Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120325 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #260 Gepost op: 5-02-2012, 19:03:21 »
Thx all!  :D

Prachtig overzicht Rat, wat een werk! ::ok::
Je moest eens weten. Ik ken dat hele dorp onderhand uit mijn hoofd. :P

Ik heb trouwens een paar dingen geupdate in de tekst...
Door het vergelijken van houtnerven in het kistje weet ik nu zeker dat het kistje waar Anne-Marie een joker pakt klopt.
Het kistje van Hadewych weet ik nog steeds niet 100% zeker, maar ik vermoed nu dat dit het meest linker kistje is (waar Marit als eerste is) alleen dat ze het kistje naar de overkant van de straat hebben verhuist. Mogelijke reden hiervoor is dat de scherpschutter in het linker straatje nu ook dat kistje in het zicht heeft, hoewel op enige afstand. In eerste instantie zag die scherpschutter maar één kist en kan niet al te veel uitrichten.

Er ligt overigens meer dan €1500 per duel, maar het wordt wel aangevult.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 19:13:55 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #261 Gepost op: 5-02-2012, 19:42:20 »
@ Rat

Zou jij één combinatie kaart willen maken van de twee routes die Anne-Marie heeft gelopen?

AM's eerste ronde:
90% gelopen, daarna past kist gevonden.

AM's tweede ronde:
20% gelopen tot het punt waar ze dood ging in de 1e ronde. Loopt vervolgens exact de zelfde route en vind de volgende 80% van de looproute niets.

Of te wel. Je leert uit de 1e ronde dat het deel wat je liep geen kistjes had. Vervolgens loop je bij een tweede keer precies de zelfde route in tegengestelde richting en vind dus automatisch weer niets??
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #262 Gepost op: 5-02-2012, 19:46:52 »
Zeer mooi overzicht van de opdracht in het dorpje idd.

Wat ik me trouwens ook afvraag: Hoe is bepaald wie de schutters zijn? Het lijkt me dat je als mol (ook)invloed wilt kunnen uitoefenen in het laatste duel. William de koelbloedige kan voorkennis hebben en bewust voor zijn positie kiezen. Echter hij kiest Frits niet uit, dus dit maakt hem minder verdacht. (Tenzij hij niet weet wie geld gepakt hebben)

Wie door William wordt uitgekozen kan iedereen zijn, maar stel dat William de mol niet is, en de persoon die William uitkiest (in dit geval Annemarie) ook niet dan wil je als mol toch minstens een rol als schutter in dit duel?

Frits en Liesbeth zijn beiden in dit duel niet betrokken. Tim en Hadewych wel en zij kunnen beiden (net als William en Annemarie) de uitkomst van het laatste duel beïnvloeden. Mijns inziens maakt dit Frits en Liesbeth minder verdacht in deze opdracht.  (Bovenop het feit dat Frits geld pakt en Liesbeth dit toelaat)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 19:48:56 door Qper »

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 5
« Reactie #263 Gepost op: 5-02-2012, 20:02:53 »
Ik heb het nog even nagekeken.

- Liesbeth zat 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Hadewych) en 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Frits).
- Hadewych zat 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Liesbeth) en 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Anne-Marie).
- Tim zat 2 keer op de stoel links in beeld (tov. Anne-Marie en tov. Frits).
- Anne-Marie zat 2 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Tim en tov. Hadewych).
- Frits zat 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Liesbeth) en 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Tim).

Ik heb geen idee op welke stoel Gorbatsjov heeft gezeten, maar alsnog weet ik niet echt of we er nou iets achter moeten zoeken.

Dan wordt het zoiets als:
het kan wel en die gast zat links en wie zat er links 2 keer Tim  en daarna zie  je 2 in een flits DE MOL


die gorbatsjov zat links gekeken uit de camera en wie zat er 2 keer op die stoel Tim en daarna zie je 2 keer die standbeld van doe Gorbatsjov het kan wel maar wel een beetje te vergrzogt
Nou, de Mol zat 2 keer op Gorbatsjov's stoel, en die kwam 2 keer in beeld, dus zo kon je zien wie de Mol was.

Dat is nou niet echt DE theorie denk ik.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 20:05:20 door klaasion123 »
Tim is de mol 2012

Offline arwix

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #264 Gepost op: 5-02-2012, 20:06:17 »
Heeft iemand nog de foto van van vorige week toen ze nog in IJsland zaten? De foto die op de wie is de mol site staat van de avro met de verdenkingen erbij?
Is die soms anders dan nu? Ik bedoel is er een kandidaat die eerst op de achtergrond stond nu op de voorgrond gekomen?van achteren naar voren.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #265 Gepost op: 5-02-2012, 20:44:39 »
@ Rat

Zou jij één combinatie kaart willen maken van de twee routes die Anne-Marie heeft gelopen?

