Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 125882 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 4
« Reactie #380 Gepost op: 31-01-2012, 07:25:13 »

  • Liesbeth en Frits bediscussiëren welke bunker ze als eerste heen gaan. Ze spreken hierbij over de middelste bunker. De bunker waar ze heen gaan is niet de middelste bunker uit de rij, maar alleen de middelste bunker uit het spel. Is Frits en Liesbeth uitgelegd welke bunkers onderdeel waren van het spel en hebben ze dat verzwegen richting Marit, Anne-Marie en de overige kandidaten?
[/li][/list]



Het was bekend dat alleen de eerste zes meededen, dat hoor je Marit zelfs bevestigen. Ondanks dat gaat ze toch bij de rest kijken.... Gelukkig zit ik in de Tim tunnel :-)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #381 Gepost op: 31-01-2012, 23:27:50 »
Analyse snorkelopdracht:

De juiste volgorde was:
1 Hadewych 
2 William     
3 Marit
4 Annemarie 
5 Tim
6 Frits
7 Liesbeth

Hadewych en AM noemen:1 Hadewych ,2 moeder William,3 ouders Tim 4 Annemarie,5 Marit,6 Frits,7 Liesbeth

Hadewych en Annemarie moeten foto 3 en 7  neerleggen en maken een logische fout omdat ze bij het snorkelen de foto's van de ouders van Marit en de vader van Tim verwisseld hebben                   
3 vader Tim
7 ouders Liesbeth

Tim en Liesbeth, moeder van William de eerste. Liesbeth zegt 1 gemist (bruid en bruidegom), bruid en bruidegom, tims vader en daarna niets meer. Zij missen kennelijk veel foto's voor zover we hebben kunnen zien.Zij hebben Anne-Marie gemist en Frits en Liesbeth. De moeder van William was duidelijk herkenbaar en die hebben ze goed neergelegd.

Tim en Liesbeth moeten foto 2 en 4 neerleggen
2 moeder William
4 ouders Hadewych

William en Frits noemen: liesbeth, de moeder van William,lang stuk geen fotos , de moeder van Annemarie,vader Tim,moeder Frits,ouders marit. Zij benoemen de trouwfoto's verkeerd en missen de trouwfoto van Marits ouders waardoor Frits op plaats 5 komt ipv 6
Dit kan een logische fout zijn. Hierdoor leggen ze wel beide foto's verkeerd

Frits en William moeten foto 1 en 5 neerleggen
5 moeder Frits
1 ouders Marit

Marit moet foto 6 neerleggen.

Marit haalt  1 (Marit )weg zet Hadewych op 1 en  Annemarie op 4.
Zet 7 (Liesbeth) op 6 en 1(Marit) op 7.

resultaat:
1 Hadewych 
2 William      
3 Tim
4 Annemarie 
5 Frits
6 Liesbeth
7 Marit

NB:Groen is goed neergelegd rood is fout


Ik had het een paar pagina's terug al gepost, maar met jouw uitleg erbij is het nog duidelijker. ;)
臥底 是 谁?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4
« Reactie #382 Gepost op: 31-01-2012, 23:58:25 »
Ik heb opdracht 1 op het munitiedepot op de kaart gezet...
Analyse snorkelopdracht ...

@Rat: superoverzicht heb je daar gemaakt! Heel handig om alles nog eens te overlopen. Het enige dat overduidelijk is, is dat er abnormaal veel felgroen (molgroen ;)) te zien is op die kaart. Het minste wat je kan zeggen is dat Marit serieus haar best heeft gedaan om het meeste aantal calorieën te verbranden met al haar nerveus gefiets van voor, naar achter en weer terug! ::rofl::

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor móðir mól & EMIBH, en alle anderen die zulke overzichten maken, net zoals die gedetailleerde overzichten van Heinz. Al dat werk van jullie apprecieer ik echt enorm, daar heb ik vanzelfsprekend erg veel aan. Zoiets is ongelofelijk handig als je weer eens een week niet zo veel tijd hebt om het forum optimaal in te gaten te houden.

Als er goed werk wordt geleverd mag het ook eens gezegd worden hè. Ik ga me er morgen eens aanzetten, dan heb ik weer wat meer tijd om me met de Mol bezig te houden en haar eindelijk ook te pakken te krijgen! Al zal ze me weeral te slim af zijn, vrees ik. ;D
« Laatst bewerkt op: 1-02-2012, 00:08:28 door FenikXII »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #383 Gepost op: 1-02-2012, 00:14:54 »
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor móðir mól & EMIBH, en alle anderen die zulke overzichten maken, net zoals die gedetailleerde overzichten van Heinz. Al dat werk van jullie apprecieer ik echt enorm, heb er vanzelfsprekend erg veel aan. Dat is ongelofelijk handig als je weer eens een week niet zo veel tijd hebt om het forum optimaal in te gaten te houden.

