Poll

Welk seizoenen vond jij het leukst qua totaalplaatje ? (Mol, opdrachten, kandidaten etc.)

1999 (Australië, Mol Deborah)
4 (1.7%)
2001 (Schotland, Mol Nico)
5 (2.1%)
2002 (Portugal, Mol George)
38 (15.8%)
2003 (Canada, Mol Elise)
4 (1.7%)
2005 (Australië-Indonesië, Mol Yvon)
24 (10%)
2006 (Argentinië, Mol Milouska)
26 (10.8%)
2007 (Thailand, Mol Inge)
9 (3.7%)
2008 (Mexico, Mol Dennis)
58 (24.1%)
2009 (Ierland-Jordanië, Mol Jon)
17 (7.1%)
2010 (Japan, Mol Kim)
10 (4.1%)
2011 (El Salvador-Nicaragua, Mol Patrick)
30 (12.4%)
2012 (Ijsland-Spanje, Mol Anne-Marie)
16 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Lijstjes ( wat is het leukste seizoen? )  (gelezen 47085 keer)

Offline Jordyep

• Forumlid
Re: Lijstjes
« Reactie #100 Gepost op: 9-03-2012, 16:01:41 »
1. George
2. Inge
3. Dennis
4. Milouska
5. Anne-Marie
6. Deborah
7. Yvon
8. Kim
9. Nico
10. Patrick
11. Elise
12. Jon

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #101 Gepost op: 9-03-2012, 22:54:35 »
Milouska
George
Dennis
Anne-Marie
Patrick
Jon
Elise
Inge
Yvon
Deborah
Kim
Nico
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 10-03-2012, 00:25:38 »
1. Milouska
2. George
3. Yvon
4. Dennis
5. Anne-Marie
6. Nico
7. Elise
8. Deborah
9. Jon
10. Kim
11. Patrick
12. Inge

Anne-Marie als mol is dus niet goed genoeg om in de top 3 te eindigen, maar ook niet zo slecht dat ze in de onderste zes zit wat mij betreft. Bovendien is het lastig om mollen als George, Milouska, Dennis en Yvon te overklassen wat mij betreft. Die hebben zich elk op hun eigen manier onderscheiden als mol. Anne-Marie probeerde het, maar als de groep je dwarsboomt is het lastig mollen. Tegelijkertijd is ze daar zelf deels debet aan, dan had ze maar lorem ipsem moeten opschrijven x 1000 in haar mollenboekje. Net doen alsof je driftig tig details neerpent zodat de kandidaten iig de indruk hebben dat jij, net zoals elke andere kandidaat het molboekje echt nodig hebt.

Op die manier had ze zichzelf minder afgezonderd van de groep. En door minder haar mantra: "ik wil helemaal niet bonden, pactjes sluiten en informatie delen" te blijven herhalen, dat had ook gescheeld zodat Anne-Marie als mol meer incognito in de groep kon blijven voor langere tijd. Maarja, zoals al elders is opgemerkt: namate de seizoenen vorderen, zijn de kandidaten ook gewiekster in het ontmaskeren van de mol. Dus zie je als mol dan nog maar staande te houden. Enfin, vandaar dat ik Anne-Marie als middenmoter noteer.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #103 Gepost op: 10-03-2012, 12:22:59 »
Tegelijkertijd is ze daar zelf deels debet aan, dan had ze maar lorem ipsem moeten opschrijven x 1000 in haar mollenboekje. Net doen alsof je driftig tig details neerpent zodat de kandidaten iig de indruk hebben dat jij, net zoals elke andere kandidaat het molboekje echt nodig hebt.

Het molboekje van Anne-Marie staat juist bomvol met details. En dat lijkt me ook slim om te doen als mol, je wil natuurlijk niet door de mand vallen als je molboekje wordt gejat.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 10-03-2012, 12:26:34 »
Het molboekje van Anne-Marie staat juist bomvol met details. En dat lijkt me ook slim om te doen als mol, je wil natuurlijk niet door de mand vallen als je molboekje wordt gejat.

Je hebt haar molboekje dus mogen inzien tijdens het bijwonen van de terugblik?  :) Ik ging hier vanuit doordat o.a. Hadewych/Liesbeth in de uitzending aanhaalden dat A-M zo weinig opschreef, zich daardoor distantieerde v/d groep en daarom dus opviel als mol. Bij gebrek aan andere informatiekanalen kan ik enkel afgaan op wat er in de uitzending terecht komt en wat we via de molmail te zien krijgen. Dus daarom trok ik die conclusie ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #105 Gepost op: 10-03-2012, 12:28:37 »
Je hebt haar molboekje dus mogen inzien tijdens het bijwonen van de terugblik?  :) Ik ging hier vanuit doordat o.a. Hadewych/Liesbeth in de uitzending aanhaalden dat A-M zo weinig opschreef, zich daardoor distantieerde v/d groep en daarom dus opviel als mol. Bij gebrek aan andere informatiekanalen kan ik enkel afgaan op wat er in de uitzending terecht komt en wat we via de molmail te zien krijgen. Dus daarom trok ik die conclusie ;)

Oh, oke. Ik weet niet hoe of wat, maar het lijkt me slim om als mol gewoon alles op te schrijven. Om de reden die jij geeft, het valt alleen maar op als je dat niet doet.