AM's eerste ronde:
90% gelopen, daarna past kist gevonden.

AM's tweede ronde:
20% gelopen tot het punt waar ze dood ging in de 1e ronde. Loopt vervolgens exact de zelfde route en vind de volgende 80% van de looproute niets.

Of te wel. Je leert uit de 1e ronde dat het deel wat je liep geen kistjes had. Vervolgens loop je bij een tweede keer precies de zelfde route in tegengestelde richting en vind dus automatisch weer niets??
Die combinatie kaart zou ik niet op rekenen. Als ik nog tijd steek in die overzichten dan zijn er eerst nog wat dingen die ik elf boven water wil krijgen. Bijvoorbeeld de plek waar Liesbeth was toen ze voor de derde keer werd weggedrukt.

Wat jij zegt over de routes klopt aardig. Alleen durf ik er niet dezelfde conclusie uit te trekken... Als ze tegen William speeld rent ze bijna meteen een trappetje op naar haar eerste kistje toe. Dat zou ze niet hoeven doen als ze de jou voorgestelde strategie uitvoerd. Mogelijk zijn het juist twee kistjes waarvan ze weet waar ze staan, omdat ze die gezien heeft als schutter. Als schutter maakt ze zich trouwens volledig onverdacht.

Het lijkt haast dat William optimaal de scherpschutters ontwijkt. Hij loopt achterlangs en daar staan "toevallig?" ook veel kistjes.
Ik weet niet... volgens mij is hij best veel in het bereik van Tim. Hij rent alleen als een malle, waardoor hij moeilijk te raken is.

Ik vind Marit eigenlijk het meest verdacht deze opdracht. Het pas zo mooi in het straatje van de wantrouwende mol. Daarna volgt denk ik Hadewych en William. Tim gedraagt zich als duelist ook verdacht.

Het is trouwens goed mogelijk dar Tim Marit naar haar tweede kistje wijst.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 5
« Reactie #266 Gepost op: 5-02-2012, 21:15:27 »
Ik weet niet... volgens mij is hij best veel in het bereik van Tim. Hij rent alleen als een malle, waardoor hij moeilijk te raken is.

Laat ik het zo zeggen: Hoe zou jij dan lopen?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #267 Gepost op: 5-02-2012, 21:20:00 »
Laat ik het zo zeggen: Hoe zou jij dan lopen?
Geen idee. Dan moeten ze eerst een ON'er serie maken en mij selecteren als kandidaat. ;D
Willem heeft van het stel inderdaad wel de meest effectieve route.  ::jaja::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #268 Gepost op: 5-02-2012, 22:01:15 »
Aansluitend op Rat met zijn weergave van de Western opdracht.

Bij deze een uitgebreid overzicht van de Kruizenopdracht in Google Maps!

Feiten:
Anne-Marie en Tim hebben 900 tot 1000 meter gelopen.
Frits, Marit en William 800 tot 900 meter.

Frits, Marit en William zijn langs de vindplaats gelopen van Art, terwijl ze nog niet wisten dat hij daar zou zitten.

Wanneer Tim of Anne-Marie de mol is, heeft één van de twee er voor gezorgd dat ze HELEMAAL rond Calle del Encuentro zijn gelopen. Uiteindelijk maakte dit in tijd niet veel uit, want ze kwamen alsnog tijdig op plaats van bestemming.

Wanneer Frits, Marit of William de mol is. Dan is het mogelijk dat de mol expres er voor heeft gezorgd dat ze allereerst helemaal via de buitenring (Av del Mar) zijn gewandeld.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #269 Gepost op: 5-02-2012, 22:40:50 »
Geweldig Jelsir! ::ok::

Het is Tim die het straatnaambordje van Calle del Encuentro als eerste opmerkt. Misschien was het wel de bedoeling van Anne-Marie om door te lopen en zo de hele straat helemaal te ontwijken om tijd te rekken zoals jij al zegt en laat zien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 22:42:38 door Heinz »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #270 Gepost op: 5-02-2012, 22:55:36 »
Geweldig Jelsir! ::ok::
Inderdaad! Fijn om die routes te zien.

Op Anne-Marie na lijkt iedereen zijn best te doen deze opdracht, los van de verwarring aan het einde. Al worden er wel rare routes gelopen. En Frits doet ook niet zo veel.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #271 Gepost op: 5-02-2012, 23:09:20 »
Terwijl ik alles frame voor frame bekeek vond ik het inderdaad ook opmerkelijk dat Frits niets deed.
Op een gegeven moment stond hij gewoon te lachen met die fanfare leden. Echt zo'n fragment van de mol in aflevering 10. Snap alleen niet helemaal wat het sabotage deel hier van is/was.

