Auteur Topic: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol  (gelezen 61191 keer)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #60 Gepost op: 24-02-2012, 12:13:21 »
Daarom dus ook bijna. :P En we krijgen nog twee titels, misschien met E's.

Maar het is maar weer een duit in het zakje hoor, zeker geen afgeronde theorie die het onomstotelijke bewijs moet leveren. ;)
Of AM 2 maal digit verzet.

in dat geval in de laatste aflevering een E E A
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2012, 12:19:25 »
Of AM 2 maal digit verzet.

in dat geval in de laatste aflevering een E E A

Oh ja, leuke optie. Alleen twee maal een digit verzetten is wel vreemd, aangezien dit maar één keer gebeurde (2 naar 1).

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2012, 12:33:25 »
Leuk dat dit idee weer leeft, ik ga er nog eens op puzzelen !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2012, 14:49:46 »
En als je nou eens alleen de extra hoofdletters neemt?
Dan kom je op: MTAAML, of 2MTAAML.

2tal mam
mam alt

of 2maal tm ... zou Tim nog terugkomen? ::rofl::

Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2012, 14:54:57 »
Mijn theorie is juist dat alle titels op telkens andere mensen slaan, BEHALVE op Hadewych.
-De eerste twee uur --> ?
-In de min --> Hadewych was niet degene die de pot in de min bracht ?
-Geen toneel --> Hadewych speelt wel toneel
-Iemand anders --> Hadewych was niet degene die Tim iemand anders noemde
-Van achter naar voren --> Slaat op Liesbeth
-Rookgordijn --> ?
-Zelfkennis --> ?
-Tim, Annemarie, Liesbeth --> Spreekt voor zich lijkt me
Ik moet wel toegeven dat ik deze theorie voor het grootste deel op die laatste titel heb gebaseerd, maar toch... Het zou kunnen.

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2012, 15:27:14 »
Ik denk dat de laatste titel gewoon sloeg op het spel dat ze deden op het plein.
Dat hadewych degene was die iets anders deed.
Zij was als enige niet 'iemand anders'

En rookgordijn zou een hint naar A-M kunnen zijn, toen ze met pijl en boog gingen schieten verdiende ze geld, maar wel een 'rookgordijn' omdat het hooi zo rookte

Of is dat te ver gezocht.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2012, 15:30:43 »
Tim, Anne-Marie, Liesbeth

Tim: afvaller aflevering 8
Anne-marie: Verliezer WIDM 2012
Liesbeth: Winnaar WIDM 2012
Hadewych: Mol 2012

Dat vind ik de beste ;D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2012, 15:52:08 »
Er zijn best veel titels te linken aan Anne-Marie:

afl. 8 Tim, Anne-Marie, Liesbeth = de drie kwartetten die zij had
afl. 7 Zelfkennis = behalve de abseilopdracht die voor iedere Mol geldt, het feit dat zij weet dat ze Marie-Therèse is
afl. 6 Rookgordijn = de rook die opstijgt nadat A-M (schijnbaar) het vlot in brand steekt ... iets wat een Mol niet zou doen .. dus ook figuurlijk een rookgordijn?
afl. 5 Van achter naar voren = niet duidelijk ... wel stond Anne-Marie achter in de rij bij de vliegtuigvragen en als je haar antwoord Eyrarbakki omdraait krijg je IK(...kabrarye) ... maar dit is duidelijk te ver gezocht :-)
afl. 4 Iemand anders = iedereen had in het munitiedepot een naam/woord/uitspraak die/dat naar hem/haarzelf verwees, A-M had een uitspraak van Ome Joop, dus van iemand anders
afl. 3 Geen toneel ???
afl. 2 In de Min ???
afl. 1 De eerste twee uur = ??? (Als je alleen kijkt naar 'de eerste' is ie wel te verklaren als A-M die als eerste aankomt)

