Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157474 keer)

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #100 Gepost op: 11-01-2012, 23:45:42 »
Ik kon het niet laten, moest toch vanavond al kijken.  :)

Alles wijst erop dat dit seizoen een belangrijke cijfermatige aanwijzing heeft. In deze aflevering twee keer het getal 69 (nummerbord, en de code 4+2 6+3), vorige aflevering twee keer het getal 82.  (NB op de site zelf allemaal cijfertjes over het aantal verdenkingen naast de deelnemers).
Ik hoop het niet want mijn cijfermatige inzicht is nog erger dan icesave. Maar het lijkt er wel op.

Twee zaken die ik in ieder geval vond na een kwartiertje googelen (en mijn gok dat het de Skogafoss waterval is): Deze toerist telde 382 treden op de trap naar Skógafoss. Maar of die telling zo betrouwbaar is.
http://www.sanmarkotravel.com/en/Vacations/Iceland/Skogar_-_Skogafoss.aspx

Ten tweede komen er twee verwijzingen naar Vikings voor in deze aflevering. Het woord Viking in de jeep opdracht. En de legende dat er een Vikingschat verborgen lag achter de waterval. Maar misschien is dit enkel het motief van het seizoen (net zoals ‘de kruisridders’ in 2009).
http://en.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B3gafoss

Ik zou het trouwens fantastisch vinden als Dio uiteindelijk de mol blijkt te zijn. Iemand kan toch niet zo wereldvreemd zijn, toch? Traplopen … te moeilijk, autorijden in een lege vlakte .. doe maar niet, seinen of geseind worden … snapt ie niet. Geweldige gozer. 

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2012, 23:50:50 »
Ik kon het niet laten, moest toch vanavond al kijken.  :)

Waarom niet? je kijkt toch alleen naar de opdrachten en de gemiddelde molloot kijkt de opdrachten toch minimaal 2x terug?

Dat gezeur dat je dat op donderdag en vrijdag moet doen i.p.v. woensdag en donderdag...sjesus.

OT: Marit zat ook behoorlijk in een tunneltje met haar cijfers, die is al aardig gek aan het worden... :D






Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2012, 23:55:55 »
Dio valt nu wel een beetje af, want als mol weet je denk ik dat maarten heeft gezegd dat de opdracht niet gehaald gaat worden, en hij heeft hem een beetje verpest

 ??? Daar zit wel wat in. Maar op Liesbeth en Marit kan je dan weer de redenatie loslaten dat als een van hen de Mol is zij ook kan verwachten dat Maarten zal gokken op het niet halen van de opdracht. Dan kan je als Mol in het begin alles wel correct doen (als afleiding?) maar dan is voor € 3000,- het risico te groot dat het bij de koppels daarna misgaat, dat neem je als Mol niet.

En 4, 2, 6, 3 zijn ook de kamernummers van de kandidaten. Dat is de link die Marit zoekt. Dient ze nu door te hebben aangezien zij die vraag bij de test krijgt.  ::tandpastasmiley::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2012, 23:58:29 »
Waarom niet? je kijkt toch alleen naar de opdrachten en de gemiddelde molloot kijkt de opdrachten toch minimaal 2x terug?

Ja maar nu wil ik weten wie eruit gaat. Ik kijk de aflevering morgen toch wel en daarna nog eens.  ;D

OT: Marit zat ook behoorlijk in een tunneltje met haar cijfers, die is al aardig gek aan het worden... :D

Kan je nagaan hoe gek ik hier word. Ik zie overal cijfers.  ::vergroot::

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2012, 23:59:56 »
En 4, 2, 6, 3 zijn ook de kamernummers van de kandidaten. Dat is de link die Marit zoekt. Dient ze nu door te hebben aangezien zij die vraag bij de test krijgt.  ::tandpastasmiley::

Die had ik gemist, is dat echt zo? Screenshot...wie is daar handig mee?

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2012, 00:02:36 »
Dat filmpje werkt niet, er staat ook geen titel boven, maar er staat vanonder wel iets over jokers. Waar zien jullie dat dat over afl 3 gaat?/hoe komen jullie op die link?

Er staat een datum boven: donderdag 19 januari 2012. Dat is de datum van aflevering 3.

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2012, 00:03:21 »
Ja maar nu wil ik weten wie eruit gaat. Ik kijk de aflevering morgen toch wel en daarna nog eens.  ;D

Dat is de reden dat ik niet snap dat dit initiatief van de Avro zo wordt afgebrand. Je bekijkt de opdrachten met z'n allen, je analyseert ze met z'n allen en daarna...op donderdag de climax; wie gaat eruit ( en Mol-beurs en Mol-pool etc. Misschien worden rationele mensen heel irrationeel van dit programma  ;D)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 00:06:36 door tovakz »

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2012, 00:04:51 »
Dat filmpje werkt niet, er staat ook geen titel boven, maar er staat vanonder wel iets over jokers. Waar zien jullie dat dat over afl 3 gaat?/hoe komen jullie op die link?
Dit topic gaat over aflevering 2, meer details over dit onderwerp staan in het topic 'komende aflevering'...

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #108 Gepost op: 12-01-2012, 00:07:11 »
euhmm euhmmm welk plek mijn nr tijdmachine stond in de top 40? No idea...12e? No idea...
Ag weet je wat...deksel omhoog, deksel omlaag, deksel snel omhoog en omlaag, hoog-laag-hoog-laag...na nu weten ze het vast niet meer he?
Goed bezig Dio!  ::ok::
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #109 Gepost op: 12-01-2012, 02:29:11 »
Misschien de volgende locatie. Constantinopel, als warm plek waar de vikingen heen gaan?

