Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120387 keer)

Offline joris75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Trust Nobody
Re: Aflevering 5
« Reactie #160 Gepost op: 3-02-2012, 13:30:44 »
Wat vond je onzorgvuldig dan? Normale mensogen konden dat helemaal niet zien.
 :-X
Ze moeten weten dat er op forums als deze mensen zijn die daar gewoon een screenshot van maken...
Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #161 Gepost op: 3-02-2012, 13:36:53 »
Toen aan liesbeth werd gevraagd 'ben jij de mol?' in de cliffhanger, zei ze nee maar knikte ze ja....

Inderdaad, maar dat is, bewust of onbewust, juist ter bevestiging van wat ze zegt. Liesbeth zegt: "Ik ben NIET de Mol" en dat klopt.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lien89

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #162 Gepost op: 3-02-2012, 13:38:39 »
Inderdaad, maar dat is, bewust of onbewust, juist ter bevestiging van wat ze zegt. Liesbeth zegt: "Ik ben NIET de Mol" en dat klopt.

Het is juist heel onnatuurlijk om een ontkenning te zeggen (NIET de mol) en dan ja te knikken... Probeer maar gewoon 'ja' te zeggen en nee te knikken, of andersom, voelt raar ;)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #163 Gepost op: 3-02-2012, 13:46:56 »
Het is juist heel onnatuurlijk om een ontkenning te zeggen (NIET de mol) en dan ja te knikken... Probeer maar gewoon 'ja' te zeggen en nee te knikken, of andersom, voelt raar ;)

Meerdere malen knikken misschien, maar ze doet het maar 1x keer duidelijk naar beneden. Dat is, ook bewust niet, helemaal niet zo moeilijk. Oogt ook niet onnatuurlijk zoals Liesbeth het doet.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 5
« Reactie #164 Gepost op: 3-02-2012, 13:51:09 »
Op de achterkant en mouwen staat ook tekst. En in HD zijn de kleine lettertjes op de voorkant vast ook goed te lezen.
STEGOL & JEANS ->
TANGO LESJES
JAS GESTOLEN :)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 13:57:00 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline rudyy

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #165 Gepost op: 3-02-2012, 13:55:46 »
De drie mollen slaat waarschijnlijk op 'Wie is de Mol' (waar je voor moet kiezen), 'The Winner Is' (geproduceerd door John de Mol) en nog een derde programma wat aan een mol is te koppelen. Het gaat niet per se over drie kandidaten (de drie rood stemmers Liesbeth, Frits en Tim?).

Het derde programma zou Linda de Mol kunnen zijn die tegelijk op rtl te zien was, een uur geleden tweette William het volgende:
WilliamSpaaij: Yes! Meer dan 1,6 miljoen kijkers voor Wie is de mol?! Volgende week alle kijkers van #twi (the winner is) en Rtl en dan gaan we over de 3 mljoen! #widm

is dit een link naar de tweet van de mol van gisteren?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #166 Gepost op: 3-02-2012, 14:04:30 »
3 maal? Ik kom maar op 2: Elise en Kim.

Dennis met die joekel van een ketting om was toch ook een vermeende hint destijds?  :P

Ik ga alvast pinnen voor de fandag.

Ehm wat bedoel je hiermee?  ???

Ik denk trouwens nog steeds niet dat het Hadewych is hoor.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar het kettinkje.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 14:07:28 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #167 Gepost op: 3-02-2012, 14:09:18 »
Dennis met die joekel van een ketting om was toch ook een vermeende hint destijds?  :P

Nu je het zegt begint me iets te dagen. Maar een echte hint (zo bedacht door de makers) was het niet. ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #168 Gepost op: 3-02-2012, 14:12:38 »
Nu je het zegt begint me iets te dagen. Maar een echte hint (zo bedacht door de makers) was het niet. ;)
Oh ok nou ja dan was ie bedacht door forummers kennelijk.  ;D
Hoe dan ook, toch leuk om even te kijken wat voor sieraad ze nu precies draagt.  ::jaja::

Nog iets anders:
Waarom gaat William Tim ineens aan een kruisverhoor onderwerpen in nabijzijn (meen ik want ik heb de afl nog geen 2e maal bekeken) van Frits?  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #169 Gepost op: 3-02-2012, 14:13:36 »
Als Marit afvalt zegt Liesbeth de volgende tekst

"Of Marit heeft teveel foute antwoorden gegeven of de test te langzaam gemaakt. Of ze heeft niet gedaan wat ze gezegd heeft"

Hoe kan Liesbeth nu weten dat wanneer ze wel gedaan had wat ze vooraf gezegd had, dat ze dan in het spel was gebleven? Of doelt ze hier als mol op zichzelf en heeft Marit tegen haar gezegd dat ze Liesbeth verdenkt als mol?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5
« Reactie #170 Gepost op: 3-02-2012, 14:28:40 »
Is er wel een mol mee? ::rofl::

Dat vraag ik me ook steeds af. Andere seizoenen waren er wel 8 mollen mee, maar nu... ??? Het lijkt wel dat als iemand wat verdachts doet, hij/zij het erna meteen weer rechtzet!
No Milk today???

