Ik heb ondanks het feit dat ik die tocht best leuk vind, toch voor NEE gekozen.
Ik zal zeggen waarop ik dat baseer: Letterlijk gaat men niet over 1 nacht ijs. Te dun ijs, en inzettende dooi heeft in 1986 immers laten zien dat het weliswaar een groot feest wordt, maar ook een kluunfestijn.
Ik heb hier en daar getwitterd dat hij er van mij mag komen, alleen liever niet op (een) donderdag. We zitten hier tenslotte op een molforum, en widm zal dan moeten wijken in het schaatbelang.
Nu is de kans dat ie er komende donderdag komt, eigenlijk uitgesloten, omdat er woensdag nog een vergadering van de rayonhoofden is. Om de Tocht der tochten dan de volgende dag al te laten plaatsvinden, is logistiek-organisatorisch niet te verwezenlijken.
Zaterdag dan? Lijkt me iets waarschijnlijker, eventuele voorbereidingen kunnen immers nu al plaatsvinden, en dan hoeft niet alles op het laatste moment te gebeuren. Vergeet niet dat de veiligheid van die duizenden schaatsliefhebbers ook gegarandeerd moet worden, en dat daarvoor ook de nodige maatregelen genomen moeten worden.
Nu ligt er wel een draaiboek in de kast, maar voor je dan ook nog een datum hebt, zijn we weer wat dagen verder.
En laat nou net komend weekend een dooiperiode zijn aangekondigd (allemaal nog prematuur, maar toch).
Ik vrees voor de liefhebbers dat het allemaal op het laatste moment weer niet doorgaat.