Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120403 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2012, 00:43:21 »
en er waren 8 mensen en Liesbeth bleef over..

We hebben niet in beeld gezien waar Anne-Marie achterbleef en er waren nog 9 mensen destijds.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2012, 00:43:58 »
Kan iemand mij uitleggen waarom dat iedereen denkt dat de 6de vraag niet in beeld is geweest..???
Er waren geen 8 maar 9 mensen, want alleen Marion was nog maar naar huis, Dio was er nog bij

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2012, 00:44:20 »
http://dictionary.reverso.net/spanish-english/reducto

http://translation.babylon.com/spanish/reducto/

http://www.spanishdict.com/translate/reducto
okay ik heb het naar nederlands laten vertalen op verschillende sites en ook bij babylon en dan krijg je dus wat anders..  Bij babylon kreeg ik volgens mij kant..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2012, 00:46:20 »
okay ik heb het naar nederlands laten vertalen op verschillende sites en ook bij babylon en dan krijg je dus wat anders..  Bij babylon kreeg ik volgens mij kant..

Helaas zijn de Spaans- Nederlandse vertalingen lang niet altijd even betrouwbaar als de Spaans-Engelse met dit soort online woordenboeken, vanwege de simpele reden dat het beide wereldtalen zijn en hier vaker en accurater de (meerdere) betekenissen worden gegeven.
In het Nederlands placht er nog wel eens iets twijfelachtigs uit te komen is mijn ervaring althans.

Ik verkies daarom altijd, in geval van twijfel, de Spaans-Engelse.  :)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 00:48:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2012, 00:47:32 »
Er waren geen 8 maar 9 mensen, want alleen Marion was nog maar naar huis, Dio was er nog bij

ja Dio was er nog bij klopt.. Okay heb ik 1 iemand mis geteld dat kan.. maar hoe weten jullie dat het vraag 6 was dan?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2012, 00:50:15 »
maar hoe weten jullie dat het vraag 6 was dan?
Maarten was in vraag 5 afgevallen, en in de volgende vraag zie je dat Annemarie ook al op de trap is achtergebleven. Zij bleef dus achter bij vraag 6. Bij vraag 7 bleef William achter, bij vraag 8 Hadewych.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2012, 00:52:22 »
ja Dio was er nog bij klopt.. Okay heb ik 1 iemand mis geteld dat kan.. maar hoe weten jullie dat het vraag 6 was dan?


Omdat Anne-Marie vrij hoog op de trap stond.
Bij Dio onderaan werd de eerste vraag gesteld.
Daarna bleven achter: Tim, Marit, Frits, Maarten en Anne-Marie.

Logischerwijze bleef Anne-Marie dus bij vraag 6 achter.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2012, 00:54:52 »
Toen aan liesbeth werd gevraagd 'ben jij de mol?' in de cliffhanger, zei ze nee maar knikte ze ja....

Het schijnt dat mensen liegen wanneer ze met de ogen knipperen tijdens spreken. Dat deed Liesbeth dus  ::jaja::
Er wordt ook beweerd dat iemand eerst liegt en daarna vaker gaat knipperen, heeft ze zeker toch niet voldoende geoefend  ;)
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2012, 01:02:32 »
Reducto betekent 'vermindering'.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2012, 01:03:36 »
Het schijnt dat mensen liegen wanneer ze met de ogen knipperen tijdens spreken. Dat deed Liesbeth dus  ::jaja::
Er wordt ook beweerd dat iemand eerst liegt en daarna vaker gaat knipperen, heeft ze zeker toch niet voldoende geoefend  ;)

Ik vraag me van dat moment zo erg af of het een inbetween shot was zeg maar, of dat het bij een opdracht hoort! Werd me niet echt duidelijk..

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2012, 01:03:53 »
Omdat Anne-Marie vrij hoog op de trap stond.
Bij Dio onderaan werd de eerste vraag gesteld.
Daarna bleven achter: Tim, Marit, Frits, Maarten en Anne-Marie.

Logischerwijze bleef Anne-Marie dus bij vraag 6 achter.

Okay Thanx voor de opheldering Supernova en Jumper.. ik heb laatst heel die opdracht 5x nagekeken om de vragen en de antwoorden uit te pluizen.. niet gelet op wie er waar bleef staan.. maar had idd 7 vragen en had mensen geteld en dacht er 8 te tellen, maar ben denk ik Liesbeth zelf vergeten, want het moeten er idd 9 zijn..
Opzich best goede info uit kunnen halen.. er kunnen namelijk maar 4 mensen ervoor gezorgd hebben dat het verschil zo groot was..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2012, 01:10:03 »
Reducto betekent 'vermindering'.

http://es.wikipedia.org/wiki/Reducto

Citaat
Reducto es una obra, bien permanente bien temporal, destinada a refugio o fortificación para la defensa. Deriva de la palabra latina reductus, que significa «apartado, retirado».
Los reductos adoptan diversas formas y tamaños, si bien ordinariamente tienen varios lados y constan de parapetos y una o más banquetas. Se construyen los reductos regularmente en las líneas de circunvalación y en los aproches y también en los retornos de la trinchera y el foso.

