Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149154 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #260 Gepost op: 12-02-2012, 13:22:59 »
zou het misschien een hint zijn dat de penningmeester er elke keer uitgaat? of stomweg toeval?

Frits , Marit, Maarten , ?

Toeval, als je toevallig een penningmeester(es) bent hoef je de test niet meteen het slechtst te maken hoor.
Als de mol BTW de penningmeester(es) wordt gaat die er toch ook niet zomaar uit ? ._.

Offline loveyou

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #261 Gepost op: 12-02-2012, 13:25:47 »
Toeval, als je toevallig een penningmeester(es) bent hoef je de test niet meteen het slechtst te maken hoor.
Als de mol BTW de penningmeester(es) wordt gaat die er toch ook niet zomaar uit ? ._.

oke sorry. ik vond het alleen een beetje toevallig. b

ben nieuw op het forum dus ben nog een beginnende speurder!
WIDM ♥

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2012, 13:46:04 »
Daar snapte ik echt helemaal niets van. Kan je het nog even normaal uitleggen?
sorry  de personnen die penning meester waaren Maarten Marit en Frits he die kunnen volgens mij niet met de druk om  van 8000 euro zo goed

Offline remke

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2012, 13:53:52 »
dus een sort Art van vorig jaar en ik heb een vraagje is er ooit een mol geweest die jonger is dan William

beetje late reactie: Amin is de jongste mol ooit, denk ik........
if money talks, then i'm a mime

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2012, 14:12:24 »
beetje late reactie: Amin is de jongste mol ooit, denk ik........
nee ik bedoel de volwassen versie ::rofl::

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 6
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2012, 15:03:57 »
Het penningmeester-valt-af gebeuren: er zit een kerntje van waarheid in.

De groep kiest meestal een penningmeester die ze vertrouwen. Ze geven die persoon immers al het verdiende geld. Als die persoon die mol is, is het wel heel makkelijk om geld te stelen...
Voor kandidaten is het handig om heel erg verdacht te zijn, dan gaan er meer mensen op jou stemmen en maken ze meer fouten dan jij (als je zelf op de goede mol stemt).
Een kandidaat die bijna niet verdacht wordt, zal dus minder stemmen krijgen bij de test en moet zelf veel meer goed hebben.
De penningmeester (meest vertrouwde persoon) krijgt dus geen 'foute' stemmen tijdens de test en moet dan ook nog eens de goede mol vinden...

Vergelijk dat eens met kandidaten als Liesbeth of William, die volgens mij totaal niet vertrouwd worden binnen de groep. Ze zorgen er voor dat andere kandidaten onterecht op hun stemmen (---> voordeel bij de executie).

Natuurlijk kan een erg verdachte kandidaat de mol helemaal niet doorhebben en de penningmeester juist wel, maar in dit spel is het natuurlijk wel een nadeel(tje) om erg vertrouwd te zijn.

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2012, 15:40:07 »
Het penningmeester-valt-af gebeuren: er zit een kerntje van waarheid in.

De groep kiest meestal een penningmeester die ze vertrouwen. Ze geven die persoon immers al het verdiende geld. Als die persoon die mol is, is het wel heel makkelijk om geld te stelen...
Voor kandidaten is het handig om heel erg verdacht te zijn, dan gaan er meer mensen op jou stemmen en maken ze meer fouten dan jij (als je zelf op de goede mol stemt).
Een kandidaat die bijna niet verdacht wordt, zal dus minder stemmen krijgen bij de test en moet zelf veel meer goed hebben.
De penningmeester (meest vertrouwde persoon) krijgt dus geen 'foute' stemmen tijdens de test en moet dan ook nog eens de goede mol vinden...

Vergelijk dat eens met kandidaten als Liesbeth of William, die volgens mij totaal niet vertrouwd worden binnen de groep. Ze zorgen er voor dat andere kandidaten onterecht op hun stemmen (---> voordeel bij de executie).

