Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125960 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2012, 23:05:12 »
En de foto van zijn moeder als enige in de intro.

dit maakt niets uit, ze kunnen moeilijk alle foto's in de leader stoppen.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2012, 23:05:49 »
Dat hoeft helemaal niet. Een van hun 2 had inderdaad groen gekregen, maar dit kan in feite ook gewoon degene zijn die de test het allerbeste heeft gemaakt ;)

volgens mij wordt er ergens vermeld dat de twee die de test het slechts hebben gemaakt niet mee doen aan de onderhandelingen.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2012, 23:05:57 »
dit maakt niets uit, ze kunnen moeilijk alle foto's in de leader stoppen.

ik vind het wel verdacht, maar zit vooralsnog best in mijn Liesbeth tunnel.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2012, 23:07:38 »
Nu wil ik nog even weer Marit belichten. Marit was weliswaar een kandidaat om af te vallen. Maar ik weet bijna zeker dat ze die keuze zelf heeft gemaakt, als mol. Zij is gewoon de mol. Ze koos er voor om zich niet te bemoeien met de executie omdat: 1. het haast niet anders kon dan dat er geen unanimiteit kwam en 2. zij op deze manier heel wat minder verdacht werd. Dus óf er ging iemand naar huis óf de pot ging naar 0. Dat was dus een win-win situatie voor de mol.

Opmerkelijk hoe nog steeds velen hier denken dat het de Mol iets uitmaakt of er wel of niet een kandidaat naar huis gaat. De enige win-situatie voor de Mol was hier dat er geld uit de pot ging .. net als bij alle opdrachten. Jokers, vrijstellingen, kandidaten wel of niet naar huis ... maakt de Mol helemaal niets uit.

Overigens bedoel ik daarmee niet dat Marit (of William) de Mol niet meer kan zijn, want ook zonder de Mol was deze opdracht gedoemd te mislukken .... Maar eerlijk gezegd lijtk het me wel logischer dat de Mol hier wel een vinger in de pap moest hebben. Het zou een beetje raar zijn om in aflevering 10 te horen dat de grootste Molactie van het seizoen zonder hulp van de Mol gedaan is.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2012, 23:13:34 door tumtum »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2012, 23:08:05 »
Wie is de mol... en het bordje van Frits met I AM is idd verdacht. Ook de titel van deze aflevering ('Iemand Anders') past goed in dit rijtje, al zou ik geen idee hebben waar dit op zou moeten slaan  ???

Iemand Anders = I A(m)?

En de foto van zijn moeder als enige in de intro.
 ::vergroot::

Ik zie hier hele mooie hints die je heel makkelijk in een korte uitleg aan t doorsnee kijkpubliek kunt uitleggen.... >:D
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2012, 23:08:13 »
volgens mij wordt er ergens vermeld dat de twee die de test het slechts hebben gemaakt niet mee doen aan de onderhandelingen.

Kan ik me niet herinneren, maar dat zou ook niet eerlijk zijn, want dan weten zij juist dat ze helemaal fout zitten, en hebben ze in feite weer meer info dan de rest.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2012, 23:08:23 »
Waarom zouden Marit en William niet (meer) de Mol kunnen zijn?

De kans is groot dat ten minste 1 van de 5 anders stemt.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2012, 23:09:03 »
Ultieme tweet van @mvdweijden: Penningmeester is weg en ze verbrassen gelijk al het geld #widm  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2012, 23:09:31 »
De andere borden waren heel duidelijk, dus er moest er één bij zitten waar ze over twijfelden om de opdracht moeilijk te maken. Dit I AM bord kon slaan op Anne Marie, William of Frits, waarbij ik Frits eigenlijk de minst logische keuze vond. De andere borden waren echt glashelder. Opvallend.

Frits heeft de campagne 'I Amsterdam' min of meer bedacht of in ieder geval is ie hard bezig geweest met de promotie ervan (city marketing). Dus het slaat wel duidelijk op hem, ook zonder de eventuele dubbele bodem.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2012, 23:10:03 »
Kan ik me niet herinneren, maar dat zou ook niet eerlijk zijn, want dan weten zij juist dat ze helemaal fout zitten, en hebben ze in feite weer meer info dan de rest.

Is het dan wel eerlijk om door volledige willekeur uitgesloten te worden van DE opdracht van het jaar?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2012, 23:10:39 »
Ultieme tweet van @mvdweijden: Penningmeester is weg en ze verbrassen gelijk al het geld #widm  ::rofl::

Ik moest zo lachen toen ik deze tweet las. Geweldig  ::rofl::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2012, 23:10:49 »

volgens mij wordt er ergens vermeld dat de twee die de test het slechts hebben gemaakt niet mee doen aan de onderhandelingen.

