Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120402 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2012, 08:54:35 »
Volgens mij haalde Tim William terug bij de opdracht waar ze Art moesten vinden. De mol zou hem lekker verkeerd laten lopen lijkt me.

Heb ik me ook afgevraagd. Echter: hij had Art al gezien en was dus 200% zeker dat ze daar moesten zijn. Dan maak je jezelf wel erg verdacht door iemand alsnog verkeerd te laten gaan.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 5
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2012, 09:04:31 »
Marit dus.....

Opvallend : de titel vd aflevering heet van achter naar voren. Liesbeths achternaam is een palindroon,  maargoed dat is wel heel obvious
Dat is leuk, maar we moeten niet de tunnelvisie hebben om alleen naar de naam van een aflevering te kijken. Ook de andere afl.'s zijn belangrijk.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2012, 09:05:35 »
Nou sterker nog, als William Tim verdenkt luistert hij juist niet naar hem ook een reden waarom William doorging met weg rennen, en stiekem vond ie dat nog mooi ook :).

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2012, 09:08:25 »
Blijkbaar zei iemand op de toren iets tegen William waardoor hij dacht dat hij moest rennen. Hadewych of Liesbeth. Misschien dat Liesbeth vaag heeft lopen doen?

Hier trouwens een foto van Liesbeth toen ze ongeveer 11 was, van Schoolbank:


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2012, 09:19:52 »
Reducto betekent 'vermindering'.

Leuk bedacht, maar reductie in het Spaans is 'reducción'

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #125 Gepost op: 3-02-2012, 09:31:47 »
Reducto vertaal je met Redoute, een soort burcht.
Verwijst eigenlijk rechtstreeks naar de burcht waar L en H op stonden maar goed dat zegt niet zoveel, kan ook toeval zijn.

Ik heb op internet gezocht naar een omgekeerd telefoonboek van Spanje om zo te zien hoe die mensen heten die daar wonen, helaas heb ik dat niet kunnen vinden.

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2012, 10:10:37 »
Ik denk ook niet dat ze daar iets instoppen. Die mensen wonen daar gewoon en zijn zo vriendelijk hun medewerking te verlenen aan een Nederlands tv-programma. Denk niet dat ze erop zitten te wachten dat een stel Nederlanders vervolgens hun gegevens opzoekt en openbaar maakt  ;)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #127 Gepost op: 3-02-2012, 10:11:52 »
Blijkbaar zei iemand op de toren iets tegen William waardoor hij dacht dat hij moest rennen. Hadewych of Liesbeth. Misschien dat Liesbeth vaag heeft lopen doen?


Volgens William zei Hadewych dat hij het hogerop moest zoeken.
...maar soms even niet :)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 5
« Reactie #128 Gepost op: 3-02-2012, 10:13:31 »
Wat mij het meeste opviel aan deze aflevering was het, in beeld gebrachte, gesprek ná de executie...

Het leek erop alsof meerdere, zoniet alle kandidaten, een gemeenschappelijke mol hebben.
Er was vooral veel onbegrip wáárom, Marit eruit moest...er kon toch niets mis gaan...

"De enige logische reden zou zijn, dat ze het langst over de test heeft gedaan."

Nu is het uiteraard zo, dat wij te zien krijgen, wat de productie wilt dat wij zien...

Maar is het zó'n obvious handelende mol dan (Liesbeth)? Zien we iets heel logisch over het hoofd?


Al met al een verwarrende aflevering als je het mij vraagt...
Ik ben de draad kwijt haha...had ik maar een tunnel ;)...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #129 Gepost op: 3-02-2012, 10:14:31 »
Liesbeth doet in het vliegtuig echt teveel goed wat mij betreft. Ze is daar echt totaal onmols. Frits, daarentegen, die wel weet dat de muziek van Ennio Morricone is maar niet wat de titel van die film is...tsja dat geloof ik dan weer niet. Het meest verdacht zijn daar toch Frits (doet niets), Hadewych (denkt dat Liesbeth de verkeerde filmtitel geeft), Annemarie (slaapt).