Als er goed werk wordt geleverd mag het ook eens gezegd worden hè. Ik ga me er morgen eens aanzetten, dan heb ik weer wat meer tijd om me met de Mol bezig te houden en haar eindelijk ook te pakken te krijgen! Al zal ze me weeral te slim af zijn, vrees ik. ;D

Absoluut! Dat mag inderdaad gezegd worden. ::ok::

@FenikXII  btw Aangezien de mol (het diertje) in de Nederlandse taal mannelijk is, ga ik er vanuit dat jij één van de dames verdenkt? ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #384 Gepost op: 1-02-2012, 17:28:24 »
Mooi overzicht Rat, heb nog een aanvulling op de opmerkelijke zaken in deze opdracht.

- Frits en Liesbeth rijden meteen naar de locatie van Liesbeth. Dit zou inhouden dat Frits alleen door kan (met Marit). Hierdoor houdt hij de communicatie zelf in de hand. Bij elke andere bunker hadden ze discussie gekregen wie moest blijven staan, Frits of Liesbeth. Hierdoor kan Frits door aan de volgende persoon niet alles te vertellen de oorspronkelijke informatie doen verwateren.

Offline henky

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #385 Gepost op: 1-02-2012, 20:39:41 »
ik las een paar paginas geleden ook een kruis staan met list (liesbeth staats
maar er is ook een zangeres genaamd liesbeth list.
waarschijnlijk geen hint maar toch een leuk verband :P

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 4
« Reactie #386 Gepost op: 1-02-2012, 21:07:49 »

Als er goed werk wordt geleverd mag het ook eens gezegd worden hè. Ik ga me er morgen eens aanzetten, dan heb ik weer wat meer tijd om me met de Mol bezig te houden en haar eindelijk ook te pakken te krijgen! Al zal ze me weeral te slim af zijn, vrees ik. ;D

Helemaal mee eens hoor!  ::jaja::  ::bravo::

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4
« Reactie #387 Gepost op: 1-02-2012, 23:59:49 »
Absoluut! Dat mag inderdaad gezegd worden. ::ok::

@FenikXII  btw Aangezien de mol (het diertje) in de Nederlandse taal mannelijk is, ga ik er vanuit dat jij één van de dames verdenkt? ;)

Dat heb je goed gezien! Voorlopig nog wel ja. Maar wie? Dat is een andere vraag. Ga de komende dagen alles eens op een rijtje zetten en misschien stap ik dan wel weer af van dat idee. Ik merk dat ik vandaag al, na een eerste herevaluatie al heel anders begin te denken over sommige kandidaten.

Maar van in het begin heb ik het gevoel dat het een vrouw is. Die eerst indruk krijg je niet snel weg. Vind het spijtig dat Marit niet deelnam aan de onderhandelingen. Dat had waarschijnlijk mijn verdenking op haar nog meer gevoed. Ik vind haar nogal buiten de groep staan, en toch kiezen ze haar als penningmeester? Ze vertrouwen haar, maar ik dus nog altijd niet.

Anne-Marie komt ook weer meer naar voren als Mol. Het zou bv. perfect kunnen dat de Mol gewoon van in het begin groen stemde omdat die vermoedde dat een paar enkelingen (maar geen meerderheid) toch rood gingen stemmen. De ideale positie voor een Mol vind ik daar van in het begin vasthouden aan je standpunt, al ik geloof wel dat de Mol op elke positie kan scoren.
Liesbeth, daar krijg ik geen hoogte van. Ik zie geen Mol in haar die anderen wel in haar zien. En dan is er nog Hadewych, ja da's een moeilijke: ook al met jouw uiteenzetting in het achterhoofd, al in de eerste aflevering een reactie van een kandidaat op haar groen scherm, al blijf ik twijfelen. Zij blijft ook nogal op de achtergrond, doet veel goeie dingen, maar ze zat, zo zegt ze zelf althans, in het kamp dat groen stemde, weliswaar met de naïeve gedachte dat de groep unanimiteit ging bereiken. Maar de pot blijft wel leeg en als ze groen stemde is zij daar mede-verantwoordelijk voor.

Nu, als het geen vrouw is mag ik hopen dat ik op tijd ga durven switchen. Van de mannen, daarvan geloof ik in zekere zin alleen Frits. Of geloofde ik zou ik moeten zeggen want ik plaats meer en meer vraagtekens bij zijn sluwe spelletjes. Hij sluipt wat naar boven op mijn Mol-shortlist. William vind ik meer een nepmol dan een echte Mol.