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #171 Gepost op: 3-02-2012, 14:28:54 »
Als Marit afvalt zegt Liesbeth de volgende tekst

"Of Marit heeft teveel foute antwoorden gegeven of de test te langzaam gemaakt. Of ze heeft niet gedaan wat ze gezegd heeft"

Hoe kan Liesbeth nu weten dat wanneer ze wel gedaan had wat ze vooraf gezegd had, dat ze dan in het spel was gebleven? Of doelt ze hier als mol op zichzelf en heeft Marit tegen haar gezegd dat ze Liesbeth verdenkt als mol?

Kan, of Marit heeft tegen Liesbeth gezegd iemand te verdenken die ook door Liesbeth verdacht wordt. Als Liesbeth vrij overtuigd van haar gelijk is, snapt ze daarom niet waarom Marit met die mol in gedachten afvalt.

Even los van of Marit eerlijk is geweest tegen Liesbeth over wie ze verdenkt.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #172 Gepost op: 3-02-2012, 15:17:13 »
Anne-Marie heeft een groot deel van de vliegtuigopdracht geslapen. Denk dat de  :) graag tijdens de opdracht aanwezig wil zijn.

Anne-Marie moest pas als laatste de vraag beantwoorden en kon dus net als Marit een lettergreep anders uitspreken en dan was de pot alsnog gehalveerd. En de mol kan nu best een beetje geld verdienen aangezien de pot in het begin van de aflevering op NUL stond.
Ik blijf nog steeds bij Anne-Marie en Liesbeth, de rest sluit ik uit. Stiekem wil ik gewoon niet dat Liesbeth het is, zo overduidelijk ._.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 5
« Reactie #173 Gepost op: 3-02-2012, 16:04:16 »
Het kan aan mij liggen, maar Marit had toch op AM gestemd??
Ze had een tunnelvisie ontwikkeld en vorige aflevering verdacht ze AM in elk geval. Mi kunnen we AM dus afschrijven als :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5
« Reactie #174 Gepost op: 3-02-2012, 17:06:45 »
Ik weet niet of het is genoemd, maar ik wil even melden dat in de opdracht in het vliegtuig, waar ze in het westerndorp de vragen moeten beantwoorden, dat het vanaf dat het eerste goede antwoord gegeven is, de volgorde van de daarop volgorde antwoorden niet uitmaakt. Verdubbelen na halveren is namelijk hetzelfde als halveren na verdubbelen. Het dnige dat ze hoefden te doen bij die opdracht was de anwoorden die ze fout dachten voorop te zetten. En dat deden ze; ze waren namelijk overtuigd van de juistheid van het antwoord.

Maar het maakt voor de mol dus niet heel erg uit waar die staat, zolang die maar ná het eerste goede antwoord staat.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline PsVeindje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #175 Gepost op: 3-02-2012, 17:28:17 »
Mij viel op dat Liesbeth alles volluit zegt: Frits Huffnagels, Tim Kamps, Celsius
maar ik kan er niks bij bedenken...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #176 Gepost op: 3-02-2012, 17:32:35 »
Ik weet niet of het is genoemd, maar ik wil even melden dat in de opdracht in het vliegtuig, waar ze in het westerndorp de vragen moeten beantwoorden, dat het vanaf dat het eerste goede antwoord gegeven is, de volgorde van de daarop volgorde antwoorden niet uitmaakt. Verdubbelen na halveren is namelijk hetzelfde als halveren na verdubbelen. Het dnige dat ze hoefden te doen bij die opdracht was de anwoorden die ze fout dachten voorop te zetten. En dat deden ze; ze waren namelijk overtuigd van de juistheid van het antwoord.

Maar het maakt voor de mol dus niet heel erg uit waar die staat, zolang die maar ná het eerste goede antwoord staat.