Natuurlijk kan een erg verdachte kandidaat de mol helemaal niet doorhebben en de penningmeester juist wel, maar in dit spel is het natuurlijk wel een nadeel(tje) om erg vertrouwd te zijn.
Ja dat merken van vorig jaar aan Patrick niemand ging op hem stemen

Offline Widm?fan

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2012, 16:13:12 »
Soundos zat vorig jaar bijna elke afl. op patrick.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #268 Gepost op: 12-02-2012, 16:28:48 »
Ik ben nu aan het ondertitelen ... de executie is gewoon wéér spannend  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6
« Reactie #269 Gepost op: 12-02-2012, 22:30:08 »
Ik ben nu aan het ondertitelen ... de executie is gewoon wéér spannend  :P .

Echt hè? De tweede keer dat ik hem keek zat ik wéér met mijn handen voor mijn ogen en voelde weer die enorme opluchting bij het groen van Liesbeth. De executie heeft er wel ingehakt zeg, het was voor mij de meest killing executie in tijden! Je zou er een posttraumatisch stress-syndroom van oplopen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #270 Gepost op: 12-02-2012, 22:57:52 »
weer die enorme opluchting bij het groen van Liesbeth.

 ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #271 Gepost op: 13-02-2012, 00:12:19 »
Een nuttige aflevering, zowel bij de aggregaten als met de lucifer-vis krijgen we veel info.

Als ze de vis moeten omdraaien, is Hadewych de eerste die de oplossing ziet en uitlegt. William geeft haar bijval, overtuigt de rest en voert het uit.
Dan bij de 2de stap ziet Tim het meteen goed. Er wordt even getwijfeld en als de tijd dringt neemt Anne-Marie de regie over en lossen ze het op.

Frits is eruit, dus op basis van alleen al deze opdracht zou het Liesbeth moeten zijn ?  ::)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #272 Gepost op: 13-02-2012, 08:29:44 »
Frits is eruit, dus op basis van alleen al deze opdracht zou het Liesbeth moeten zijn ?  ::)

Nee, want Liesbeth kapt William af als hij met 20 seconden op de klok weer wil overleggen. Liesbeth (klapt eerst in haar handen om aan te geven dat ze op moeten schieten, daarna): "Nee, nee, nee, geen tijd! William, geen tijd!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #273 Gepost op: 13-02-2012, 09:39:10 »
Weet niet goed waar ik dit het beste plaatsen kan dus doe het maar hier.  ::tandpastasmiley::

1. Hoofdverdachten Tim en Liesbeth.
Voldoende bewijs, bijzonder merkwaardige edit.

2. Een van de drie overigen.
In dat geval: merkwaardig dat twee mensen veel meer zichtbare molsacties hebben dan zij.
Eén ertegenover is nog te begrijpen (hetgeen een exit van één van beiden doet vermoeden) - maar dan nog blijft overeind dat zij veel vaker in de juiste molsposities hebben gezeten dan de werkelijke mol lijkt het. (Moeten we afwachten in afl 10 maar daar lijkt het wel op).
Dus dan wordt het ook wel een beetje een raar molverhaal aan het einde - i.e. waarschijnlijk niet actief betrokken bij de grootste molslag van de serie (uitgebreid besproken inmiddels qua onderhandelingen, uiteindelijk moest er minstens 1 rood komen om een voor de mol aantrekkelijk resultaat te behalen).
Liesbeth: Hoofdverdachte nummer 1 vanaf bijna het begin. Genoeg op te noemen als molsacties en op de juiste plekken, afgezien van enkele kanttekeningen. Erg obvious edit.
Tim: Hoofdverdachte nummer 2 vanaf afl 2. Vooral opvallend door afwezigheid/ (al dan niet gespeelde) laksheid, eveneens vrij obvious edit.  ::)

1. Anne-Marie: Naar voren geschoven vanaf aflevering 1 als één van de hoofdverdachten.
2. William: Helemaal niet betrokken bij de onderhandelingen, en heeft diverse malen actief geld binnengehaald lijkt het (vis-opdracht is twijfelachtig, maar redelijk constructief).
3. Hadewych: Bijna volstrekt onzichtbaar gedurende het grootste deel van de serie en sinds afl 5 ineens wat naar voren geschoven. Nauwelijks harde sabotages voor zover we zien kunnen maar wel wat mogelijk als dubieus op te vatten acties.