Maar voor Hadewych kom ik ook een end, eerlijk gezegd
afl. 6 Rookgordijn - Alle pactjes die zij hier sluit en de open verdenkingen. Alleen maar rookgordijnen.
afl. 5 Van achter naar voren - Hadewych loopt van achterin het vliegtuig naar voren om het antwoordo p haar vraag te vinden
afl. 4 Iemand anders = Hade grapt dat ze Frits is
afl. 2 In de Min - verwijzend naar Minis (vind ik wat vergezocht)

afl. 1 De eerste twee uur - Slaat eigenlijk nog het minst op Hadewych omdat zij als enige zegt dat ze wel gelooft dat het drie uur zijn

Conclusie: geen :-) Maar vorig jaar zat er eigenlijk maar in één of twee afleveringtitels een echte (uitgelegde) hint, een aantal waren redelijk algemeen ('Kleur bekennen', 'Allemaal theater'), en een enkeling kan ik nog steeds niet verklaren ('Tand om tand' ?) .. ik vermoed dat het dit jaar weer zoiets is ... Dan horen we in aflevering 10  bijvoorbeeld 'In aflevering 5 liep Hadewych van achter naar voren. Dit was een hint' ... en wordt er over de andere titels gezwegen ... eigenlijk best flauw dus.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 15:54:02 door tumtum »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2012, 15:56:14 »
Ik kan ze (nog steeds) allemaal aan Anne-Marie linken. Let op  ::vergroot::  ;)

De eerste 2 uur : De eerste 2 uur in een 24 uurstijdberekening lopen van 12 uur 'snachts tot 2 uur 'snachts. In deze 2 uur wordt de tijd steeds aangeduid met AM

In de Min : In deze aflevering kwam een vraag over de brilsterkte van Anne-Marie. In de min?
 
Geen Toneel: In deze aflevering zag Anne-Marie het bord van William niet, hierop werden acteurs gevraagd. Geen toneel dus.

Iemand Anders : In deze aflevering stond Anne-Marie bij het bord I AM; hoewel het bord prima bij haar kon horen, hoorde het toch bij Iemand Anders.

Van achter naar voren : Anne-Marie staat helemaal als laatste in het rijtje vliegtuigvragen, maar Art denkt eerst dat hij aan haar kant moet beginnen.
Bovendien zijn ze in deze aflevering verkast van IJsland naar Spanje, in IJsland was als eerste de A opgelicht en helemaal als laatste bleef de J dan donker, in Spanje blijkt dit precies andersom te zijn, eerst licht de J op en als laatste blijft de A donker.

Rookgordijn : De pijl die Anne-Marie claimt is een rookgordijn.

Zelfkennis : We zien Anne-Marie een psychologisch tijdschrift lezen; haar achternaam Jung is dezelfde als die van Carl Gustav Jung, een Zwitserse psychiater wiens werk erop gericht is de kennis van het zelf te vergroten.

Tim, Anne-Marie, Liesbeth : De 3 kwartetten die Anne-Marie een vrijstelling opleveren.



« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 15:59:16 door tureluurs »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2012, 15:57:22 »
Die vergezochte 'Eyrarbakki omgedraaid begint met ik'-hint die ik gisteren zomaar even bedacht wordt trouwens wel een stukje sterker, maar nog steeds behoorlijk zwak,  als je bedenkt dat haar eerste antwoord 'Vik' was (eindigt op 'ik')

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2012, 16:01:34 »
Die vergezochte 'Eyrarbakki omgedraaid begint met ik'-hint die ik gisteren zomaar even bedacht wordt trouwens wel een stukje sterker, maar nog steeds behoorlijk zwak,  als je bedenkt dat haar eerste antwoord 'Vik' was (eindigt op 'ik')

Wat wel leuk zou zijn is dit : Dat ze bij de jeeps al hoopte dat ze tot het antwoord "Vik" zouden komen (wat niet goed zou zijn), in het vliegtuig dit hardop kon geven als antwoord (weer niet goed), simpelweg omdat ze al wist dat ze in Spanje een vlot in de fik mocht schieten!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2012, 16:02:01 »
Ik kan ze (nog steeds) allemaal aan Anne-Marie linken. Let op  ::vergroot::  ;)

De eerste 2 uur : De eerste 2 uur in een 24 uurstijdberekening lopen van 12 uur 'snachts tot 2 uur 'snachts. In deze 2 uur wordt de tijd steeds aangeduid met AM

In de Min : In deze aflevering kwam een vraag over de brilsterkte van Anne-Marie. In de min?
 
