Auteur Topic: MolMailQuiz  (gelezen 58376 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolMailQuiz
« Reactie #120 Gepost op: 31-01-2012, 18:53:54 »
Als je met je muis over het lege vlakje in de linker bovenhoek ging zag je een symbool van een paarden schaakstuk.

Dat meen je niet! :o ::dom::

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2012, 18:54:18 »
Ik kom er nu pas achter, dat je gewoon de opdracht moet kopiëren en plakken naar een kladblok of naar Word en vervolgens het scherm kan afsluiten om later terug te gaan, zodat de tijd pas weer ingaat vanaf het moment dat je weer de quiz gaat doen.

 ::dom::
Lijkt me sterk, want als je de pagina afsluit, kan je volgens mij niet opnieuw de quiz starten.

Oplossing was heel eenvoudig, als je ergens klikte (volgens mij A1 of zo), zag je de afbeelding van een paard. M.a.w. Je moet WIEISDEMOL met paardensprongen doen.
Tactiek is dan heel simpel. Begin niet bij de W, maar bij de L en bekijk vervolgens hoe je naar een O kan springen. 3 opties over, daarna de M, 2 opties over en daarna de E, 1 optie over, namelijk de L op C9.
Klaar...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 18:58:08 door GeeDeeZet »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolMailQuiz
« Reactie #122 Gepost op: 31-01-2012, 18:55:12 »
Ben ik nou de enigste die door had wat er moest gebeuren? Als je met je muis over het lege vlakje in de linker bovenhoek ging zag je een symbool van een paarden schaakstuk. Het was dus de bedoeling dat je paardensprongen nam. Je moest ergens wij de w in de rechter bovenhoek beginnen en dan kon je de zin vormen om uiteindelijk op c9 uit te komen.
Tof! Ik vindt de puzzel dit jaar trouwens leuk, beter dan vorig jaar, waarbij je één van de vragen binnen een paar seconden kon beantwoorden (Edo).

Voor deze puzzel heb ik gelukkig het excuus dat ik niet alle informatie had... dat paardenschaakstuk is nieuwe informatie voor mij. Dat zou een erg duidelijke hint moeten zijn, hoe je te werk moet gaan. Nou... deze week gewoon niet meer vergeten.

Lijkt me sterk, want als je de pagina afsluit, kan je volgens mij niet opnieuw de quiz starten.
Bij mij is de quiz dit jaar één keer vastgelopen en na het opnieuw opstarten van mijn computer kon ik gewoon doorgaan. Misschien hebben ze dit veranderd t.o.v. vorig jaar omdat er toen veel kritiek was op het vastlopen van de quiz. Als de tijd niet door tikt, vind ik dat een slechte keuze.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 18:58:24 door Rat »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: MolMailQuiz
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2012, 18:55:34 »
Beste mensen,
Bij de vorige quiz is er hier teveel gespoilerd. Wij willen jullie, op verzoek van de AVRO, vragen om geen antwoorden / tussenantwoorden / vragen meer te posten totdat de inzendtermijn is verstreken. Wij zullen berichten waarin het toch gebeurd zonder pardon verwijderen. Het geldt ook voor als je het onder spoilertags plaats. Ook dat is niet toegestaan.


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #124 Gepost op: 31-01-2012, 18:59:13 »
Je weet dat we het nu over de quiz van vorige week hebben he? Daar mogen we toch gewoon over posten lijkt mij...

Tof! Ik vindt de puzzel dit jaar trouwens leuk, beter dan vorig jaar, waarbij je één van de vragen binnen een paar seconden kon beantwoorden (Edo).
Nou, deze had ik ook in een paar seconden hoor. Dat paard vinden was nog het lastigste, maar daarna zag ik direct WIEISDEMOL en daarna ben ik op zoek gegaan (van linksboven naar rechtsonder). Toen kwam ik al heel snel op C9. Denk binnen 20, 30 seconden...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 19:03:59 door GeeDeeZet »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: MolMailQuiz
« Reactie #125 Gepost op: 31-01-2012, 19:01:34 »
Ja daar mag gewoon over gesproken worden natuurlijk. De waarschuwing wilde ik nog even als herinnering plaatsen voor degenen die dat berichtje gemist hadden.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #126 Gepost op: 31-01-2012, 19:02:40 »
leuk leuk.. paardensprongen... schaken? zitten er ook hints in de quiz..?  ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMailQuiz
« Reactie #127 Gepost op: 31-01-2012, 19:21:59 »
Ben ik nou de enigste die door had wat er moest gebeuren? Als je met je muis over het lege vlakje in de linker bovenhoek ging zag je een symbool van een paarden schaakstuk. Het was dus de bedoeling dat je paardensprongen nam. Je moest ergens wij de w in de rechter bovenhoek beginnen en dan kon je de zin vormen om uiteindelijk op c9 uit te komen.