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #272 Gepost op: 5-02-2012, 23:58:52 »
Super van jullie om die routes uit te zoeken! Ik ben het wel eens met jullie conclusies, Anne-Marie lijkt inderdaad niet zo erg haar best te doen in beide opdrachten. Het lijkt bij haar altijd alsof een opdracht per ongeluk toch lukt. Dik tegen haar zin.

En in het westerndorp speelde ze tegen Marit, die haar direct kapot wilde maken. ::trots:: En William waartegen je toch niet kon winnen, dus in dat opzicht heeft ze echt niet veel hoeven doen. Ze kon rustig geld pakken, zoveel ze wou. Dat kwam toch niet in de pot. Wat mij ook opviel, als ze probeert Liesbeth (met haar speciale tactiek uit haar cursusboek 'Oorlogsverslaggeving') neer te schieten ... gaat ze op gegeven moment gewoon liggen. In die positie heeft ze weinig tot geen kans dat ze haar ooit zou raken. Als ze al die intentie had! Had ze liever Frits afgeschoten, met al dat geld in zijn zakken? Maar die heeft ze gewoon door laten lopen. Ze kon wel niet anders, maar het blijft vreemd.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 00:20:23 door FenikXII »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #273 Gepost op: 6-02-2012, 00:23:31 »
Kan iemand mij de 'ideale' positie van de mol uitleggen?

Waarom zou een mol een kandidaat afschieten?
Waarom zou een kandidaat een kandidaat afschieten?

Waarom zou een mol een kandidaat wegdrukken?
Waarom zou een mol geld kunnen pakken (en weggooien)? (En daarmee een joker laten liggen.)
Waarom zou een mol een joker pakken? (En daarmee het geld laten liggen.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #274 Gepost op: 6-02-2012, 00:28:09 »
Kan iemand mij de 'ideale' positie van de mol uitleggen?
Geld pakken en zorgen dat je afgeschoten of weggedrukt wordt, behalve als je tegenstander ook heel veel geld pakt?  :-\\ ???

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2012, 00:58:28 »
Kan iemand mij de 'ideale' positie van de mol uitleggen?

Waarom zou een mol een kandidaat afschieten?
Omdat die kandidaat teveel geld aan het verzamelen is.
Waarom zou een kandidaat een kandidaat afschieten?
Omdat die kandidaat mogelijk jokers aan het verzamelen is en daarmee jouw kans op afvallen vergroot. Bovendien heb je misschien zelf al jokers verzameld en die wil je natuurlijk wel houden, dus dan moet de ander 'dood'
Waarom zou een mol een kandidaat wegdrukken?
net als bij het schieten; omdat die kanidaat geld aan het verzamelen is
Waarom zou een mol geld kunnen pakken (en weggooien)? (En daarmee een joker laten liggen.)
Vind ik moeilijker, maar misschien om te voorkomen dat de andere dat geld kan pakken. als je plannetje is dat de ander wint, dan moet die natuurlijk alleen jokers hebben en geen geld.
Waarom zou een mol een joker pakken? (En daarmee het geld laten liggen.)
 Lijkt me duidelijk.

Ik hoop niet dat deze vragen retorisch bedoeld waren, want dan sla ik nu een flater  :-[
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2012, 01:03:15 »
Ik hoop niet dat deze vragen retorisch bedoeld waren, want dan sla ik nu een flater  :-[

Nee, het was wel serieus bedoeld. Maar ik wou even aanduiden dat er onwijs veel verschillende motieven zijn maar door de montage is het onmogelijk iedere kandidaat te koppelen aan één bepaald motief.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #277 Gepost op: 6-02-2012, 19:26:24 »
Helemaal mee eens! Gaaf in kaart gebracht! ::super::

En mooi aangegeven hoe het er op lijkt dat Liesbeth op de montagetafel verdacht wordt gemaakt.

Wie verdenkt jij, Heinz?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 19:31:11 door Maggieloves »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #278 Gepost op: 6-02-2012, 20:03:29 »
Wie verdenkt jij, Heinz?

Anne-Marie. Maar over Liesbeth en in mindere mate Tim twijfel ik ook. (En stiekem hoop ik nog dat het Hadewych is. ;D)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #279 Gepost op: 6-02-2012, 20:29:48 »
Anne-Marie. Maar over Liesbeth en in mindere mate Tim twijfel ik ook. (En stiekem hoop ik nog dat het Hadewych is. ;D)

Ik zat zelf eerst op Liesbeth, doordat zij in aflevering 1 in het zand aan het graven was.
Maar nu verdenkt ik Tim, door die rare acties van hem.