Geen Toneel: In deze aflevering zag Anne-Marie het bord van William niet, hierop werden acteurs gevraagd. Geen toneel dus.

Iemand Anders : In deze aflevering stond Anne-Marie bij het bord I AM; hoewel het bord prima bij haar kon horen, hoorde het toch bij Iemand Anders.

Van achter naar voren : Anne-Marie staat helemaal als laatste in het rijtje vliegtuigvragen, maar Art denkt eerst dat hij aan haar kant moet beginnen.
Bovendien zijn ze in deze aflevering verkast van IJsland naar Spanje, in IJsland was als eerste de A opgelicht en helemaal als laatste bleef de J dan donker, in Spanje blijkt dit precies andersom te zijn, eerst licht de J op en als laatste blijft de A donker.

Rookgordijn : De pijl die Anne-Marie claimt is een rookgordijn.

Zelfkennis : We zien Anne-Marie een psychologisch tijdschrift lezen; haar achternaam Jung is dezelfde als die van Carl Gustav Jung, een Zwitserse psychiater wiens werk erop gericht is de kennis van het zelf te vergroten.

Tim, Anne-Marie, Liesbeth : De 3 kwartetten die Anne-Marie een vrijstelling opleveren.

Een aantal zijn best goed gevonden eigenlijk (die van afl. 5 had ik al eens voorbij zien komen, helemaal vergeten, maar is sterk. Die van 1 vind ik een beetje vergezocht, maar zou toch best kunnen, afl. 3 mwahh, afl. 2 als haar echte brilsterkte (overigens: welke bril trouwens?) echt in de min was dan zouden ze alleen maar nog lager moeten uitkomen) maar het feit dat je bij een aantal andere afleveringen tot totaal andere links met Anne-Marie komt, en een aantal ook op Hadewych (of als je goed zoekt misschien ook wel op Tim, Dio, Marion, Sinterklaas of wie dan ook) kunnen slaan, maakt deze theorie toch een beetje shaky vrees ik :-)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2012, 16:04:16 door tumtum »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2012, 16:06:10 »
Wat wel leuk zou zijn is dit : Dat ze bij de jeeps al hoopte dat ze tot het antwoord "Vik" zouden komen (wat niet goed zou zijn), in het vliegtuig dit hardop kon geven als antwoord (weer niet goed), simpelweg omdat ze al wist dat ze in Spanje een vlot in de fik mocht schieten!

Het zou helemaal leuk zijn als blijkt dat ze dan ook nog een hondje heeft dat Fikkie heet :p

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2012, 17:00:26 »
Ik heb nu het onderstaande rijtje met mogelijk links naar Anne-Marie. Veel overlap met het rijtje van tureluurs en tumtum, maar ik plak hem toch even in zijn geheel:

1 - De eerste 2 uur
- De mol zet de klok terug bij de dropping, daardoor had de opdracht maar 2 uur speeltijd. (Kan op elke kandidaat slaan.)
- AM was de eerste die het vliegtuig bereikte, er was toen 2 uur van de officiele speeltijd verlopen.

