Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 110971 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2012, 00:13:44 »
Aan JP, Anton, Rick, Art of wie er ook rondloopt:

Bij welke tv-quiz zou de mol kans maken om te winnen?
Waarom zou je die vraag niet gewoon aan de mol zelf stellen?  ::)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2012, 00:18:34 »
Waarom zou je die vraag niet gewoon aan de mol zelf stellen?  ::)

Haha, die optie was niet eens in me opgekomen, omdat ik nog geen concreet beeld bij 'de mol' van dit jaar heb. :D Heb het veranderd!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2012, 09:21:59 »
Aan JP, Anton, Rick, Art óf de mol:
Bij welke tv-quiz zou de mol kans maken om te winnen?

Ren je Rot. (Als Hadewych het is.)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2012, 10:41:04 »
Wat voor proef hadden Frits en Liesbeth moeten doen als ze de vrijstelling wel naar zich toe hadden kunnen trekken???

(niet dat ik daar een duidelijk antwoord op verwacht  ::ohno:: )
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2012, 11:01:00 »
niet dat ik daar een duidelijk antwoord op verwacht 

Ik denk hier wel op. Want het zal vast weer iets zijn met pijl en boog (3x scheepsrecht). En dat bewaren ze niet voor een volgende keer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #105 Gepost op: 10-02-2012, 11:09:35 »
Wat voor proef hadden Frits en Liesbeth moeten doen als ze de vrijstelling wel naar zich toe hadden kunnen trekken???

(niet dat ik daar een duidelijk antwoord op verwacht  ::ohno:: )
Ik denk eigenlijk dat ze dan met elkaar hadden moeten overleggen wie de vrijstelling zou krijgen. Da 's lekker WIDM-ig.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2012, 11:46:19 »
Ik denk eigenlijk dat ze dan met elkaar hadden moeten overleggen wie de vrijstelling zou krijgen. Da 's lekker WIDM-ig.

Of zij hadden het vlot in brand moeten schieten. De winnaar krijgt de vrijstelling. Want dat vlot moet natuurlijk in de fik!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragenvuur
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2012, 14:57:22 »
Ik denk eigenlijk dat ze dan met elkaar hadden moeten overleggen wie de vrijstelling zou krijgen. Da 's lekker WIDM-ig.

Dat denk ik ook ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2012, 18:30:08 »
'Hoe zou bepaald worden wie van de twee (Liesbeth of Frits) de vrijstelling gekregen zou hebben, als deze niet in rook zou zijn opgegaan?'

Edit: Tjonge, ik ben altijd te laat met posten. Ben alsnog benieuwd naar het antwoord!  ;)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2012, 18:34:01 »
Een vraag aan Tim en William:


Hoe heten die stroom-apparaten nou precies, die de stroom moesten opwekken die jullie in het licht had moeten zetten?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragenvuur
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2012, 19:32:13 »
Een vraag aan Tim en William:


Hoe heten die stroom-apparaten nou precies, die de stroom moesten opwekken die jullie in het licht had moeten zetten?

 :P
2024: wie is de Mol?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2012, 20:54:19 »
Vraag aan het productieteam:

Vorig jaar zagen we een finale tussen de winnaar en de mol (Art en Patrick). Het jaar ervoor een tussen de verliezer en de mol (Sanne en Kim).
Worden er ieder jaar 2 finale-momenten opgenomen? En wordt dan lastminute (op basis van verdenkingen) besloten welke finale wordt uitgezonden?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2012, 22:22:45 »
Worden er ieder jaar 2 finale-momenten opgenomen? En wordt dan lastminute (op basis van verdenkingen) besloten welke finale wordt uitgezonden?

Goeie vraag !  ::ok::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2012, 22:50:02 »
Hmm ja goede vraag inderdaad. In 2009 werd Viviënne al bekend gemaakt als winnares, puur omdat iedereen al zeker wist dat zij de mol niet was...


...afgezien van Jelsir.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline molcontact

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #114 Gepost op: 11-02-2012, 23:51:38 »
Ik zou wel eens willen weten waarom de laatste aflevering niet gewoon 1,5 uur duurt. Genoeg beeldmateriaal lijkt me en ik zou het leuk vinden als we wat meer zagen en hoorden van de ervaringen daarover. Eigenlijk zijn dat maar hele kleine stukjes in de laatste aflevering...
Vraag voor de avro/programmamakers lijkt me. Voor de avro ook positief qua kijkcijfers, schat ik zo in.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #115 Gepost op: 11-02-2012, 23:59:03 »
Het kost ook geld om dingen uit te mogen zenden he... en er moet ruimte zijn in het uitzendprogramma en ik denk niet dat er per se meer mensen kijken als de uitzending langer duurt.

Toch een goed idee ja. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2012, 10:30:36 »
Het kost ook geld om dingen uit te mogen zenden he... en er moet ruimte zijn in het uitzendprogramma en ik denk niet dat er per se meer mensen kijken als de uitzending langer duurt.

Toch een goed idee ja. ;D
Heb ik me ook jaren zitten afvragen. Wat is de toegevoegde waarde van een aparte reunie/ontknoping, afgezien van de kijkcijfers.

Naast de trouwe kijkers (die sowieso blijven kijken), zullen er vast zijn die alleen willen zien wie wint, verliest en wie de mol is. Zodra ze dat weten, haken ze af, ze zijn niet echt geinteresseerd in de uitleg. In feite kunnen die beter alleen naar de wekelijkse executie kijken, het spel interesseert ze niet.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2012, 10:40:25 »
Vraag aan het productieteam:

Vorig jaar zagen we een finale tussen de winnaar en de mol (Art en Patrick). Het jaar ervoor een tussen de verliezer en de mol (Sanne en Kim).
Worden er ieder jaar 2 finale-momenten opgenomen? En wordt dan lastminute (op basis van verdenkingen) besloten welke finale wordt uitgezonden?

Lijkt me niet dat ze er 2 opnemen. In de tweede opname zijn de medekandidaten niet meer verrast door de uitslag, dus dat ziet er niet uit :)

In 2008 was het zo dat we eerst Edo als winnaar bekend gemaakt zagen worden, daarna Dennis als mol en vervolgens nog Regina als verliezer te zien krijgen. Stel je voor dat ze dat opnieuw hadden moeten opnemen omdat Regina minder verdacht was dan Edo. Dan hadden we Regina's fantastiche reactie moeten missen :)

Ik denk dat van tevoren wordt ingeschat welke kandidaten het meest verdacht zijn en op basis daarvan al bepaalt wordt hoe de finale gepresenteerd wordt. Op voorhand konden de makers al inschatten dat een finale Art-Patrick voor de kijker vele malen spannender zou zijn dan Patrick-Soundos. Immers, zowel Art als Patrick stemden niet op Soundos en Art maakte zichzelf gedurende de serie veel verdachter en hield meer geld uit de pot dan Soundos deed.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2012, 10:44:13 »
Als ze vantevoren inschatten welke kandidaten het meest verdacht worden, dan moeten de makers sowieso een vooruitziende blik hebben.

Wat ik bedoel te zeggen, is het volgende: je kan IRL iets heel spannend vinden of juist niet, maar op televisie ziet dat er door de montage heel anders uit. De kijker bepaalt zijn standpunt aan de hand van de televisiebeelden, en weet niet hoe het er IRL uitzag.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #119 Gepost op: 12-02-2012, 11:46:05 »
Ze kunnen kandidaten natuurlijk ook d.m.v. videobewerking verdachter maken waardoor de finale spannender is. ::vergroot::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...