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2012, 07:06:49 »
Al eens goed gekeken naar de URL van deze video?

Afl_2_min_ex

Weer een verwijzing naar Minis?

Minis ex? Hadewych gaat eruit in deze aflevering?
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Niejo101

  • Forumlid
  • mol, moller, molst...
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2012, 07:33:27 »
lijkt me niet. gewoon aflevering twee, minus de executie.
.....

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #112 Gepost op: 12-01-2012, 07:59:49 »
wat gemeen van die OK en maarten! is er iets uitdie cijfers te halen?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #113 Gepost op: 12-01-2012, 09:21:00 »
Frits lijkt erg op mijn TomTom, die stuurt me ook altijd verkeerd.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2012, 09:25:20 »
Hij zei uiteindelijk ook 5 volgens mij, dus dat klopte wel (Eerste cijfer achter de komma)
Juist?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 09:29:09 door Sprien, Reden: quote gefixt »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2012, 09:27:35 »

1 uur 51 minuten, 51 seconden en 60 honderdsten zou toch echt een 6 moeten geven. Honderdsten zijn achter de komma.

Dan  zou het een nul moeten zijn, want die zes, dat zijn tienden.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2012, 09:38:08 »
Dan  zou het een nul moeten zijn, want die zes, dat zijn tienden.

Die 0 heb ik erbij gezet. De tienden is wat is vermeld op Wikipedia en elders. En dat is dus het getal achter de komma.

Volgens mij is Dio mol af. Hij gaf niet alleen de goede antwoorden op de trap, hij offerde zichzelf ook nog eens op om onderaan te blijven staan. Dat is wel een erg slechte plaats voor de mol. De mol moet zo lang mogelijk meerekenen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 09:55:37 door MacGyverMagic »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2012, 12:22:48 »
??? Daar zit wel wat in. Maar op Liesbeth en Marit kan je dan weer de redenatie loslaten dat als een van hen de Mol is zij ook kan verwachten dat Maarten zal gokken op het niet halen van de opdracht. Dan kan je als Mol in het begin alles wel correct doen (als afleiding?) maar dan is voor € 3000,- het risico te groot dat het bij de koppels daarna misgaat, dat neem je als Mol niet.
Er wordt altijd veel aangenomen over de 'sleutelpositie' van de Mol en toch zit de mol vaak helemaal niet op de veronderstelde ideale positie.
Ik moet ook zeggen dat het in deze opdracht lastig is te zeggen waar de mol de 'ideale' positie zou hebben, afgezien van Maarten die de beslissing in handen zou hebben als Mol. Dat is makkelijk te filmen en erin te monteren maar ik ga er vooralsnog van uit dat €3000 voor de pot verdienen je in principe diskwalificeert als mol tenzij er nog iets volgt wat het geld even makkelijk doet verdwijnen als de veiling in serie 7 (de 'onderhandelingen'/ schermen afkopen oid?).

Als Mol als laatste in de rij staan geeft je een stukje meer 'zeggenschap' over het resultaat maar als de vorige schakels de zaak zodanig verzieken dat je niet plausibel kan maken dat je met de goede cijfers aan komt zetten heb je aan die positie niks. De kans dat dat helemaal goed zou gaan en iemand niet ergens de zaak per ongeluk danwel opzettelijk verziekt is natuurlijk klein met een aantal schakels en een dubieuze manier van 'code doorgeven'. Kans 8/9 dat de mol erbij betrokken is bovendien gesteld dat Maarten het niet is, zal hij met zijn 'grootste kans' sws voor 'lukt niet' kiezen. Daar heeft de mol maar weinig invloed op in principe. Wat je wel kunt doen is in ieder geval een goed begin doorgeven (i.e. schakel 1 of 2) en dan hopen dat het misschien (mis)lukt.
Er waren echter al zoveel opdrachten mislukt dat ik betwijfel of hier echt molse actie gaande was in die zin. De mol moet immers niet alles saboteren en af en toe (ogenschijnlijk) goed je best doen kan zeker ook geen kwaad.  ;)

Wel zegt het denk ik iets over de mensen die de zaak verstieren, i.e. Dio met name hoewel Tim het duidelijk ook liet gebeuren. Lijkt een duidelijke indicatie dat die de mol niet zijn in ieder geval.
 
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2012, 12:41:09 »
Iemand maakt mij heel blij met de titel van de muziek op 4.40!

 ::love::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2012, 12:46:10 »
Dat is makkelijk te filmen en erin te monteren maar ik ga er vooralsnog van uit dat €3000 voor de pot verdienen je in principe diskwalificeert als mol tenzij er nog iets volgt wat het geld even makkelijk doet verdwijnen als de veiling in serie 7 (de 'onderhandelingen'/ schermen afkopen oid?).

Wel zegt het denk ik iets over de mensen die de zaak verstieren, i.e. Dio met name hoewel Tim het duidelijk ook liet gebeuren. Lijkt een duidelijke indicatie dat die de mol niet zijn in ieder geval.

... en Frits en Anne-Marie.

Dat is allemaal zo, maar het blijven ook allemaal aannames. Wie zegt niet dat we hier met een mol te maken hebben die Maarten vertrouwt en denkt dat hij gaat zeggen dat de opdracht lukt. Misschien wel omdat, na al die mislukte opdrachten, het statistisch waarschijnlijker is dat íe nu wel een keer lukt. Dat de Mol redeneert dat Maarten zo redeneert. Who knows?

Het wordt tijd dat ik deze aflevering kan opnemen en 'm daarna op mijn manier terugkijken, daar kan ik meer mee. ;)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 12:57:19 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!