Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 110958 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vragenvuur
« Reactie #120 Gepost op: 12-02-2012, 11:48:33 »
vergeet niet dat er heel wat meer beeld wordt opgenomen dan wat wij te zien krijgen. ze kunnen met meerdere camera's drie kandidaten volgen en pas bij de montage beslissen welke beelden en in welke volgorde, ze gaan gebruiken.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #121 Gepost op: 12-02-2012, 16:38:55 »
Maar de productie weet toch wel wie op wie gestemd heeft?
Vorig jaar zaten Art en Soundos op Patrick. Van Patrick had op Art gestemd als hij geen kandidaat was.
Dus ik denk gewoon dat ze kijken wie ze zeggen op wie ze stemmen in de biecht.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Vragenvuur
« Reactie #122 Gepost op: 12-02-2012, 22:14:28 »
Ik weet wel zeker dat er meerdere finales opgenomen worden de laatste tijd. Zo kunnen ze altijd de beste finale kiezen naar aanleiding van de verdenkingen. Degene die het minst wordt verdacht kun je al in de finale bekend maken, de andere in de reunie aflevering, maakt niet uit wie de winnaar of verliezer is.

In de preview op de finale in Japan 2010 zagen we Kim, Frits en Sanne naast elkaar staan bij de ontknoping. Dit beeld is later nooit gebruikt, omdat in de finale die we zagen Frits eerst te horen kreeg dat hij won, en er daarna een ontknoping was waarbij Kim enkel naast Sanne stond, en Frits naast Pieter-Jan. Een duidelijker bewijs dat er meerdere finales zijn opgenomen is er denk ik niet.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #123 Gepost op: 12-02-2012, 22:57:54 »
William: heb jij echt een joker gevonden op de brug?... ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #124 Gepost op: 13-02-2012, 11:29:50 »
Wordt er bij de biechts gevraagd aan de kandidaten of ze van elke deelnemer een verdachtmaking kunnen vertellen voor de camera en kiest de productie dan uit welke gebruikt wordt?
(als het antwoord positief is wil ik het eigenlijk niet weten)
...maar soms even niet :)

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #125 Gepost op: 13-02-2012, 17:19:14 »
Een vraag voor Anton (of misschien weet iemand van jullie ook al het antwoord?:

Wanneer wordt de biecht opgenomen? Na iedere aflevering, na een opdracht, of pas terug in Nederland? En zo ja, hoe lang na de opnames?  :)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Vragenvuur
« Reactie #126 Gepost op: 13-02-2012, 17:47:48 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #127 Gepost op: 13-02-2012, 17:50:36 »
Een vraag voor Anton (of misschien weet iemand van jullie ook al het antwoord?:

Wanneer wordt de biecht opgenomen? Na iedere aflevering, na een opdracht, of pas terug in Nederland? En zo ja, hoe lang na de opnames?  :)
Geen idee of het na een dag of na een opdracht is (het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk), maar ze worden sowieso tijdens de opnames opgenomen. Waarom zouden ze in Nederland precies dezelfde kleren als in de opnames aandoen en dan iets moeten vertellen over wat 1-3 weken geleden gebeurd is?
臥底 是 谁?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Vragenvuur
« Reactie #128 Gepost op: 13-02-2012, 17:54:24 »
Een vraag voor Anton (of misschien weet iemand van jullie ook al het antwoord?:

Wanneer wordt de biecht opgenomen? Na iedere aflevering, na een opdracht, of pas terug in Nederland? En zo ja, hoe lang na de opnames?  :)

Ben ik ook altijd wel benieuwd naar geweest! Sinds Dennis Storm constant zijn muts ophad bij biechts in seizoen 9, ook in het super warme Jordanië, en in de finale opeens bleek dat hij zich een buzzcut had aangemeten, ging ik er altijd wel vanuit dat die biechts in ieder geval later, na het hele spel, worden opgenomen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragenvuur
« Reactie #129 Gepost op: 13-02-2012, 23:34:43 »
Kan Marit bij de duikopdracht de andere kandidaten horen in het water?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #130 Gepost op: 13-02-2012, 23:47:33 »
Kan Marit bij de duikopdracht de andere kandidaten horen in het water?
Dank Lukie :)
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2012, 13:02:39 »
Wat ik wil eens wil weten van één van de kandidaten: op het forum wordt elke actie van elke kandidaat tijdens een opdracht minutieus beoordeeld. Maar in hoeverre ben je tijdens een opdracht echt bezig met wat je wel of niet moet doen om verdacht te lijken? Zit je tijdens een opdracht in een soort flow of heb je goed de mogelijkheid om na te denken over wat je doet?

