Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125942 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 27-01-2012, 18:52:37 »
ook haar shirtje met de ijslandse tekst vind ik overigens uiterst verdacht..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #241 Gepost op: 27-01-2012, 18:53:43 »
foto's op de plank:

ouders | moeder | ouders | moeder | vader | moeder | ouders

Dus 1 afwijking oftewel 1 x Iemand Anders: De vader van Tim?!

Mocht het al ergens gepost zijn dan excuses voor het plaatsen (12 pagina's zitten niet in mijn hoofd)

en welke tv Quiz wint de mol?
Zo vader zo zoon... ;)
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #242 Gepost op: 27-01-2012, 19:07:46 »
en welke tv Quiz wint de mol?
Zo vader zo zoon... ;)

Dacht meer aan Get the Picture.

Dan zouden Tim en Liesbeth beiden opties kunnen zijn door een afwijking in de foto

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #243 Gepost op: 27-01-2012, 19:08:51 »
wie van de drie!!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #244 Gepost op: 27-01-2012, 19:12:45 »
Wie Is De Mol  ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 4
« Reactie #245 Gepost op: 27-01-2012, 19:35:41 »
Nogmaals: we moeten niet vergeten dat Anne-Marie en Hadewych óók groen stemde.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #246 Gepost op: 27-01-2012, 19:36:32 »
Nogmaals: we moeten niet vergeten dat Anne-Marie en Hadewych óók groen stemde.

Klopt, maar dan wel volgens afspraak...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 4
« Reactie #247 Gepost op: 27-01-2012, 19:46:32 »
Klopt, maar dan wel volgens afspraak...
Klopt, maar de kans was toch groot dat sowieso 1 van de 5 voor rood ging? Als Anne-Marie bijvoorbeeld als Mol Hadewych aanspoort om ook op groen te stemmen, dan heb je in ieder geval al 2 groene stemmen. De kans is dan groot dat er nog iemand groen stemt, en dan al heb je de meerderheid.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #248 Gepost op: 27-01-2012, 19:50:48 »
Ik weet niet of het al gepost is, maar hier een HD foto van de afvaller van volgende week (naam is goed af te lezen):

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik weet niet hoor...


En zij hebben iets beter bronmateriaal, gewoon een zwart schermpje met reflecties is genoeg om een goede reflectie te krijgen.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #249 Gepost op: 27-01-2012, 19:55:16 »
Ik wil graag iets kwijt over de onderhandelingen:

Als de onderhandelaars even hadden nagedacht dan hadden ze het minste risico kunnen nemen door het spel als volgt te spelen
Natuurlijk. Ze hadden even moeten nadenken wat ze willen. Maar ze zagen die +3000 bij het executie niet laten doorgaan en zijn daar opgehouden met nadenken. Dat is heel dom. Maar dan nog vind ik de mogelijke schade van die opdracht te groot.

En naturulijk waren de onderhandelingen niet voor niets twee aan twee. Het was precies de bedoeling van de makers dat het onduidelijk was en dat er verwarring of verkeerde keuzes zouden komen. En dat een tweetal iets beslist waar een ander tweetal niets van af weet. Natuurlijk gaat het zo. Zo is dat hele spel opgezet. Anders was het niet zo moeilijk, dan hoeft ééntje maar op het idee te komen en die kan alle vijf overtuigen. Wij kunnen met alle kennis die we nu hebben heel makkelijk beweren dat, omdat het fout is gegaan, het dus slecht gespeeld is, maar zo simpel vind ik het echt niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #250 Gepost op: 27-01-2012, 19:58:03 »
Wat vinden jullie van het beeld op 38.52 (avro versie); het silhouet? - Misschien iemand een screenshot?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #251 Gepost op: 27-01-2012, 20:02:00 »
Ik weet niet hoor...

*snip*
En zij hebben iets beter bronmateriaal, gewoon een zwart schermpje met reflecties is genoeg om een goede reflectie te krijgen.
De reflecties zijn wel heel aardig gedaan dit jaar. Daarvoor mijn complimenten aan de crew... maar goed het enige dat je hoeft te doen is de blending mode (of hoe dat ook heet) op "overlay" zetten, meer is er niet nodig

Wat overigens erg opvallend is in de executie van aflevering 4 is dat als de naam van Anne-Marie ingetikt wordt het scherm het grootste deel van de tijd volledig zwart is (vanaf 35:40). Het invoervakje is niet te zien, hoewel de indruk wordt gewekt dat Art de naam al heeft ingevoerd. Volgens mij zijn ze hier wat vergeten.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #252 Gepost op: 27-01-2012, 20:46:44 »
Ze hebben een eerlijke en reële kans gehad die mogelijke schade te beperken tot 0 euro. Als maar 1 iemand uit de eerste of tweede groep onderhandelaars op dit idee (zie post) was gekomen hadden ze het zo kunnen spelen. 4 van de 5 spelers hebben deze kans gehad. Best veel toch?

