tja, beetje heel erg offtopic, maar het zijn toch wetenswaardigheden over de komende lokatie.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2012, 22:30:19 door Bodejos »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1733 Gepost op: 31-10-2012, 22:29:30 »
idd. IJsland ligt op ongeveer 64 graden NB, terwijl Soweto op 26 graden ZB ligt. Dat is te vergelijken met Taiwan, Hong Kong, Dubai, Caïro, Bahama's en het zuiden van Florida (dan weet je iig welke lijn ongeveer).

Als het 64 ZB zou zijn, dan zit je óf in de oceaan óf op een puntje van Antartica...
Inderdaad ter hoogte van Caïro en Marokko, maar dan aan de andere kant. Klimaat zal wel iets anders zijn, omdat het omringd is door oceaan. (Zelf ook net geleerd met dank aan de internetz.)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1734 Gepost op: 1-11-2012, 15:37:22 »
Moedermol, je bent geweldig!   ::bravo::

Toevallig meldde Pac-Mol laatst dat ie had gedroomd dat WIDM een schoolvak werd waarop ik zei dat dat helemaal niet zo'n slecht idee zou zijn omdat je er een hoop van kunt leren en jij bewijst dat hier eens te meer!   ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1735 Gepost op: 2-11-2012, 13:23:58 »
Ik heb gekozen voor de eenvoudige uitleg.........:)


Oveigens denk ik dat Tweety echt wel weet hoe dat zit met dag-nacht, licht-donker, en degelijke.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1736 Gepost op: 2-11-2012, 18:51:11 »
Ik heb gekozen voor de eenvoudige uitleg.........:)


Oveigens denk ik dat Tweety echt wel weet hoe dat zit met dag-nacht, licht-donker, en degelijke.

Jij bent ook geweldig natuurlijk Bodejos, ik bedoelde meer dat je van het spel gewoon heel veel kan leren of het nu uitgebreid of compact wordt uitgelegd.  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1737 Gepost op: 2-11-2012, 19:48:15 »
Leuk om dat ook nog eens een keer te moeten uitleggen, he? ::rofl:: ::rofl:: ::trots::


Kort gezegd: we zijn hier weer goed op dreef. Hoog tijd dat het 3 januari wordt. Kunnen we ons eindelijk weer met de echte zoektocht bezig houden.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1738 Gepost op: 2-11-2012, 20:27:57 »
En zoveel leuker als die saaie koek uit boekjes!  ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2013.
« Reactie #1739 Gepost op: 2-11-2012, 21:55:11 »
Citaat


Kortom als je wilt kun je er veel van opsteken ::ok::
En zo af en toe helpt het programma zelfs de lokale bevolking ermee. Getuige de inkoop-actie in serie 6, iets met Futbol......