En blijft dus over Tim en die heeft ondertussen wel al meer goeds gedaan maar hem verdenk ik ook ervan in het kamp groen-stemmers te zitten. Als kandidaat zou dat overigens niet te begrijpen zijn. Dan handelde hij ofwel uit sympathie voor Marit & William, ofwel uit pure lompigheid. Het zou toch redelijk onhandig zijn dat als je Frits of Liesbeth verdenkt je even tegen hen gaat stemmen en dus voor groen gaat terwijl hij in dat geval voor rood moet gaan. Die laatste denkpiste laat me niet los. Tim en Liesbeth rood en Frits groen? Stel je voor! Misschien heeft Tim gewoon een domme fout gemaakt?
Als hij kandidaat is dan hou ik het op de sympathieke jongen die gaat voor de hele groep samen te houden. Maar daar zou ik persoonlijk toch geen 10800 EUR voor vrijmaken hoor.
Maar het probleem met Tim is dat hij zo wispelturig is, je kan er volgens mij niet achterkomen wat hij nu precies doet, hij verdenkt namelijk Frits, Liesbeth én Anne-Marie. Hij zat dus duidelijk met een écht duivels dilemma. Wie moet hij nu geloven, Frits en Liesbeth of toch maar Anne-Marie. Lijkt me een erg moeilijke en verwarrende keuze als al je Mollen iets anders doen.

Ik zou neigen te denken dat de Mol de meeste informatie ter beschikking heeft. Enkel Frits en Tim kunnen daar beroep op doen. Frits wist wat Liesbeth ging doen, hij hoorde via Liesbeth wat Hadewych zou doen, hij wist wat Tim ging doen, en via Tim hoorde hij van zijn afspraak met Anne-Marie. De Mol kan dan op het laatst perfect switchen van rood naar groen, en zo weet die met zekerheid te zeggen hoe de uitslag gaat uitpakken. De beslissende stem is in dat geval voor de Mol. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Tim. Tim weet van Anne-Marie dat ze groen stemt en hij krijgt via Frits info over Liesbeth én Hadewych.

Je zou kunnen zeggen dat Frits en Tim nooit hadden kunnen weten wat Anne-Marie en Hadewych gingen beslissen maar ze verdedigden in hun vorige gesprek een groene stem, dus ze zouden al een inzicht moeten krijgen à la Liesbeth om nog te gaan switchen. De kans was dus groot dat ze bij hun standpunt bleven. En dat deden ze ook want ze stemden groen. Want de pot moest leeg. :P

Bij de onderhandelingen ben ik geneigd te denken dat we richting Anne-Marie, Frits of Tim moeten kijken voor het leegmaken van de pot. Als strategie voor een Mol lijkt het me het handigst als je bij je standpunt blijft van in het begin (Frits, Anne-Marie, Hadewych). Dat komt overtuigender over en dan hoef je later niet meer gaan uitleggen waarom je bent geswitcht. Op de een of andere manier komt Hadewych wel oprechter over dan Frits en Anne-Marie.

Van de vrouwen vind ik dus nog steeds Marit en nu ook Anne-Marie het meest verdacht. Van de mannen, Frits en Tim.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2012, 00:04:23 door FenikXII »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4
« Reactie #388 Gepost op: 2-02-2012, 01:24:45 »
Ik word trouwens hoorndol van die laatste opdracht. Het zou toch iets zijn als de Mol gewoon niet eens meedeed en alleen de kandidaten verantwoordelijk zijn voor het legen van de pot. Onder het motto: "Ze maken elkaar helemaal gek". Zou ik overigens niet op tegen zijn maar het zou wel sjieker zijn als de Mol die onderhandelingen eigenhandig verpest! >:D Die opdracht zullen we ons nog lang herinneren en mag voor mijn part rechtstreeks in De Mol Geschiedenisboeken. ;)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #389 Gepost op: 2-02-2012, 02:28:04 »
ik las een paar paginas geleden ook een kruis staan met list (liesbeth staats
maar er is ook een zangeres genaamd liesbeth list.
waarschijnlijk geen hint maar toch een leuk verband :P
Ja, en List is bezig met haar afscheidstournee.
Als het een tip is, zou het dus kunnen betekenen dat LIesbeth STaats exit gaat.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #390 Gepost op: 2-02-2012, 10:08:22 »
Ja, en List is bezig met haar afscheidstournee.
Als het een tip is, zou het dus kunnen betekenen dat LIesbeth STaats exit gaat.
Of dat William de mol is! Hij speelt immers de jonge Ramses Shaffy en daar had Liesbeth List dan weer een realtie mee.