Offline jorge

• Forumlid
Wie is de beste winnaar?
« Reactie #106 Gepost op: 10-03-2012, 15:15:18 »
We hebben al lijstjes met de beste mol, de leukste opdrachten de beste mollenstreken enz. Maar waar ik benieuwd naar ben is wie jullie favoriete winnaar is. Want zeg nou eerlijk, het is bijna net zo leuk om jouw favoriet te zien winnen als dat je de juiste mol hebt. Ik ben benieuwd waarop jullie een winnaar beoordelen. Hier is mijn top 12, met motivatie!

1 Frits ( Was zelf heel verdacht bezig. Wist al vrij snel dat het Kim was. Versloeg vervolgens Erik in de test met 50% kans om te moeten vertrekken en in de finale ook nog Sanne met een tijdsverschil. Erg knap gespeeld!)

2 Marc- Marie ( Had Yvon niet vanaf het begin maar wel vrij slim. Toen hij het zeker wist besloot hij een soort vriendschap met de mol te sluiten samen met Lottie. en zelf verwarring te stichten. )

3 Viviënne ( had Jon heel erg snel door. Wat wel jammer was is dat ze informatie deelde met Dennis en zelf niet echt verdacht deed. Maar wel slim gespeeld en snel gezien)

4 Sigrid ( Had Nico duidelijk door, stalkte hem bijna. Alleen dit had misschien wel wat minder opzichtig gekund. Ook een makkelijk te vinden mol.)

5 Petra ( als jong onervaren meisje, als enige de juiste mol aanwijzen is erg knap. Ze had Deborah niet direct door)

6 Ron ( zat halverwege fout, maar vanaf de laatste 5 ging hij voor Elise. Wat ik wel prijzenswaarrdig vind is dat hij het spel als eenling speelde en wist te winnen)

7 Hadewych ( Goed gespeeld, maar kennelijk was AM voor de kandidaten makkelijker op te sporen dan voor ons thuis. Wel knap dat ze de testen telkens erg goed maakte.)

8 John ( Het duurde even tot hij George doorhad. Pas twee afleveringen voor het einde. Wat wel in zijn nadeel spreekt is dat ook hij Karen verdacht, terwijl die zo obvious bezig was. Dat had hij eigenlijk wel moeten doorzien.)

9 Frederique ( Tot aan de finale fout, maar hield Milouska telkens in de smiezen. vervolgens wel in de finale Roderick verslagen. Milouska was wel moeilijk te ontdekken.)

10 Art ( hij heeft op zich slim gespeeld. Deed zelf verdacht en kreeg halverwege door dat Patrick de mol was. Maar hij is door Patrick wel enorm geholpen. Dus mede door mol Patrick wat laag)

11 Paul ( Erg knap dat hij Inge, een mol die weinig molt ontdekt. Maar hij heeft enorm veel mazzel gehad door eruit te gaan en terug te komen. Hij wist dus op wie hij niet moest zitten, dus winnen met voorkennis.)

12 Edo ( zat eigenlijk het hele seizoen fout. Pas in de finale de juiste mol met een kans van 50%. Als Regina dan ook nog eens fout stemt heb je de overwinning met behoorlijk veel geluk in je schoot geworpen gekregen.)

Offline Jordyep

• Forumlid
Re: Wie is de beste winnaar?
« Reactie #107 Gepost op: 10-03-2012, 15:17:07 »
1. Frédérique
2. Marc-Marie
3. Hadewych
4. Art
5. Frits
6. Paul
7. Viviënne
8. Edo

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #108 Gepost op: 10-03-2012, 15:23:36 »
En weer is er een apart topic bij gekomen: wie is de beste winnaar. Zo wordt het forum natuurlijk toch weer onoverzichtelijk.

OT: wat is het leukste lijstje van 2012?