Dat zegt één van de kandidaten in een biecht ... maar dat is volgens mij een snelle en onuiste conclusie van diegene .. het is in ieder geval niet Art die dit zegt.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2012, 23:14:26 »
Dat zegt één van de kandidaten in een biecht ... maar dat is volgens mij een snelle en onuiste conclusie van diegene .. het is in ieder geval niet Art die dit zegt.

klopt het is inderdaad anne-marie die dat zegt. Maar ik geloof dat eigenlijk wel. Art moet ook van te voren 5 namen weten waarvan hij de schermen gaat tonen. Lijkt me niet meer dan logisch om de twee slechtste uit te sluiten van DE opdracht, in ruil weten ze wel dat ze niet helemaal goed bezig zijn.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2012, 23:15:44 »
Is het dan wel eerlijk om door volledige willekeur uitgesloten te worden van DE opdracht van het jaar?

Nee, en dat gaf ik dus ook aan in mijn post. Ze hebben als enigen hun scherm niet gezien, dus minder info, en daarnaast geen invloed gehad op de onderhandelingen. Twee keer in het nadeel, dus eigenlijk.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2012, 23:17:09 »
Kijk, William geeft het ook net aan in zijn tweet, te snel geconcludeerd dat zij de test het slechtst hebben gemaakt.

Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2012, 23:23:31 »
Wauw, wauw, wauw, wat een aflevering!
Eerste opdracht vond ik leuk, maar jammer was dat sommige kandidaten heel weinig invloed hadden op het spel en ik vond het raar dat de groepjes al ingedeeld waren.
Tweede opdracht was prachtig met dat water en die foto's.
Derde opdracht was über-psychologisch-epic-gruwelijk-geniaal :)
Die opdracht was een variatie op het prisonersdilemma. Volgens mij kan je de eerste 3 aflevering als mol gewoon zoveel mogelijk geld halen en bij deze opdracht alles weggooien. Op het eerste gezicht vond ik Liesbeth het verdachtst, want ze zorgt er eerst voor dat 1 iemand groen kiest en diegene vertelt dat ook weer door en vervolgens zeggen dat ze rood moet kiezen aan de andere persoon, waardoor je dus meerderheid groen krijgt. Ze kon haar lach ook niet binnenhouden. Ik ga het morgen maar eens helemaal uitzoeken wie wat zei en tegen wie :)

En wat het andere land betreft, het zag er een beetje uit als iets Arabisch, denk ik. Dus ik gok Israel :P

Deze opdracht is gekoppeld aan de bijzondere locatie in Ijsland ( onderhandelingshuis en moest dus NU uitgevoerd worden, bij € 500 in de port zou dit niet spannend zijn. Er moest dus voldoende in de port zijn. De mol heeft dus ergens een pas op de plaats  moeten maken. Misschien heeft de mol gekozen voor geld ( enveloppe ) in plaats van jokers ?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2012, 23:26:08 »
Kijk, William geeft het ook net aan in zijn tweet, te snel geconcludeerd dat zij de test het slechtst hebben gemaakt.

Nee hij geeft aan dat het een grappige conclusie is, maar goed ik moet toegeven, dat als het waar was geweest en Anne-Marie dus de waarheid vertelde (ipv een snelle conclusie trekken) Dat william het ook wel had geweten.

Toch vind ik het heel raar dat Art of het productie team random kiest wie er niet mee mogen doen aan die onderhandelingen.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2012, 23:26:54 »
Dat zegt één van de kandidaten in een biecht ... maar dat is volgens mij een snelle en onuiste conclusie van diegene .. het is in ieder geval niet Art die dit zegt.

Klopt! Ik heb daar nog op gelet. Is nl van wezenlijk belang. Ik weet niet meer, wie het was, vlg mij een vrouw ;)

Maar wat heb ik weer genoten! Puntje van de stoel werk hier hoor....en de discussies daarna, hier onderling...
Uiteindelijk kwamen we dr op uit....dat theoretisch, iedereen nog de mol kan zijn, hahaha
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2012, 23:27:25 »
Toch vind ik het heel raar dat Art of het productie team random kiest wie er niet mee mogen doen aan die onderhandelingen.

Gewoon de twee slechtste, ik zie het probleem niet.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2012, 23:29:01 »
Stiekem denk ik dat zowel William als Marit groen hadden gehad, mocht de executie door gegaan zijn. Want er moet sowieso een aflevering zijn waar niemand af valt, en als er nu wel iemand af was gevallen, wat hadden ze dan gedaan? Nog een keer schermen afkopen is wel veel van het goede en een keer geen executie is ook raar.
Er zijn wel meer series geweest waarbij er meer dan één keer niemand afviel, maar toch denk ik dat de programmamakers liever maar één keer niemand af laten vallen. Het terugkopen van Barbara nadat Manuel gedwongen exit moest (seizoen 10) leek me dus totaal niet gepland. Het afkopen van de schermen vlak voor Tokyo was wel gepland.

Maar hoe dan ook; William en Marit hebben de test niet per se als slechtste gemaakt. Vorig jaar kreeg Soundos in aflevering 1 haar scherm ook als laatste te zien, maar dat betekende ook niet dat ze haar test als slechtste had gemaakt.