Gezien er 4 goede antwoorden waren en 3 fouten, kan de uitkomst wel verschillen.
Bijvoorbeeld:

1 fout = 0
2 fout = 0
3 fout = 0
4 goed = 50
5 goed = 100
6 goed = 200
7 goed = 400  

Dit was het maximaal haalbare.

Andersom zou je krijgen
1 goed = 50
2 goed = 100
3 goed = 200
4 goed = 400
5 fout = 200
6 fout = 100
7 fout = 50

Ook mogelijk
1 goed = 50
2 fout = 25
3 fout = 12,5
4 fout = 6,25
5 goed = 12,5
6 goed = 25
7 goed = 50

En wat de kandidaten speelden
1 fout = 0
2 goed = 50
3 goed = 100
4 fout = 50
5 goed = 100
6 fout = 50
7 goed = 100

Tenzij je alle foute vragen vooraan zet, waarmee ze de voor hen maximale score van 400 zouden halen, kom je anders volgens mij gewoon altijd op 50 of 100 uit. Het maakt dus inderdaad niet zo heel veel uit in welke volgorde de rest geantwoord wordt.

Wel verdacht hierin vind ik Tim en William die met hun goede antwoorden (waar ze zelf ook overtuigd van zijn) vrij vooraan in de rij gaan staan.  Frits en Marit staan met foute antwoorden later in de rij, maar dit zijn beiden antwoorden waar de groep redelijk van overtuigd is. Bovendien is Marit de mol niet en Frits waarschijnlijk niet. Bedenk daarnaast dat het antwoord van Frits door Hadewych is ingefluisterd en het antwoord van Marit door William.

Annemarie en Liesbeth die met goede antwoorden in het laatste deel van de rij staan doen hier weinig verkeerd.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #177 Gepost op: 3-02-2012, 17:42:32 »
Testvragen theorie

Ik heb even op een rijtje gezet hoe de afvallers van dit seizoen de testvragen hebben ingevuld.
De vragen zijn ingevuld naar mening van de afvaller zelf, dit bepaal ik door te kijken op welke personen of welk persoon de afvaller zat. Als een kandidaat op meerdere mensen zat heb ik de groep gekozen waar de meeste van hem/haar verdachten bijhoren. Wanneer dit niet het geval was heb ik de verdachte om en om ingevuld. Hieruit kunnen we misschien een soort schatting maken welke personen de mol niet kunnen zijn. De mensen die uit het spel liggen heb ik niet meegerekend.

Onderstreept = Deze vraag kwam voor in de aflevering.
Schuingedrukt = Niet schatbaar.
Normaal = Kwam niet voor in de aflevering, maar zat waarschijnlijk wel in de test.

Waar de kandidaten de afleveringen op zaten

Marion = Tim, Liesbeth en Frits - Viel hierna af
Dio = Marit en Tim - ..... - Viel hierna af (Omdat hij meer op Tim zat heb ik 1 vraag meer op tim gedaan)
Marit = .... - Tim - ... - .... - Viel hierna af
Maarten = Grootste groep - Tim - Grootste groep - Viel hierna af

Aflevering 1 - Marion

- 1. Is de mol een man of een vrouw ?  Man -- > Frits, Tim en William.
- 4. Hoeveel broers of zussen heeft de mol ? Wilde gok --> ...
- 12. Heeft de mol de vrijstellingen gevonden tijdens het eerste deel van de Gletsjeropdracht ? Ja --> Frits en Tim.
- 8. Stond er een deel van de Dakota op de panoramafoto van de mol ? Wilde gok --> ...
- 13. Werd de mol een vrijstelling voor aflevering 3 gegund ? Nee --> Frits, Tim, Liesbeth, Anne-Marie, William, Hadewych.
- Kwam de mol aan bij het vliegtuig ? Nee --> Liesbeth en Tim
- Was de mol een tekenaar of een vinder ? Vinder --> Liesbeth en Tim

Aflevering 2 - Dio

- 5. Beantwoorde de Mol de vragen over zichzelf goed bij de trapopdracht ? Wilde gok --> ...
- 18. Seinde de mol tijdens de Seinenopdracht ? Ja --> Marit, Tim en Liesbeth,
- 11. Met hoeveel mensen zat de Mol in een team tijdens de Jeepopdracht ? 4 --> Tim, Liesbeth en Hadewych.
- 6. In welke kamer sliep de mol vannacht ? Antwoorden niet bekend --> Marit en ?
- 14. Wat was het nummerbord van de auto waarin de Mol zat tijdens de Jeepopdracht ? GZF89 --> Tim, Liesbeth en Hadewych.
- 20. Is de mol een man of een vrouw ? Vrouw --> Marit, Anne-Marie, Liesbeth en Hadewych,