Man, wat een heerlijk spelletje is dit toch!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 4
« Reactie #391 Gepost op: 2-02-2012, 10:55:51 »
Liesbeth List had geen relatie met Ramses Shaffy, ze was een van de zeer weinigen met wie hij het bed juist niet ingedoken is. Sterker nog, Ramses was homo.
Ik ben afgelopen zondag naar Ramses de musical en waar je natuurlijk wel gelijk in hebt is dat Liesbeth en Ramses iets speciaals hadden samen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #392 Gepost op: 2-02-2012, 11:07:03 »
Laat ik er dan een muzikale relatie van maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 4
« Reactie #393 Gepost op: 2-02-2012, 11:15:05 »
Dat is dan wel weer waar :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollander

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #394 Gepost op: 2-02-2012, 12:26:49 »
Volgens mij is de volgende optie in dit forum nog niet besproken;

Vooraf kan al bepaald zijn dat als de executie wel door zou gaan, dat alle kandidaten een groen scherm zouden krijgen.
Wat mij betreft kan de mol nog steeds tussen de kandidaten zitten die niet aan de onderhandelingen meededen. De kans is natuurlijk enorm groot dat er niet unaniem gestemd wordt. Ook kandidaten hoeven niet eerlijk te zijn, dus al zou iedereen met elkaar unaniem afgesproken hebben, dan was er vast iemand bij geweest die stiekum wat anders ging stemmen dan afgesproken. ::vergroot::

Het kan ook zo zijn dat de mol pas vlak voor de aflevering zelf te horen krijgt wat de bedoeling is van de opdrachten. Dus als de mol in de eerste afleveringen niet wist dat waarschijnlijk de pot kon worden leeg gehaald in aflevering 4, dan zou hij/zij in de eerste afleveringen niet beïnvloed zijn op zijn manier van handelen. :)

 

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #395 Gepost op: 2-02-2012, 13:07:45 »
Vooraf kan al bepaald zijn dat als de executie wel door zou gaan, dat alle kandidaten een groen scherm zouden krijgen.
Dan zou het spel niet meer geloofwaardig zijn toch? Denk het niet ::ohno::

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #396 Gepost op: 2-02-2012, 13:51:16 »
Ik lees hier steeds dat de mol de beste positie heeft als hij achterin de onderhandelingen zit (Frits, evt. Tim). En dat dacht ik zelf eerst ook. Maar omdat niemand elkaar vertrouwt is die informatie niet echt betrouwbaar. Niemand kan blind varen op de info die hij/zij krijgt. Wat schiet je er dan mee op dat je alles hoort?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #397 Gepost op: 2-02-2012, 13:54:00 »
Volgens mij is er één rol weggelegd voor de mol: een gedeelte van de anderen duidelijk maken dat unaniem groen nooit zal lukken. Een paar stappen daardoor over op rood, en de mol stemt natuurlijk groen. Een meerderheid voor groen en de mol is tevreden. Liesbeth was hier aan het mollen.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #398 Gepost op: 2-02-2012, 13:58:10 »
Volgens mij is er één rol weggelegd voor de mol: een gedeelte van de anderen duidelijk maken dat unaniem groen nooit zal lukken. Een paar stappen daardoor over op rood, en de mol stemt natuurlijk groen. Een meerderheid voor groen en de mol is tevreden. Liesbeth was hier aan het mollen.
Precies. Dat concludeer ik eigenlijk ook, al wil ik er gewoon niet aan :(

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #399 Gepost op: 2-02-2012, 14:01:06 »
Volgens mij is er één rol weggelegd voor de mol: een gedeelte van de anderen duidelijk maken dat unaniem groen nooit zal lukken. Een paar stappen daardoor over op rood, en de mol stemt natuurlijk groen. Een meerderheid voor groen en de mol is tevreden. Liesbeth was hier aan het mollen.

Tim doet eigenlijk hetzelfde.

andersom werkt het ook, pleit als Mol voor groen en stem zelf rood.

De onderhandelingen zijn recht te praten voor elke kandidaat als Mol, het is maar net wat je er zelf bij denkt :) Je kunt het zelfs benaderen dat de Mol niet bij de 5 zat en nog een kloppend verhaal krijgen.

Ik ben heel benieuwd naar de laatste aflevering om te zien hoe het nou werkelijk ging, onderhandelingen duurden 4 uur en wij zien er een fractie van. Dan wordt het natuurlijk zo gemonteerd dat alles nog kan het is ten slotte pas aflevering 4