Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120357 keer)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2012, 13:02:59 »
Dat zei ze in aflevering 2. Ze zat op anne-marie, het bewijs? Ze ging heel fel tegen haar in bij de tendem opdracht.

We weten het gewoon nog niet zeker.

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #201 Gepost op: 4-02-2012, 14:18:58 »
We weten het gewoon nog niet zeker.
ik kan me nog herinneren dat Jan vorig jaar zei dat tie op Soudos zat in aflevering 4 of 5 maar ijgenlijk zat hij al de heele tijd al op Art dus misshien is dat ook over marit
Tim is de mol 2012

Re: Aflevering 5
« Reactie #202 Gepost op: 4-02-2012, 14:28:04 »
ik kan me nog herinneren dat Jan vorig jaar zei dat tie op Soudos zat in aflevering 4 of 5 maar ijgenlijk zat hij al de heele tijd al op Art dus misshien is dat ook over marit

Dat kan...

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #203 Gepost op: 4-02-2012, 14:42:12 »
Marit zat op tim hoor ? (Net zoals alle andere afvallers) Ze bleef maar puzzelen met die 4263 code.

Dat lijkt me sterk. Ze deelde met hem dat ze de vraag voor test 6 mee heeft gesmokkeld.

Offline Snelweg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #204 Gepost op: 4-02-2012, 15:08:26 »
Ik ben nog even aan het kijken naar de tweets van de mol, maar heb deze tweet nog weinig zien langs komen
Dit zei de mol 3 dagen voor aflevering 4:

Citaat
@IkBenDeMol:
2821210014362222347123643583. Wie zien het goed? #widm

Slaat dit op een opdracht of is het bedoeld als aanwijzing?
Ben er al mee aan het puzzelen geweest, maar kom er niet uit.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 15:11:00 door Snelweg »

Offline Jason

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #205 Gepost op: 4-02-2012, 15:11:22 »
Ik had dit ook al bij de Tim-thread geplaatst omdat het me in de eerste instantie op hem van toepassing leek. Sorry daarvoor.

Het gaat om het moment waarop Art de antwoorden op de vragen uit het vliegtuig overhoort. Als Tim aan de beurt is (als 2e) dan spreekt Art zijn naam niet goed uit. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dat hij "Wim" zei. Ik heb het nu een paar keer beluisterd. Het kan gewoon zijn dat Art slecht ART-iculeert. Een echt duidelijk W is het niet. Maar het is zeker geen T.

Mogelijk heeft het niets te betekenen. En anders kan het vanalles betekenen. Het is een afkorting voor William. Het kan staan voor: "Wie is Mol" of "William is Mol". En als de eerste letter gewoon wordt genegeerd (Art spreekt m immers niet goed uit) kan het staan voor "Is Mol".

De letter I M komen natuurlijk ook in voor in de vorige afdeling in die opdracht met het fietsen tussen die bunkers. "I AM" die aan Frits waren gekoppeld, maar ook eventueel aan William - "Will I AM" of "Ik Anne-Marie".

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #206 Gepost op: 4-02-2012, 15:12:24 »
Ik zat nog te denken aan de titel: van achter naar voren.
Zit er misschien weer eens een achterstevoren geluidsfragment in de aflevering waar we iets uit af kunnen leiden. Zou leuk zijn ::ok::

Verder opvallende zaken deze aflevering:

-Liesbeth die 3 redenen aandraagt dat Marit eruit ligt: "Of ze moet de test heel slecht gemaakt hebben, of ze moet er heel lang over gedaan hebben, nou ja, een van de twee is waarschijnlijk waar, of ze heeft iets heel anders gedaan dan dat ze gezegd heeft.
Het lijkt hierbij of Liesbeth weet wie de mol is en ook overtuigd is dat de andere kandidaten het allemaal weten. En hoezo weet ze zo goed op wie Marit ging stemmen?

-Liesbeth switch ineens van Frits naar Hadewych in de test en ook Frits neemt naast Liesbeth, Hadewych in de test mee. Wordt Hadewych ineens de grote verdachte?

-William die gooit het bij zijn test ineens over een andere boeg en begint naar eigen zeggen helemaal opnieuw. Dat is natuurlijk gevaarlijk, maar ook wel begrijpelijk, na de vorige test.

-Tim die zichzelf op 3 zet in zijn top 3 mollen. Precies zoals Arjen Lubach ook iedereen gek maakte.

-En wie is er nu verdacht bij de Wild West opdracht. Iemand die veel kistjes vind of weinig? De mol zal perfect weten waar de kistjes staan. Tim komt naar eigen zeggen maar 1 kistje tegen. Frits en William vinden heel veel kistjes. Misschien had Frits de hoop dat hij als mol met veel geld alsnog werd afgeschoten en dat hij dan als held kon overkomen.
Degene die het wel lukt om als held over te komen is Anne-Marie. Zij pakt veel geld, maar wordt ook weggedrukt. En dat kon ze verwachten toen ze tegen William moest strijden. Ze wist vanaf de eerste opdracht in IJsland dat William voor jokers gaat als die er te krijgen zijn.
Ook is het opvallend dat Art het nog benadrukt op het einde: hij wil nog even laten zien dat Anne-Marie geld heeft gepakt, maar dat het niet in de pot komt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #207 Gepost op: 4-02-2012, 15:15:45 »
Ik ben nog even aan het kijken naar de tweets van de mol, maar heb deze tweet nog weinig zien langs komen
Dit zei de mol 3 dagen voor aflevering 4:

Slaat dit op een opdracht of is het bedoeld als aanwijzing?
Ben er al mee aan het puzzelen geweest, maar kom er niet uit.
Dat waren op dat moment het aantal molverdenkingen per kandidaat op de .nl site.
The British are not impressed.