En misschien nog iets om over na te denken: straks vond de Avro het ook wel te riskant en moeilijk genoeg allemaal en hebben daarom het spel maar aan 5 kandidaten overgelaten ...  ;)

Dat is inderdaad een reële kans als je alle mogelijkheden even rustig kunt bekijken en beoordelen. Niet als je ineens dit briefje onder je neus krijgt en dan één op één moet onderhandelen, niet wetende wat de rest denkt en zonder mogelijkheid tot terugkoppeling.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #253 Gepost op: 27-01-2012, 20:52:51 »
Ook al gepost in het topic van Frits; maar ik vind dit wel briljant gemonteerd. Frits overlegt met Liesbeth, op de achtergrond hoor je de biecht van Frits. Als hij in deze biecht zegt 'als je bedenkt.. dat het toch hoogstwaarchijnlijk is.. dat de mol in ons midden is' en op dit moment verspringt het beeld van de onderhandelingstafel naar de biecht, met daarin Frits uiteraard in het midden van het beeld. Hint, dwaalspoor, of toeval; ik vind het erg mooi om te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=K5EqStKS4XI
Vanaf 43.25 in deze youtube versie te zien. Misschien dat iemand dit fragment er uit kan knippen?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #254 Gepost op: 27-01-2012, 21:02:23 »
ik ga nu kijken..

wat me wel opvalt is dat het MOL logo groot in beeld komt net voordat Liesbeth en Frits aan het onderhandelen beginnen.. (eerste x dat we frits zien)
Liesbeth begint de voice over met Frits..

dus je krijgt mollogo en dan hoor je Frits is politicus..
« Laatst bewerkt op: 27-01-2012, 21:05:18 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #255 Gepost op: 27-01-2012, 21:25:52 »
De drie dames hebben zich aan hun woord gehouden om groen te stemmen.
Frits komt met het voorstel om rood te stemmen, met de redenatie dat één van de drie dames de mol is en dus ook rood zal stemmen. Hij neemt Tim in die redenatie mee.
Als Frits mol is, weet hij nu zo goed als zeker dat de meerderheid groen zal stemmen en de pot dus leeg gaat.
Tim zei tegen de dames dat hij groen zou stemmen, maar gaat zonder veel tegensputteren met Frits mee. Voor Tim als mol maakt het nu niet uit wat voor kleur hij stemt. Ook hij weet dan: de meerderheid stemt groen, maar niet unaniem.

Als William of Marit Mol zijn, dan hebben alle stemmers zich aan hun woord gehouden.

Mogelijke mollen zijn dus: Frits, Tim, Marit en William.
Anne-Marie, Liesbeth en Hadewych vallen af als mol.

je redenatie klopt niet. Liesbeth heeft roos gestemd dat heeft ze met frits besproken.  maar ze vallen wel af want tim is de mol

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #256 Gepost op: 27-01-2012, 21:28:26 »
tim: (voortijdig) afgeschreven vanwege die joker die hij pakte vorige week

Als mol moet je de joker pakken. geld pak je niet als mol. en hij eiste zijn joker niet op bij frits. eant hij heeft m niet nodig.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #257 Gepost op: 27-01-2012, 21:46:45 »
Wat vinden jullie van het beeld op 38.52 (avro versie); het silhouet? - Misschien iemand een screenshot?

Is het beeldje in de vensterbank in dezelfde kamer.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #258 Gepost op: 27-01-2012, 21:49:11 »
Die 3-1=2 slaat op Tim, omdat het monica da silva trio in 2009 van drie (Monica da silva vertrok) naar twee personen (Tim en Arjen) ging. Oftewel 3-1=2. Ik zou er niet teveel achter zoeken..

Hoewel de hint waarschijnlijk 'too obvious' zal zijn, blijft het vreemd. Marit en Anne-Marie kregen bijvoorbeeld citaten die naar hun 'beroep' verwezen. '3-2=1' heeft wat dat betreft vrij weinig met Tim zelf te maken. Maar het zou wel erg verdacht zijn.

Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #259 Gepost op: 27-01-2012, 22:17:27 »
Hoewel de hint waarschijnlijk 'too obvious' zal zijn, blijft het vreemd. Marit en Anne-Marie kregen bijvoorbeeld citaten die naar hun 'beroep' verwezen. '3-2=1' heeft wat dat betreft vrij weinig met Tim zelf te maken. Maar het zou wel erg verdacht zijn.

Het Monica Da Silva Trio is (mede) Tim zijn 'beroep'. Blijft dus hetzelfde als "Nee nou wordt ie mooi" of "gaat het weer een beetje?"...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)