En daarop volgend: komen de opdrachten zoals jullie ze op tv zien ondanks het geknip en geplak nog goed overeen met hoe het in het echt was, of missen er soms cruciale beelden?

Bij beide vragen ben ik benieuwd naar bijvoorbeeld de westernopdracht, waar veel gebeurt maar waar wij uiteindelijk weinig van zien.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2012, 13:12:31 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2012, 13:38:34 »
Marit heeft in enkele interviews en tweets al laten weten dat het programma echt op de montagetafel gemaakt wordt en dat er in werkelijkheid zoveel meer gezegd wordt en gebeurd.

Ook William en Marion hebben in hun tweets laten merken dat de beelden op TV anders lijken dan in werkelijkheid gebeurde.
Bijv. de tweets tussen Marion en William na de scherpe opmerking van Marion richting William na zijn jokerzoek actie op de brug

::ok:: Hopelijk krijgen we op de fandag de uitgebreide versie van hun bevindingen. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2012, 11:18:27 »
Deze vraag kan gesteld worden aan een kandidaat die nog maar weinig vragen heeft:

xxxx, krijg je elke keer een vaste stoel aangewezen om plaats te nemen bij de executie?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2012, 11:30:10 »
Misschien is het antwoord bij velen al bekend, maar ik vraag me af hoe de opdrachten tot stand komen, wie het allemaal bedenken, wat er aan te pas komt om het te organiseren enzo.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2012, 20:24:29 »
Ik ben zomaar ineens eigenlijk wel benieuwd of er kandidaten zijn die wel eens hier op dit forum dingen lezen, en wat ze dan het grappigste/leukste vonden dat ze zijn tegengekomen.

Dezelfde vraag aan Art, en of hij zijn "jongens"-topic al heeft gevonden of dat mooie youtubefilmpje van - ik weet zo gauw niet meer wie ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2012, 21:47:32 »
Wie van het team weten wie de mol is?

Krijgen kandidaten te horen wie de mol is/was nadat ze zijn afgevallen?

Online Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragenvuur
« Reactie #137 Gepost op: 17-02-2012, 17:10:11 »
Misschien is het antwoord bij velen al bekend, maar ik vraag me af hoe de opdrachten tot stand komen, wie het allemaal bedenken, wat er aan te pas komt om het te organiseren enzo.

IdtV scout locaties en werkt opdrachten uit. Soms hebben ze een opdracht in hun hoofd en zoeken ze een geschikte locatie, soms bedenken ze een opdracht na het zien van een mooie locatie.

Ik ben zomaar ineens eigenlijk wel benieuwd of er kandidaten zijn die wel eens hier op dit forum dingen lezen, en wat ze dan het grappigste/leukste vonden dat ze zijn tegengekomen.

Soms lezen ze wel eens mee ;) (en wat ze het leukst vinden, is aan hen)

Wie van het team weten wie de mol is?

Krijgen kandidaten te horen wie de mol is/was nadat ze zijn afgevallen?

Eerste vraag is een goeie: kan me inbeelden dat niet iedereen van de productie het weet.

Antwoord op de tweede vraag is 'nee'.
2024: wie is de Mol?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2012, 00:03:29 »
Nog een vraag voor Art: in tegenstelling tot de kandidaten moest jij je professionaliteit bewaren, maar hoe reageerde jij op de manier waarop Frits reageerde op zijn vertrek?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2012, 00:04:43 »
IdtV scout locaties en werkt opdrachten uit. Soms hebben ze een opdracht in hun hoofd en zoeken ze een geschikte locatie, soms bedenken ze een opdracht na het zien van een mooie locatie.

En soms gebruiken ze een opdracht die al in een buitenlandse serie voorbij is gekomen.