Ik weet eigenlijk niet meer welk van bovenstaande 5 scenario's het meest vreemde is..  :-\\  ???

Conclusie: Ik vind dit eigenlijk een wat merkwaardige serie.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #274 Gepost op: 13-02-2012, 09:40:14 »
(klapt eerst in haar handen om aan te geven dat ze op moeten schieten, daarna): "Nee, nee, nee, geen tijd! William, geen tijd!"

Hmmm, ik dacht geloof ik dat dat ook Anne-Marie was ... nog eens terugkijken  ::vergroot:: . De vrouwenstemmen zijn lastig dit jaar  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2012, 09:45:20 »
Hmmm, ik dacht geloof ik dat dat ook Anne-Marie was ... nog eens terugkijken  ::vergroot:: . De vrouwenstemmen zijn lastig dit jaar  :P .

Liesbeth is idd degene die roept dat ze geen tijd voor discussie hebben.  :)
Je kunt haar dat op circa 24-22/21 sec op de klok duidelijk in beeld zien zeggen tegen William.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2012, 09:48:00 »
Liesbeth is idd degene die roept dat ze geen tijd voor discussie hebben.  :)
Je kunt haar dat op circa 24-22/21 sec op de klok duidelijk in beeld zien zeggen tegen William.  :)

Hmmm, slordig als ik dat gemist heb  :o . Gelukkig heb ik jullie.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2012, 09:56:40 »
Hmmm, slordig als ik dat gemist heb  :o . Gelukkig heb ik jullie.

Vertalingen hebben zo hun voordeel.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2012, 17:26:15 »
Rookgordijn kan natuurlijk wel op iedereen slaan als je probeert.  ;)
- Tim die deed alsof z'n neus bloedde bij Hadewych die een pact met hem wil.
- Anne-Marie met haar pijl die geld wint
- William die doet alsof hij zijn best doet bij de vis-opdracht maar met zijn gekakel en gedoe tijd loopt te rekken.
- Liesbeth die tegen Hadewych zegt dat ze de mol echt niet is ( ::jaja::) en dat ze zeker niet op haar moet stemmen.. etc.

De eerste keer dat ik de aflevering bekeek viel me al op dat na de 2e opdracht, als iedereen (dus ook Hadewych) af is, Hadewych in haar eentje terug loopt naar de controlroom. Achter in beeld zie je een rookwolk. Misschien moeten we 'rookgordijn' lekker letterlijk nemen? Misschien was er ook wel zo'n rookgordijn bij een andere kandidaat en zit ik te veel in m'n tunneltje, dat kan natuurlijk ook.  ;)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2012, 17:56:21 »
In de scene waarin Hadewych Liesbeth en AM uithoort over mogelijk mollenschap of niet, stelt ze zichzelf ook in de biecht de vraag: 'Ben ik de Mol?'. (Iets letterlijker gezegd: 'Hoe zou ik reageren als iemand dat aan mij vroeg?')

- Ik weet de letterlijke tekst niet, dus wie het wél letterlijk weet kan mij natuurlijk prima verbeteren. -  ::ok::

Ze geeft, na zichzelf deze vraag gesteld te hebben, een soort twijfelachtig antwoord van 'Ja, wat zou je dan zeggen..'. Let op de 'Ja'(!). Nadat ze deze vraag stelt stamelt ze een beetje, maar het viel me gelijk op dat ze 'Ja' antwoordde. Wellicht twijfelachtig, maar het zou er eentje kunnen zijn voor de ontknoping.  ;D
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.