Knap, had nooit aan een mouseover gedacht.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #128 Gepost op: 31-01-2012, 21:54:46 »
Knap, had nooit aan een mouseover gedacht.
 ::ok::

Ik kwam er ook alleen maar achter omdat ik het per ongelijk deed XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMailQuiz
« Reactie #129 Gepost op: 31-01-2012, 21:56:27 »
haha ja dat dacht ik al.. ik vond de quiz laatste keer dat ik hem speelde niet zo heel leuk.. maar hij klinkt nu toch wel erg leuk.. met allemaal verborgen dingen.. voor de echte speurder.. (of de toevallige scroller.. ;))
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: MolMailQuiz
« Reactie #130 Gepost op: 7-02-2012, 17:04:18 »
Nou ik hem net geprobeerd (volgens mij die van vorige week), maar de website werkte niet mee. :-\\
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: MolMailQuiz
« Reactie #131 Gepost op: 7-02-2012, 17:07:50 »
Nou ik hem net geprobeerd (volgens mij die van vorige week), maar de website werkte niet mee. :-\\

Ik kwam pas ná een tijdje er achter dat je op die website button onder in beeld moest klikken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: MolMailQuiz
« Reactie #132 Gepost op: 7-02-2012, 17:23:08 »
De quiz van deze week heb ik gegokt. Echt geen idee wat er bedoeld wordt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: MolMailQuiz
« Reactie #133 Gepost op: 7-02-2012, 17:26:27 »
Wat was het antwoord van vorige week?
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: MolMailQuiz
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2012, 17:27:29 »
Wat was het antwoord van vorige week?

Trust nobody
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: MolMailQuiz
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2012, 17:33:42 »
Trust nobody

Dat had ik uiteindelijk puur gegokt, maar de vraag is: waarom? En: hoe werkt die ****ing website?
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: MolMailQuiz
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2012, 17:35:25 »
Dat had ik uiteindelijk puur gegokt, maar de vraag is: waarom? En: hoe werkt die ****ing website?

Je moest de vragen beantwoorden en daar kwamen een reeks letters uit. Die moest je invoeren in de input. Vervolgens met de code moest je aan de schijven naar links of naar rechts draaien. Vervolgens convert je de tekst en las je bij de output Trust Nobody

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2012, 17:38:16 »
Volgens mij moest je:
- schijf 1 op O zetten
- schijf 2 6 naar Links
- schijf 3 21 naar Rechts

Nou, dan had ik kennelijk de verkeerde letters opgezocht of zo, want ik kreeg geen Trust Nobody?!  ::tandpastasmiley::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: MolMailQuiz
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2012, 17:40:35 »
Volgens mij moest je:
- schijf 1 op O zetten
- schijf 2 6 naar Links
- schijf 3 21 naar Rechts

Nou, dan had ik kennelijk de verkeerde letters opgezocht of zo, want ik kreeg geen Trust Nobody?!  ::tandpastasmiley::
Ah, vandaar...
Ik snapte niet wat er met 6L en 21R werd bedoeld... Anders had ik hem best snel gehad...
...óf niet!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: MolMailQuiz
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2012, 17:43:43 »
Volgens mij moest je:
- schijf 1 op O zetten
- schijf 2 6 naar Links
- schijf 3 21 naar Rechts

Nou, dan had ik kennelijk de verkeerde letters opgezocht of zo, want ik kreeg geen Trust Nobody?!  ::tandpastasmiley::
schijf 1 had ik juist niet bewogen, maar ik kwam er ook niet uit :P