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #208 Gepost op: 4-02-2012, 15:26:23 »
ik kan me nog herinneren dat Jan vorig jaar zei dat tie op Soudos zat in aflevering 4 of 5 maar ijgenlijk zat hij al de heele tijd al op Art dus misshien is dat ook over marit

ja, klopt. Je weet het nooit zeker! ::jaja::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #209 Gepost op: 4-02-2012, 15:30:54 »
Frits en William vinden heel veel kistjes. Misschien had Frits de hoop dat hij als mol met veel geld alsnog werd afgeschoten en dat hij dan als held kon overkomen.

Als dat zijn idee was, dan had hij natuurlijk nooit zijn tegenstander drie keer weggedrukt. Frits is geen Mol meer in mijn ogen

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #210 Gepost op: 4-02-2012, 15:31:52 »
Dat lijkt me sterk. Ze deelde met hem dat ze de vraag voor test 6 mee heeft gesmokkeld.

Ik zou informatie over een test eerder aan een Mol geven die er toch niets mee kan, dan aan een concurrent.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #211 Gepost op: 4-02-2012, 15:49:17 »
Tim: "Ik verdenk X, Y en mezelf". Slechte grap, of niet zo stille hint?  ::vergroot::

Als je een link legt met die opmerking én de titel van deze aflevering 'Van achter naar voren', blijkt dat Tim zichzelf als hoofdverdachte heeft. Kan natuurlijk een grapje zijn van de cabaretier, maar toch een vreemde uitspraak.
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #212 Gepost op: 4-02-2012, 16:00:58 »

Liesbeth Het overgrote deel van de 'gewone' kijkers zit op Liesbeth, en qua regie zit het er ook overduidelijk uit alsof Liesbeth de mol is.
Echter na 12 seizoenen de mol, weten we toch wel, dat degene waar de regie naar toe stuurt niet de mol is !!??
Onbegrijpelijk hoeveel mensen toch blijven denken dat het Liesbeth is.


Dan zou het toch zo maar eens kunnen dat de regie bij de 12e denkt dat ze de Molloten eens een hak kan zetten.  ::oink::

Daarnaast willen ze misschien zo graag de Televisierring deze keer wel winnen dat ze het niet zo moeilijk maken, zodat 'gewone' kijkers het ook blijven begrijpen en dus volgen.  :-X

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #213 Gepost op: 4-02-2012, 16:04:24 »
Ik ben nog even aan het kijken naar de tweets van de mol, maar heb deze tweet nog weinig zien langs komen
Dit zei de mol 3 dagen voor aflevering 4:

Slaat dit op een opdracht of is het bedoeld als aanwijzing?
Ben er al mee aan het puzzelen geweest, maar kom er niet uit.

Er is een speciaal topic over alhier waar dit uitgebreid is besproken :
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44188.180

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #214 Gepost op: 4-02-2012, 16:18:46 »
Kunnen die aanwijzingen op www.wieisdemol.nl trouwens nóg vager!?  ::ohno::
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #215 Gepost op: 4-02-2012, 16:26:00 »
is die gast in het vliegtuig waarmee hadewych heeft afgesproken dat hij Torres moest zeggen nou wie is de mol aan het kijken op zijn schermpje.. iig wel iets anders als de passagier naast hem en die voor hem, die lijken namelijk beide hetzelfde te kijken..
Lijkt wel Marit in beeld..

Het is inderdaad een ander beeld dan de andere passagiers. Maar het is geen Wie is de Mol? hoor! Zou wel grappig geweest zijn, ik had het -na de aflevering 3x gezien te hebben- namelijk nog niet opgemerkt.  :)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #216 Gepost op: 4-02-2012, 16:59:49 »
Dat lijkt me sterk. Ze deelde met hem dat ze de vraag voor test 6 mee heeft gesmokkeld.

Ze kon ook kijken wat zijn reactie daarop was en daar conclusies uit trekken of hij oprecht verrast is of niet.

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #217 Gepost op: 4-02-2012, 17:14:23 »
kan iemand eenscreenshot maken van die persoon in de schduw in de eerste paar seconden die keek uit een raam in aflevering 5
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 17:31:20 door klaasion123 »
Tim is de mol 2012

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #218 Gepost op: 4-02-2012, 17:16:14 »
Ze kon ook kijken wat zijn reactie daarop was en daar conclusies uit trekken of hij oprecht verrast is of niet.

Ja, klopt. Hij was niet bepaald verbaasd.
Maar hij weet de info erop nog niet, alleen Hadewych en Marit.

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #219 Gepost op: 4-02-2012, 17:27:26 »
en nu iets heel anders heeft of had Patrick Stoof Twitter voor seizoen 11
Tim is de mol 2012