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 10-03-2012, 15:41:50 »
Kan je daar niet beter een apart topic voor openen?   >:D
Goede jacht!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2012, 15:42:46 »

1. Milouska
2. George
3. Yvon
4. Dennis
5. Jon
6. Anne-Marie
7. Elise
8. Inge
9. Deborah
10. Patrick
11. Nico
12. Kim
You'll never walk alone

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 10-03-2012, 15:43:45 »
Kan je daar niet beter een apart topic voor openen?   >:D

Nee, voor dit soort zaken hebben we dit topic.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 10-03-2012, 16:09:15 »
Wordt zo wel een beetje het forum van de lijstjes  :P
Maar ik vond Frédérique de beste winnaar! Zeker dat ze tussen Roderick en Milouska een keuze heeft moeten maken. En dan nog voor Milouska gaan, die volgens de hele groep voor dom werd aangezien.

En ik gunde haar gewoon die pot!  ::ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Nickmol

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 10-03-2012, 17:34:41 »
Ik kijk het pas sinds seizoen 11 :-[

1. Hadewych
2. Art

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #114 Gepost op: 10-03-2012, 18:55:34 »
Wat heel erg spreekt voor Art als winnaar van 2011 vond ik, was dat hij echt een strategie had (te weten, niets prijsgeven, elke vraag beantwoorden met een wedervraag). Daanaast heeft hij alleen gemold toen hij het zelf echt niet meer wist, dus met een duidelijk doel voor ogen. Ik kan me niet herinneren dat er een winnaar is geweest die heeft aangaf op die manier een strategie te gebruiken. Ook van Hadewych kan ik me dat niet herinneren.

Dat hij door Patrick geholpen was kun je naar mijn mening niet Art kwalijk nemen en spreekt dus niet tegen hem als winnaar. Maar het is inderdaad wel zo dat ie dus ook geluk heeft gehad. Maar dat heeft elke winnaar die niet in aflevering 1 al op de juiste mol zit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 10-03-2012, 19:01:32 »
Ik zeg Paul. Zijn keuze om met 4 mensen naar de finale te gaan, strooide zand in de ogen van de andere 2 kandidaten. Hierdoor was hij de enige die op de juiste mol zat.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #116 Gepost op: 10-03-2012, 19:53:36 »
Marc-Marie vond ik wel lekker tactisch bezig :P. En hij was sowieso al geniaal.

Paul vind ik juist één van de minste. Sowieso vond ik hem geen leuke kandidaat, hij kreeg een tweede kans waardoor hij mensen kon afstrepen en daardoor inge ontmaskerde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 10-03-2012, 20:34:26 »
Ik vind dat Paul niet had mogen winnen. Uit het spel is gewoon uit het spel.

Frédérique blijft toch wel mijn nummer 1.  :)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #118 Gepost op: 10-03-2012, 21:47:22 »

8 John ( Het duurde even tot hij George doorhad. Pas twee afleveringen voor het einde. Wat wel in zijn nadeel spreekt is dat ook hij Karen verdacht, terwijl die zo obvious bezig was. Dat had hij eigenlijk wel moeten doorzien.)

Nee, geen nadeel, "dan doen ze het maar zonder mol!" was één van de briljantste, grappigste momenten ooit!  ::rofl:: Het was dus van belang dat John haar ook verdacht  :P
No Milk today???

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 12-03-2012, 10:33:36 »
Ik heb vorig jaar geprobeerd om te kijken wie statistisch nou echt de beste mollen waren. Hierbij heb ik gekeken naar de volgende zaken (+wegingsfactor)

- Gewonnen pot (1x)
- Percentage van de maximaal haalbare pot dat niet gewonnen werd (1x)
- Bedrag niet in de pot (1x)
- Bedrag niet in de pot door de mol (1x)
- Percentage niet in de pot door de mol (3x)
- Aantal effectieve molacties (3x)
- Verdenkingen door kandidaten. (3x)

Gezien ik seizoen 1 en 2 niet volledig gezien heb, heb ik Nico en Deborah niet meegerekend en tel ik 9 mollen. De mol met de beste score op een onderdeel krijgt 9 punten, de slechtste 1 punt. Dennis werd bijvoorbeeld het minst verdacht door de kandidaten en krijgt hiervoor 9 punten, Jon werd het meest verdacht en krijgt er slechts 1. Behalve bij het onderdeel effectieve molacties, hier tel ik gewoon het aantal effectieve molacties.

[...]

Dit brengt mij tot de volgende scores:

George   103
Dennis   92
Milouska91
Elise   90
Yvon   75
Patrick   70
Jon   51
Inge   47
Kim   38

Mooi gedaan! Het ligt aardig in de buurt van mijn lijstje. Blijkbaar kijk ik erg statistisch naar de mol  ;)

1. George
2. Milouska
3. Elise
4. Dennis
5. Patrick
6. Yvon
7. Nico
8. Deborah
9. Jon
10. Inge
11. Kim
12. Anne-Marie