Redoubt

Citaat
A redoubt is a fort or fort system usually consisting of an enclosed defensive emplacement outside a larger fort, usually relying on earthworks, though others are constructed of stone or brick.[1] It is meant to protect soldiers outside the main defensive line and can be a permanent structure or a hastily-constructed temporary fortification. Redoubts were a component of the military strategies of most European empires during the colonial era, especially in the outer works of Vauban-style fortresses made popular during the 17th century, although the concept of redoubts has existed since medieval times. A redoubt differs from a redan in that the redan is open in the rear, whereas the redoubt was considered an enclosed work.[2]
The advent of mobile warfare in the 20th Century generally diminished the importance of the defence of static positions and siege warfare.
http://en.wikipedia.org/wiki/Redoubt

 ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 5
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2012, 01:37:16 »
ik zie 66 toch gewoon als weer eens een aanwijzing van 12 (6+6).
Twee dingen vielen me heel erg op: dat fototafletje. Net iets te nadrukkelijk in beeld, die ene foto met een dof lijstje valt net iets uit de toon, rechts de achterste. Staat daar niet een bruidspaar op, zou dat gewoon een foto van die onderwateropdracth kunnen zijn ?

Tip: Verder vraag Art: ik zoek een koelbloedig type. Tim brengt zijn hand omhoog, onmiddellijk doet William hetzelfde, en plotseling stopt Tims hand om even aan zijn neus(of kin of oor-weet niet meer) te kriebelen. Heel opvallend, hij wilde er duidelijk voor gaan, maar hield zich plots in toen William zich ook aanbood.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2012, 02:18:09 »
Opvallend: er zijn twee topo(grafie)-vragen, eentje over de vulkaan die was uitgebarsten en eentje over de naam van de gletsjer; de eerste vraag was voor William, die had –toevallig?- een kaart bij zich. Topo=mol in het spaans

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2012, 02:27:36 »
http://es.wikipedia.org/wiki/Reducto

Redoubt
http://en.wikipedia.org/wiki/Redoubt

 ;)

Het woord is afkomstig van het Italiaanse woord ridotto, dat (ver)klein(d) betekent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Redoute

Vandaar de relatie met reductie

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2012, 02:28:50 »
dat fototafeltje. Net iets te nadrukkelijk in beeld
De foto van dat meisje met de strik (heeft iemand een scherpere afdruk?) zou best een kinderfoto van Liesbeth kunnen zijn. Die ogen, dat haar, die oren. Op Schoolbank.nl staat een klasse-foto waar ze haar haar nog kort had. Lijkt er echt wel op...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 02:45:49 door jumper »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2012, 02:59:57 »
Wat ik me ook afvraag.. Volgens mij zijn ze soort van per toeval bij Art uitgekomen. Of zat er naast de vraag uit aflevering 6 nog een echte aanwijzing in? Want ik begreep dat ze maar "zes" riepen om niet te hoeven vertellen dat er een vraag was.. En dat dat samen met die andere zes toevallig 66 maakte, terwijl ze eigk alleen de 6 hadden moeten hebben.

Of zat er gewoon nog wel ook echt een aanwijzing bij die vraag?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2012, 07:46:08 »
Nog meer inconsistent hoofdlettergebruik wat mij opviel.

In het vliegtuig de vraag aan Tim met de hoeveelheid dieren. Daarin stond Spaanse/IJslandse twee keer zonder hoofdletter.

Verder totaal geen idee of hier echt iets in zit.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2012, 08:34:55 »
Die Tim, braaf de goede naam van de gletsjer voor Marit opzoeken in een boekje (Jaa, heb jij een boekje?! Yes Tim heeft een kaart!) en dan gewoon de verkeerde naam geven en dan zelf wel het goede antwoord. Ook nog eens proberen verwarring te zaaien met waar er begonnen moet worden in de rij...

Verder wilde Tim idd niet zeggen via de porto waar zij heen gingen (wat hebben zij daar aan). Ik vind Tim toch erg verdacht hoor en volgens mij had William hem aardig door...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2012, 08:40:13 »
Volgens mij haalde Tim William terug bij de opdracht waar ze Art moesten vinden. De mol zou hem lekker verkeerd laten lopen lijkt me.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”