2 - In de Min
- Tijdens de trap opdracht roept AM 'min' terwijl het 'maal' is
- Zou ook te maken kunnen hebben met haar werkelijke brilsterkte. (tureluurs)

3 - Geen Toneel
- Ze kan van het bord van William met de categorie "acteurs" alleen de gekozen letter C (€100) lezen. (tureluurs)

4 - Iemand Anders
- Bij het depot sloegen alle teksten op de borden op de kandidaten, maar bij AM sloeg het bord op André van Duin, iemand anders. (Momfer de Mol)
- Drie kandidaten spraken af om rood te stemmen in het Hofdihuis, maar slechts twee deden dat daadwerkelijk. De mol zat niet bij dit clubje, maar is iemand anders.
- De mol is niet van stem veranderd in het Hofdihuis, dat was iemand anders.
- Anne-Marie spreekt bij het maken van de test letterlijk de woorden "iemand anders" uit. (wieisdemol.net)

5 - Van achter naar voren
- Tijdens haar tweede duel in het westerndorp loopt AM dezelfde route als tijdens haar eerste duel, maar dan van achter naar voren. (Jelsir)
- AM stond als laatste in de rij bij het beantwoorden van de vliegtuigvragen.

6 - Rookgordijn
- AM claimt de pijl die het vlot in de fik zet en werpt daarmee een rookgordijn op. Of ze raakt het vlot met opzet om een rookgordijn op te werpen.

7 - Zelfkennis
- Anne-Marie leest de Quest Psygologie in de bus, met als thema 'Hoe zondig ben jij?'
- De mol voorspelde zichzelf goed (of in elk geval goed voor de mol) bij de brug opdracht.
- Anne-Marie die beseft wie ze is als verkleed persoon (Marie Therese). (zwft)

8 - Tim, Anne-Marie, Liesbeth
- De rode kwartetten van AM: Tim, Anne-Marie, Liesbeth.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2012, 15:10:54 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2012, 17:34:47 »
- AM loopt, als William haar heeft gekozen voor het laatste duel, dezelfde route als tegen Marit, maar van achter naar voren. (Jelsir)

Als Marit?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2012, 17:39:27 »
Als Marit?
Als tegen Marit... maar ik zal de tekst herschrijven, want die is nu niet duidelijk.

In de eerste ronde als AM duelleert tegen Marit loopt ze een bepaalde route. Als ze in de laatste ronde moet strijden tegen William, loopt AM dezelfde route van achter naar voren.

Dit had jij toch bedacht?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2012, 17:59:45 »
Als tegen Marit... maar ik zal de tekst herschrijven, want die is nu niet duidelijk.

In de eerste ronde als AM duelleert tegen Marit loopt ze een bepaalde route. Als ze in de laatste ronde moet strijden tegen William, loopt AM dezelfde route van achter naar voren.

Dit had jij toch bedacht?

Ja klopt. Maar de zin klopte inderdaad niet. Maar begrijp het inmiddels wel ;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2012, 18:04:01 »
Als tegen Marit... maar ik zal de tekst herschrijven, want die is nu niet duidelijk.

In de eerste ronde als AM duelleert tegen Marit loopt ze een bepaalde route. Als ze in de laatste ronde moet strijden tegen William, loopt AM dezelfde route van achter naar voren.

Dit had jij toch bedacht?

Hmm .. interessant ... ik ga meteen eens dat overzicht erbij pakken dat iemand (Rat?) destijds gepost heeft ... als dit waar is is het wel een erg sterke! (maar misschien wel een lastige voor de eenvoudige kijker) ... Die van de rol van de Mol bij het Höfði-huis is ook sterk, maar zou ook op Hadewych kunnen slaan (en dus zijn er al best veel titels die ook naar Hadewych zouden kunne wijzen ... zij het dat de meeste daarvan wel een stuk minder sterk zijn inderdaad)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2012, 18:22:50 »
Tureluurs&Rat: ik vind dit een erg sterk verhaal ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Namen afleveringen wijzen naar de mol
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2012, 19:19:15 »
@ Rat.

Anne-Marie verteld op 3.10 van aflevering 3 dat Tim 'geen toneel' speelt. In ieder geval zo omschrijft ze het.

In aflevering 2 bij 'in de min' diende bij één vraag "min het aantal piercings van Anne-Marie" berekend te worden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)