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #130 Gepost op: 3-02-2012, 10:21:19 »
Haha, de postcode van Calle Reducto is 4002, maakt tezamen ook weer 6.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #131 Gepost op: 3-02-2012, 10:28:41 »
Liesbeth doet in het vliegtuig echt teveel goed wat mij betreft. Ze is daar echt totaal onmols. Frits, daarentegen, die wel weet dat de muziek van Ennio Morricone is maar niet wat de titel van die film is...tsja dat geloof ik dan weer niet. Het meest verdacht zijn daar toch Frits (doet niets), Hadewych (denkt dat Liesbeth de verkeerde filmtitel geeft), Annemarie (slaapt).
Ga ik je weer quoten ;D
Ikzelf wist ook de muziek en dacht ook dat 'once upon a time in the west' erbij hoorde, dus ik vond het helemaal niet gek dat Frits dat zei.
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #132 Gepost op: 3-02-2012, 10:35:46 »
Wanted L staat er op het shirt van de fluitende man. Hintje naar Liesbeth?


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #133 Gepost op: 3-02-2012, 10:39:07 »
Wanted L staat er op het shirt van de fluitende man. Hintje naar Liesbeth?

Zou zo maar kunnen, doet mij meteen denken aan Lomed66  :) En nu vijf series verder: waarom niet het ongemerkt er weer in stoppen? Destijds zagen we het ook over het hoofd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #134 Gepost op: 3-02-2012, 10:41:51 »
Sowieso een verdacht shirt, met mooie boevenfoto's. Die linkse lijkt ook wel weer wat op de foto van het meisje op het tafeltje. Leuk!

Offline joris75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Trust Nobody
Re: Aflevering 5
« Reactie #135 Gepost op: 3-02-2012, 11:17:02 »
Anne-Marie heeft een groot deel van de vliegtuigopdracht geslapen. Denk dat de  :) graag tijdens de opdracht aanwezig wil zijn.
Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 5
« Reactie #136 Gepost op: 3-02-2012, 11:20:48 »
Hihi, het lijkt net of er Saint Quentin op dat shirt staat, maar dat staat er niet? Er staat Sanit Qunetni ofzo :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 5
« Reactie #137 Gepost op: 3-02-2012, 11:36:07 »
Zou zo maar kunnen, doet mij meteen denken aan Lomed66  :) En nu vijf series verder: waarom niet het ongemerkt er weer in stoppen? Destijds zagen we het ook over het hoofd.
Destijds stond het volgens mij redelijk snel op de site van Heinz vermeld bij de hints.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #138 Gepost op: 3-02-2012, 11:41:38 »
Wat mij het meeste opviel aan deze aflevering was het, in beeld gebrachte, gesprek ná de executie...

Het leek erop alsof meerdere, zoniet alle kandidaten, een gemeenschappelijke mol hebben.
Er was vooral veel onbegrip wáárom, Marit eruit moest...er kon toch niets mis gaan...


Er zijn veel kandidaten die Annemarie (mede) verdenken. Bij de trapopdracht stelde William voor om de meest verdachte kandidaat te laten staan en er gingen meteen handen omhoog voor Annemarie. (Uit heft hoofd: in elk geval Marit en Hadewych). Deze aflevering kiest William Annemarie uit voor het duel, naar eigen zeggen omdat hij haar uit wil testen want mensen verdenken haar.  (was overigens sowieso een slimme keuze om haar te kiezen, want ze had ervoor nog niks verdiend)

Uit de executie biecht kunnen we het volgende halen
- William: Ik kijk nu weer met open vizier
- Marit: Tunnelvisie waar ik bijna niet meer uit kan
- Annemarie: Noemt Tim als eerste
- Tim: Op 1 Annemarie, 2 Liesbeth, daarna mezelf
- Hadewych: Liesbeth of Annemarie
- Liesbeth: Noemt ineens Hadewych
- Frits: Noemt met name Liesbeth, maar ook Hadewych kan goed liegen. Echter niet iedereen die liegt omdat ze mol zijn.


Ik vermoed dat in elk geval naast Marit, Tim, Hadewych en William Annemarie nog steeds als 1 van hun verdachten zien. Als zij weten of vermoeden waarop Marit stemt, zien dus liefst 3 kandidaten Marit afvallen op een mol die ook door hun verdacht wordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #139 Gepost op: 3-02-2012, 11:44:06 »
Destijds stond het volgens mij redelijk snel op de site van Heinz vermeld bij de hints.

Ja klopt. Op de pagina van Schiffers.fm (hier), omdat de eerste muzikale aanwijzing naar die hint verwees.