Aflevering 3 - Maarten

- 4. In welk team zat de mol tijdens de riverjetopdracht ? Het tweede team --> Liesbeth, Frits en William.
- 15. Tijdens de rondleiding zat de mol in een groep van ? 6 personen --> Liesbeth, Frits, William, Hadewych, Tim en Anne-Marie.
- 10. Wat pakte de mol tijdens de jokeropdracht ? Een joker --> Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.
- 1. Is de mol een man of een vrouw ? Vrouw --> Liesbeth, Hadewych en Anne-Marie.

Aflevering 4

Niet van belang

Aflevering 5 - Marit

5. Waar zat de mol in het vliegtuig ?Links van het gangpad --> Tim, Anne-Marie en Hadewych.
11. Wat verdiende de mol bij de western-opdracht ? Niets --> Tim, Anne-Marie en Liesbeth.
12. Kreeg de mol een herkansing bij de western-opdracht ? Nee --> Tim, Hadewych, Liesbeth en Frits.
7. Heeft de mol meerdere molboekjes ? Wilde gok --> ...
18. Heeft het team van de mol een testvraag gevonden tijdens de kasteel-opdracht ? Nee --> Tim en Anne-Marie.
- Is de mol een man of een vrouw ? Man --> Tim, Frits en William.
- Beantwoordde de mol een vraag goed tijdens de vragenronde ? Ja --> Tim, Anne-Marie, Liesbeth en William.

Einduitslag

Tim = 15
Liesbeth = 14

Anne-Marie = 9
Hadewych = 9
Frits = 7
William = 6

Opvallend is dat Tim veel is verdacht door de kandidaten en Anne-Marie er nog niet uit is, terwijl ze altijd op Tim heeft gezeten.(Met de vraag Wie is de mol? erbij had Tim nog meer testvragen op zijn naam staan). Ook is het vreemd dat Liesbeth zo veel testvragen op haar naam heeft, waarschijnlijk zat ze vaak in de grootste groep. Als we deze uitslag moeten geloven zouden we Tim en Liesbeth moeten afstrepen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 17:44:43 door Joeyversteeg12 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 5
« Reactie #178 Gepost op: 3-02-2012, 17:47:10 »
Ik bedacht me opeens iets toen ik de herhaling zat te kijken. Bij het wild west spel mocht je bij een kistje kiezen OF geld OF joker OF 'boem'. Maar in het allerlaatste shot zien we frits liesbeth voor de 3e keer wegdrukken bij een kistje waar nog een joker ligt, maar geen geld. Dat betekent dus dat liesbeth daar geweest moet zijn en geld gepakt heeft. (want als ik het goed begrepen heb mag je maar 1 handeling uitvoeren bij een kistje, anders kan dit een zelfde kistje zijn waar Frits eerder geld heeft gepakt).

In de afl zien we Liesbeth geen geld pakken, alleen een joker, verder zigzagt ze maar wat door de ruimte, zoals ze zelf zegt. Maar toch is het geld weg daar op die plek, hoe kan dit..? is dit een strategie van de mol, gewooon zomaar rondlopen, geld en jokers kwijt maken/weggooien en dat we in afl 10 beelden zien hoe liesbeth geld weggooit? (bijvoorbeeld in die put op de achtergrond) Of heb ik het spel gewoon verkeerd begrepen? :P
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 17:54:59 door mollenvanger21 »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #179 Gepost op: 3-02-2012, 17:51:15 »
Testvragen theorie

Einduitslag

Tim = 15
Liesbeth = 14

Anne-Marie = 9
Hadewych = 9
Frits = 7
William = 6

Opvallend is dat Tim veel is verdacht door de kandidaten en Anne-Marie er nog niet uit is, terwijl ze altijd op Tim heeft gezeten.(Met de vraag Wie is de mol? erbij had Tim nog meer testvragen op zijn naam staan). Ook is het vreemd dat Liesbeth zo veel testvragen op haar naam heeft, waarschijnlijk zat ze vaak in de grootste groep. Als we deze uitslag moeten geloven zouden we Tim en Liesbeth moeten afstrepen.


Je neemt nu alle getoonde testvragen mee toch?  Dan heb je dus ook antwoorden meegenomen die nog steeds in het spel zitten en mogelijk gewoon de goede mol aanklikken.